On toi lätkälegenda vajonnut alas

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Te fasistit ette anna ihmisten elää niin kuin he itse haluavat, vaan haluatte fasistisesti pakottaa heidät elämään kuten te haluatte.
Tälläkin palstalla on yksi fasisti jonka mielestä kaikkien pitäisi syödä pelkkää lihaa ja jauhaa sitä joka ketjussa. Paitsi ettei jauha kun pitää syödä kokoravintoa :D
Hällä palaa kaupassa hermot joka kerta kun siellä on hyllykaupalla väärää ostettavaa ja ihmiset syö väärin
 
vierailija
Ohitan kaikki Selänne-jutut. Lööppikuvista oletan että hän käy kesäisin Suomessa leveilemällä veneellään ja muulla omaisuudellaan. Muistaakseni hänellä on oma ravintola jenkeissä.
Luultavasti lapsia nolottaa papan postailut.
 
vierailija
Tälläkin palstalla on yksi fasisti jonka mielestä kaikkien pitäisi syödä pelkkää lihaa ja jauhaa sitä joka ketjussa. Paitsi ettei jauha kun pitää syödä kokoravintoa
Hällä palaa kaupassa hermot joka kerta kun siellä on hyllykaupalla väärää ostettavaa ja ihmiset syö väärin
🤣👍

Laitoin tässä taannoin artikkelin kasvissyöntiä suosivista kansanedustajista, ja tää laittoi perään suruhymiön 🤣
 
9MM
Mausteilla? Harva syö lihaakaan maustamatta. Tuoreet kasvikset on kyllä herkkua raakanakin
Niin mut ehkä se on se rasva joka tuo maukkuuden. Et pitäiskö niihin kasvis pihvien sisään ruutata tyyliin olivii öljyä tai kasvis rasvaa et se muuttuu maukkaaksi. Ja juu tykkään kasviksista ja syönkin niitä mut ne lämpimät kasvisruuat ei oo maistuvia. Ja vaik kuin maustaa sitä kasvisruokaa ni se ei silti maistu. Toki jos löydän naisen joka syö kasvisruokaa ja tekee terveellistä ruokaa syön sen. Mä voin olla apukokkina kuoria potut pilkkoa kasvikset ja muut se on kivaa puuhaa mut en oo hyvä pääkokki.
 
vierailija
Niin mut ehkä se on se rasva joka tuo maukkuuden. Et pitäiskö niihin kasvis pihvien sisään ruutata tyyliin olivii öljyä tai kasvis rasvaa et se muuttuu maukkaaksi. Ja juu tykkään kasviksista ja syönkin niitä mut ne lämpimät kasvisruuat ei oo maistuvia. Ja vaik kuin maustaa sitä kasvisruokaa ni se ei silti maistu. Toki jos löydän naisen joka syö kasvisruokaa ja tekee terveellistä ruokaa syön sen. Mä voin olla apukokkina kuoria potut pilkkoa kasvikset ja muut se on kivaa puuhaa mut en oo hyvä pääkokki.
Rasvalla makua ruokaan? Rasvat ovat tärkeitä ja välttämättömiä mutta hyvät sellaiset. Valmiiseen annokseen voi laittaa lorauksen hyvää oliiviöljyä, jos siitä pitää.

Kokeiles tätä kasvispataa, jota juuri tein ja olen tehnyt monesti. Hirveän helppo ja todella maukas. Jos siis kiinnostaa, tässä kasvikset lämpiminä:

 
9MM
Rasvalla makua ruokaan? Rasvat ovat tärkeitä ja välttämättömiä mutta hyvät sellaiset. Valmiiseen annokseen voi laittaa lorauksen hyvää oliiviöljyä, jos siitä pitää.

Kokeiles tätä kasvispataa, jota juuri tein ja olen tehnyt monesti. Hirveän helppo ja todella maukas. Jos siis kiinnostaa, tässä kasvikset lämpiminä:

Niin kyl se rasva luo maukkuutta ainakin mun mielestä. Juuh mä lukasen ton tekstin.
 
vierailija
Ja millasia kommenttei tuli muilta syöjiltä?
Kuten sanoin, kaikille maistui. Olen tätä monesti tehnyt. Mies mumisi koko ajan, "mmm.. todella hyvät maut". Hän on itse asiassa vähentänyt lihan syöntiä, meillä teinipoika on kova lihansyöjä ja kun kasvaa ja urheilee, niin pidän huolen, että saa riittävästi ravintoa, tietysti. Mutta hän pitää kasvisruoastakin todella paljon, mm. linssipadasta ja -keitosta, joita teen usein. Muuten sitten kasviperäistä protskua osalle perheestä ja mieskin tosiaan jo mielellään valitsee jälkimmäisen.
 
  • Tykkää
Reactions: 9MM
vierailija
Eipä ennen pinaattilettuja ketään tarvinnut pakottaa syömään. Tosin siinähän saatettiin syöttää salaa sitä maitoa
Mun kouluaikana ala-asteella oli opettaja valvomassa sen kärryn vieressä, johon astiat laitettiin, ja siis katsoi, ollaanko aikeissa heittää ruokaa pois. Mun kouluaikana oli myös kammotusta veripalttua puolukka-kaaliraasteen kera. Olin kiltti tyttö ja söin kaiken, mutta muistan, että pureskelin mahdollisimman nopeasti maistamatta ja nielin vain, silmät vain valuivat yökötyksestä.
 
9MM
Rasvalla makua ruokaan? Rasvat ovat tärkeitä ja välttämättömiä mutta hyvät sellaiset. Valmiiseen annokseen voi laittaa lorauksen hyvää oliiviöljyä, jos siitä pitää.

Kokeiles tätä kasvispataa, jota juuri tein ja olen tehnyt monesti. Hirveän helppo ja todella maukas. Jos siis kiinnostaa, tässä kasvikset lämpiminä:

Juuh tohon vois viel lisää jalopenoja ja chilejä. Tykkäätkö itte tulisesta ruuasta?
 
vierailija
Niin kyl se rasva luo maukkuutta ainakin mun mielestä. Juuh mä lukasen ton tekstin.
👍

Joo no ilman muuta joku pihvi on maistuva, kun sen rasvassa paistaa, mutta kasvikset eivät mielestäni rasvaa vaadi, vaan mausteita ja kun ovat sesongin tuotteita, niin maistuvat vähemmänkin maustettuina. Itse käytän paljon tuoreita yrttejä, joita saa jo kiitettävän paljon Suomessakin.
 
9MM
👍

Joo no ilman muuta joku pihvi on maistuva, kun sen rasvassa paistaa, mutta kasvikset eivät mielestäni rasvaa vaadi, vaan mausteita ja kun ovat sesongin tuotteita, niin maistuvat vähemmänkin maustettuina. Itse käytän paljon tuoreita yrttejä, joita saa jo kiitettävän paljon Suomessakin.
Käytätkö soijjaa siis rouhetta joskus kokeilin ni tuntui vaik kuin maustoin ei se maistunut milleen. Mut juuh vois kyl olla et kasvispihvistä tekee vähän rasvasemman ni vois maistuu erille. Juuh oltiin laivan puffassa ja siellä oli erittäin herkullisesti tehty kasviksista lämmintä ruokaa. Lihan mukana mut ne kasvikset oli ihan mielettömän hyviä sienikastikkeella
 
vierailija
Käytätkö soijjaa siis rouhetta joskus kokeilin ni tuntui vaik kuin maustoin ei se maistunut milleen. Mut juuh vois kyl olla et kasvispihvistä tekee vähän rasvasemman ni vois maistuu erille. Juuh oltiin laivan puffassa ja siellä oli erittäin herkullisesti tehty kasviksista lämmintä ruokaa. Lihan mukana mut ne kasvikset oli ihan mielettömän hyviä sienikastikkeella
Käytän soijarouhetta ja mm. soijarouheesta tehty makaronilaatikko maistuu myös teinipojalle. Soijasuikaleiden tekoa opettelen, pari kertaa olen onnistunut hyvin. Juu ei se itsessään millekään maistu, mutta eipä se jauhelihakaan sellaisenaan 🤣 Tai no voi olla, että joku tykkää.

Joo sienisoossi on namia 😋
 
9MM
Käytän soijarouhetta ja mm. soijarouheesta tehty makaronilaatikko maistuu myös teinipojalle. Soijasuikaleiden tekoa opettelen, pari kertaa olen onnistunut hyvin. Juu ei se itsessään millekään maistu, mutta eipä se jauhelihakaan sellaisenaan 🤣 Tai no voi olla, että joku tykkää.

Joo sienisoossi on namia 😋
No kyl se jauheliha sellaisenaankin maistuu. Kun esim kun tyttö oli pieni ja sen serkut ni en maustanut makaroonilaatikkoa kun serkut ei tykännyt ja hyvin maistui koska kyl se rasva maistuu jo itsessään. Tytölle kun tein makaroonilaatikkoa pelkästään ni maustoin ja hyvin tykkäs. Joo riippuu sienestä mä esim oikeen pidä tateista tai mistäs tiedän jos se hyvin tehdään hyvällä kastikeella ja sinne joukkoon.
 
vierailija
No kyl se jauheliha sellaisenaankin maistuu. Kun esim kun tyttö oli pieni ja sen serkut ni en maustanut makaroonilaatikkoa kun serkut ei tykännyt ja hyvin maistui koska kyl se rasva maistuu jo itsessään. Tytölle kun tein makaroonilaatikkoa pelkästään ni maustoin ja hyvin tykkäs. Joo riippuu sienestä mä esim oikeen pidä tateista tai mistäs tiedän jos se hyvin tehdään hyvällä kastikeella ja sinne joukkoon.
No makuasia tietty 🤣
 
vierailija
Olen kuullut pakollisesta kasvisruokapäivästä, mutta en pakollisesta maitopäivästä.
Se on huonosti toteutettu, kun tulee mielikuva pakosta. Kuten totesin, mun lapsuudessa oli "pakollisia" kasvispäiviä usein, oli mm. kesäkeittoa, pinaattilettuja, kasvissosekeittoa, kalapuikkoja toki myös, lihaa ei ollut joka päivä ja sitä paitsi mitä mun nuoriso on kertonut, niin eipä sitä lihaa koulun liharuuissa ole monesti nimeksikään. Että se siitä proteiinin saannista lihan muodossa.

Niin ja maitoa piti alakoulussa ottaa, myöhemmin eivät opettajat vahtineet, mutta kyllä sitä Valion mainontaa oli kouluaikana.
 

Yhteistyössä