Mieheni kiroilee itsekseen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen alkanut kiinnittää huomiota outoon juttuun.

Mieheni kiroilee jatkuvasti ollessaan yksin. Kiroilee siis niin kovaa, että kuuluu toiseen huoneeseen. Ja on ihan sellaista tasaista kiroamistulvaa. "Pkele.... ... voi vtun vttu.... ... ei stana.... ... jnkauta..."

Mututuntumalta sanoisin, että joka kiroamisen välissä on 10-20 sekuntia taukoa ja sen perään taas tulee uutta latinkia.

Olen pari-kolme kertaa kysynyt, että mikä risoo, mutta hän vain hymyilee herttaisinta hymyään ja vakuuttelee: "Ei minulla mitään ole. Kaikki on kunnossa." Ehdotin eilen myös, että hän voisi käydä keventämässä sydäntään psykologille, mutta hän kysyi: "Miksi?"

Meillä on kaksi alle kouluikäistä tyttöä. Heidän kuullessaan tai minun läsnäollessani hän ei ikinä kiroile, Ei ikinä. Mutta heti kun luulee olevansa yksin työhuoneessaan tai salin puolella, hän alkaa välittömästi kiroamisensa. Ja jos hän on puoli tuntia yksin, hän myös kiroaa puoli tuntia!

Mistä tässä oikein on kyse? Ei hän tuollainen aiemmin ole ollut, mutta nyt tätä on jatkunut ehkä jo kuukauden. Jäätävä stressi? Jonkun trauman purkaminen? Pitääkö olla huolissaan? Hän on kuitenkin täysivaltainen aikuinen ja edelleen pystyy vastaamaan mm. perheestään, työnteostaan, talomme ja puutarhan hoidosta ym. omalla panoksellaan.
 
vierailija
pelaako hän jotain peliä ja menee mönkään
Aika vähän mitään pelaa, enempi on näitä sanaristikon ja sudokun ystäviä. Taitaa sillä joku peli olla kännykässä, mutta tietokoneella ei pelaa mtään eikä lasten konsolillakaan. Ja siis kun olen yllättänyt kiroilemasta, niin joskus on tehnyt ristikkoa, joskus syönyt aamu-/iltalapaa, joskus katsonut Netflixiä, joskus tehnyt etätöitään.. Että aika vaihtelevasti laidasta laitaan mennään.
 
Aika vähän mitään pelaa, enempi on näitä sanaristikon ja sudokun ystäviä. Taitaa sillä joku peli olla kännykässä, mutta tietokoneella ei pelaa mtään eikä lasten konsolillakaan. Ja siis kun olen yllättänyt kiroilemasta, niin joskus on tehnyt ristikkoa, joskus syönyt aamu-/iltalapaa, joskus katsonut Netflixiä, joskus tehnyt etätöitään.. Että aika vaihtelevasti laidasta laitaan mennään.
anna kiroilla, kyllä se varmaan aikanaan ohi menee. lapsille kerro, että isi nättää sanoja, joita ei missään nimessä saa käyttää
 
vierailija
Entäs jos kysyt häneltä suoraan, että miksi hän kiroilee yksin ollessaan? Jos kerta muutoin sanoo kaiken olevan hyvin.
Entäs jos kysyt häneltä suoraan, että miksi hän kiroilee yksin ollessaan? Jos kerta muutoin sanoo kaiken olevan hyvin.
Olen sitäkin kokeillut, mutta sanoo vain, että eihän tässä mitään hätää ole. Ja kun kysyn, että miksi sitten kiroilee, niin vastaa vain, että kai sitä jokaiselta joskus joku kirosanakin voi päästä. Sitä rataa. Ei nyt suoraan kiistäkään kiroilleensa, mutta myös ei anna selitystä oudolle käytökselle.
 
vierailija
anna kiroilla, kyllä se varmaan aikanaan ohi menee. lapsille kerro, että isi nättää sanoja, joita ei missään nimessä saa käyttää
No sillä taktiikalla tässä suunnilleen on menty. En ole kieltänyt kiroamasta, olen ajatellut sen vain pahentavan tilannetta. Ja en minäkään tässä suhteessa mikään synnitön ole, pääsee sitä minultakin joskus kirosana. Sanat eivät huolestuta, vaan mahdolliset vaikeudet ym, mitä sieltä takaa sitten löytyy.
 
No sillä taktiikalla tässä suunnilleen on menty. En ole kieltänyt kiroamasta, olen ajatellut sen vain pahentavan tilannetta. Ja en minäkään tässä suhteessa mikään synnitön ole, pääsee sitä minultakin joskus kirosana. Sanat eivät huolestuta, vaan mahdolliset vaikeudet ym, mitä sieltä takaa sitten löytyy.
taitaa olla totuttu tapa, älä huolehdi suotta
 
vierailija
Itse teen tätä miehenä itsekseni, lähinnä töissä, autoa ajaessa yms. Mielessä pyörii murheita ja olen onneton. Jos miehesi on yhtään niinkuin minä, suosittelen tekemään jonkinlaisen isomman intervention, ainakin itselläni ahdistus on jo tuossa kiroiluvaiheessa todella syvä ja todellisuus hämärtyy.
 

Yhteistyössä