miltä sinusta tuntuis olla puolustusasianajajana

vierailija
Nuorena kävin muutamalla luennolla ja harkitsin oikeusopintoja.
Kuivaa ja tylsää lakipykälien tankkaamista ja kurssin vetäjä oli väritön ikämies.
Olen pohdiskelijatyyppi eikä minusta olisi ketään tuomitsemaan.
Media antaa liikaa palstatilaa oikeusjutuille. Putäisi enemmän keskittyä siihen miten rötöksiä ehkäistään. Humanum errare est. Oikeinkirjoitus voi tökkiä, mutta eihän se ole vakavaa leppoisalla mammapalstalla.
 
vierailija
Se ois mun duuni.

Mieti niin päin, että jotakuta sulle rakasta syytettäisiin murhasta jota se ei tehnyt. -Ja puolustusasianajaja ajattelisi kuten sinä ajattelet.
Olen joutunut tuohon koiranvirkaan maallikkona. Juristin työ ei ole hohdokasta vaikka siltä vaikuttaa amerikkalaisissa tv-sarjoissa. Vankilat ovat maailmassa töynnä syyttömiä ihmisiä. Ei minusta olisi kaikkien vapauttajaksi. Olen vain henkinen vapauttaja.
Ihminen voi olla henkisesti vapaa rottia vilisevässä vankityrmässä. Pitäisi joskus lainata erään miesfilosofin kirja, jonka puheista tykkäsin teinivuosinani.
 
vierailija
Olen joutunut tuohon koiranvirkaan maallikkona. Juristin työ ei ole hohdokasta vaikka siltä vaikuttaa amerikkalaisissa tv-sarjoissa. Vankilat ovat maailmassa täynnä syyttömiä ihmisiä. Ei minusta olisi kaikkien vapauttajaksi. Olen vain henkinen vapauttaja.
Ihminen voi olla henkisesti vapaa rottia vilisevässä vankityrmässä. Pitäisi joskus lainata erään miesfilosofin kirja, jonka puheista tykkäsin teinivuosinani.
Kaila toimi useilla aloilla, filosofian ja psykologian lisäksi myös muun muassa fysiikan ja teatterin parissa. Kaila oli ajattelussaan johdonmukaisen tieteellinen ja pyrki kokonaisvaltaiseen todellisuuskäsitykseen sekä korosti filosofian edistyvää ratkaisukeskeisyyttä.[2] Hän pyrki löytämään yhdistäviä periaatteita eri humanististen ja luonnontieteellisten alojen välillä. Kailan tunnetuin oppilas Georg Henrik von Wright on kuvannut häntä loistavaksi luennoijaksi, eteväksi tieteenharjoittajaksi ja monisärmäiseksi persoonallisuudeksi.[4
Lainaus Wikipediasta
 
Se ois mun duuni.

Mieti niin päin, että jotakuta sulle rakasta syytettäisiin murhasta jota se ei tehnyt. -Ja puolustusasianajaja ajattelisi kuten sinä ajattelet.
Ei todellakaan olisi minun duuni, tuskin sinunkaan kun ajattelet kokonaisuutta!

Suurin osa näistä puolustettavista on syyllisiä murhaan tai massamurhiin, ja silloin sinä haluat heille mahdollisimman lievän tuomion tai jopa vapauttaa heidät siitä. Niinkö?

Tuo murhaajien, pedofiilien ym ym puolustelu on erittäin vastenmielistä touhua jo ajatuksenakin.

Mutta tietysti tekisin kaikkeni jos olen aivan varma että syytetty onkin syytön.
 
vierailija
Ei todellakaan olisi minun duuni, tuskin sinunkaan kun ajattelet kokonaisuutta!

Suurin osa näistä puolustettavista on syyllisiä murhaan tai massamurhiin, ja silloin sinä haluat heille mahdollisimman lievän tuomion tai jopa vapauttaa heidät siitä. Niinkö?

Tuo murhaajien, pedofiilien ym ym puolustelu on erittäin vastenmielistä touhua jo ajatuksenakin.

