Ammattivalittajan mietteitä elämästään

vierailija
Hei!

Ihan vain tiedoksi, että on täällä muutkin kurjilla mielin. Tänään mulla oli ihan ok päivä, pitkiä työpäiviä takana yrittäjänä, kuten myös miehellä, ja mulla taas töitä koko viikonloppu edessä. Illansuussa menin kauppaan tehtyäni ruoat teineille sitä ennen, koska tiesin, että kestää.

Ukko syö ruokaa, minä laitan tavaroita, tiskejä, unohdan syödä, syön, tavarat jäävät, ja pohdin taas, miten tiukka päivä tulee taas huomenna eteen, ei jaksa, nukkuakin pitäisi, levätä. Ilmaisin asiani vähän painokkaasti miehelle, että hommaa riittäisi hänellekin, ei mitään. Pitää nousta aikaisin, sanoo hän. No samaan aikaan kuin minä. Romahdin itsekseni ja itkin, en vaan jaksa, toinen sanoo "rauhoitu rauhoitu", mutta ei tee mitään, ei ymmärrä. Jättää yksin.

Juuri tällä viikolla mietin, miten kepeä olo on välillä, vaikka elämässä, siis ikiomassa elämässä, ei ole juurikaan paljon, olen vain muita varten. Miten aikaisemmat ajatukseni itsemurhasta olivat kaikonneet.

Tänä iltana valitettavasti ne itsetuhoisat ajatukset palasivat ja hetkellinen houkutus korkealta parvekkeelta oli suuri. En vain jaksa. Toisen välinpitämättömyyttä. Mutta pitää vaan. Aina vain jaksaa.

Niin ja olen sinua hieman vanhempi, jos se nyt ketään kiinnostaa.
Kuulostaa hengästyttävältä ja osin pakkopullaltakin.

Onko mahdollista, jos toisinaan katsoisit esim. kotihommia raakasti sormien läpi? Teet vain välttämättömän? Teinit voi ja pitääkin valjastaa ja vastuuttaa osallistumaan kotitöihin, vapaamatkustajia ei kannata hyysätä. Ja mikä estää sinua niin ikään heittäytymästä oman raskaan päiväsi jälkeen sohvalle? Niinpä, jos sinulla on vähääkään tolkkupäinen mies, niin muutamasta kerrasta, kun noin teet, ymmärtää jutun juonen.

Kyllähän teidän aikuisten pitää yhdessä tehdä, toimia ja tukea toisianne arjessa. Eikä niin, että yksi eli sinä suoritat. Ja - kerran sinulla on aikaisemminkin ollut itsetuhoisia ajatuksia, niin ota nämä nyt kummunneet tosissasi eli hae apua itsellesi. Nuo ajatukset itsessään jo estävät toimimasta, saavat näköalattomiksi ja siten ruokkivat itseään. Ota vastuu omasta hyvinvoinnistasi ja terveydestäsi. Teinit tarvitsevat vielä niin kovin myös äitiään opastamaan elämässä.

Seuraavan kerran, kun sinulla on vapaapäivä - toivon että piankin - niin jos suinkin on mahdollista, niin ota se kirjaimellisesti itsellesi vapaaksi. Varaa vaikka itsellesi hotelliviikonloppu ja hemmottelet pitkillä laadukkailla unilla, valmiilla runsaalla aamaispöydällä ja arjen irtiotolla. Kauaksi ei tarvitse lähteä, kun jo näkee ja huomaa, mikä toimii elossa ja mikä ei.

Voimia! Muista, että olet oman elämäsi päätähti. Arvosta siis itseäsi ja vaadi itsellesi hyvää kohtelua.
 
vierailija
Kuulostaa hengästyttävältä ja osin pakkopullaltakin.

Onko mahdollista, jos toisinaan katsoisit esim. kotihommia raakasti sormien läpi? Teet vain välttämättömän? Teinit voi ja pitääkin valjastaa ja vastuuttaa osallistumaan kotitöihin, vapaamatkustajia ei kannata hyysätä. Ja mikä estää sinua niin ikään heittäytymästä oman raskaan päiväsi jälkeen sohvalle? Niinpä, jos sinulla on vähääkään tolkkupäinen mies, niin muutamasta kerrasta, kun noin teet, ymmärtää jutun juonen.

Kyllähän teidän aikuisten pitää yhdessä tehdä, toimia ja tukea toisianne arjessa. Eikä niin, että yksi eli sinä suoritat. Ja - kerran sinulla on aikaisemminkin ollut itsetuhoisia ajatuksia, niin ota nämä nyt kummunneet tosissasi eli hae apua itsellesi. Nuo ajatukset itsessään jo estävät toimimasta, saavat näköalattomiksi ja siten ruokkivat itseään. Ota vastuu omasta hyvinvoinnistasi ja terveydestäsi. Teinit tarvitsevat vielä niin kovin myös äitiään opastamaan elämässä.

Seuraavan kerran, kun sinulla on vapaapäivä - toivon että piankin - niin jos suinkin on mahdollista, niin ota se kirjaimellisesti itsellesi vapaaksi. Varaa vaikka itsellesi hotelliviikonloppu ja hemmottelet pitkillä laadukkailla unilla, valmiilla runsaalla aamaispöydällä ja arjen irtiotolla. Kauaksi ei tarvitse lähteä, kun jo näkee ja huomaa, mikä toimii elossa ja mikä ei.

Voimia! Muista, että olet oman elämäsi päätähti. Arvosta siis itseäsi ja vaadi itsellesi hyvää kohtelua.
Sydämelliset kiitos sinulle, kannustavat ja lohduttavatkin sanat koskettivat, saivat miettimään ja merkitsevät valtavasti ❤ Otin ne talteen itselleni vastaisuuden varalle kannustamaan.

Olet aivan oikeassa, minun pitää itse huolehtia siitä, että saan riittävästi tilaa ja lepoa. Sitä niin kovin helposti unohtaa itsensä arjen pyörityksessä. Tuota vapaata viikonloppua tai muutamaa päivää olen monesti jo miettinytkin ja voin sen hyvin toteuttaa. On myös muualla ystävä pari, jotka haluaisin kovasti tavata, mutta luulen, että ensin otan aikaa ihan itselleni ja omille ajatuksilleni. Olen itsekseni viihtyvä ihminen, tarvitsen hiljaisuutta, ja väsyn monesti metelistä ja eilen pitkien työpäivien ja muun lisäksi vain romahdin. Säikähdin itsekin negatiivisia ajatuksia ja sanoin itselleni, ettei itsetuhoisuus ole ratkaisu. Kuuntelin lempimusiikkia ja rauhoituin ja sain onneksi nukuttua pitkään. Aamulla oli jo parempi mieli.

Sitten luin, mitä minulle kirjoitit, ja liikutuin. Ne todella koskettivat. Kiitos vielä ❤

Hei sinulle, jolle tämä ketju on avattu, mikä on miehesi tilanne, oletko saanut lisää uutisia? Toivottavasti hyviä sellaisia! ❤ Tosiaan, ehkä tämä pysäyttää ja pysäytti nyt teidät ja on aika ottaa aikaa itselleni ja huolehtia toisistanne. Kuten huomaat omasta kirjoituksestanikin, nämä ongelmat ovat tuttuja monille.

Kovasti voimia!
 
vierailija
Sydämelliset kiitos sinulle, kannustavat ja lohduttavatkin sanat koskettivat, saivat miettimään ja merkitsevät valtavasti Otin ne talteen itselleni vastaisuuden varalle kannustamaan.

Olet aivan oikeassa, minun pitää itse huolehtia siitä, että saan riittävästi tilaa ja lepoa. Sitä niin kovin helposti unohtaa itsensä arjen pyörityksessä. Tuota vapaata viikonloppua tai muutamaa päivää olen monesti jo miettinytkin ja voin sen hyvin toteuttaa. On myös muualla ystävä pari, jotka haluaisin kovasti tavata, mutta luulen, että ensin otan aikaa ihan itselleni ja omille ajatuksilleni. Olen itsekseni viihtyvä ihminen, tarvitsen hiljaisuutta, ja väsyn monesti metelistä ja eilen pitkien työpäivien ja muun lisäksi vain romahdin. Säikähdin itsekin negatiivisia ajatuksia ja sanoin itselleni, ettei itsetuhoisuus ole ratkaisu. Kuuntelin lempimusiikkia ja rauhoituin ja sain onneksi nukuttua pitkään. Aamulla oli jo parempi mieli.

Sitten luin, mitä minulle kirjoitit, ja liikutuin. Ne todella koskettivat. Kiitos vielä

Hei sinulle, jolle tämä ketju on avattu, mikä on miehesi tilanne, oletko saanut lisää uutisia? Toivottavasti hyviä sellaisia! Tosiaan, ehkä tämä pysäyttää ja pysäytti nyt teidät ja on aika ottaa aikaa itselleni ja huolehtia toisistanne. Kuten huomaat omasta kirjoituksestanikin, nämä ongelmat ovat tuttuja monille.

Kovasti voimia!
Tsemppihengessä mukana olen, tiedän niin tuon tunteen, kun arki ja elämä itsessään ottaa hetkellisesti voimavaroja enemmän kuin antaa. Vuorokaudessakin aivan liian vähän tunteja, itse sorrun nipistämään yöunista ja homma onkin valmista kauraa sillä kertaa.

Mutta kantapään kautta olen parhaillaan oppimassa, että itsestään on huolta pidettävä, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ei sitä kukaan muukaan tee, joten joskus ne itkupotkuraivaritkin tuottavat tulosta - omat teinit ainakin havahtuvat toimimaan. Ja apua kannattaa opetella pyytämään, eihän kukaan voi tietää sen tarpeesta, jos ei sitä ääneen sano.

Toivon sinulle leppoisaa iltaa sekä sujuvaa työviikonloppua. :)
 
vierailija
Tsemppihengessä mukana olen, tiedän niin tuon tunteen, kun arki ja elämä itsessään ottaa hetkellisesti voimavaroja enemmän kuin antaa. Vuorokaudessakin aivan liian vähän tunteja, itse sorrun nipistämään yöunista ja homma onkin valmista kauraa sillä kertaa.

Mutta kantapään kautta olen parhaillaan oppimassa, että itsestään on huolta pidettävä, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ei sitä kukaan muukaan tee, joten joskus ne itkupotkuraivaritkin tuottavat tulosta - omat teinit ainakin havahtuvat toimimaan. Ja apua kannattaa opetella pyytämään, eihän kukaan voi tietää sen tarpeesta, jos ei sitä ääneen sano.

Toivon sinulle leppoisaa iltaa sekä sujuvaa työviikonloppua.
Kiitos paljon ❤

Teinit onneksi siivoavat omat huoneensa ja vaihtavat lakanansa ja kun mietimme viikonlopun ruokia, niin vanhempi tarjoutui tekemään yhden ruoan, kun hänellä on hiukan vapaata nyt koerupeaman jälkeen. Ilahduin kovasti ja hän tekee mielellään :) Saan sitten hyvän syyn pitää taukoa työnteosta ja lähteä kävelylle kaikessa rauhassa.

Ihanaa viikonloppua sinulle myös :) 🌹
 

Yhteistyössä