CRP 195 tai enemmän, kokemuksia toipumisesta

  • Viestiketjun aloittaja Böö na
  • Ensimmäinen viesti
umppari
Mulla oli tulehtuneen ja melkein puhjenneen umpparin yhteydessä tulehdusarvo yli 200. Sairaalassa olin kolme yötä, ja oikeastaan vain yhtenä yönä oli sellainen aika hutera olo, muuten pysyin ihan tolpillani...antibioottia meni suoraan suoneen ja kotona vielä viikon hevoskuuri, mutta jo kotiin pääsyn jälkeen aloin käydä tunnin kävelyillä, tulehdusarvoa ei sen enempää seurattu, kunhan sairaalassa oli todettu, että on laskusuunnassa.
 
vvv..
Keuhkokuume. crp 300. Kotona 18vuotias. Puolivuotta kesti että koin ettei enää mihinkään koske. Pari kuukautta oli voimat pois jälkitauteineen. Nukuin, välillä oksensin kaiken (vähän) syömäni ja nukuin. Seurasivat kyllä viikon välein labroilla crp:n laskusuunnan.
"Sisäelintulehdus" crp suunnilleen tuo 190, kotona.
 
crp
Hei. Minulla oli sepsis, crp oli reilusti yli 300. Hidasta oli toipuminen, henkinen sekä fyysinen. Mutta helpottaa aikanaan. Olin sairaalahoidossa 5 vrk:tta. Crp nousi hitaasti ja laski myös.
 
vki
Serppiä noille hujakoille nostavia tauteja on lähtökohtaisesti vaarattomammasta hyvinkin vakaviin, ei serpistä yksistään voi oikein johtopäätöksiä vetää. Voi olla vaikka tavan angiina ärtsynä tai sitten vaikka verenmyrkytys. Toki kertoo tulehduksen voimakkuudesta mutta eri tauteja ei kannata vertailla keskenään. Joihinkin toimii hoito hyvinkin nopeasti ja serppi laskee jo muutamassa päivässä mutta voinnin korjaantuminen riippuu muustakin.
 
vie-raana
Mulla oli korvatulehdus molemmissa korvissa ja crp oli vähän yli 300.

Sairaalassa makasin 6 vrk antibioottitipassa.

Toivuin parissa viikossa ja kuulokin palautui ok.
 
siis kaikilla?
Kirurgille passittivat välittömästi. Olin syönyt kaalta, jossa on jotain jäämää, tuoreena. Ei syytä kukaan tutkinut vaan päättelivät, että olis divertikkeleitä - sillä perusteella, että niitä kuulemma on kaikilla!
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/hoitotakuu.htm
 
mulla
On ollu parikin kertaa, angiinassa ja yhden kerran ruusu. Angiinassa ihan kefexin kuuri suun kautta. Ruudussa olin reilun viikon sairaalassa iv antibiootit ja muutaman kuukauden antibiootti kuuri vielä suun kautta päälle. Angiina helpotti muutamassa päivässä, mutta ruususta toipumiseen meni muutama kuukausi. Tai oikeastaan sen ajan kun oli noi vahvat antibiootit päällä, jotka teki tosi huonon olon.
 
varottava esimerkki
Kirurgille passittivat välittömästi. Olin syönyt kaalta, jossa on jotain jäämää, tuoreena. Ei syytä kukaan tutkinut vaan päättelivät, että olis divertikkeleitä - sillä perusteella, että niitä kuulemma on kaikilla!
hoitotakuu
Kaalta ei kukaan uskonut, vaikka sen syytä se selvästi oli. Jos olisi ollut luomukaalta, olisi evira selvittänyt aineen, muutoin olis pitänyt itse maksaa kaikki kulut ja niitä kuulemma olisi aika monta, joten kamalan kalliiksi olis tullut. Noin kertoivat evirasta, kun sieltä kyselin.
myrkkykaali

Kotona oli, koska sairaala oli täynnä ja hajusteallergian takia en olis sinne halunnut jäädä.
 

Yhteistyössä