Osaako joku kertoa miten Terolut auttaa lyhyessä luteaalivaiheessa?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itsellä oli pillereiden lopettamisen jälkeen kierto vain noin 23 päivää ja tästä luteaalivaiheen pituudeksi laskin 6-7 päivää, mikä on liian lyhyt raskaaksi tulemiseen. Tämän takia kävin hakemassa Terolutit. Terolut on siis keltarauhashormonin kaltainen hormonivalmiste, ja se vaikuttaa kohdun limakalvoon. Itsellä Teroluteja määrättiin syötäväksi ovulaatiosta 10 päivää eteenpäin. Samalla siis saatiin luteaalivaihetta käsittääkseni pidennettyä. Heti ensimmäisestä Terolut-kierrosta tulin raskaaksi :)

vierailija
Itsellä oli pillereiden lopettamisen jälkeen kierto vain noin 23 päivää ja tästä luteaalivaiheen pituudeksi laskin 6-7 päivää, mikä on liian lyhyt raskaaksi tulemiseen. Tämän takia kävin hakemassa Terolutit. Terolut on siis keltarauhashormonin kaltainen hormonivalmiste, ja se vaikuttaa kohdun limakalvoon. Itsellä Teroluteja määrättiin syötäväksi ovulaatiosta 10 päivää eteenpäin. Samalla siis saatiin luteaalivaihetta käsittääkseni pidennettyä. Heti ensimmäisestä Terolut-kierrosta tulin raskaaksi
Oliko sulla ohjeena aloittaa Terolut heti ovulaatiosta seuraavana päivänä vai miten, kun tuossa katselin muitakin keskusteluja niin niissä sanottiin et ohjeeksi on annettu aloittaa Terot siinä 3-5 päivää oviksesta, onko toi miten vaihtelevaa 🤔

vierailija
Ylläpitää keltarauhasen toimintaa (joka aktivoituu ovulaation jälkeen). Jos keltarauhasen toiminnassa on häiriöitä eikä kehon oma hormoni riitä niin Terolutista sitä saa ja tero otettuna oviksen JÄLKEEN tuo tuota kaivattua hormonia! Auttaa lyhyttä luteaalivaihetta siten, että ylläpitää kohdun limakalvoa ja pidentää luteaalia ettei vuoto ala liian ajoissa. Näin olen ymmärtänyt.. Joten mahd. hedelmöittynyt munasolu kerkeää kiinnittyä kalvoon.

Mulle lääkäri neuvonut 3 päivää oviksesta/ ovis+sta. 3 päivää siksi että ovis ehtii varmasti tapahtua. Terolut voi joillain estää oviksen. Kerran kuitenkin nähtiin ovis jo ultrassa nii sit aloitin jo tyyliin seuraavana vai sitä seuraavana päivänä. Mahdollisimman pian siis kuitenkin oviksen jälkeen mum lääkärin mukaan hyvä aloittaa. Mä syöntuosta 3 päivää +sta aina dpo16 paikkeille raskaustestiin.

Yhteistyössä