Miksi kukaan käyttää ruususuolaa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on pari vegaanikaveria. Ei heillä ole koskaan maha kipeä, muuta kuin ehkä maidosta tai viljan gluteenista - kaura ja maissi on ok heille.
En rupeis silti vegaaniksi, mutta en mä kyllä mitään mahakipuja tunnista heillä.
 
Mulla on pari vegaanikaveria. Ei heillä ole koskaan maha kipeä, muuta kuin ehkä maidosta tai viljan gluteenista - kaura ja maissi on ok heille.
En rupeis silti vegaaniksi, mutta en mä kyllä mitään mahakipuja tunnista heillä.
Ideologiset ihmiset saavat isot vihat päälleen jos kyseenalaistavat tai valittavat ideologiasta yhteisöilleen. Jos rikkovat niin heidät viskataan pois yhteisöstä. Tässä kohtaa tosin pelleillään jo terveydellä, mutta ed. main. on tuttua nykyajan mistä tahansa ideologioista.

Luontoa kun katsoo niin siellä on vastaukset kaikkeen. Puhdas ja ravinteikas maaperä ja vedet ovat tärkimpiä kaikille, tällöin eläimet ja ihmiset voivat hyvin.♡
 
vierailija
Olisko siitä syystä, että pohjusti kertomusta tietämättömille? Että Himalajan suolakin on merisuolaa?
Ei, se ei ole se syy. Kaiken maailman käärmeöljykauppiaiden videoita on tullut katseltua vuosien aikana ja aina niissä on tiettyjä teemoja, jotka rakentuvat kokonaisuuksiksi. Tässäkin on taatusti joku taustatarina minkä takia pitää puhua "himalayan sea saltista". Luultavasti on jossain videossa vahingossa mennyt haukkumaan vuorisuolan kun sitä louhitaan koneellisesti ja tulee siis altistusta pakokaasuille tai jotain muuta humpuukia. Vähän niin kuin nyt mokasi tuon kelttiläisen suolan kanssa.
 
Ei, se ei ole se syy. Kaiken maailman käärmeöljykauppiaiden videoita on tullut katseltua vuosien aikana ja aina niissä on tiettyjä teemoja, jotka rakentuvat kokonaisuuksiksi. Tässäkin on taatusti joku taustatarina minkä takia pitää puhua "himalayan sea saltista". Luultavasti on jossain videossa vahingossa mennyt haukkumaan vuorisuolan kun sitä louhitaan koneellisesti ja tulee siis altistusta pakokaasuille tai jotain muuta humpuukia. Vähän niin kuin nyt mokasi tuon kelttiläisen suolan kanssa.
Ei kai sitä koneella louhita? Mun suola on ainakin käsin louhittua!
 
vierailija
Piti oikein luntata kun en ollut koskaan kuullutkaan:

”Guerande-merisuola on erityisellä ns. kelttiläisellä tavalla valmistettua suolaa. Sen valmistus tapahtuu ikivanhalla menetelmällä savialtaissa kuivattamalla Ranskan Bretagnessa. Se on poikkeuksellisen mineraalirikasta ja pehmeän makuista suolaa. Suolalla on Naturé et Progres -sertifikointi, joka tarkoittaa että se täyttää luomustandardit.”
Kuten suurin osa merisuolasta joka puolella maapalloa. On hyvin poikkeuksellista, että merivettä haihdutettaisiin muun kuin auringon ja tuulen avulla koska se ei yksinkertaisesti ole kannattavaa. Lähinnä käsittääkseni jossain arabimaissa on kokeiltu sitä kun on valmistettu merivedestä juomavettä.
 
Kuten suurin osa merisuolasta joka puolella maapalloa. On hyvin poikkeuksellista, että merivettä haihdutettaisiin muun kuin auringon ja tuulen avulla koska se ei yksinkertaisesti ole kannattavaa. Lähinnä käsittääkseni jossain arabimaissa on kokeiltu sitä kun on valmistettu merivedestä juomavettä.
Vähän joka asiassa on nykyään jotakin haitallista. Pienistä yksittäisistä asioista muodostuu iso haitta. Parempi yrittää vähentää haittoja, jos se esim. käy niinkin helposti kuin valinta kahden purkin väliltä? Kokonaisuus ratkaisee. Mitä vähemmän haittoja sen parempi. Ei tässä nyt mitään suuria ponnisteluita tai hörhöilyjä tarvitse alkaa harrastamaan. Pyrkii vain syömään ihmiselle optimaalisesti ja puhtaasti.
 
Ideologiset ihmiset saavat isot vihat päälleen jos kyseenalaistavat tai valittavat ideologiasta yhteisöilleen. Jos rikkovat niin heidät viskataan pois yhteisöstä. Tässä kohtaa tosin pelleillään jo terveydellä, mutta ed. main. on tuttua nykyajan mistä tahansa ideologioista.

Luontoa kun katsoo niin siellä on vastaukset kaikkeen. Puhdas ja ravinteikas maaperä ja vedet ovat tärkimpiä kaikille, tällöin eläimet ja ihmiset voivat hyvin.♡
Ei kai nyt ruuan takia ketään nykyään pois viskata?
 
vierailija
Helpompi sunkin olis se vaimo vahtaa⛄🐧
Suolan merkitys ruuassa on aika mitätön. Melkeinpä viimeinen asia, jonka puhtauteen tulisi kiinnittäö huomiota. Sinällään mulle ihan sama, pikkujuttu. Meillä tuota Himalajan suolaa yleensä kaapissa on (vaimo), mutta en jaksa siitä pätkääkään hehkuttaa. Lisäksi on perussuolaa. Yleisesti ottaen käytämme suolaa mahdollisimman vähän. Itellä oli verenpaine jonkun verran koholla ja rupesin erityisesti panostamaan suolan vähentämiseen.

Sinällään ristiriitaista kun monet ovat tämän ruuan suhteen niin tarkkoja olevinaan, mutta luonnon tuhoaminen isossa kuvassa ei haittaa pätkääkään. Ilmastonmuutosta ei ole ja luontokatokin on vaan jotain perusvaihtelua. Luulisi, että noihinkin asioihin voisi hieman kiinnittää huomioita. Mut ei... "muut hoitaa" ja ite vaan panostetaan siihen, että saadaan oma maha täyteen sitä mahdollisimman terveellistä ruokaa.
 
Ei kai nyt ruuan takia ketään nykyään pois viskata?
Kyllä viskataan. Vegetariaanojen ryhmä on kuin rasmusryhmä. Yritä mennä kertomaan niille jotakin mikä on vaikka ihan normaalia ja realistista niin sinut bannataan. Jos edes kyseenalaistat niin keskustelu loppuu siihen ja saat kauheat haukut. Olet murhaaja jne...
 
vierailija
Kyllä viskataan. Vegetariaanojen ryhmä on kuin rasmusryhmä. Yritä mennä kertomaan niille jotakin mikä on vaikka ihan normaalia ja realistista niin sinut bannataan. Jos edes kyseenalaistat niin keskustelu loppuu siihen ja saat kauheat haukut. Olet murhaaja jne...
No, mitä muuta edes oletit? Että ne alkaisi samantien lihaa syömään kun sä käyt sinne laittamassa videoita?
 
  • Haha
Reactions: Echo
Nuori
Kyllä viskataan. Vegetariaanojen ryhmä on kuin rasmusryhmä. Yritä mennä kertomaan niille jotakin mikä on vaikka ihan normaalia ja realistista niin sinut bannataan. Jos edes kyseenalaistat niin keskustelu loppuu siihen ja saat kauheat haukut. Olet murhaaja jne...
Nuorissa varmaan asia on näin, mutta aika moni vanhempi vegaani, vegetaristi, vähän lihaa syövä etc. pitää kyllä turpansa tukossa. Syynä ihan se, että joutuu sitä selittelemään eikö vaan viitti.

Itse en ole koskaan edes harkinnut vegaanista tai vegetaristista ruokavaliota, mutta lihaa kyllä nykyään syödään aivan liikaa. Monestakin syystä. Itse olen sitä pyrkinyt vähentämään. Se ei ole mitään nykypäivän kotkotusta, ennen lihaa syötiin helvetisti vähemmän.
 
vierailija
Nuori


Nuorissa varmaan asia on näin, mutta aika moni vanhempi vegaani, vegetaristi, vähän lihaa syövä etc. pitää kyllä turpansa tukossa. Syynä ihan se, että joutuu sitä selittelemään eikö vaan viitti.

Itse en ole koskaan edes harkinnut vegaanista tai vegetaristista ruokavaliota, mutta lihaa kyllä nykyään syödään aivan liikaa. Monestakin syystä. Itse olen sitä pyrkinyt vähentämään. Se ei ole mitään nykypäivän kotkotusta, ennen lihaa syötiin helvetisti vähemmän.
luomuliha on ihan eri kuin mikätahansa.
 
En tiedä mut jos se levää on se väri, ei sovi kaikille.
No kun se väri tulee niistä elintärkeistä mineraaleista. Sinun Jozossasi tms ei ole mitään niistä jäljellä, kuten myöskään ei valkoisessa sokerissakaan.

Googletin hieman kun muistin jo opiskeluajoilta että suolastakin poistetaan kaikki hyvä. Löysin tämän linkin jonka kyllä allekirjoitan, mutta muistutan että en tästä tyypistä ole koskaan kuullut enkä varmasti allekirjoita kaikkea muuta mitään kirjoitaa.

 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä