Eläinproteiini-fani Lispetin ja sekasyöjä-Echon ruokadebatti, muutkin voi osallistua

Kuka mitenkin sen tulkitsee?
Itse en sisällytä tuohon ollenkaan rasva-sokeri-överihiilarimättöpaskaa koska se kuuluu sarjaan mieluusti ellei kokonaan vältettävä aineet. Niistä tulee paha olo eikä ihminen sellaista tarvitse.
Mutta minulle kohtuus merkitsee juuri omaa tasapainoa liha-, hevi- ja täysjtvätuotteiden välillä unohtamatta laadukkaita rasvoja. Kyllä mun oma olo sanoo heti, milloin olen syönyt hyvin ja optimaalisesti. Osaan toki syödä myös päin persettä ja v*tuiks, minkä sitten heti kärsin myös.
Jokainen täällä on kuitenkin erilainen yksilönsä sisuskaluineen, joten automaattisesti joku yksi tietty ei vain sovi kaikille eikä useammillekaan. Se omansa pitää hakea yrityksen ja erehdyksen kautta, jotkut viisastuvat siinä prosessissa nopeasti ja huomaavat että mikä on itselle paras, toiset taas etsivät sitä balanssia pitempään.
En olisi huolissani jos esim. vain sinä ja Echo olisitte lihavia, mutta
eikös suurin osa kaikista ihmisistä ala olla ylipainoisia.🤔
Ja lisäksi kärsivät aivan salettiin puutostiloista/metabolisista ongelmista jne. kun vetävät liikaa roskaa.
Tämä altistaa sairauksille.
 
vierailija
En olisi huolissani jos esim. vain sinä ja Echo olisitte lihavia, mutta
eikös suurin osa kaikista ihmisistä ala olla ylipainoisia.
Ja lisäksi kärsivät aivan salettiin puutostiloista/metabolisista ongelmista jne. kun vetävät liikaa roskaa.
Tämä altistaa sairauksille.
Totta on, että metabolia on lisääntynyt hälyyttävästi, jopa lapsilla ja nuorillakin, hyi häpeä! Vanhempien vastuu asiassa, huomhuom! Mutta mikä siinä on, että esim. juuri tämä roskapaskashaissemättö tehdään heikoille niin hyvin myydyksi, että ostavat ko. tuotteita? Miksi ei panosteta paremmin kasviksien, vihanneksien, laadukkaiden liha- ja kalatuotteiden pariin? Tehdä niitä paremmin houkutteleviksi, myydyksi ja - halvemmaksikin? Miksi joka nurkassa pitää olla se snägäripikaruokaravintola, joku linjaveto siihen?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
En olisi huolissani jos esim. vain sinä ja Echo olisitte lihavia, mutta
eikös suurin osa kaikista ihmisistä ala olla ylipainoisia.
Ja lisäksi kärsivät aivan salettiin puutostiloista/metabolisista ongelmista jne. kun vetävät liikaa roskaa.
Tämä altistaa sairauksille.
Älä sotke edelleenkään roskaruokaa tähän keskusteluun.

Ei amerikkalaista pikaruokaa syövät yleensä väitä itsekään elävänsä terveellisesti.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Höpö höpö. Ei ne oo koskaan esiintyneet terveysvalistajina.

Cokis on elämässä hyvin pieni mauste, ei nekään siellä firmassa toivo että porukka vetää limsaöverit tai korvaa sillä ruuan.
No kyllä mä linkkasin tästä jo. Meidän ravintosuositukset ovat peräisin muun muassa Kellogsilta.

 
Älä sotke edelleenkään roskaruokaa tähän keskusteluun.

Ei amerikkalaista pikaruokaa syövät yleensä väitä itsekään elävänsä terveellisesti.
Mistä meidän pitäisi sitten puhua?😦
Kyllä minä käyn sesonkiaikana metsässä ja kerään marjat ja sienet.

Ai vain Amerikassa ollaan sairaita?😂
Joka puolella aletaan olla ylipainoisia.

Osaatko arvata mistä johtuu?
 
