Korvessa/pikkukunnassa asuvat ja vaalikone: äänestätkö omaa kuntalaista vai maakunnassasi sun vastauksiisi sopivinta?

Mulla ois dilemma. Ois yks oman kuntalainen, ainut jonka jotenki tunnen, mutta sen linjaukset on ehkä 80 % meikäläisen vaalikonevastauksista. En usko että pääsee eduskuntaan.
Mutta jos tulisi jotenkin ihmeen kaupalla valituksi, niin vaikuttaisi meidän kunnan hyväksi.

Vaalikone antoi 95 % yhteneväisyyden vastauksissa yhdelle 50-60 km päässä asuvalle, eri kunnasta tietty kuin mä. On ehkä kiikunkaakun, tuleeko valituksi.
Ei edistäisi just meidän kunnan asioita.

Kumman valitsisit?
 
vierailija
Mulla ois dilemma. Ois yks oman kuntalainen, ainut jonka jotenki tunnen, mutta sen linjaukset on ehkä 80 % meikäläisen vaalikonevastauksista. En usko että pääsee eduskuntaan.
Mutta jos tulisi jotenkin ihmeen kaupalla valituksi, niin vaikuttaisi meidän kunnan hyväksi.

Vaalikone antoi 95 % yhteneväisyyden vastauksissa yhdelle 50-60 km päässä asuvalle, eri kunnasta tietty kuin mä. On ehkä kiikunkaakun, tuleeko valituksi.
Ei edistäisi just meidän kunnan asioita.

Kumman valitsisit?
Vaalikoneet ovat vain viihdettä. Toisenlaisilla kysymyksillä prosentit olisivat aivan muuta.
 
vierailija
Vaalikoneet ovat vain viihdettä. Toisenlaisilla kysymyksillä prosentit olisivat aivan muuta.
Joo. Mun 20v poika soitti eilen, oli tehnyt vaalikoneen testin ja kysyi että ei kai ole kuitenkaan oikeasti tarkoitus sitä äänestää 😂 oli tutkinut lisää ehdokasta ja puoluetta ja todennut että oli hyvin kaukana hänen toiveistaan, mutta silti oli testin perusteella osunut.
 
Mun virallinen asuinkunta on perseestä joten en todellakaan anna painoa sille, missä ehdokkaani asuu. -Paitsi tietty että sen pitää asua korvessa. Ei muutoin oikeastaan edes voi olla samaa mieltä mun kanssa siitä, mikä elämässä on oleellista.

Tai no, miksi voisi, asunhan minäkin epävirallisesti korsossa :S
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä