Echon kristinuskoketju

9MM
Talouspuoli taistelee papiston kanssa rahasta, työntekijät keskenään asemastaan, erimielisyyksiä kanttoreiden ja pappien kesken esim virsistä, nuoriso-, diakonia- lapsityö omista määrärahoistaan. Seurakuntayhtymissä kateutta useamman seurakunnan välisissä suhteissa...... Seurakunnat kuuluvat tulehtuneimpiin työyhteisöihin ja usein Tuomiokapituli joutuu puuttumaan ja määräämään mm työilmapiirin selvittelijöitä ja neuvottelijoita.
Erimielisyyksiä, kuppikuntia, kyräilyä, seläntakana puhumista ja puukotusta, itsemurhia...... Neuvostoissa ja valtuustoissa henkilöitä, jotka kyvyttömiä tekemään päätöksiä. Tässä nyt joitakin syitä.
Siis mistä ihmeen asemasta eikö ne kaikki ole jeesuksen ja jumalan palvelioita? Ni ei maallisella vallalla pitäisi olla vaikutusta vaan kaikki samalla viivalla. Ehkä pappienkin pitäisi saada sama palkka kuin köyhimmän seurakuntalaisen? Vai miksi papit saa niin isoa palkkaa. Aiheuttako se närää?.
Siis miksi virsistä riidellään? Siis mitä kateutta on seurakuntien välillä? Mitä päätöksiä neuvostojen pitäisi tehdä? Mä muuten luin intiassa toimivasta kirkosta joka tarjoo oliko kolme lämmintä ateriaa kaikille jotka haluaa tulla. Miksei suomessa?
Mihin esim lapsityö vaatii lisää rahaa? Koska lapset on tärkein.
Siis onko oikeesti niin että seurakuntalaisten käytös on aiheuttanut itsemurhia?
Miksköhän ihmiset ei tajua että yhteistyössä on suuri voima vaan jaottelee toisensa eri kuppikuntiin. Ei kyl kuullosta terveelle.
 
Olen kirjoittanut nettipalstoille alkoholismista pitkät porinat.
En taatusti allekirjoita väittämääsi, että ihminen on aidoimmillaan viinan huuruissa.
Onko rattijuoppo terävimmillään ajaessaan liikenteessä ihmisiä kuoliaaksi?
Nuoruudessani kävin paljon huvittelemasa ja minulla oli todella hauskaa.
Olin siihen aikaan hyväuskoinen ja luotin ihmisiin. Lievästi päihtyneenä ollessani lukija arvaa miten siinä sitten kävi. MiesystäväNI sai älyttömän mustasukkaisuuskohtauksen ja elämäni oli jatkossa draamaa. Olen liian puhelias ja avoin ihminen selvinpäin. Otan tilaisuuksissa aina alkoholittoman vaihtoehdon.
Lasteni Isä kärsi alkoholismista ja perustin eron jälkeen kotikulmille Al-Anon-ryhmän.
Kuka tahansa voi koukittua päihteisiin, ja niistä irti pääseminen on vaikeaa.
En olisi roikkunut niin pitkään vaikeassa avioliitossa, jos en olisi nuoruudessani itse töppäillyt.
Kirjoitan tällä palstalla harmaana. Elämäni on seesteistä ja mukavaa.
illalla sisareni soitti ja hän oli erittäin ahdistunut Ukrainan tilanteesta.
Kerroin matkustelusta ja hän sanoi, että onneksi pääsen sotaa pakoon. Nauroin ettei minua mikään pelota.
Kriisipuhelimet ovat tukossa. Tietenkin tunnen huonoa omatuntoa, että löpisen tällä palstalla enkä tee vapaaehtoistyötä esim. puhelimessa.
Minulla on tunne, että olen jo osani hoitanut. Jos yläkerran Herra on toista mieltä, niin astun remmiin. Uskon asioista höperöivien kanssa en jaksa kiistellä. Pitäkööt uskonsa.
Sorry taas mahdolliset pränttivirheet.
Sekoitat nyt asioita.
En ole koskaan väittänytkään imisen olevan kännissä terävimmillään.
Sensijaan väitin ja olen edelleenkin sitä mieltä, että alkoholi kuorii ihmisestä kaiken opetellun ja sen, mitä selvinpäin yritetään olla.
Jos ihminen osaa olla aito itasensä selvin päin, hänen käytöksensä siinä suuhteessa tuskin muuttuu paljonkaan promillejen lisääntyessä.
Tätä tarkoitin.
 
Siis mistä ihmeen asemasta eikö ne kaikki ole jeesuksen ja jumalan palvelioita? Ni ei maallisella vallalla pitäisi olla vaikutusta vaan kaikki samalla viivalla. Ehkä pappienkin pitäisi saada sama palkka kuin köyhimmän seurakuntalaisen? Vai miksi papit saa niin isoa palkkaa. Aiheuttako se närää?.
Siis miksi virsistä riidellään? Siis mitä kateutta on seurakuntien välillä? Mitä päätöksiä neuvostojen pitäisi tehdä? Mä muuten luin intiassa toimivasta kirkosta joka tarjoo oliko kolme lämmintä ateriaa kaikille jotka haluaa tulla. Miksei suomessa?
Mihin esim lapsityö vaatii lisää rahaa? Koska lapset on tärkein.
Siis onko oikeesti niin että seurakuntalaisten käytös on aiheuttanut itsemurhia?
Miksköhän ihmiset ei tajua että yhteistyössä on suuri voima vaan jaottelee toisensa eri kuppikuntiin. Ei kyl kuullosta terveelle.
Ysimillinen: sulla on kyselyikä. Tossa viestissäs oli 9 kysymystä. :)

Ei niin etteikö sulle vastattais. Mut noihin 9 kyssäriin (ja äskeisen sivun miljoonaan) vastaaminen tietäis sitä, että pitäis suoltaa A4 verran tekstiä.

Toivottavasti tuo harmaa tai joku vastaa. Mut älä kiirehdi. Mulla on rajallinen aika.
 
9MM
Ysimillinen: sulla on kyselyikä. Tossa viestissäs oli 9 kysymystä.

Ei niin etteikö sulle vastattais. Mut noihin 9 kyssäriin (ja äskeisen sivun miljoonaan) vastaaminen tietäis sitä, että pitäis suoltaa A4 verran tekstiä.

Toivottavasti tuo harmaa tai joku vastaa. Mut älä kiirehdi. Mulla on rajallinen aika.
No siis sillonkun tulee kysymyksiä mieleen nin kyselen. Mua pyydettiin osallistumaan seurakunnan toimintaan niin nyt on ihan kiva kuulla taustaa että kannattaako liittyä vai jatkaa omillaan. Mut sun pitää sitten ittekkin muistaa olla kysymättä asioita kun aina mun kysymyksistä moitit mua.
 
No siis sillonkun tulee kysymyksiä mieleen nin kyselen. Mua pyydettiin osallistumaan seurakunnan toimintaan niin nyt on ihan kiva kuulla taustaa että kannattaako liittyä vai jatkaa omillaan. Mut sun pitää sitten ittekkin muistaa olla kysymättä asioita kun aina mun kysymyksistä moitit mua.
Juu mut ota kalkulaattori kätees ja kato kuinka usein mä kyselen, ja kuinka usein sä. :D

Älä hermostu. Mut ihmisten aika on rajallinen.

Ja mee vaan seurakuntaan. (y) Ne kiistat ei oo usein seurakunta-aktiiveilla vaan työntekijöillä.
 
9MM
Juu mut ota kalkulaattori kätees ja kato kuinka usein mä kyselen, ja kuinka usein sä.

Älä hermostu. Mut ihmisten aika on rajallinen.

Ja mee vaan seurakuntaan. Ne kiistat ei oo usein seurakunta-aktiiveilla vaan työntekijöillä.
Emmä hermostunut mä harvoin hermostun. Ok alan laskeen tästä lähtien sun kysymykset ;). Ja huomautan jos olet kysellyt päivässä liikaa :D. Monta kysymystä päivässä on se raja? Mut mitä jos mä rupeenkin lukemaan teologiaa ni pitäähän se tietää mihin pistää päänsä
 
  • Haha
Reactions: Echo
vierailija
Sekoitat nyt asioita.
En ole koskaan väittänytkään imisen olevan kännissä terävimmillään.
Sensijaan väitin ja olen edelleenkin sitä mieltä, että alkoholi kuorii ihmisestä kaiken opetellun ja sen, mitä selvinpäin yritetään olla.
Jos ihminen osaa olla aito itasensä selvin päin, hänen käytöksensä siinä suuhteessa tuskin muuttuu paljonkaan promillejen lisääntyessä.
Tätä tarkoitin.
Saat pitää mielipiteesi, ilmeisesti sinä ja läheisesi olette kohtuukäyttäjiä.
Suomi on täynnä murheellisia tarinoita viinan takia.
Olen iloinen ihminen ehkä tarvitse alkoholia ollakseni rennompi. En pidä alkoholin mausta. Toki olen maistanut monia juomia ja jopa vieraillut ranskalaisella viinitilalla.
Minua vain säälittää touhu viinan ympärillä. Isot rahat menevät Kankkulan kaivoon. Ruokakauppojen neliöistä ahmaisevat suurimman osan erilaiset nesteet.
Körttinä tuli reviteltyö muutama vuosi Helsingin yössä ja näin kaikenlaista.
En ikinä olisi voinut kuvitella, että ihana aviomieheni pilaa elämänsä viinan takia.
Yhtenä jouluna kaadoin firman kalliit lahjaviinat vessan pönttöön, eikä hän itkenyt niiden perään.
En viihdy juopuneiden seurassa. Moni sen tietää, enkä saa sen takia kutsuja kosteisiin juhliin.
Katsoin äsken katolisen messun Marian kirkosta. Olen Italia-fani. Italian matkoilla juon vain raikasta vettä. Elämä on ihanaa selvin päin. En tarvitse koskaan jälkeenpäin katua tyhmyyksiäNI ja pyytää anteeksi sekoilujani.
Exäni raitistui jo vuosikymmeniä sitten. Sanoin hänelle kerran: Mene hoitoon. En halua, että lapsillamme on juoppo isä. Hän voi olosuhteisiin nähden hyvin vakavan aivoinfarktiin jälkeen.
 
Saat pitää mielipiteesi, ilmeisesti sinä ja läheisesi olette kohtuukäyttäjiä.
Suomi on täynnä murheellisia tarinoita viinan takia.
Olen iloinen ihminen ehkä tarvitse alkoholia ollakseni rennompi. En pidä alkoholin mausta. Toki olen maistanut monia juomia ja jopa vieraillut ranskalaisella viinitilalla.
Minua vain säälittää touhu viinan ympärillä. Isot rahat menevät Kankkulan kaivoon. Ruokakauppojen neliöistä ahmaisevat suurimman osan erilaiset nesteet.
Körttinä tuli reviteltyö muutama vuosi Helsingin yössä ja näin kaikenlaista.
En ikinä olisi voinut kuvitella, että ihana aviomieheni pilaa elämänsä viinan takia.
Yhtenä jouluna kaadoin firman kalliit lahjaviinat vessan pönttöön, eikä hän itkenyt niiden perään.
En viihdy juopuneiden seurassa. Moni sen tietää, enkä saa sen takia kutsuja kosteisiin juhliin.
Katsoin äsken katolisen messun Marian kirkosta. Olen Italia-fani. Italian matkoilla juon vain raikasta vettä. Elämä on ihanaa selvin päin. En tarvitse koskaan jälkeenpäin katua tyhmyyksiäNI ja pyytää anteeksi sekoilujani.
Exäni raitistui jo vuosikymmeniä sitten. Sanoin hänelle kerran: Mene hoitoon. En halua, että lapsillamme on juoppo isä. Hän voi olosuhteisiin nähden hyvin vakavan aivoinfarktiin jälkeen.
Kiva, että saan pitää mielipiteeni.
Mutta minusta tuntuu, että tätä aihetta olisi syytä pohdiskella muualla. Menee vähän ohi keskustelun varsinaisesta aiheesta.
 
Emmä hermostunut mä harvoin hermostun. Ok alan laskeen tästä lähtien sun kysymykset . Ja huomautan jos olet kysellyt päivässä liikaa . Monta kysymystä päivässä on se raja? Mut mitä jos mä rupeenkin lukemaan teologiaa ni pitäähän se tietää mihin pistää päänsä
Hahaa, mä rupeenkin laittamaan kysymykseni toteavaan muotoon, ilman kysymysmerkkiä, niin et huomaakaan, milloin kysyn jotain :LOL:
 
vierailija
Kiva, että saan pitää mielipiteeni.
Mutta minusta tuntuu, että tätä aihetta olisi syytä pohdiskella muualla. Menee vähän ohi keskustelun varsinaisesta aiheesta.
Ei minulla ole tarvetta keskustella aiheesta enempää. Suomi ei pärjää ilman viinaa.
Tämä on ikuisuusaihe. Moni raitistuu uskon voimalla ja kiittää jokaisesta raittiista päivästään. Niitä juttuja on ilo lukea.
 
Hahaa sitkun musta tulee pappi. Niin kierrän kaikki seurakunnat lävitte ja esitän seurakunnalle kysymyksiä ja sitkun joku yleisöstä tuhataa papilla on kyselyikä. Niin riamastun olenhan löytänyt echon :).
Niin, ehkä minunkin pitää vaihtaa ammattia ja opiskella papiksi (mitä muutama sukulainen aikanaan toivoikin). Ripittäisin noita menstruoivia seurakuntalaisia ja antaisin henkistä ohjausta...
Ja mikä riemu syntyisi, kun @Echo löytäisi minut jälkikasvunsa rippikoulupappina. 😇
 
  • Vau!
Reactions: Echo
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija2:
kiitän avauksesta ja haastan heti sut tosta ortodoksisuuden ryöpyttämiestä

vaikka itekki oon lutikka niin mulla on semmonen pito, että ortodoksisuus on lähimpänä kristinuskon alkuperäistä twistiä, me muut ollaan vielä enemmän harhaoppisia
Eikös niistä ortodoksijuutalaiset ole kaikki jo Israelissa?
 
vierailija
Mikä se oli?
#233
Keskustelimme siitä onko ihminen juovuksissa aidoimmillaan.
Minulle ihminen on aidoimmillöön täysin selvin päin. Myös lääkkeet sekoittavat harkintaa. Ei kolmio lääkepurkin kyljessä ole turhan takia koristeena.
Ap. on haukkunut minut ja monet muut harmaat tällä palstalla lyttyyn monet kerrat.
Siitäkin asiasta olen D57::n kanssa eri mieltä.
Sydäntäni lähinnä ovat mt-ongelmaiset. Nettiapu on heille tärkeää. Uskinasioiden tuputus herkässä vaiheessa usein vain saa vahinkoa aikaan.
Ap. pilkkaa myös körttejä. Arvostan hengellisiä juuriani. Olen lukenut ko. suuntauksen historiaa.
En enää palaa kommentoimaan tähän ketjuun.
 

Yhteistyössä