Hyvää Ystävänpäivää

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Muualla tämä ystavänpäivä on omistettu "tietynlaiselle" ystävyydelle - mikähän körttimummopiiri on mahtanut perinteen muuntaa kun se on tuotu Suomeen?

Japanissa naiset ostavat miehille suklaata ystävänpäivänä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Kauppaporras ottaa irti myynnillä kaiken mahdollisen onpa kyseessä sinkkupäivät, ystävänpäivät, mustatperjantait, joulut, pääsiäiset, halloweenit, äitien ja isienpäivät, naistenpäivät....... Kyseessä on kaupallinen suuri puhallus, johonka ihmiset nielaisevat.
Markkinatalous ja siitä turhuudenmarkkinat.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Kauppaporras ottaa irti myynnillä kaiken mahdollisen onpa kyseessä sinkkupäivät, ystävänpäivät, mustatperjantait, joulut, pääsiäiset, halloweenit, äitien ja isienpäivät, naistenpäivät....... Kyseessä on kaupallinen suuri puhallus, johonka ihmiset nielaisevat.
Markkinatalous ja siitä turhuudenmarkkinat.
Kyllä erikoispäiviä ja juhlapyhiä on ollut aina, ainakin niin kauan kuin ihminen on ollut kykenevä abstraktiin ajatteluun, ihmisen psyyke vaatii rytmitystä työn välille. Nykyään toki kaupoissa myydään kaikkea teemakrääsää mutta ei sitä ole pakko ostaa vaikka näitä juhlia viettäisi. Ennen tehtiin kaikki koristeet ja herkut itse. Himmelit, lahjat, naamiaispuvut ja muut askarreltiin niistä materiaaleista mitä oli saatavilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
9MM
Hyvää ystävänpäivää. Ite just ostin lipun titanic leffaan oli kympin. Taitaa olla pariskuntia täynnä itte meen yksin. En oo koskaan kattonut 3d versiona ja en tiiä tykkäänkö niistä laseista. Aurinkolaseista en pidä ku tykkään nähdä värikkäänä maailman.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Muualla tämä ystavänpäivä on omistettu "tietynlaiselle" ystävyydelle - mikähä körttimummopiiri on mahtanut perinteen muuntaa kun se on tuotu Suomeen?

Japanissa naiset ostavat miehille suklaata ystävänpäivänä.
Se oli tietääkseni aikanaan Postin lanseeraama päivä, jotta saisivat lisättyä korttimyyntiä. Mutta joo, mullekin keinotekoinen, kun olen asunut maassa, jossa "St. Valentinea/Valentinoa" vietetään. Kivoja muistoja :)
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja Lispetti
Hyvää ystävänpäivää!❤

Ap, täällä palstalla on paljon mukavia ihmisiä, itsekin olen saanut täältä ystäviä.❤

Ystävänpäivä on todellisuudessa näitä markkinatalouden hömpötyksiä, sen innoittamana en osta kenellekään yhtään mitään, edes sitä suklaata mitä itse inhoan, (katsokaa muuten tuotesisältö että ei ole esim. palmuöljyä ja soijalesetiiniä😂)
vaan lähetän vaikka mielummin näitä ystävänpäivä mainoksia 😁:

 
  • Tykkää
Reactions: setis

Yhteistyössä