Heippa avaruudesta asiaa

vierailija
Ach kuinka kaunista olisi ollut elää siihen aikaan kun isaac newton ja kumppanit eli. Newton istui iltapäiväteellä 1666 puun lomassa kun omena putosi päähän ja siitä alkoi kehittymään painovoimaidea. Ach kerrotko minulle koperikuksesta
 
vierailija
9MM
Ei mulla kiinnosta matkustella
No höh just aattelin et käydään hakee pari suomenhevosta ja karautetaan niillä euroopan halki. Yövytään matkalla kuninkaiden linnassa kun jengi on kierroksella niin silloin salaa pujahdetaan sängyn alle ja sitkun kaikki on lähteneet nukumme entisaikojen kuninkaiden Sängyssä ja seikkailemme linnassa käymme pihistämässä talonpotäjän peltopyyn ja syömme ja juomme vuosi kerta viiniä saksassa komeita linnoja. Sitten jatkamme matkaa kohti ranskaa pysähdymme krouveissa ja juomme olutta Kuin merirosvot ja elämme vapaana kuin taivaanlinnut. Olemme titysti pukeutuneet entisaikojen tyyliin. Sitten kun saavumme ranskaan hepoilla valtaamme versaillen peitsi hyökkäyksellä ja palkkaamme muskettisotureita palatsin ympärille ja alamme eläää kuin kuninkaalliset. Aamupalaksi viiriäisen munia ja muuta mukavaa. Mut ois kyl kiehtovaa ja tuntuu hyvälle ratsastaa euroopan halki hepoilla ja muuten pitäisi yöpyöä myös transilvinianin linnassa. Viitat hulmuten ratsataisimme välillä yötä myöten.
 
vierailija
Mihinkä aikaan haluisit historiassa mennä ja kenen kanssa haluaisit siellä viettää aikaa ja mihin säätyyn haluisit kuulua ja miten sie haluisit siellä pukeutua ja tehdä?
en ole ajatellut mut rukki on kyllä, yhä opettelematta
 
vierailija
MuT miksi sitten tuota teoriaa etsitään et kun sen saisi pyörimään niin sinne tulee painovoima. Totta liian suuri pyörimisnopeus liimaa kiinni seinään eikä pysty liikkumaan.

Mahtaisiko tietää?
 
9MM
en ole ajatellut mut rukki on kyllä, yhä opettelematta
Mun mummin vintillä oli trukki oli sitä ikäluokkaa kun trukkia käytettiin viellä? Milloin viimeinen trukkitehdas lopetettiin?
 
9MM
https://www.luemeilleäitikulta.fi/2019/07/vielako-1880-luvun-pikku-heidi.html?m=1
Oho mites sie tohin törmäsit. Kävin viellä lukemassa wikipediasta tosta spyristä. Onkohan noita kirjastossa jos kokeilisi iltasatuna tytölle. Moni lapsi on niin valoisa. Mä en ollut kuullukkaan et toi on klassikko. Vaikka paljon satuja luin ja kuuntelin. Ääää herttaisen näköinen nainen. Hieno kuva spyristä wikipediassa ei ole hätää.
 

Yhteistyössä