VAROITUS! Ruokaan tungetaan HEINÄSIRKKOJA!

  • Viestiketjun aloittaja Olen puhunut!
  • Ensimmäinen viesti
Olen puhunut!
Heinäsirkkoja! Nykyään saa olla kaupassa todella tarkkana, ettei osta vahingossa ruokaa, jonka valmistukseen on käytetty heinäsirkkoja. Bisnes on ihan räjähtänyt käsistä, on heinäsirkkasuklaata, heinäsirkkapihvejä, heinäsirkkaleipää ja ties mitä.

Ihan samalla lailla levinnyt hullutus kuin vegetaariruoat ja vegaaniruoat aiemmin tänä vuonna, nyt on vegeruokia joka kaupassa ja pitää varoa, ettei vahingossakaan tue vihreiden puolihindujen uskontoa ostamalla vegeruokaa.

Kyllä on maailma sairaaksi mennyt, kun jonkun äänekkään kaupunkilaisen punaviherkuplan hipstereiden uskomuksia ja ambitioita kumarretaan ja palvotaan niin että heille valmistetaan erikoisruokia. Ja onhan siinäkin tietysti taustalla monikulttuurisuus; kun Aasiassa syödään paahdettuja koppakuoriaisia, Afrikassa raakoja toukkia ja Ranskassa etanoita, niin kyllähän meilläkin.

Se vain on varmaa, että nälkään nääntyvän maailman ruokapulaa ei tällä snobbailulla ja hifistelyllä helpoteta eikä ruokittavien suiden määrää vähennetä. Maailma liikakansoittuu, ruoka loppuu. On olemassa ratkaisu. Se löytyy Pentti Linkolalta.
 
vierailija
No niin kauan kuin maapallon väestömäärä jatkaa kasvuaan ja nykyistä viljelymaata menetetään esim. laajenevan asutuksen ja eroosioon vuoksi, niin on kehitettävä uusia mahdollisuuksia tän pallon väestön ravinnoksi. Sirkat ja muut hyönteiset ovat yksi sellainen vaihtoehto. Itse olen vasta sirkkaleipää maistanut eikä leivästä edes erottanut niitä sirkkoja ja makukin oli kohdillaan :)
 
vierailija
Ihmisten määrä kasvaa mutta syötävien eläinten määrä (esimerkiksi lehmien, sikojen ja muiden sellaisten) määrä ei kasva läheskään yhtä nopeasti, niin ihmisten pitää ruveta syömään sellaisiakin ruokia mitä he eivät ole ennen syöneet saadakseen esim. energiaa, proteiinia, vitamiineja ja hivenaineita tarpeeksi. Niin olen lukenut jo joskus 1980-luvulla ilmestyneestä kirjasta joskus 1990-luvulla ja tiennyt, että ihmisten täytyy ruveta syömään jossain vaiheessa esim. hyönteisiä suuremassa määrin saadakseen tarpeeksi ruokaa. Ainakin minä olen valmis vähentämään esimerkiksi nisäkkäiden lihan syömistä ja syömään esim. levää, hyönteisiä ja sellaisia ruokia, jota en ole ennen syönyt jos ne vain ovat syötäviä (eivät sisällä myrkkyjä tms.) ja kunhan ne ovat edes kohtalaisen hyvän makuisia. Hyönteisistä luulisin ainakin joidenkin, vaikka heinäsirkkojen, jauhotoukkien, joidenkin muidenkin toukkien, muurahaisten ja joidenkin muidenkin hyönteisten olevan ihan syötävän makuisia.
 
vierailija
Ihmisten määrä kasvaa mutta syötävien eläinten määrä (esimerkiksi lehmien, sikojen ja muiden sellaisten) määrä ei kasva läheskään yhtä nopeasti, niin ihmisten pitää ruveta syömään sellaisiakin ruokia mitä he eivät ole ennen syöneet saadakseen esim. energiaa, proteiinia, vitamiineja ja hivenaineita tarpeeksi. Niin olen lukenut jo joskus 1980-luvulla ilmestyneestä kirjasta joskus 1990-luvulla ja tiennyt, että ihmisten täytyy ruveta syömään jossain vaiheessa esim. hyönteisiä suuremassa määrin saadakseen tarpeeksi ruokaa. Ainakin minä olen valmis vähentämään esimerkiksi nisäkkäiden lihan syömistä ja syömään esim. levää, hyönteisiä ja sellaisia ruokia, jota en ole ennen syönyt jos ne vain ovat syötäviä (eivät sisällä myrkkyjä tms.) ja kunhan ne ovat edes kohtalaisen hyvän makuisia. Hyönteisistä luulisin ainakin joidenkin, vaikka heinäsirkkojen, jauhotoukkien, joidenkin muidenkin toukkien, muurahaisten ja joidenkin muidenkin hyönteisten olevan ihan syötävän makuisia.
Lupaan sinulle: Nykyinen maailma loppuu 2020-luvulla. Silloin tulee se viimeinen suuri sota, mutta onneksi, ennen kuin se sota loppuu, Jeesus palaa takaisin maan päälle tuomaan rauhan. Ken elää, se näkee. Sinä tulet sen näkemään, minä en.
 
vierailija
No niin kauan kuin maapallon väestömäärä jatkaa kasvuaan ja nykyistä viljelymaata menetetään esim. laajenevan asutuksen ja eroosioon vuoksi, niin on kehitettävä uusia mahdollisuuksia tän pallon väestön ravinnoksi. Sirkat ja muut hyönteiset ovat yksi sellainen vaihtoehto. Itse olen vasta sirkkaleipää maistanut eikä leivästä edes erottanut niitä sirkkoja ja makukin oli kohdillaan :)
Niin kauan kuin maapallon väestömäärä jatkaa kasvuaan, niin tulisi etsiä keinoja hillitä liikakansoittumista, ei pitkittää sitä.
 