Mistä meidän pitäisi sitten puhua?
Kyllä minä käyn sesonkiaikana metsässä ja kerään marjat ja sienet.
Ideaalimallin mukaan koostettu carnivore
vs.
ideaalimallin mukaan koostettu sekaruokavalio.

Älä kärjistä carnivore vs.pikaruoka/höttöruokakulttuuri.

Kyllä me poloiset valtamedian uhrit osaamme itsekin suomia itseämme valkoisen vehnäjauhon ja sokerin liikakäytöstä ja liikunnan puutteesta, ei siihen Antti Heikkilöitä tarvita. Me käydään kriittistä keskustelua itsekin.
 
Totta on, että metabolia on lisääntynyt hälyyttävästi, jopa lapsilla ja nuorillakin, hyi häpeä! Vanhempien vastuu asiassa, huomhuom! Mutta mikä siinä on, että esim. juuri tämä roskapaskashaissemättö tehdään heikoille niin hyvin myydyksi, että ostavat ko. tuotteita? Miksi ei panosteta paremmin kasviksien, vihanneksien, laadukkaiden liha- ja kalatuotteiden pariin? Tehdä niitä paremmin houkutteleviksi, myydyksi ja - halvemmaksikin? Miksi joka nurkassa pitää olla se snägäripikaruokaravintola, joku linjaveto siihen?
Koska ihmiset ovat taipuvaisia addiktoitumaan. Meillä on tuo dopamiinikrskus you know.

Siellä pahat tiedemiehet punovat verkkojaan miten kehittää tuotteita jotka menevät kaupaksi sen kummempia mainostelematta. Ihmiset siis jäävät koukkuun.
Suurin osa ihmisistä jää.

Ratkaisu on tosiaan syödä kokoruokia mutta hyvin pieni osa tähän kykenee ja se näkyy sairauksina. Lääkeyhtiot kiittää!
 
En kato sun videoita edelleenkään, vaan vaadin että tuot asian esille itse.
Ai Kelloggs käskee käyttämään täysjyvää, ruisleipää ja vähentämään valkoista jauhoa?
Tiedätkö mitä kaikkea Coca-Cola company tuottaa? Ei pelkkää kokista, sen voin paljastaa.

Juu, Kellogs on myös meidän ravintosuositusten takana ja sellainen uskonryhmä kuin seitsemännen päivän adventistit.
 
Ideaalimallin mukaan koostettu carnivore
vs.
ideaalimallin mukaan koostettu sekaruokavalio.

Älä kärjistä carnivore vs.pikaruoka/höttöruokakulttuuri.

Kyllä me poloiset valtamedian uhrit osaamme itsekin suomia itseämme valkoisen vehnäjauhon ja sokerin liikakäytöstä ja liikunnan puutteesta, ei siihen Antti Heikkilöitä tarvita. Me käydään kriittistä keskustelua itsekin.
Se kriittinen keskustelu ei tuota tulosta vaan ihmiset paisuvat entisestään. Jotakin muutoksia olisi tapahduttava.
 
Juu, Kellogs on myös meidän ravintosuositusten takana ja sellainen uskonryhmä kuin seitsemännen päivän adventistit.
Höpö höpö taas.

Googletin Valtion ravitsemusneuvottelukunnan ravitsemussuositukset 2022, en löytäny tekstiä, mutta koska en tykkää videoista, niin briiffaan sulle:

Tässä videossa ei näy muropakettia vaan leipää, mysliä ja puuroja. Siinä sanotaan että ainakin 50 % viljasta tulisi olla täysjyvää. Kelloggs ei hyödy euroakaan siitä, että kasvikset on isoin ryhmä ja viljojen osuus on pyramidissa kutistunut 20-30 vuoden kuluessa.

 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Koska ihmiset ovat taipuvaisia addiktoitumaan. Meillä on tuo dopamiinikrskus you know.

Siellä pahat tiedemiehet punovat verkkojaan miten kehittää tuotteita jotka menevät kaupaksi sen kummempia mainostelematta. Ihmiset siis jäävät koukkuun.
Suurin osa ihmisistä jää.

