Jeesus tulee pian. Oletko valmis?

Näin on.
JOS taivas olisi olemassa, joutuisi kuuntelemaan 24/7 näitä kiihkouskovaisten juttuja.
Siinä rupeaisi varmasti toivomaan ensimmäisen tunnin kohdalla, että olisi valinnut Helvetin.
Taivaassa ei ole mitään pahaa tai negatiivista. Helvetti on ikuinen ero Jumalasta ja Hänen hyvyydestä. Se on pelkkää kärsimystä eikä siellä ole mitään hyvää, koska kaikki hyvä tulee Jumalalta. Saat mitä haluat, paikan ilman Jumalaa ja uskovia. Siellä on vain pahuutta, pimeyttä ja katumus "miksi en kuunnellut."
 
vierailija
Niin puhuin, kuinka Raamatussa sanotaan, että ei voi olla piilo kristitty. Siihen aloit kommentoida niin Raamatun vastaisia mielipiteitä, vääristelit sanojani ja panettelit jolloin ajattelin, että tämä ihminen ei voi olla uskossa, kun käytös on niin Jumalatonta. Hedelmästä puu tunnetaan. En tiedä kuka kirjoittaa minkäkin viestin, vaan vastaan jokaiseen viestiin yksittäin.

En ole puhunut perisynnistä. Taas laitat sanoja suuhuni. Raamatussa ei puhuta perisynnistä vaan sanotaan, että "jokainen on syntiä tehnyt ja on Jumalan kirkkautta vailla." Perisynti on ihmisioppi.

Meidän on tarkoitus noudattaa kaikkia Jeesuksen opetuksia. Ennen kaikkea Pyhän Hengen voimassa. Mistä tunnisti Raamatussa Jeesuksen seuraajat? Pyhän Hengen voimasta. Onko sinulla Pyhän Hengen voimaa, vai puhutko vain?

1.Korint. 4 [19] Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. [20] Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.

Apt. (1:8): ”Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka.”

2.Piet. 1:3 Hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille hänen tuntemisensa kautta kaiken, mitä tarvitaan elämään ja jumalanpelkoon. Hän on kutsunut meidät omalla kirkkaudellaan ja voimallaan

Markus 16:17 Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, 18 nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi.”

Elätkö näitä kohtia todeksi? Jos et tämä pätee sinuun:
2. Timoteuskirje 3:5
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
Ja siis jumalatonta? Että ne kohdat, joita sinä jaat on oikein ja ne kohdat, joista minä puhun, on väärin? Että sinun nuhtelu on oikein ja minun nuhtelu väärin? Että jos sinä sanot jotain, on istuttava hiljaa rivissä ja kuunneltava kiltisti, muuten solvaa ja sulla on lupa alkaa haukkua, solvata ja sitä rataa.
 
vierailija
Taivaassa ei ole mitään pahaa tai negatiivista. Helvetti on ikuinen ero Jumalasta ja Hänen hyvyydestä. Se on pelkkää kärsimystä eikä siellä ole mitään hyvää, koska kaikki hyvä tulee Jumalalta. Saat mitä haluat, paikan ilman Jumalaa ja uskovia. Siellä on vain pahuutta, pimeyttä ja katumus "miksi en kuunnellut."
Ne ei taida haluta eroa Jumalasta, vaan kiihkouskovaisista. Et kuuntele, mitä sulle sanotaan.
 
.. Johon taisin vastata, että Raamatussa sanotaan, että voi olla "piilokristitty". Vuorisaarna. Tosin piilokristitty ei ole oikea termi tässä kohtaa. Raamatussahan ei taida olla sellaista termiä, vaan se on ihmisen keksimä termi. Muistutuksena:
Tee hyvät teot ja rukoilu salassa, ei julkisesti ihailun toivossa (Matt. 6:1-6)
Paastotkaa salassa, ei julkisesti ihailun toivossa (Matt. 6:16-18)

Okei, käytin eri termiä. Yleensä puhutaan perisynnistä, kun puhutaan ihmisten ja uskovien synnistä. Käytä, mitä termiä haluat, mutta asia ei muutu.

En edelleenkään vääristellyt, kerroin, miltä kuulostat. Ehkä se saattoi mielestäsi kuulostaa panettelulta. Mikset vain sanonut, että se ei ole tarkoituksesi, vaan aloit syyttää minua syntiseksi ja valehtelijaksi ja nyt vielä Jumalattomaksi.
Kyselin, että kaiken tuon solvaamisesi jälkeen vielä kuuntelisin, tai kukaan kuuntelisi, sinua, johon otit asenteen, että ei ole sinun vastuullasi. Otit kuitenkin tehtäväksesi tämän julistuksen. Vaikka kuunteleminen ei olisi sinun vastuulla, niin se, mihin suuntaan johdatat, on. Piste.

