Velkaantumisesta puhuminen puolisolle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen seurustellut ihanan miehen kanssa nyt n. kuukauden. Vaikka kuukausi on lyhyt aika, olemme sitoutuneet toisiimme ja haluamme yhteisen tulevaisuuden.
Minua kuitenkin huolestuttaa rahatilanteeni. Minulla on ulosotossa runsaasti velkaa ja haluaisin puhua siitä miehelle. Miten kuitenkin otan asian puheeksi?
Olen ottanut opikseni, enkä enää koskaan ota lainaa jos en pysty maksamaan niitä takaisin.
Mitä siis tehdä?
 
no ei siinä muu auta. helpompaa silloin kun jos tiedossa on että molemmat hoitaa vain omat raha-asiansa. toki niitä yhteisiäkin kuluja sytnyy. esim. vuokrat yms. ja jos yhteistä kotia haluaa ostaa. niin eipä taida pankki antaa lainaa jos on luottohäiriö merkintä. mutta rohkeasti asia puheeksi. ei sitä kannata salata ja mitä pikimmin sen parempi, niin toinen ei voi syyttää sinua asioiden pimittämisestä
 
vierailija
Ensinnäkin asiasta pitää puhua, minkä ymmärrätkin, siinä vaiheessa kun suhde alkaa olla vakavalla pohjalla. Ja koska yleensä kaikki ihmiset ymmärtävät, että asiasta pitää puhua, ei sen ympärille tarvitse kehittää mitään rituaaleja tai tekosyitä, vaan sen voi ottaa ihan rehdisti ja suoraan puheeksi. Pitäisiköhän meidän käydä keskustelu talousasioista?
 
vierailija
Ensinnäkin asiasta pitää puhua, minkä ymmärrätkin, siinä vaiheessa kun suhde alkaa olla vakavalla pohjalla. Ja koska yleensä kaikki ihmiset ymmärtävät, että asiasta pitää puhua, ei sen ympärille tarvitse kehittää mitään rituaaleja tai tekosyitä, vaan sen voi ottaa ihan rehdisti ja suoraan puheeksi. Pitäisiköhän meidän käydä keskustelu talousasioista?
Näin. Kuulostaa siltä, että teidän aika puhua on nyt. Jos oot nykyään huolellinen raha-asioissa ja mies on huomannut sen, niin eipä siinä mitään, ihmiset tekee nuoruudessaan virheitä ja jokaisella on menneisyys ja kaikilta löytyy sieltä arkaluonteisia asioita.
 

Yhteistyössä