Maksaisikohan tuo yrttienkasvatuspömpeli itsensä takaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 911
19 187
113
Olen mainonnan uhri.
Haluaisin tuommoisen scifi-leffoissa olevan kasvipömpelin. Ei tarvitse multaa.
Huvittava nimi, Edn.

https://www.edntech.com/products/smallgarden

Applen kännykkää en hommaa, ja mietin että tulisko tuon käyttämän sähkön takia halvemmaksi ostaa kaupasta ne yrtit?

• Tykkää
Reactions: diogenes57
Olen mainonnan uhri.
Huvittava nimi, Edn.

Applen kännykkää en hommaa, ja mietin että tulisko tuon käyttämän sähkön takia halvemmaksi ostaa kaupasta ne yrtit?
Kylvömultaa jotku tekee itsekin. En katsonut tuota mut se mihin kylvetään 7×7 siementä, on tajuttoman hyvä mut ainoastaan jos kylvää uudenkuun tienoilla. .tosi vähän vie tilaa keväällä mut jos ei tykkää niiden putsaamisesta - pulloharjalla joka potti - ei varmaan onnistu? Ne siemenet ei saa homehtua

Olen mainonnan uhri.
Huvittava nimi, Edn.

Mun tyttärellä on ollut tollainen jo jokusen vuoden ajan. Hyvin hän on sen kanssa yrteissä pysynyt ympäri vuoden. Jos ei ihan pelkillä rehuilla aijo ruveta elämään, tuo on melko mukva vaihtoehto.

Olen mainonnan uhri.
Huvittava nimi, Edn.

Olet tyylimainonnan uhri. Kai tilaat Gloria-lehteä?

Tuo linkittämäsi hydroviljelysetti on kyllä tyylikkään näköinen. Mutta, kuvista on jätetty pois johto rumentamasta, tarvitsee toki sähköä.
Laitetta myydään vain USAan, et siis voi tilata Suomeen. Olit jo huomannut, että noilla apin kautta tapahtuviin säätöihin tarvitaan IPhone. Miksi yleensäkään ei normaali katkaisin ja silmä riitä, jos pitää sammuttaa/sytyttää valo tai katsoa, pitääkö vettä lisätä?

Jos haluat led-valon alla vesivijelyssä kasvattaa muutamaa yrittitupsua, löytyy siihen laitteita lähempääkin. Puhelimella voi sitten vaikka ihailla kiinalaisia yrittineitejä. 😍 Vesiviljelyliikkeissä (esim. tuolla Pavunvarressa) vierailemalla voit tavata leppeitä makealle tuoksuvia nuoria miehiä. :mad:

Tässä muutama valaistu pöytäpuutarha yrttiruukuille
Led-valolla:
Loisteputkivalolla:

Vesiviljelyastia, vaatii erillisen valon:
Valokannatin
ja se valo

Viimeksi muokattu:
Mä olen yrttien suurkuluttaja, joten siihen nähden tuollainen on kyllä kätevä, koska saa sitten niitä olemassa olevia yrttejä kasvatettua ilman, että joka kauppareissulla täytyy ostaa uusi basilikaruukku tms.

En usko. (toki luulo ei ole tiedon väärti)

Veikkaan, että ku ostat vaan kylvömultaa, ruukkuja, siemeniä ja kympin kasvivalon vaiks Tokmannilta ni tulos on sama mutta paaaaaaljon edullisempi.
Onko se kasvivalokaan välttämätön? Meillä on käytössä peilejä ja kylvölaatikoiden alla kylmälaukun kansia
Jos aikoo keskellä talvekin yrttisatoa saada, on lisävalo käytännössä välttämätön. LEd-tekniikka onneksi mahdollistaa sen ilman suurta sähkölaskua.
Kylvömulta ei minun kokemukseni mukaan suinkaan ole parasta, vaan puutarhaturve tai kookoskasvualusta.

Jos aikoo keskellä talvekin yrttisatoa saada, on lisävalo käytännössä välttämätön. LEd-tekniikka onneksi mahdollistaa sen ilman suurta sähkölaskua.
Kylvömulta ei minun kokemukseni mukaan suinkaan ole parasta, vaan puutarhaturve tai kookoskasvualusta.

Toi kookoskuitu on kyllä kätevää, kun menee pieneen tilaan ja turpoaa kotona kun sen kostuttaa.

• Tykkää
Reactions: m1es

Kannattaa hieman selvittää, että minkälainen valon aallonpituus noissa mahtaa olla. Tietyt kasvit ja kasvuvaiheet tarvitsee eri aallonpituuksia

Kannattaa hieman selvittää, että minkälainen valon aallonpituus noissa mahtaa olla. Tietyt kasvit ja kasvuvaiheet tarvitsee eri aallonpituuksia
Noista aallonpituuksista ei tavalllisen basilikankasvattajan tarvitse huolestua, sen sijaan erään "rikkaruohon" kasvattajat ovat niistä kovin kiinnostuneita.
cannabis-federal-research-neurosciencenews.jpg

eihän niistä saa muuta kuin nitraattia jos lannoittaa liiikaa. Se taas aiheuttaa anemiaa
Vai niin. Taas joku kuvittelee, että he purevat rehua 24/7/365, eivätkä sitten muuta syökään.
Heillä näkyy olevan siinä pari salaattia, persiljapuska ja basilikaa.
Ja lannoituksesta puheenollen, ei se typpi suinkaan ole ainoa, mitä kasvit tarvitsevat, ihan turhaa nipottaa nitraateista, jos kasvu on tasapanoista.