Kankinen
vierailija
M
Ihmeen ymmärtämätöntä porukkaa. Ei missään puhuta, että ruokaan sekoitetaan heinäsirkkoja. Ne on SIRKKOJA. Eri juttu kuin heinäsirkat.

Mikä v*ttu teitä besserwissereitä vaivaa?!? Puututte johonkin yhteen sanaan, joka on kansankielinen. On se s**tana kumma, että aina pitää jonkun tulla pätemään ja elvistelemään tiedoillaan, jolloin ITSE ASIA jää taka-alalle!!! P*rkele, oikein kansankynttilöitä, eikö teillä ole MITÄÄN SANOTTAVAA itse keskustelun varsinaiseen aiheeseen??? HÄH??? Onko vai eikö ole???
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailijavain
M


Mikä v*ttu teitä besserwissereitä vaivaa?!? Puututte johonkin yhteen sanaan, joka on kansankielinen. On se s**tana kumma, että aina pitää jonkun tulla pätemään ja elvistelemään tiedoillaan, jolloin ITSE ASIA jää taka-alalle!!! P*rkele, oikein kansankynttilöitä, eikö teillä ole MITÄÄN SANOTTAVAA itse keskustelun varsinaiseen aiheeseen??? HÄH??? Onko vai eikö ole???
Kansankynttilöitä tarvitaan. Virheellistä infoa jakavat on näitä pahimpia kiihottajia ja herkkäuskoisten harhaanjohtajia. Oikeastaan he ovat rinnastettavissa venäläisiin trollitehtailijoihin. Tekevät kärpäsestä härkäsen, mutta kotikonstein eivät pysty hepokattia keittiössään kasvattamaan.
 
vierailija
Matteus 3

1 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa

2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".

3 Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."

4 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja.

5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,

6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
 
M


Mikä v*ttu teitä besserwissereitä vaivaa?!? Puututte johonkin yhteen sanaan, joka on kansankielinen. On se s**tana kumma, että aina pitää jonkun tulla pätemään ja elvistelemään tiedoillaan, jolloin ITSE ASIA jää taka-alalle!!! P*rkele, oikein kansankynttilöitä, eikö teillä ole MITÄÄN SANOTTAVAA itse keskustelun varsinaiseen aiheeseen??? HÄH??? Onko vai eikö ole???
No, itse asiaan mennäkseni, olen yhden syksyn toimittanut "rehua" yhdelle sirkankasvattajalle. Hän vei meiltä kaikki muotonsa puolesta myyntikelvottomat kurkut ja jonkin verran kesäkurpitsaa lisäksi. Oli ihan kokeilumielessä liikenteessä ja lopetti sitten jo toisen kasvatuserän jälkeen. Silloin oli sähkö vielä halpaa nykyiseen verrattuna, (oiskohan vuosi ollut -18) mutta sähkölaskuihin sekin yritys kaatui. Ympäri vuoden pidettävä kahdenkymmenen asteen lämpötila vaatii jo, sekä rakenteilta että lämmityssysteemeiltä melkoisesti.
Juuri tämän vuoksi sirkkaproteiinissa ollaan tuonnin varassa.
Toinen haaste on hygienia. Taudit ja loiset on vielä kokematta, mutta jos tuotanto menee teolliseen mittaan, kyllä nekin vielä aikanaan tulevat. Siis kysehän on siitä, kuonka paljon viljelmillä joudutaan kaäyttämään puhdistukseen, torjuntaan ja lääkitykseen tarkoitettuja kemikaaleja ja kuinka ne valmiin tuotteen mukana siirtyvät ihmisiin.
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
vierailija
Uskaltaako sitä kansallismielisenä edes käydä kaupassa tänä päivänä? Vihreät ovat tunkeneet hyllyt täyteet vegaaniruokaa, halalia ja heinäsirkkoja. Jos ei katso pakkausselosteita todella tarkkaan niin voi helposti erehtyä.
 
Uskaltaako sitä kansallismielisenä edes käydä kaupassa tänä päivänä? Vihreät ovat tunkeneet hyllyt täyteet vegaaniruokaa, halalia ja heinäsirkkoja. Jos ei katso pakkausselosteita todella tarkkaan niin voi helposti erehtyä.
Kun pysyttelee vain simppeleissä peruselintarvikkeissa ja opettelee itse valmistamaan niistä pöperönsä, ei kusetuksen vaaraa ole.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä