Magneettikuvaan puolen vuoden välein omakustanteisesti

9MM
Näinpä juuri ja näin näkyy tämän keskustelevan isän kohdalla juuri käyneet, mittasuhteet ovat paisuneet liiaksi.

Sinulle lapsesi rakastava isä, ota oikeasti etäisyyttä tästä asiasta nyt ja nauti lapsesi kanssa olosta, pärjäät kyllä.

Ja vielä kerran: lakkaa polttamasta.
No joo siis tietty kun oon lapsen kaa huolet siivuuntuu ja keskityyään yhteisiin hetkiin ei se siihen vaikuta. Ja mä oon aika perushuoleton ja en hirveemmin stressaa
 
vierailija
Joo noh sä et tiedä mitä sun kehon sisällä tapahtuu ja sen saa selvitettyä vuotuisella kuvalla joka vie puoli tuntia elämästä joten se on terveydestä huolehtimista jo ennakoivasti eikä sitten kun köntsät on jo housuissa
Tulisin hulluksi, jos koko ajan miettisin, mitä siellä tapahtuu. Oma hyvinvointi ja mahdolliset ikävät oireet ovat hyviä mittareita. Luitko yhtään tuota erään kirjoittajan omakohtaista kokemusta kuvauksista?
 
Lispetti nyt ymmärrän sitä miten omituista on se täysin vain auktoriteetteihin uskominen jos joku sanoo et näin ni muita vaihtoehtoja ei edes etsitä vaan mennään niinkuun vauvat täysin muiden sanojen varassa ei ymmäretä et ei niillä lääkäreilläkään ole tietoa vaan menee sen tiedon varassa miten on opetettu ku esim se jasmin meni kipujen kanssa sairaalaan ja niitä oireita vähäteltiin ja etsittiin et se oli joku pieni juttu ja sitä veivausta oli kuukausia. Yhdellä kuvalla olisi heti selvinnyt asia. Ja kyl mäkin oon aika rauhallinen persoona etten hötkyily. Mut kukaan ei ole viellä järkevää sanonut miksi kuva olisi huono jotenkin nää jotka on kuvausta vastaan ovat terveyttä vastaan en ymmärrä.
Kiitos! Tuntuu mukavalta kun joku täällä ymmärtää saman!❤


Tämä on valitettavasti asiasta riippumatta vähän joka saralla samoin. Oli kyse ravinnosta, rokotteista tai mistä hyvänsä niin virkamieslähtöisen tiedottamisen/sääntöjen vastainen tieto ja sen kertoja on demonisoitava keinolla millä hyvänsä. Haukutaan hörhöksi ja trolliksi, sheimataan ja leimataan. Tätä koen täällä paljon, mutta olen tuollaiselle teflonia. Mua lähinnä säälittää tällaiset jotka eivät edes halua ajatella tai laajentaa tietämystään.

Jotain on muuttunutkin. Mä huomasin muutoksen 2015 kun kansa jakautui minun elinaikanani eniten.
Puolustellaan asioita missä ei välttämättä ole edes mitään järkeä, tämä herätti minut. Seuraava keissi olikin korona ja sitten sota jne.
Pelko ainakin teettää ihmisessä reaktion mikä laittaa pitäytymään asioissa mitkä ovat tuttuja ja turvallisia. Onhan tässä ollut nyt etenkin viimeaikoina syytä pelkoon isolla määrällä ihmisiä. Ja se, kun ei tiedetä asioista niin turvaudutaan kynsin hampain siihen, jonka olettaa tietävän asioista, eli juuri näihin ”asiantuntijoihin”.

Jos ”asiantuntija” käskisi syödä kilon paskaa niin osa ihmisistä kysyisi että vedänkö kerralla vai osissa.

Älkää pahoittako mieltänne, kyllä minäkin saan välillä käyttää tällaisia ilmaisuja.😁
 
  • Tykkää
Reactions: 9MM
9MM
Tulisin hulluksi, jos koko ajan miettisin, mitä siellä tapahtuu. Oma hyvinvointi ja mahdolliset ikävät oireet ovat hyviä mittareita. Luitko yhtään tuota erään kirjoittajan omakohtaista kokemusta kuvauksista?
Emmä koko aikaa mieti ja kuvaus mahdollistaa ettei sitä tarvitse koko aikaa miettiä ku se nostaa peukun ylös et kaikki on moitteettomassa kunnossa silloin taas muut asiat tulvii mieleen. Juuh luin mun hyvä frendi kuoli paksusuolen syöpään viime joulukuussa mut sanoi et homma jatkuu normi tapaan ja mua tarvii varoa sanoissaan ja niin se meidän aika meni. Kato kun syöpä leviää kaikessa rauhassa ilman oireitakin ja sitkun tulee on jo se vaikeampi tilanne. Noh tehkäö mitä teette mut mä taidan kuitenkin kerran vuodessa ottaa ne kuvat osaksi perusterveydenhuoltoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
9MM
Emmä koko aikaa mieti ja kuvaus mahdollistaa ettei sitä tarvitse koko aikaa miettiä ku se nostaa peukun ylös et kaikki on moitteettomassa kunnossa silloin taas muut asiat tulvii mieleen. Juuh luin mun hyvä frendi kuoli paksusuolen syöpään viime joulukuussa mut sanoi et homma jatkuu normi tapaan ja mua tarvii varoa sanoissaan ja niin se meidän aika meni. Kato kun syöpä leviää kaikessa rauhassa ilman oireitakin ja sitkun tulee on jo se vaikeampi tilanne. Noh tehkäö mitä teette mut mä taidan kuitenkin kerran vuodessa ottaa ne kuvat osaksi perusterveydenhuoltoa.
Ja tarkotin viimevuoden helmikuussa ei joulukuussa
 
vierailija
Emmä koko aikaa mieti ja kuvaus mahdollistaa ettei sitä tarvitse koko aikaa miettiä ku se nostaa peukun ylös et kaikki on moitteettomassa kunnossa silloin taas muut asiat tulvii mieleen. Juuh luin mun hyvä frendi kuoli paksusuolen syöpään viime joulukuussa mut sanoi et homma jatkuu normi tapaan ja mua tarvii varoa sanoissaan ja niin se meidän aika meni. Kato kun syöpä leviää kaikessa rauhassa ilman oireitakin ja sitkun tulee on jo se vaikeampi tilanne. Noh tehkäö mitä teette mut mä taidan kuitenkin kerran vuodessa ottaa ne kuvat osaksi perusterveydenhuoltoa.
Otan osaa ystäväsi menetyksestä.

Tiedän kyllä syövistä, on kokemusta lähipiiristä, viimeksi äitini poismenon yhteydessä, vaikka siitäkin on jo aikaa.

En silti lähde itseäni tutkituttamaan varmuuden vuoksi. Silmänpainemittauksissa käyn, koska isälläni oli glaukooma, se on osittain perinnöllinen, ja iän myötä sitä on hyvä seurata.

Ihan perusterveydenhuollossa tuskin noita kuvauksia saat, mutta jos joku yksityinen tekee niitä varmuuden vuoksi, niin mikäs siinä.
 
Ja miksi puolustat maailmaa joka laskee kaiken rahassa eikä hae ratkaisui siihen et kaikki voi paremmin. Et mikä sussa saa kiinni pitämään siitä kun ihmisarvo ei ole mitään vaan kaikki tehdään rahan ehdolla. En ymmärrä. Me voidaan näpytellä loputtomasti bitti numeroita ja tehdä täydellinen Huolto kaikille
jos kaikki maksais saman verran veroja kun sinä niin saattas venyä huoltovälit melko pitkiksi
 
9MM
Otan osaa ystäväsi menetyksestä.

Tiedän kyllä syövistä, on kokemusta lähipiiristä, viimeksi äitini poismenon yhteydessä, vaikka siitäkin on jo aikaa.

En silti lähde itseäni tutkituttamaan varmuuden vuoksi. Silmänpainemittauksissa käyn, koska isälläni oli glaukooma, se on osittain perinnöllinen, ja iän myötä sitä on hyvä seurata.