Ratkaisu on tosiaan syödä kokoruokia mutta hyvin pieni osa tähän kykenee ja se näkyy sairauksina. Lääkeyhtiot kiittää!
Kyllä tämän päivän syömisiin liittyy isolta osalta raha ja sen käyttö. Tai oikeammin puute. Sitä ostetaan ja syödään, mitä halvalla saadaan valitettavasti. Ei kaikilla ole varaa ostaa grassfed-lihaa 200€/kg- hinnalla, vaikka tietävät sen terveelliseksi vaihtoehdoksi.
 
Ideaalimallin mukaan koostettu carnivore
vs.
ideaalimallin mukaan koostettu sekaruokavalio.

Älä kärjistä carnivore vs.pikaruoka/höttöruokakulttuuri.

Kyllä me poloiset valtamedian uhrit osaamme itsekin suomia itseämme valkoisen vehnäjauhon ja sokerin liikakäytöstä ja liikunnan puutteesta, ei siihen Antti Heikkilöitä tarvita. Me käydään kriittistä keskustelua itsekin.
Olen kertonut, että mun mielestä tulisi syödä kokoruokia.
Mutta primääri ravinto ihmisellä on eläinrasva ja liha. Tällä ihminen pysyy terveenä ja kylläisenä.

Ja että pelkällä kasvisruoalla ei pärjää mutta pelkällä lihalla pärjää tai ainoastaa sesonkiaikoina syödyillä rehuilla.👍

En tiedä onko meillä debatoitavaa?

Mutta pääasia olisi terveys ja ihmiset eivät ole nykyään terveitä koska syövöt huonosti.
Kirjoittelin vain mistä sairaudet pääosin johtuvat. Tuo ylipainoisten ”kohtuudella kaikkea” pitäisi miettiä uusiksi koska nykyisellään sekään ei toimi.
 
Höpö höpö taas.

Googletin Valtion ravitsemusneuvottelukunnan ravitsemussuositukset 2022, en löytäny tekstiä, mutta koska en tykkää videoista, niin briiffaan sulle:
Tässä videossa ei näy muropakettia vaan leipiä ja puuroja. Siinä sanotaan että ainakin 50 % viljasta tulisi olla täysjyvää. Kelloggs ei hyödy euroakaan siitä, että kasvikset on isoin ryhmä ja viljojen osuus on pyramidissa kutistunut 20-30 vuoden kuluessa.

Sana vastaan sana.
Tärkeintä on se mitä ympärillä näkyy eli miten ihmiset voivat.

Sinä syöt huonosti ja olet ylipainoinen. Niin suurin osa muistakin ihmisistä.

Minun mielestä lääkäreiden tulisi alkaa ottaa enemmän huomioon näitä juurisyitä ja pitää kovaa meteliä asiasta, jotta tietyt roskat kaupasta voitaisiin kieltää. Tässä rallissa rikastuu älytön määrä eri alan edustajia ihmisten terveyden kustannuksella, eikä tuotteita vedetä pois tai varoitella ihmisiä näköjään tarpeeksi. Lisäksi suuri osa ihmisiä ovat jo koukussa. Tuotteissa on koukuttavia aineita ihan tarkoituksella.
 
Se kriittinen keskustelu ei tuota tulosta vaan ihmiset paisuvat entisestään. Jotakin muutoksia olisi tapahduttava.
Koska.
On 2 eri asiaa tietää mikä on oikein, kuin tehdä oikein. Vaikka olisi miljoona ruokavaliota mutta jos suklaa ja pulla on hyvää, niin ne on hyviä.

Mun motivaatioon ei tehoa mikään ruokavalio, vaan pitkän ajan valinnat.
Vaikka juoksisin kuin sähköjänis carnivoren takia, niin hei, mä juoksen kuin sähköjänis MYÖS laihdutettuani oikein koostetun, ruokasuositusten mukaisen sekaruokavalion&liikunnan avulla.



Mutta eilen en jaksanut valita mitään terveellistä. Tänään oon nukkunu paremmin, ja itsesäätely toimii ihan eri tavalla.
 