Ei oo ihme jos rahat loppuu jollakin
Jos olet suurkuluttaja, tuo on ilman muuta liian pieni. Tietysti, jos ostat niitä useamman niin sitten.
Mutta suurkuluttajalle olisi kyllä esim pitkä parvekelaatikko tai parikin sellaista parempi. Turve/kookos/multaviljely on helpompi hallitakin kuin suuri nesteviljelmä.
Alan kaupoista saa kyllä lednauhaa, josta voi sitten tarvittaessa värkätä valaistuksen.

• Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
Eikös se nyrkkisääntö oe se, että mitä punaisempi valo, sitä enemmän se vaikuttaa juuristoa vahvistavasti. Ja mitä sinisempi, sitä enemmän se kasvattaa vihermassaa.
Eli käytännössä idätys/taimikasvatus punertavalla, koulinnasta eteenpäin lisätään sinistä

En usko. (toki luulo ei ole tiedon väärti)

Veikkaan, että ku ostat vaan kylvömultaa, ruukkuja, siemeniä ja kympin kasvivalon vaiks Tokmannilta ni tulos on sama mutta paaaaaaljon edullisempi.
Mä en jaksais minkään mullan kanssa enää puljata. Viime keväänä tursusi keittiön (ainut pöytä jossa on tilaa olkkarin pöydän lisäks) sivupöytä täynnä idätysruukkuja joissa multaa, ja mä jotenki kyllästyin siihen hajuun ja multaliejuun ja ja...:D

Jos olet suurkuluttaja, tuo on ilman muuta liian pieni. Tietysti, jos ostat niitä useamman niin sitten.
Mutta suurkuluttajalle olisi kyllä esim pitkä parvekelaatikko tai parikin sellaista parempi. Turve/kookos/multaviljely on helpompi hallitakin kuin suuri nesteviljelmä.
Alan kaupoista saa kyllä lednauhaa, josta voi sitten tarvittaessa värkätä valaistuksen.
Siis millaista led-nauhaa, mulle tulee lähinnä mieleen muksujen jouluvalot :LOL:

Kylvömultaa jotku tekee itsekin. En katsonut tuota mut se mihin kylvetään 7×7 siementä, on tajuttoman hyvä mut ainoastaan jos kylvää uudenkuun tienoilla. .tosi vähän vie tilaa keväällä mut jos ei tykkää niiden putsaamisesta - pulloharjalla joka potti - ei varmaan onnistu? Ne siemenet ei saa homehtua
Mä en Pau-la mistään uusistakuista perusta. Mulla kasvaa rehut aina vaikka ois 10 auringonpimennystä peräkkäin.

• Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
Olet tyylimainonnan uhri. Kai tilaat Gloria-lehteä?

Tuo linkittämäsi hydroviljelysetti on kyllä tyylikkään näköinen. Mutta, kuvista on jätetty pois johto rumentamasta, tarvitsee toki sähköä.
Laitetta myydään vain USAan, et siis voi tilata Suomeen. Olit jo huomannut, että noilla apin kautta tapahtuviin säätöihin tarvitaan IPhone. Miksi yleensäkään ei normaali katkaisin ja silmä riitä, jos pitää sammuttaa/sytyttää valo tai katsoa, pitääkö vettä lisätä?

Jos haluat led-valon alla vesivijelyssä kasvattaa muutamaa yrittitupsua, löytyy siihen laitteita lähempääkin. Puhelimella voi sitten vaikka ihailla kiinalaisia yrittineitejä. Vesiviljelyliikkeissä (esim. tuolla Pavunvarressa) vierailemalla voit tavata leppeitä makealle tuoksuvia nuoria miehiä.

Tässä muutama valaistu pöytäpuutarha yrttiruukuille
Led-valolla:
Loisteputkivalolla:

Vesiviljelyastia, vaatii erillisen valon:
Valokannatin
ja se valo
Kiitos vinkeistä. Mä mikään Gloria-lehden tilaaja ole, tuo Edn-pömpelin mainos lävähti täällä Kaksplussalla silmille (on taas joku Adblock menny pois päältä).

Siis millaista led-nauhaa, mulle tulee lähinnä mieleen muksujen jouluvalot
No nää nauhat on sellasia samnlaisia, mut niissä on vaan se aallonpituus (valon väri) säädetty johonkin keskiarvoon, että sillä onnistuisi mahdollisimman monipuolinen valotus.
Niistä on helppo räätälöidä lähes mihin vain paikkaan sopiva valaistussysteemi.

Yhteistyössä