Ihan perusterveydenhuollossa tuskin noita kuvauksia saat, mutta jos joku yksityinen tekee niitä varmuuden vuoksi, niin mikäs siinä.
Ja eiköhän sille yksityiselle raha kelpaa tai mä en tiedä miksi kieltäytyisivät tuposta rahaa. Koko skannaus oli sen seittemän sataa joten satanen sivuun joka kuukausi tai noin 80€kk ni ei oo paha ja sit saa siltäkin asialta mielenrauhan
 
9MM
Kiitos! Tuntuu mukavalta kun joku täällä ymmärtää saman!


Tämä on valitettavasti asiasta riippumatta vähän joka saralla samoin. Oli kyse ravinnosta, rokotteista tai mistä hyvänsä niin virkamieslähtöisen tiedottamisen/sääntöjen vastainen tieto ja sen kertoja on demonisoitava keinolla millä hyvänsä. Haukutaan hörhöksi ja trolliksi, sheimataan ja leimataan. Tätä koen täällä paljon, mutta olen tuollaiselle teflonia. Mua lähinnä säälittää tällaiset jotka eivät edes halua ajatella tai laajentaa tietämystään.

Jotain on muuttunutkin. Mä huomasin muutoksen 2015 kun kansa jakautui minun elinaikanani eniten.
Puolustellaan asioita missä ei välttämättä ole edes mitään järkeä, tämä herätti minut. Seuraava keissi olikin korona ja sitten sota jne.
Pelko ainakin teettää ihmisessä reaktion mikä laittaa pitäytymään asioissa mitkä ovat tuttuja ja turvallisia. Onhan tässä ollut nyt etenkin viimeaikoina syytä pelkoon isolla määrällä ihmisiä. Ja se, kun ei tiedetä asioista niin turvaudutaan kynsin hampain siihen, jonka olettaa tietävän asioista, eli juuri näihin ”asiantuntijoihin”.

Jos ”asiantuntija” käskisi syödä kilon paskaa niin osa ihmisistä kysyisi että vedänkö kerralla vai osissa.

Älkää pahoittako mieltänne, kyllä minäkin saan välillä käyttää tällaisia ilmaisuja.
Kyl mäkin opetan lapselleni et aina voi kyseenalaistaa sanoja mitä toinen sanoo ja sanoa mitä itte aattelee. Sit tietty et kaikkea ei esim pienenä älä laita sormeasi pistorasiaan tai kuolet ja sattuu hirveästi elä mene heikoille jäille vaikka joku yllyttäisi. Esim tytön frendi teki niin ni tyttö huusi sille et tuu pois sieltä eikä lähtenyt mihkään. Mut kaikki me ollaan erehtyväisiä joten ihan hyväkin että tutkii itekkin eikä aina mene muiden ohjailtavana.
 
vierailija
Miksi kuvia sitten edes otetaan jos mitään ei näy? Millä muulla tavalla se näkyy sitten?
Nämä syöpäjuttu löydetään usein sattumalta muiden tutkimuksien yhteydessä. Pitkittynyt flunssa onkin leukemia, kylkikipu paksunsuolen syöpä, huimaus ja päänsärky aivokasvain, nielemisvaikeus ruokatorven syöpä, miehellä virtsaamisongelmat rakko tai eturauhassyöpä, outo patti iholla tai kainalossa, rinnassa kova kohta, suussa kummallista kasvustoa..... Kun ihmisen normaali olotila muuttuu eikä se korjaannu viikossa tai kuukaudessa niin yleensä hakeudutaan lääkäriin, joka sitten tutkimuksilla poissulkee eri mahdollisuudet.
Kerroin jo alussa että magneettikuvat ovat ortopedin raamattu koska he pystyvät näkemään kaiken luista ja nikamista.
 
vierailija
Kiitos! Tuntuu mukavalta kun joku täällä ymmärtää saman!