Mutta tietysti tekisin kaikkeni jos olen aivan varma että syytetty onkin syytön.
(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
Ei todellakaan olisi minun duuni, tuskin sinunkaan kun ajattelet kokonaisuutta!

Suurin osa näistä puolustettavista on syyllisiä murhaan tai massamurhiin, ja silloin sinä haluat heille mahdollisimman lievän tuomion tai jopa vapauttaa heidät siitä. Niinkö?

Tuo murhaajien, pedofiilien ym ym puolustelu on erittäin vastenmielistä touhua jo ajatuksenakin.

Mutta tietysti tekisin kaikkeni jos olen aivan varma että syytetty onkin syytön.

Jos olisin päättänyt opiskella lakia ja päätynyt puolustusasianajajaksi niin TIETENKIN puolustaisin mitä parhaiten

Se OLISI MUN TYÖ!

Ja syytetty on syytön kunnes toisin todistetaan.
 
  • Vau!
Reactions: Latimeria
Ei todellakaan olisi minun duuni, tuskin sinunkaan kun ajattelet kokonaisuutta!

Suurin osa näistä puolustettavista on syyllisiä murhaan tai massamurhiin, ja silloin sinä haluat heille mahdollisimman lievän tuomion tai jopa vapauttaa heidät siitä. Niinkö?

Tuo murhaajien, pedofiilien ym ym puolustelu on erittäin vastenmielistä touhua jo ajatuksenakin.

Mutta tietysti tekisin kaikkeni jos olen aivan varma että syytetty onkin syytön.
juuri näin
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
Jos olisin päättänyt opiskella lakia ja päätynyt puolustusasianajajaksi niin TIETENKIN puolustaisin mitä parhaiten

Se OLISI MUN TYÖ!

Ja syytetty on syytön kunnes toisin todistetaan.
Työt sinänsä hiiteen! Siis tarkoitatko että jos puolustettavasi kuiskaa sinulle että kyllä hän teki sen murhan, niin silti haluat pelastaa hänet ansaitsemaltaan vankeustuomiolta, koska se nyt sattuu olemaan sinun TYÖSI?
 
vierailija
Jos olisin päättänyt opiskella lakia ja päätynyt puolustusasianajajaksi niin TIETENKIN puolustaisin mitä parhaiten

Se OLISI MUN TYÖ!

Ja syytetty on syytön kunnes toisin todistetaan.
Murh
Työt sinänsä hiiteen! Siis tarkoitatko että jos puolustettavasi kuiskaa sinulle että kyllä hän teki sen murhan, niin silti haluat pelastaa hänet ansaitsemaltaan vankeustuomiolta, koska se nyt sattuu olemaan sinun TYÖSI?
Oliko kuolemantuottamus, tappo vai murha. Siinä on iso ero.
 
No ei se oo mun halusta kiinni, niin suomen oikeusjärjestelmä toimii. Mun tehtävä on silloinkin puolustaa ja sit on se taho joka päättää onko syytetty syyllinen vai syytön.
Mutta voitko vastata tähän esittämääni kysymykseen? Se kyllä paljastaa kaiken ”puolustajasta”

”Siis tarkoitatko että jos puolustettavasi kuiskaa sinulle että kyllä hän teki sen murhan, niin silti haluat pelastaa hänet ansaitsemaltaan vankeustuomiolta”
 
Mutta voitko vastata tähän esittämääni kysymykseen? Se kyllä paljastaa kaiken ”puolustajasta”

”Siis tarkoitatko että jos puolustettavasi kuiskaa sinulle että kyllä hän teki sen murhan, niin silti haluat pelastaa hänet ansaitsemaltaan vankeustuomiolta”
Silloinhan mun pitäisi luopua koko tehtävästä. En voisi enää puolustaa koska lain edessä ei saa valehdella.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
käräjillä puolustamassa murhamiestä. minä en kykenis puolustamaan ketään joka on tappanut toisen.
Kai tällainen ammatti on vain se näkyvä moralisoinnin kohde. Mut onko mikään ammatti täysin "viaton". Meillä on asevalmistajia, murhaaja vain käyttää sitä asetta, hakkerit varastaa vain rahaa.

