Kiitti vaan syöpäseulonta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
julkiseen Seulontaan meno on oma valinta.

itse olen hiukan hankala potilas, kun otetaan papakoe ja sen tähden en mene julkiseen seulontaan.
kerran vuodessa käyn gynekologilla, jolla olen jo vuosia käynyt. hän ottaa tämän samalla käynnillä. Parin viikon päästä otosta, lääkäri soittaa tulokset.

ei maksa kovin paljoa ja maksan mielelläni, kun saa nätisti sen otettua ja tulokset tulee ja on turvallinen olo.

mammografiassa olen käynyt myös yksityisesti, suvussa paljon rintasyöpää, niin sen tähden seurataan sitä jo näin nuorempana.
sitten kun ikä riittää siihen, että pääsee tästä seulontaan, niin menen.
mutta siihen asti yksityisesti.

tämä on yksilöllistä ja monelle rohkealle papakoe seulonta sopii hyvin ja on tärkeää, että niitä järjestetään.
mutta jos se harmittaa, niin yksityisellä lääkärillä se hoituu myös.
ei saa mollata tätä julkista palvelua, se ei ole mitään halpaa lystiä veronmaksajille
 
vierailija
En ole kertaakaan käynyt mammografiassa, kun se litistys saattaa rikkoa soluja ja säteily ainakin aiheuttaa syöpää. Mutta syöpäsolu alkaa kasvaa ainostaan siihen rikottuun soluun. Klefström ja biomedicum- haulla löytyy siitä pidempi tutkimusseloste.
 
vierailija
En ole kertaakaan käynyt mammografiassa, kun se litistys saattaa rikkoa soluja ja säteily ainakin aiheuttaa syöpää. Mutta syöpäsolu alkaa kasvaa ainostaan siihen rikottuun soluun. Klefström ja biomedicum- haulla löytyy siitä pidempi tutkimusseloste.
Miten sitten ihmisillä voi olla rintasyöpää jos ne ei ole käynyt mammografiassa? Tai miehillä?
 
vierailija
En ole kertaakaan käynyt mammografiassa, kun se litistys saattaa rikkoa soluja ja säteily ainakin aiheuttaa syöpää. Mutta syöpäsolu alkaa kasvaa ainostaan siihen rikottuun soluun. Klefström ja biomedicum- haulla löytyy siitä pidempi tutkimusseloste.
No tämä nyt on vanha ketju, mutta tuo on täyttä potaskaa! Mutta varoituksena muille naisille nyt, mammografiaseulonnoissa on käytävä, kun ne ilmaiset alkavat, ja tarvittaessa tietysti muutoinkin, jos lääkäri tarpeelliseksi katsoo.
 

Yhteistyössä