Söivätköhän ihmiset ennen vanhaan terveellisemmin kuin nykyään?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Johtuu epäselvistä tilastointitavoista.
Sinut luokitellaan rokotetuksi vasta tietyn ajan päästä. Jos kerkeät kupsahtaa ennen sitä niin ei lueta rokotekuolemaksi.

Sen sijaan autonalle jäämisetkin luokitellaan koronakuolemiksi….
Kyllä se kirjaus rokotuksesta tulee siinä samalla. Toinen tarkistaa tiedot ja antaa rokotteen ja antaa rokotteen tiedot sille kirjaavalle henkilölle. Omakannasta voit samana päivänä käydä katsomassa onko annettu jäykkäkouristus, korona tai vyöruusu... kaikki näkyy.
 
Sokeri taisi olla hitti?

Yksi kuoli ja syynä oli ainoastaan rasva ja liha?

Sokeri? Ei pappa käyttänyt edes kahviin a sokeria. Mustana hörppi emalimukista.

Enkä vieläkään puhunut lihasta. Ihan samaa kylkeä mäkin söin usein, veistin siitä vaan suurimmat rasvat ja sen kamaran (yäk) veks. J pappa muuten popsi onnellisena ne mun jätöksenikin.

Eikä se välttämättä ollut kuoleman aiheuttaja.

Sitä vaan seuraa elämää ympärillä ja hoksaa juttuja ja niitten perusteella yrittää itse elää niin että säilyy hengissä sopivan pitkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Sokeri taisi olla hitti?
Yksi kuoli ja syynä oli ainoastaan rasva ja liha?

En purematta niele tuota että ihra tappoi.
Voi olla joku ihran ja sokerin/muun sipimattoman yhdistelmä?

Apropoo. Tässä kai todellinen syy alzhimeriinkin:
(”tahmeat protskut”)

Tupakointi, suola..?
 
Sokeri? Ei pappa käyttänyt edes kahviin a sokeria. Mustana hörppi emalimukista.

Enkä vieläkään puhunut lihasta. Ihan samaa kylkeä mäkin söin usein, veistin siitä vaan suurimmat rasvat ja sen kamaran (yäk) veks. J pappa muuten popsi onnellisena ne mun jätöksenikin.

Eikä se välttämättä ollut kuoleman aiheuttaja.

Sitä vaan seuraa elämää ympärillä ja hoksaa juttuja ja niitten perusteella yrittää itse elää niin että säilyy hengissä sopivan pitkään.
Mä haluan elää pitkään ja terveenä.

Ajattelen että se onnistuu parhaiten niin että ei noudata meidän ravintosuosituksia.😬

Ollaan menossa jenkkilän suuntaan ja siellä
ihmiset ovat ERITTÄIN sairaita, niin fyysisesti kuin henkisestikin.
 
Mä haluan elää pitkään ja terveenä.

Ajattelen että se onnistuu parhaiten niin että ei noudata meidän ravintosuosituksia.

Mun mielestä ne ovat pääsääntöisesti ihan hyviä. Kehys on kuitenkin varsin suuri ja sovellettavissa.

Pelottavinta mun mielestä on noitten lihavuusleikkausten yleistyminen. En tunne yhtäkään joka ois vielä kymmenen vuotta leikkauksen jälkeen terve. On vaikka mitä vajausta ja ihmekremppaa kun ilmeiesti ei oo popsittu oikeaa ruokaa vaan vähän sitä sun tätä mikä jo aiemmin aiheutti lihomisen.
 
Mun mielestä ne ovat pääsääntöisesti ihan hyviä. Kehys on kuitenkin varsin suuri ja sovellettavissa.

Pelottavinta mun mielestä on noitten lihavuusleikkausten yleistyminen. En tunne yhtäkään joka ois vielä kymmenen vuotta leikkauksen jälkeen terve. On vaikka mitä vajausta ja ihmekremppaa kun ilmeiesti ei oo popsittu oikeaa ruokaa vaan vähän sitä sun tätä mikä jo aiemmin aiheutti lihomisen.
Lihavuusleikkaukset ovat meidän ruokavalion/ravintosuositusten tuote.
 
vierailija
Mä haluan elää pitkään ja terveenä.

Ajattelen että se onnistuu parhaiten niin että ei noudata meidän ravintosuosituksia.

Ollaan menossa jenkkilän suuntaan ja siellä
ihmiset ovat ERITTÄIN sairaita, niin fyysisesti kuin henkisestikin.
Jokaisen ihmisen pitäisi ymmärtää olla oman kehonsa lääkäreitä ja asiantuntijoita. Ensin itsenäisesti hoitaa ongelmia kokeilemalla eri vaihtoehtoja ja vasta sitten hakeutua terveydenhuollon piiriin kun kaikki omat konstit on kokeiltu. Poislukien akuutit kuten murtumat, avohaavat, umpilisäke, munuais- ja sappikivet, infarktit jne.
Sitten pois harhaluulo siitä, että pilleri on ihmeitä tekevä hoitomuoto huonojen elämäntapojen laastariksi.
 
Lihavuusleikkaukset ovat meidän ruokavalion/ravintosuositusten tuote.

No eivät vaan olekaan.

Ne, jotka mun tutuista moiseen päätyivät, söivät kumpikin persiilleen. Siis tyylillä ei aamupalaa ja iltaa kohti alettiin napsimaan kaikkea p.askaa. Toinen veti lisäksi ihan sikana makeaa tyylillä litra jäätelöä kerrallaan tai jos leipoi pullaa niin pellillinen oli massussa ennen iltaa ja toinen taas käytti kaiken liikenevän olueen. Kumpikaan ei myöskään liikkunut.
 
Syömällä läskiä ja lihaa tulet kylläiseksi. Vetämällä hiilarihöttöä ja suoer/ultraprosessoitua patsgaa sinusta tulee lihava ja aneeminen.

Kaiken sen hiilarihötön päälle sinun tulisi vielä syödä lisäksi ne ravinteet mitä ihminen tarvitsee.

Lisäksi vegetuotteet ja hiilarit yms. syövät kehostamme ravinteita. Sama ei tapahdu lihan kanssa. Kun syöt lihaa niin useiden vitamiinien ja hiven/kivennäisaineiden saannin tarve vähenee.
 
No eivät vaan olekaan.

Ne, jotka mun tutuista moiseen päätyivät, söivät kumpikin persiilleen. Siis tyylillä ei aamupalaa ja iltaa kohti alettiin napsimaan kaikkea p.askaa. Toinen veti lisäksi ihan sikana makeaa tyylillä litra jäätelöä kerrallaan tai jos leipoi pullaa niin pellillinen oli massussa ennen iltaa ja toinen taas käytti kaiken liikenevän olueen. Kumpikaan ei myöskään liikkunut.
Kyllä on.

Ihmiset eivät tule kylläiseksi jos eivät syö eläinperäistä ravintoa ja tästä saatavia rasvoja.

En ole ikinä syönyt aamupalaa paitsi lapsena.
Ihmisen tulee kuunnella kehoa ja syödä kun on nälkä!

Paastosminen on tärkeää, ei saa syödä koko aikaa jos haluat pysyä terveenö.

Pahimpia juttuja on tehdä niin että paastoat vaikka yön ja aamun ja sitten kiskot kaksin käsin hiilareita.
 
vierailija
Varmasti. Paitsi että suolaa käytettiin säilyvyyden vuuoksi runsaasti ja katovuosina kuoltiin nälkään. -Niin ja talvisaikaan kärsittiin d-vitamiinin puutteesta. Vieläkin näkyy kotikylän katukuvassa se melkein kaksinkerroin kyyryssä kävelevä mummo...
Ei se puutosta ole vaan yksipuolista liikuntaa. Kun totuttaa olemaan käyrässä, ne toiset lihakset surkastuu, ne jotka pitävät meidät pystyssä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Jokaisen ihmisen pitäisi ymmärtää olla oman kehonsa lääkäreitä ja asiantuntijoita. Ensin itsenäisesti hoitaa ongelmia kokeilemalla eri vaihtoehtoja ja vasta sitten hakeutua terveydenhuollon piiriin kun kaikki omat konstit on kokeiltu. Poislukien akuutit kuten murtumat, avohaavat, umpilisäke, munuais- ja sappikivet, infarktit jne.
Sitten pois harhaluulo siitä, että pilleri on ihmeitä tekevä hoitomuoto huonojen elämäntapojen laastariksi.
Tämän ovat muun muassa suuret ihmisjoukot ymmärtäneet, eivätkä enää syö koko aikaa vaan kuuntelevat kehoa: onko oikeasti nälkä vai tekeekö vain mieli siksi, että sipsipussi olis kaapissa/marketissa (once you pop you can’t stop).

Ravintosuositukset kertovat että syö koko ajan vähän. En muuten ikinä syö noin.

Koska meidät on aivopesty uskomaan asioita niin ihmiset harvoin edes uskaltavat lähteä kokeilemaan mitään muuta. Tämä on sääli.
Ja sekin on otettava huomioon että jos nyt alat syömään optimaalisesti saat hiilarien vähyyden vuoksi vieroitusoireita=krapula, ja siksi toteat että ei sopinut minulle. Tämä on todellinen sääli ja harmi!:(
 
vierailija
Kyllä on.

Ihmiset eivät tule kylläiseksi jos eivät syö eläinperäistä ravintoa ja tästä saatavia rasvoja.

En ole ikinä syönyt aamupalaa paitsi lapsena.
Ihmisen tulee kuunnella kehoa ja syödä kun on nälkä!

Paastosminen on tärkeää, ei saa syödä koko aikaa jos haluat pysyä terveenö.

Pahimpia juttuja on tehdä niin että paastoat vaikka yön ja aamun ja sitten kiskot kaksin käsin hiilareita.
Tuo sopii sinulle mutta esim minulle ei. Suolistossani on oltava tasaisesti massaa niin, että sen minkä suuhusi laitat määrällisesti tulee lopputuotteena ulos. Kun sairastaa suolistoa niin ruokavalio on vieläkin tärkeämpi, samoin pienet annokset ja lyhyemmillä ruokailuväleillä.
Ei tule näläntunnetta vaikka syö foodmap ruokaa, joka ei sisällä huonoja hiilihydraatteja mutta tiettyjä hedelmiä, vihanneksia, kasviksia, broileria, kalkkunaa, kalaa jne. Kaikki ruoka valmistetaan itse koska kaupoissa ei ole kyseiseen ruokavalioon sopiva valmistuotteita. Viljat pois ja laktoosittomat käyttöön, ei kahvia, ei alkoholia ja olo on loistava. Paino on normaalissa painoindeksissä.
 

Yhteistyössä