Tämä on valitettavasti asiasta riippumatta vähän joka saralla samoin. Oli kyse ravinnosta, rokotteista tai mistä hyvänsä niin virkamieslähtöisen tiedottamisen/sääntöjen vastainen tieto ja sen kertoja on demonisoitava keinolla millä hyvänsä. Haukutaan hörhöksi ja trolliksi, sheimataan ja leimataan. Tätä koen täällä paljon, mutta olen tuollaiselle teflonia. Mua lähinnä säälittää tällaiset jotka eivät edes halua ajatella tai laajentaa tietämystään.

Jotain on muuttunutkin. Mä huomasin muutoksen 2015 kun kansa jakautui minun elinaikanani eniten.
Puolustellaan asioita missä ei välttämättä ole edes mitään järkeä, tämä herätti minut. Seuraava keissi olikin korona ja sitten sota jne.
Pelko ainakin teettää ihmisessä reaktion mikä laittaa pitäytymään asioissa mitkä ovat tuttuja ja turvallisia. Onhan tässä ollut nyt etenkin viimeaikoina syytä pelkoon isolla määrällä ihmisiä. Ja se, kun ei tiedetä asioista niin turvaudutaan kynsin hampain siihen, jonka olettaa tietävän asioista, eli juuri näihin ”asiantuntijoihin”.

Jos ”asiantuntija” käskisi syödä kilon paskaa niin osa ihmisistä kysyisi että vedänkö kerralla vai osissa.

Älkää pahoittako mieltänne, kyllä minäkin saan välillä käyttää tällaisia ilmaisuja.
Veisitkö sinä lapsesi tuollaisiin tutkimuksiin ihan varmuuden vuoksi? Ethän halunnut heille rokotteitakaan, niin hieman ihmettelisin, jos veisit. Jos se nyt on ylipäänsä mahdollista.
 
vierailija
Nämä syöpäjuttu löydetään usein sattumalta muiden tutkimuksien yhteydessä. Pitkittynyt flunssa onkin leukemia, kylkikipu paksunsuolen syöpä, huimaus ja päänsärky aivokasvain, nielemisvaikeus ruokatorven syöpä, miehellä virtsaamisongelmat rakko tai eturauhassyöpä, outo patti iholla tai kainalossa, rinnassa kova kohta, suussa kummallista kasvustoa..... Kun ihmisen normaali olotila muuttuu eikä se korjaannu viikossa tai kuukaudessa niin yleensä hakeudutaan lääkäriin, joka sitten tutkimuksilla poissulkee eri mahdollisuudet.
Kerroin jo alussa että magneettikuvat ovat ortopedin raamattu koska he pystyvät näkemään kaiken luista ja nikamista.
Näin!
 
9MM
Nämä syöpäjuttu löydetään usein sattumalta muiden tutkimuksien yhteydessä. Pitkittynyt flunssa onkin leukemia, kylkikipu paksunsuolen syöpä, huimaus ja päänsärky aivokasvain, nielemisvaikeus ruokatorven syöpä, miehellä virtsaamisongelmat rakko tai eturauhassyöpä, outo patti iholla tai kainalossa, rinnassa kova kohta, suussa kummallista kasvustoa..... Kun ihmisen normaali olotila muuttuu eikä se korjaannu viikossa tai kuukaudessa niin yleensä hakeudutaan lääkäriin, joka sitten tutkimuksilla poissulkee eri mahdollisuudet.
Kerroin jo alussa että magneettikuvat ovat ortopedin raamattu koska he pystyvät näkemään kaiken luista ja nikamista.
Niin eli kuvaamalla saadaan jo selville ennen oireita et mikä on kehon tila ennenkuin tsägällä löydetää. Huh vihdoinkin kaikki pääsi yhteisymmärykseen et kun magneetti kuvaus ei aiheuta vahinkoa on se hyvä tehdä vuosittain tai puolivuosittain ni ei jää syövän löytyminen sattumien varaan. Monta sivuahan tässä höpöteltiinkin.
 
vierailija
Niin eli kuvaamalla saadaan jo selville ennen oireita et mikä on kehon tila ennenkuin tsägällä löydetää. Huh vihdoinkin kaikki pääsi yhteisymmärykseen et kun magneettikuvaus ei aiheuta vahinkoa on se hyvä tehdä vuosittain tai puolivuosittain ni ei jää syövän löytyminen sattumien varaan. Monta sivuahan tässä höpöteltiinkin.
Tästä tuskin ollaan samaa mieltä
 
