Miksi persut eivät hanki ilmastoystävällisiä sähköautoja?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Menestyvinä liikemiehinä ja kansantaloutemme tukipilareina toimiville persuille sähköauton hinnan ei luulisi olevan kynnyskysymys. Sähköauton omistajana ei myöskään tarvitsisi valittaa bensaverosta.
 
vierailija
Koska sähköauton päästöt ovat samaa luokkaa kuin ison bensa-auton vaikkei siinä pakoputkea olekkaan! Päästöt pitää laskea energialähteestä asti. Lisäksi kun muita autoja kevennetään päästöjen pienentämiseksi, niin akut tuovat sähköautoihin valtavasti ylimääräistä kuormaa kuluttamaan energiaa.

Sähköautojen valmistus on myös huomattavasti ympäristöä kuormittava teollisuudenala, alkaen akkumineraalien kaivamisesta kaivoksissa (ympäristöystävällisyys? Päästöt?).

Tässä on suuri ajatusharha että sähköauto olisi päästötön, on vain keksitty tuote jota voidaan myydä kovalla hinnalla ja kun sähkömoottorin kyky tuottaa suuri vääntömomentti käytetään hyväksi mainonnassa niin tämä tehokkuus ja kova kiihtyvyys saavat kansalaiset hullaantumaan ja ostamaan autoja jotka eivät kaikkien käyttötarkoitukseen edes sovi.

Jos on mahdollisuus ladata kotona ja kulkee lyhyitä työmatkoja kaupungissa niin sähköauto menettelee ja on myös hiljainen -tosin nyt kun on keksitty hiljainen auto niin niihin pitää kevyttä liikennettä varten kehitellä erilaisia keinotekoisia melunlähteitä! Eikö olisi järkevämpi kieltää kevyenliikenteen käyttäjiltä korvat peittävät kuulokkeet, joiden kautta todennäköisesti kuunnellaan niin kovaa musiikkia ettei enään kuulla edes liikenteen ääniä ja näin nämä ihme "ujellukset" jäävät vain ympäristön melunsaasteeksi!

Pitää muistaa myös että sähköautoissa on latausongelmia pitkiä matkoja liikuttaessa, kylmä ilma lyhentää toimintasädettä ja onpa sähköautoja joiden lämmitystehokaan ei ole kovilla pakkasilla kehuttava.

Onko kovinkaan käytännöllistä jos matkavauhtia joutuu pudottamaan pitkillä matkoilla jotta pääsisi perille tai että matkustamon lämpötilaa joutuisi pudottamaan epämukavaksi vaan sen takia että virta riittäisi latauspisteelle saakka? Nämä ovat valintoja, joita uuden hypettäjät eivät joko tiedosta, tunnusta tai sitten eivät vain uskalla kertoa omista virhevalinnoistaan!

Sägköautoilussa pitää muistaa myös se että marka-ajat väistämättä kasvavat, enkä ainakaan itse haluaisi viettää yhtään enempää aikaa tienpäällä kuin mihin olen tottunut, kyllä 12h matka on jo maksimi!
 
vierailija
Olen hankkinut. Mutta ei se muuta mun kantaa bensan hinnasta. Vai oliko tää joku trolli siihen, että persu ei voi olla menestynyt työelämässä ja tienata? Vai mikäköhän tässä oli sun jutun juju?
 
vierailija
Menestyvinä liikemiehinä ja kansantaloutemme tukipilareina toimiville persuille sähköauton hinnan ei luulisi olevan kynnyskysymys. Sähköauton omistajana ei myöskään tarvitsisi valittaa bensaverosta.
Koska kehitysmaiden lapset joutuvat omin pikkukätösin kaivamaan akkuihin tarvittavat raaka-aineet, jotta sitten länsimaiden vihreät voivat patsastella muka ympäristöystävällisinä ihmisinä jotka pelastavat maailman ilmastonmuutokselta.
 

Yhteistyössä