Kerro yksi vegaani terveellinen lämmin ruoka?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Täällä kysyttiin vinkkejä vegaanisiin ruokiin ja taas tulee Lispetit sun muut paasaamaan omia näkemyksiään! Mitä ihmettä?
No eihän tuosta vegaanisesta ravinnosta saa edes kaikkea mitä ihminen tarvitsee. En toivo, että tällaista vaarallista trendiä levitellään yhtään.
Ja tämä pätee ihan jokaiseen ihmiseen, eli ei ole vain muutama ihminen joka jostakin kumman syistä voisi syödä noin…kukaan ihminen ei voi syödä pelkkiä vihanneksia (vegaani) niin, että säilyisi hyvinvoipana ja terveenä.
Suomessa noin yksi prosentti oli kasvissyöjiä, muistan lukeneeni joskus jostakin. Olisi mielenkiintoista seurata miten he voivat.🤷‍♀️
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Se, mitä minä olen seurannut, niin he huolehtivat terveydestään paljon paremmin kuin sellainen keskiverto sekasyöjä, joka ei juuri tärkeitä vitamiineja, kuituja, hivenaineita ym. saa ravinnostaan.
Tottakai monet sekasyöjät syö liikaa aiheuttaen lisääntynyttä diabeettesta. Tässä ketjussa keskustellaan kuitenki 100%:tin vegaaneista. Kasvikset on hyviä varsinkin juurekset maistuu meikäläiselle unohtamatta kalaa. lihaa ja muita eläinperäisiä tuotteita. Moni vegaani perustelee vegaanioden sillä, että eläin pitää lopettaa jotta sen voi syödä. Olishan se hienoa jos kaikki eläinlajit eläisi niin ettei toisia tarvitsisi syödä. Mutta kun elämän järjestys ei mahdollista tällaista elämää, niin minkäs voit?
 
vierailija
Juu muista pureskella kaikki ruoka hyvin, ettei se raavi mennessään suolistoa. Ja ehdottomasti riittävästi rasvaa niin uloste kulkee. Ja ehdottomasti luomua ja itsekasvatettua persiljaa. Nämä kun teet niin säästyt kaikelta mahdolliselta.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija p ost: 34166843:
Tavallaan on hassua, että jotkut välttelevät tiettyjä ruoka-aineita aatteellisista ja ideologisista syistä. Vastaavasti on meitä, jotka emme voi terveydellisistä syistä käyttää esim maitotuotteita vaikka haluaisimme. Tasan ei käy terveydenlahjat.
Kokeile niitä luomuja mitkä ei ole vitaminoituja
 
vierailija
Vegaanit tulee aiheuttamaan ylimääräistä terveyshoito kustannusta yhteiskunnalle jotka rahoitetaan veroilla.
Minäki olen yksi veronmaksaja ja tätä kautta terveydenhoito kulujen maksaja. Koskettaa siis minuakin, mitä terveempi kansa sen parempi.
Kyllä enemmän kustannuksi aiheuttaa ne, jotka syövät koko kesän makkaraa ja juovat olutta päälle. Verisuonet paukkuu ja suolaa tulee ihan hiton paljon, kun vedetään joka päivä grillattua käristettä.
 
vierailija
Voit korvata banaanin kahdella kananmunalla eli on korvike.
..mut eihän vegaani voi syödä kananmunaa?

Itse tulin mielenkiinnosta katsomaan, koska ruoka ideat loppuu ihan olematta vegaanikin.. joskus myös kasvisruoka olis hyvää koko perheelle. Itse syön mielelläni myös paljon kasviksia, mutta että siitä saisi myös miesväelle maistuvaa, niin se olis kiva osata.
 

Yhteistyössä