9MM
Tästä tuskin ollaan samaa mieltä
Niin jos haluaa turhaan tingata ni sitten. Mut kuvauksesta ei ole muuta harmia kuin puolen tunnin makuu jos sitäkään voi ottaa vaikka tirsat et saa senkin hyötykäyttöön💪 ja 80e kuukaudessa ei ole paha lapsen yerveyden kannalta. Nyt olen entistä varmpi et kuvaus kerran vuodessa on hyvä ja turvallinen lapselle. Jokainenhan päättä itse.
 
vierailija
Siis yhteenveto: isä pelkää lapsen saaneen syövän röntgenin vuoksi. Haluaa viedä lapsensa jopa puolen vuoden välein magneettikuvaan nähdäkseen, onko syöpää, se kun kuuluu "perusterveydenhuoltoon.". Samaan aikaan hän itse polttaa tupakkaa, joka on yksi suurin yksittäisistä syövän aiheuttajista ja on polttanut kertomansa mukaan jo 11-vuotiaasta lähtien.

Kerrassaan merkillinen tilanne.
 
Veisitkö sinä lapsesi tuollaisiin tutkimuksiin ihan varmuuden vuoksi? Ethän halunnut heille rokotteitakaan, niin hieman ihmettelisin, jos veisit. Jos se nyt on ylipäänsä mahdollista.
En vie. Saan rauhan sillä, että tiedän heidän elävän terveellisesti: riittävä uni, ihmiselle sopiva kokoravinto, hyvin liikuntaa, ei liikaa stressiä jne. Meillä ei ole koskaan ollut mitään sairauksia muutamaa tarhaiän/eskan lentsua lukuunottamatta tai syöty lääkkeitä tai muuta. Ei ole allergioita. Eikä olla otettu muita kuin pakolliset rokotteet (paitsi tuo pojalle pakolla tuputettu koronarokote).

Laajoja verenkuvia voisi ottaa, vaikka en tiedä mikä hyöty kaikista tiedoista on kun niiden range määritellään valmiiksi sairaiden ihmisten tuloksista. Meillä on lukuisia määriä metsbolisista oireyhtymistä/suolistosairauksista etc kärsiviä ihmisiä. Johdamme tilastoja suolistosairauksissa Euroopassa, eivätkä lääkörit vieläkään suostu näkemään ruokavaliota ratkaisuna. Samaan aikaan ihmiset pääsevät eliminaatiodieetin avulla eroon autoimmuunitaudeista ja suolistosairauksista, mutta tästä ei puhuta valtamediassa mitään. Ihmiset itse kertovat elämästään esim. YT:ssa ja siinä vaiheessa halutaankin demonisoida YT!
Mikä ihmeen pelko ajaa ihmisiä, että tietoa ei voida ottaa vastaan? Mikä siinä on niin vaarallista?

Itsekin olen tehnyt vaikka mitä testejä itselleni ja käyttänyt bodyhackeja. Vielä olen elossa, voin erinomaisesti ja ymmärrän omasta kehostani paljon paljon enemmän.

Jokainen ymmärtää, että sairaat ihmiset tekevät muutokset aina lääkärin valvonnassa, mutta terveelle ihmiselle ei tee mitään jos kokeilee esim. paastoa.
Paaston hyötyjä ei voi tarpeeksi ylistää!
Suosittelen kaikkia opiskelemaan asiasta.❤👍
 
9MM
Siis yhteenveto: isä pelkää lapsen saaneen syövän röntgenin vuoksi. Haluaa viedä lapsensa jopa puolen vuoden välein magneettikuvaan nähdäkseen, onko syöpää, se kun kuuluu "perusterveydenhuoltoon.". Samaan aikaan hän itse polttaa tupakkaa, joka on yksi suurin yksittäisistä syövän aiheuttajista ja on polttanut kertomansa mukaan jo 11-vuotiaasta lähtien.

Kerrassaan merkillinen tilanne.
Emmä nyt hysteerisen pelkää. Ja nytkun tuli puhetta säteilystä sitä on paljon muutenkin ilmassa joten kyllä sitä voi käydä kuvauttamassa eikä ole paha. Nooh ittestäni en olekkaan huolissani vaan lapsesta. Katsos kävin kuvauttamassa keuhkoni kun selviteltiin ja ne oli puhtaat. Ja juu tupakasta eroon vaikn vaikeeta se on.

Joten summasummarum. Vastuullinen ottaa sen luonnoliseksi osaksi perusterveydenhoitoa ja käy ottamassa kuvat magneetilla . Koska mikä se selainnen tarkastus on jolla ei kaikki voi selvitä ilman kuvaa. Eihän juna lipun tarkastajakaan ota sieltä täältä vaan pyytää liput kaikilta ja tarkastus on siis silloin kokonaisvaltainen niih ei sen kummempaa ole🧐
 
vierailija
En vie. Saan rauhan sillä, että tiedän heidän elävän terveellisesti: riittävä uni, ihmiselle sopiva kokoravinto, hyvin liikuntaa, ei liikaa stressiä jne. Meillä ei ole koskaan ollut mitään sairauksia muutamaa tarhaiän/eskan lentsua lukuunottamatta tai syöty lääkkeitä tai muuta. Ei ole allergioita. Eikä olla otettu muita kuin pakolliset rokotteet (paitsi tuo pojalle pakolla tuputettu koronarokote).

Laajoja verenkuvia voisi ottaa, vaikka en tiedä mikä hyöty kaikista tiedoista on kun niiden range määritellään valmiiksi sairaiden ihmisten tuloksista.
Näin ajattelinkin ja nämä juuri ovat niitä tärkeitä asioita ja lääkäriin mennään, kun on tarvetta ja tietysti ne perusterveystarkastukset on tehtävä. Taannoin kerroin, että halusin nähdä vähän teinin veriarvoja, etenkin raudan osalta, kun on ne välillä runsaat menkat ja koska on ollut lihattomalla ruokavaliolla jo tovin. Koulun kautta julkisella hoitui ja kaikki oli oikein mallikkaasti. Oman perussairautensa vuoksi hän käy tarkastuksissa, mutta se on sitten oma lukunsa, hyvin on hoidettu lasten ja nuorten polilla.
 
vierailija
Emmä nyt hysteerisen pelkää. Ja nytkun tuli puhetta säteilystä sitä on paljon muutenkin ilmassa joten kyllä sitä voi käydä kuvauttamassa eikä ole paha. Nooh ittestäni en olekkaan huolissani vaan lapsesta. Katsos kävin kuvauttamassa keuhkoni kun selviteltiin ja ne oli puhtaat. Ja juu tupakasta eroon vaikn vaikeeta se on.

Joten summasummarum. Vastuullinen ottaa sen luonnoliseksi osaksi perusterveydenhoitoa ja käy ottamassa kuvat magneetilla . Koska mikä se selainnen tarkastus on jolla ei kaikki voi selvitä ilman kuvaa. Eihän juna lipun tarkastajakaan ota sieltä täältä vaan pyytää liput kaikilta ja tarkastus on siis silloin kokonaisvaltainen niih ei sen kummempaa ole
Todennäköisesti lapsen äiti on myös kanssasi samaa mieltä siitä, että viette lapsen tutkimukseen? Yksin et sitä voi teettää koska tarvitaan molempien vanhempien lupa.
 
vierailija
Todennäköisesti lapsen äiti on myös kanssasi samaa mieltä siitä, että viette lapsen tutkimukseen? Yksin et sitä voi teettää koska tarvitaan molempien vanhempien lupa.
Tätäkin olen yrittänyt kysyä, onko äiti samaa mieltä. Isän vastaus on, että mennään ja hän päättää, koska hän maksaa. En minäkään usko, että alaikäisen kohdalla voi moista teettää vain yhden vanhemman suostumuksella.
 

Yhteistyössä