Mutta milloin postimies kantaa kirjeen kotiin, joka murtaa saajansa täysin ja lopullisesti.
 
vierailija
Tee se. Luovu

Muuten syyllistyt rikokseen minun mielestäni! Jos puolustat ilmiselvää murhaajaa esim ja haluat hänen säästyvän ansaitsemaltaan rangaistukselta.
Kai se puolustuksen tehtävä on myös kartoittaa mielentila jne. Ei se automaattisesti tarkoita, että haetaan vapauttavaa tuomiota.

Vasta ranskalainen nainen tappoi viisi lastaan. Hänet laitettiin mielentilatutkimuksiin. Sinun mielestä olisi ehkä lukittu elinkautiseen?
 
Ei kauheasti sun mielipiteet kiinnostaisi tuossakaan tapauksessa.

Mut mä en ole asianajaja. Etkä, luojan kiitos, sinäkään.
Sinun ajatusmaailmasi on kyllä äärimmäisen huolestuttava. Kuin itäsuomalaisten oikeuslaitoksen. Raiskaajia ja pedofiilejä suojellaan siellä, mitä nyt on valitettavasti saanut lukea uutisista.

Nyt voin vain todeta että onneksi sinä et ole asianajaja ja valitettavasti minä en ole.

Vaikuttaa jopa siltä, että puolustusasianajajansa haluaisit esimerkiksi päästää norjalaisen massamurhaajan Breivikin vapauteen
 
Sinun ajatusmaailmasi on kyllä äärimmäisen huolestuttava. Kuin itäsuomalaisten oikeuslaitoksen. Raiskaajia ja pedofiilejä suojellaan siellä, mitä nyt on valitettavasti saanut lukea uutisista.

Nyt voin vain todeta että onneksi sinä et ole asianajaja ja valitettavasti minä en ole.

Vaikuttaa jopa siltä, että puolustusasianajajansa haluaisit esimerkiksi päästää norjalaisen massamurhaajan Breivikin vapauteen

Onko sun jotenkin vaikea erottaa ihmisen velvollisuuttaa (esimerkiksi viran puolesta) ja omaa tahtoa?


Otetaan toiseksi esimerkiksi poliisi. Se ottaa kiinni murhaajaraiskaaja tietäen että elinkautinenkin on vain 12 vuotta. Sun mielestäsen pitäisi saman tien teloittaa murhaaja koska oikeus ei muuten toteudu?
 
Sinun ajatusmaailmasi on kyllä äärimmäisen huolestuttava. Kuin itäsuomalaisten oikeuslaitoksen. Raiskaajia ja pedofiilejä suojellaan siellä, mitä nyt on valitettavasti saanut lukea uutisista.

Nyt voin vain todeta että onneksi sinä et ole asianajaja ja valitettavasti minä en ole.

Vaikuttaa jopa siltä, että puolustusasianajajansa haluaisit esimerkiksi päästää norjalaisen massamurhaajan Breivikin vapauteen
Palaan. Työt kutsuu nyt.
 
vierailija
käräjillä puolustamassa murhamiestä. minä en kykenis puolustamaan ketään joka on tappanut toisen.
Mielestäni puolustuksella ja puolustuksessa on se toinenkin puoli. Ilman puolustusta ei voi olla varma, onko tekijä syyllinen. Mitään täysin varmaa ei aina saa, ja varmasti syyttömiä istuu tuomiota, mutta kyllähän se tasaa puntteja.
Mitä, jos tekijä otetaan kiinni ja tuomitaan täysin ilman puolustusta. Eikö silloin jäisi aina epäilys siitä, kuka on oikeasti syyllinen? Miten tuolloin voisi ikinä varmistaa sitä, että oikea tekijä saadaan kiinni?
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-

Yhteistyössä