En enää kestä tätä kutinaa!!!!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja raaps raaps
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sulle on kysymyksiä tässä ketjussa. Muitakin kiinnostaa.
kannattaa opetella;-)
 
vierailija
[QUOTE="alkup";25808854]itseasiassa olen lisännyt, parin kk:n ajan olen syönyt neljä 100 mikrogrammaa d-vitamiinia joka päivä. Voiko siinä olla syy???
Itselleni kävi muutama vuosi sitten niin, että aloin syömään Kalcipos-D tabletteja aivan ohjeen mukaan, eli yhden tabletin päivässä. Parin kuukauden kuluttua tästä alkoi kutina. Kutina yltyi sietämättömäksi ja aikaa meni muutama kuukausi. Eniten kutisivat jalat, jalkapohjat, kädet ja lopulta koko iho ja päänahka. En osannut yhdistää D-vitamiinia kutinaan, eivätkä osanneet lääkäritkään. Olivat huuli pyöreänä.

Otettiin verikokeet. Havaittiin, että maksa-arvot olivat huomattavasti koholla. Vatsan oikealla puolella, ehkä sappitiehyeissä alkoi tuntua melko voimakasta kipua. Tässä vaiheessa lopetin D-vitamiinin syömisen, vaikka en osannutkaan yhdistää sitä kutinaan. Lopetin koska purkki tyhjeni. Maksa kuvattiin. Laite oli joku magneettikuvauslaite. Kuvissa ei näkynyt poikkeavaa.

Tuosta meni noin kuukausi kun oireet hellittivät pikku hiljaa ja maksa-arvot palasivat normaaleihin lukemiin. Tässä vaiheessa tajusin, että kyseessä on D-vitamiini. Mieleen palasi myös tapaus kymmenen vuoden takaa, jossa minulla oli valtava ihottumaläiskä rinnassa ja tuolloin olin syönyt joitain vitamiinilisiä. En tiedä olenko epätavallisen herkkä D-vitamiinille, vai onko niin että D-vitamiini aiheuttaa muillekin oireita, mutta sitä ei yleensä osata yhdistää.
[/QUOTE]
 
vierailija
Voi johtua huom a) vitaamiinien puuttesta tai kuten juuri itsellä b) liikaa vääriä vitamiienejä. Avukko syötti raskausajan multivitamiinejä itselle ja seurauksena ihon kuivuminen etupäässä selkä ja kaula sekä pään alue.
Liikaa D-vitaminin oire (kutina) joka minulle aiheutti korvan sisällä voimakasta kutinaa sekä myöskin selässä.
Lopetin D vitamiinin syöntiä ja kutina häipysi kahdessa päivässä
mahtavaa!
[/QUOTE]
 
vierailija
Siis ainahan nuo voi olla migreenin oireita ja migreenillä en tarkoita miään pääkipuun liittyviä asioita, mutta tn. ruokavalio: huomasin juuri hölmönä että eukkoni oli popsituttanut minulla raskauden ajan multitabs vitamiineja, missä A/D liian kova, seukrauksena akuutti selän, pään ja kaulan alueen kuivuminen. Olin tyhmä, onneksi asia nyt korjattu!
Kauhistus!!!
 
vierailija
[QUOTE="alkup";25808854]itseasiassa olen lisännyt, parin kk:n ajan olen syönyt neljä 100 mikrogrammaa d-vitamiinia joka päivä. Voiko siinä olla syy???
Jos todellakin syöt tuon määrän niin on hyvin todennäköistä, että kyseessä on ylinannostuksen aiheuttama reaktio.
[/QUOTE]
Eikä kesällä tarvitse D- vitamiinia, auringosta saa riittävästi.
D- vitamiini voi kumuloitua elimistöön, ei ole vesiliukoinen vitamiini. Voi tulla jopa myrkytysoireita.
 
vierailija
Siis ainahan nuo voi olla migreenin oireita ja migreenillä en tarkoita miään pääkipuun liittyviä asioita, mutta tn. ruokavalio: huomasin juuri hölmönä että eukkoni oli popsituttanut minulla raskauden ajan multitabs vitamiineja, missä A/D liian kova, seukrauksena akuutti selän, pään ja kaulan alueen kuivuminen. Olin tyhmä, onneksi asia nyt korjattu!
Enpä ole kuullut.
 

Yhteistyössä