Kannattaako hankkia oma metsäpalsta polttopuita varten?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja diogenes5 34186535:
Mistä olet aikonut saada joka huusholliin hevosen, sille jokapäiväiset eväät, ja ajokaluston?
Ja mistä polkaiset esiin sen hevosen käsittelyn ja hoidon taitavan porukan?
Tosi mielenkiintoiset jutut sulla...
Juu, ei mun mies kaikkeen ehtiskään. Tanskalainen maajussi on näyttänyt miten hevosen kans toimitaan. Itse en osaisi mut miksei nuoret voisi?
 
vierailija
Mistä olet aikonut saada joka huusholliin hevosen, sille jokapäiväiset eväät, ja ajokaluston?
Ja mistä polkaiset esiin sen hevosen käsittelyn ja hoidon taitavan porukan?
Tosi mielenkiintoiset jutut sulla...
Kysymys.
Kun mies nostaa tukin kevyemmän pään tukkirekeen, niin miten hevonen saadaan nostamaan tukin raskaampi pää reen kyytiin?
Onnistuu kyllä kun tietää miten se tapahtuu.
 
vierailija
Just niin. Jafiksu raivaa sieltä samalla kaiken kuitupuuta pienemmän energiapuuksi itselleen/myyntiin.
Jatkuvan kasvatuksen metsässä pitää jättää pieniä puita aivan taimiin saakka pystöön jotta metsä täyttää jatkuvan kasvatuksen vaatimukset.
Ei minun mielestä 5 hehtaarin metsään tarvita motoa kun on tarkoitus tuottaa poltto-ja tarvepuuta omaan käyttöön. Moottorisaha, varustevyö jossa nostokoukku, nostosakset ja mitta. Kypärä kuulosuojaimilla, silmäsuojaimilla ja lumisuojalla talvella. Metsuri viiltosuojahousut, turvakengät, turvakäsineet, pusero.
Sitten vielä reppuun kunnon eväät ja riittävästi, niin mikäs on ollessa onnellisen metsämiehen ja metsänaisen.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei kannata., koska EU sosialisoi Suomen metsät.
Niin tekee. Ja lisäksi puunostajia kiinnostaa etupäässä suuret alueet ja pienet voi joutua odottamaan parikin vuotta. Sillä systeemillä moni siirtyy yhteismetsään eikä tarvi enää päätänsä vaivata mokomilla asioilla enempää?
 
vierailija
Niin tekee. Ja lisäksi puunostajia kiinnostaa etupäässä suuret alueet ja pienet voi joutua odottamaan parikin vuotta. Sillä systeemillä moni siirtyy yhteismetsään eikä tarvi enää päätänsä vaivata mokomilla asioilla enempää?
Yhteismetsä mikä vitsaus. Tietää harvainvaitaa. Siinä omistusmuoto jota pitäis verottaa raskaimman jälkeen sekä rahastot samoin.
 

Yhteistyössä