Työvoimatoimistossa sanottiin, että...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
...jos ei nyt saa vakinaista työpaikkaa, niin se on tulevaisuudessa paljon hankalampaa. Itte tässä 10 vuotta pätkäillyt, pähkäillyt ja tuntuu siltä, että vakiduunia ei oo tulossa. Mites muut "väliinputoajat".

Koulutus on merkonomi ja mitään en osaa kunnolla. Ikää jo 48v, että se maaginen raja muutenkin lähestyy. Turha lähtee jatko-opiskelee, koska todennäkösesti yli 50v korkeemmin koulutettuna vielä huonommat mahikset saada mitään.

Työt mitä oon tehny: kaupassa hyllytystö, varastoissa sitö sun tätä, jonkun verran varaston ja kaupan tietojenkäsittelyä...
 
vierailija
Huonolta näyttää. Määräaikaisia soppareita vaan uusitaan, tosin nykyisen jatkosta enemmän epävarmuutta ikinä kuin aiemmin. Koska "nyt säästetään menoissa". Työmäärä ei mihinkään kuitenkaan häviä, päinvastoin.
 
vierailija
Mä hain just työvoimakoulutukseen, oon 48v, ja sanottiin etten ole ollenkaan liian vanha! (että joku 62v haki lähihoitajakoulutukseen)
Hae, jos ei sulla ole muutakaan tekemistä 😀
 
vierailija
Mä hain just työvoimakoulutukseen, oon 48v, ja sanottiin etten ole ollenkaan liian vanha! (että joku 62v haki lähihoitajakoulutukseen)
Hae, jos ei sulla ole muutakaan tekemistä
No suoraan sanoen en halua kouluttautua lähihoitajaksi. Palkka olis varmaan aika sama kuin näissä hanttihommissa. Ja kuiteskin se lähärin homma on raskaampaa ja vastuullisempaa. Toki jossain kivassa tarhassa voi olla mukava olla töissä, mutta taitaa se arki olla aika rankkaa noissakin.
 
vierailija
Ei oo ikinä ollut vakituista työtä. Itsekin mietin tuota merkonomin työtä mutta nuohan on hommia mitä voisi tehdä peruskoulupohjallakin
No niihän niitä vois, mutta mitä hommia muka merkonomin koulutuksella saa?

Yks paikka missä olin varastolla, niin siellä oli pääkonttorilla vaan ekonomeja ja tradenomeja. Yksi merkonomi oli juu, mutta se oli "vanhaa kaartia" ja jo eläkkeellä.
 
vierailija
no kyllä se näin on että tuo 50 vuotta on se maakinen ikäraja, jonka jälkeen töitä on vaikea saada ja vakipaikkaa lähesmahtodon. kannattaa vaihtaa hoitoalalle, siellä töitä riittä, ei välttämättä sitä vakipaikkaa, mutta töitä kuitenkin
Joo, ei se sinällään just sinä päivänä muutu ku täyttää 50v mutta mahikset alkaa eksponentiaalisesti heikentyä jo kun 40v mittarissa. 50 v:n tienoilla alkaa sitten olla ihan mahdotonta.

Tää ei siis tietenkään koske niitä, joilla vakiduunia on. Ne saattaa aada uuden työn vähän vanhempana. Vaikka varmaan sekin on sitten harvinaisempaa.

Itte olen "lamanuoria", mutta se oli mulle tuuri. Mä olin "tyytyväisenä" tehtaassa töissä keskinkertaisilla YO-papereilla. Mut sit meni paikka alta ja oli pakko hakee opiskelemaan. Pääsin sitten elintarvikealan korkeakouluun (sinne oli alhaiset pisterajat). Alalta sai hyvin töitä ysärin lopussa. Nykyään saa valita paikan johtotaseon tehtävissä ja palkkakin on ihan kiva.

Moni meni huippupapereilla yliopistoon lukemaan ties mitä ja aika moni on noista nykyään esim. akateeminen pätkäduunari. Ja palkat ei tosiaan päätä huimaa. Sopiihan toikin tietenkin joillekkin.
 
vierailija
No niihän niitä vois, mutta mitä hommia muka merkonomin koulutuksella saa?

Yks paikka missä olin varastolla, niin siellä oli pääkonttorilla vaan ekonomeja ja tradenomeja. Yksi merkonomi oli juu, mutta se oli "vanhaa kaartia" ja jo eläkkeellä.
Mun Merkonomi äiti oli palkanlaskijana ja myöhemmin vastaanottovirkailija. Ite haaveilen etätyöstä niin mietin että merkonomi varmaan ainoa realistinen, että sellaista työtä voisi saada koska en elättele toivoa korkeakoulusta (liian tiukka tahti ja pitäis lisää lainaa ottaa, ammattiin pystyy omaehtoisella)
 

Yhteistyössä