Sanna Marin - toimittajien lemmikki

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija

"Kortesuon mukaan ajanjakso maaliskuusta 2020 syksyyn 2021 jää mieleen aikakautena, jolloin vahtikoira kierähti kiltisti selälleen ja jäi odottamaan rapsutuksia.

Hänen mukaansa pääministerin kritisointia vaikeuttavat Marinin aggressiiviset fanit, jotka torjuvat kaiken kritiikin, vaikka se tulisi asiallisilta mediataloilta.

– Marinin ei tarvitse edes maalittaa kriitikkojaan, sillä fanilauma käy oma-aloitteisesti ja tunteenomaisesti kaiken kritiikin kimppuun, Kortesuo kirjoittaa.

Tästä on erikoinen kokemus myös toimittaja Jessikka Arolla, joka erehtyi arvostelemaan Marinin toimintaa.

Aro avaa kirjassa kokemuksiaan.

– Mä kerran olen tviitannut siitä, kun EU-kirjeenvaihtajat tekivät kritiikkiä Sanna Marinin toiminnasta. Hän pääministerinä ei anna haastatteluja tuolla Euroopan unionin tilaisuuksissa Brysselissä EUtoimittajille.

– Mä tviittasin sen ja tein ehkä kärjekkään kommentin: ”ihmeellistä että löytyy aikaa naistenlehdissä poseeraamiselle mutta ei EU-kirjeenvaihtajille”. Tää oli toiminnan kritisoimista, eikä mennyt mitenkään hänen henkilöönsä. Mä jouduin canceloimaan itseni ensimmäistä kertaa. Edes Venäjän trollit eivät ole saaneet mua canceloimaan itseäni kertaakaan. – – Minut leimattiin naisvihaajaksi.

– Mä loppujen lopuksi poistin sen tviitin, koska mä en jaksanut sitä hirviömäistä viestittelyä itseäni kohtaan. Ja mä lopulta jopa pyysin anteeksi, ihan kauheeta, Aro kertoo kirjassa.

Marin onkin Kortesuon mukaan onnistunut viestinnässään siinäkin, että ”hänellä on tällainen oma niin sanottu pieni trolliarmeija, joka leimaa kaikki kriitikot.”"


Tulee eräski palstalainen mieleen näistä faneista. Marin ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään väärää kun on vasemmistolainen nainen. Minkä tahansa teon tai mielipiteen kritisoiminen on naisvihaa, vaikkei asia liittyisi millään tavalla sukupuoleen.
 
vierailija
”Tulee eräski palstalainen mieleen näistä faneista. Marin ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään väärää kun on vasemmistolainen nainen. Minkä tahansa teon tai mielipiteen kritisoiminen on naisvihaa, vaikkei asia liittyisi millään tavalla sukupuoleen.”

En ole huomannut, että tällä palstalla kukaan erityisemmin fanittaa Sannaa.
Yken aamussa keskuteltiin Instagram-muutoksista. Jutustelun lopussa puhuttiin millä keskustelusivuilla osallistujat viihtyvät. Paikallisuus oli yhteinen nimittäjä.
Puhuttiin myös exit-suunnitelmasta nettipalstoilta.
 
vierailija
”Tulee eräski palstalainen mieleen näistä faneista. Marin ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään väärää kun on vasemmistolainen nainen. Minkä tahansa teon tai mielipiteen kritisoiminen on naisvihaa, vaikkei asia liittyisi millään tavalla sukupuoleen.”

En ole huomannut, että tällä palstalla kukaan erityisemmin fanittaa Sannaa.
Yken aamussa keskuteltiin Instagram-muutoksista. Jutustelun lopussa puhuttiin millä keskustelusivuilla osallistujat viihtyvät. Paikallisuus oli yhteinen nimittäjä.
Puhuttiin myös exit-suunnitelmasta nettipalstoilta.
Katso peiliin.
 
vierailija
Kortesuon palstailee vauvalla ja siellä on kyllästytty Marin spämmiin. Kaikki Marin viestit päätyvät poistoon. Toiseksi Marinia arvostellaan täysin aihettomista asioista kuten sairaanhoitajien vähyydestä joka johtuu edellisten hallituksen päätöksistö, kuten Kikystä tai opetuksen leikkaamisesta. Kunta-alalta eläköityy 24,6 prosenttia sairaanhoitajista, 31,2 prosenttia terveydenhoitajista ja 45 prosenttia osastonhoitajista seuraavalla kymmenvuotiskaudella 2022 − 2031. Silti edelliset hallitukset eivät ole lisänneet opiskelupaikkoja.
 