Eli vaikka olisi miljoona ruokavaliota, niin ne pitäisi valita ensin. Pikaruokakulttuuri=et ole valinnut mitään.

Ja vaikka olisi pitänyt jotain dieettiä yllä vaikka puoli vuotta, niin mieli voi muuttua.

Mikään, paraskaan elämäntapa ei takaa sitä, että se ihminen toteuttaa sitä loppuiän.

Kyllä cokista ja hampurilaisia vetävä, yöaikaan pelaava 20 v.tietää itsekin miten tulisi elää. Hän on kuullu miljoonat terveyspaapatukset.
Mutta ei häntä kiinnosta.
 
Kyllä tämän päivän syömisiin liittyy isolta osalta raha ja sen käyttö. Tai oikeammin puute. Sitä ostetaan ja syödään, mitä halvalla saadaan valitettavasti. Ei kaikilla ole varaa ostaa grassfed-lihaa 200€/kg- hinnalla, vaikka tietävät sen terveelliseksi vaihtoehdoksi.
Ja ihmiset syövät liikaa. Ei ihmisen kuulu syödä koko ajan.

Itseasiassa moni hämmästyisi jos näkisivät kuinka vähän heidän tulisi syödä nykyisellä liikuntamäärällä.
Ravintosuisitukset ovat virheellisiä, ei ihmisen kuulu syödä koko aikaa, eikä kalori ole sama kalori jos vastakkain ovat esim. karkki ja liha. Ne aiheuttavat aivan eri asioita kehossa. Tämäkin on monelle hepreaa. Lasketaan kaloreita vaikka se ei loppupeleissä kerro yhtään siitä oletko syönyt riittävösti vai et.
 
Koska.
On 2 eri asiaa tietää mikä on oikein, kuin tehdä oikein. Vaikka olisi miljoona ruokavaliota mutta jos suklaa ja pulla on hyvää, niin ne on hyviä.

Mun motivaatioon ei tehoa mikään ruokavalio, vaan pitkän ajan valinnat.
Vaikka juoksisin kuin sähköjänis carnivoren takia, niin hei, mä juoksen kuin sähköjänis MYÖS laihdutettuani oikein koostetun, ruokasuositusten mukaisen sekaruokavalion&liikunnan avulla.



Mutta eilen en jaksanut valita mitään terveellistä. Tänään oon nukkunu paremmin, ja itsesäätely toimii ihan eri tavalla.
Pystyykö ihmiset laihtumaan jos syövät esim. 3h välein?
 
vierailija
No mitäs mieltä olette kun energiajuomien seuraava trendi on rentouttavat juomat eli CBD-kannabioidia sisältävät? Kun on buustia liikaa niin sitten juodaan rentouttavaa.
 
Eli vaikka olisi miljoona ruokavaliota, niin ne pitäisi valita ensin. Pikaruokakulttuuri=et ole valinnut mitään.

Ja vaikka olisi pitänyt jotain dieettiä yllä vaikka puoli vuotta, niin mieli voi muuttua.

Mikään, paraskaan elämäntapa ei takaa sitä, että se ihminen toteuttaa sitä loppuiän.

Kyllä cokista ja hampurilaisia vetävä, yöaikaan pelaava 20 v.tietää itsekin miten tulisi elää. Hän on kuullu miljoonat terveyspaapatukset.
Mutta ei häntä kiinnosta.
Suurin osa ihmisistä ovat ylipainoisia ja suuri osa sairaita ja sinun mielestä mitään ei pidä muuttaa?
 
Suurin osa ihmisistä ovat ylipainoisia ja suuri osa sairaita ja sinun mielestä mitään ei pidä muuttaa?
Milloin olen sanonut että porukan ruokailutottumuksissa mitään ei tarvitse muuttaa?

Ei ihmiset syö ravitsemussuositusten mukaisen ruokapyramidin mukaan, koska kiire, univaje ja stressi, ja kaikkia ei vaan terveysasiat kiinnosta.

Mua alkoi ruoka-asiat kiinnostaa vasta 35-40 -vuotiaana.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-

Yhteistyössä