vierailija
Kortesuon palstailee vauvalla ja siellä on kyllästytty Marin spämmiin. Kaikki Marin viestit päätyvät poistoon. Toiseksi Marinia arvostellaan täysin aihettomista asioista kuten sairaanhoitajien vähyydestä joka johtuu edellisten hallituksen päätöksistö, kuten Kikystä tai opetuksen leikkaamisesta. Kunta-alalta eläköityy 24,6 prosenttia sairaanhoitajista, 31,2 prosenttia terveydenhoitajista ja 45 prosenttia osastonhoitajista seuraavalla kymmenvuotiskaudella 2022 − 2031. Silti edelliset hallitukset eivät ole lisänneet opiskelupaikkoja.
Sannan hallitus on kikyttänyt ja ollut vallassa viime vuodet, joten on aivan turha syyttää Sipilän hallitusta omasta osaamattomuudesta. Se on alhaista vastuunpakoilua.
 
vierailija
”Katso peiliin.”

Istun nyt kirjastossa eikä minulla ole peiliä mukanani. Vaikutat tyypiltä, joka purkaa tällä palstalla harmiaan.
Seuraan myös vauva av-palstaa.
Tutkijat kirjoittavat leipätyökseen. Minä kirjoitan vain mututuntumalla.
Joko pidän jostain ihmisestä tai en pidä.
Kävin äsken varaamassa kielikurssin. Töppäilin aulassa kuin jossain piilokameraohjelmassa. Ruiskutin vahingossa valkoista käsidesiä lattialle kun tarkoitukseni oli ottaa vuoronumero. Toisessa kädessäni oli alepan takeaway-kahvimuki.
Ihana ja avulias vahtimestasi sanoi siivoavansa sotkun lattialta. Jono eteni hurjan nopeasti. Kiihdytin kahvin juontia ja sitten pomppasin infotiskille croissantin rippeet huulillani.
iS ja Hesari on nyt luettu. Piti tässä siirtää tuolini lastenrattaiden edestä. Vauva jokeltelee nyt isälleen kierrätyshyllyn edessä. Vaihettiin tässä samalla muutama sana.
Aasinsillan ylitykseni jälkeen totean, että Sannalla on vara valita seuraava työpaikkansa. Tykkään Prisman uudesta mainoksesta. Minun veljeni on myös Seppo ja hän tastusti nauraa influensseri vitsille.
Ehkä Sanna on jo monen alan vaikuttaja.
Minä olen vain mielialojen keikuttaja.
Nyt lehdet hyllyyn ja ulos ihanaan auringonpaisteeseen.
 
vierailija
”Katso peiliin.”

Istun nyt kirjastossa eikä minulla ole peiliä mukanani. Vaikutat tyypiltä, joka purkaa tällä palstalla harmiaan.
Seuraan myös vauva av-palstaa.
Tutkijat kirjoittavat leipätyökseen. Minä kirjoitan vain mututuntumalla.
Joko pidän jostain ihmisestä tai en pidä.
Kävin äsken varaamassa kielikurssin. Töppäilin aulassa kuin jossain piilokameraohjelmassa. Ruiskutin vahingossa valkoista käsidesiä lattialle kun tarkoitukseni oli ottaa vuoronumero. Toisessa kädessäni oli alepan takeaway-kahvimuki.
Ihana ja avulias vahtimestasi sanoi siivoavansa sotkun lattialta. Jono eteni hurjan nopeasti. Kiihdytin kahvin juontia ja sitten pomppasin infotiskille croissantin rippeet huulillani.
iS ja Hesari on nyt luettu. Piti tässä siirtää tuolini lastenrattaiden edestä. Vauva jokeltelee nyt isälleen kierrätyshyllyn edessä. Vaihettiin tässä samalla muutama sana.
Aasinsillan ylitykseni jälkeen totean, että Sannalla on vara valita seuraava työpaikkansa. Tykkään Prisman uudesta mainoksesta. Minun veljeni on myös Seppo ja hän tastusti nauraa influensseri vitsille.
Ehkä Sanna on jo monen alan vaikuttaja.
Minä olen vain mielialojen keikuttaja.
Nyt lehdet hyllyyn ja ulos ihanaan auringonpaisteeseen.
Varmasti on, onhan Sanna hassannut suomalaisten rahoja miljarditolkulla ulkomaille.
 
Tästä samasta ilmiöstä olen puhunut jo parin vuoden ajan. Hienoa, että asia on nyt huomattu myös tutkijoiden joukossa. Viimeisin esimerkki Marinin fanaattisista fanitytöistä oli se lapsen kuvaamisepisodi.
 
vierailija
Tutkimusten mukaan paras hallitus aikoihin. Nyt täytyykin tehdä niin että jos kritisoi hallitusta netissä joutuu puoleksi vuodeksi linnaan ilman oikeuden käyntiä. Uudelleenkoulutusleireille.
 

Yhteistyössä