Kokoajan kerrot täällä muille, kuinka heidän tapansa toimia on huono ja sinun hyvä. Kerrot, että sisälläsi on Pyhä Henki.
Ehdottaisin, unohda itsesi ja keskity siihen Pyhään Henkeen.
Oon muuten antanu sulle aiemminkin vinkkejä täs julistushommassa, mutta ohitat kaiken. Aiheutat riitaa ja syyttelet siitä toisia. Kerrot, että sinä pääset Taivaaseen, joku toinen ei. Että sulla on usko, toisella ei. Se Jumalan sana ei oikeen tuu läpi. Koska kerrot, mitä sulla on ja muilla ei, se kuulostaa kerskumiselta. Johon muuten hait Raamatusta tukea, että niin pitää tehdä ja jonka myös kumosin. (Huomaa, että me ollaan näissä asioissa molemmat oikeassa, kun hyväksyt sen nk ristiriitaisuuden)

Sussa näkyy toi ulkokuori, sisältö on vähän hukassa. Jos olisin uskossani heikompi, niin minun tulisi karttaa sinua. Siinä olet oikeassa.
Onko sinulla VOIMA? Jos ei ole millään sanoillasi ei ole merkitystä, sillä "Jumalanvaltakunta näkyy voimassa, eikä sanoissa." Sanan läpinä ja sanojen vääristely jatkuu, mutta ei näy voimaa. Kuuntelen vinkkejäsi jos elämässäsi sairaat parantuvat, riivaajat lähtevät ja Pyhän Hengen voima näkyy konkreettisesti. Onko näin?
 
Ja siis jumalatonta? Että ne kohdat, joita sinä jaat on oikein ja ne kohdat, joista minä puhun, on väärin? Että sinun nuhtelu on oikein ja minun nuhtelu väärin? Että jos sinä sanot jotain, on istuttava hiljaa rivissä ja kuunneltava kiltisti, muuten solvaa ja sulla on lupa alkaa haukkua, solvata ja sitä rataa.
Onko sinulla Pyhän Hengen voima? Jos ei ole mielipiteesi ovat lihanmielestä, eikä Hengestä.
 
vierailija
Onko sinulla VOIMA? Jos ei ole millään sanoillasi ei ole merkitystä, sillä "Jumalanvaltakunta näkyy voimassa, eikä sanoissa." Sanan läpinä ja sanojen vääristely jatkuu, mutta ei näy voimaa. Kuuntelen vinkkejäsi jos elämässäsi sairaat parantuvat, riivaajat lähtevät ja Pyhän Hengen voima näkyy konkreettisesti. Onko näin?
No mitäs sä olet muuta jaellut, kuin sanoja? Et edes kokonaisia saarnoja. Voimaa ei ole toisten panettelu ja Helvetillä pelottelu.
Haluaisiko Jumala, että Hänen tykönsä tullaan siksi, että ei olisi paha ja ei halua Helvettiin, vai siksi, että haluaa olla hyvä ja haluaa ottaa armon vastaan?

Mitä tapahtuisi, jos joku oikeasti lukisi esimerkkisi: kun uskot, saat. Olisiko uskon polku se, että ihminen lähtisi seuraamaan Jumalaa saadakseen tavaraa, terveyttä ja Taivaspaikan?
Vai olisiko se fariseuksen (uskonoppineiden, jotka lukivat tekstejä kirjaimellisesti lakitekstinä) opetuksia.

Nyt laitat ehtoja minun uskolleni. Vaadit minun uskoltani itse keksimiäsi ehtoja, joilla voit vertailla, kumpi meistä on parempi. Mihin tämän perustat? Eikä tarvi vastata, se on kuitenkin sinun ja Jumalan välinen juttu pääasiassa.
 
Miksi haluat heitä ärsyttää, jolloin he loittonevat Jumalasta?
En halua ärsyttää, mutta ihmiset jotka elävät lihanhimoissa ärsyyntyvät jo Jeesuksen nimestä ja varsinkin kun julistaa Jumalan sanaa. He ovat jo kaukana Jumalasta ja se on täysin yliluonnollinen ihme, että kukaan tulee uskoon. Jumalan sana ja Pyhä Henki saa tuon ihmeen aikaan, mutta jonkun täytyy julistaa tätä sanaa, että se tapahtuisi.
 
vierailija
En halua ärsyttää, mutta ihmiset jotka elävät lihanhimoissa ärsyyntyvät jo Jeesuksen nimestä ja varsinkin kun julistaa Jumalan sanaa. He ovat jo kaukana Jumalasta ja se on täysin yliluonnollinen ihme, että kukaan tulee uskoon. Jumalan sana ja Pyhä Henki saa tuon ihmeen aikaan, mutta jonkun täytyy julistaa tätä sanaa, että se tapahtuisi.
Taas syyttelet muita siitä, mitä itse aiheutat.
 
Pyysin sinua perustelemaan sinun mielipiteitäsi.
En halua riidellä, kinata tai väitellä. Etsi Pyhää Henkeä, siellä on myös voima ja lue Jumalan sanaa. Minäkin etsin, kasvan ja muutun kokoajan parempaan päin. Anteeksi, että liian kovasti sanon asioita. En ole täydellinen, enkä osaa rakkaudessa ja armossa kaikkea sanoa. Jumala on täydellinen rakkaus, pidä katse Hänessä.
 
vierailija
Onko se Jeesuksen vika? Ihmiset eivät noudata Hänen ohjeitaan, jotka löytyvät Raamatusta. Onko Applen vika, jos osta iPhonen ja laitat sen pesukoneeseen. Ohjekirjassa lukee, että se ei kestä vettä. Samoin Raamatussa löytyy Jeesuksen ohjeet joita noudattaa, mutta ihmiset eivät noudata niitä.
olenko muka väittänyt niin? tämähän on uskovaisten ylipappien suoranaista kusetusta muita uskovaisia kohtaan
se on satavarma juttu että joku 2000 vuotta sitten kuollut (teoreettinen henkilö) palaisi tähän päivään jostain mullan seasta
 
Taas syyttelet muita siitä, mitä itse aiheutat.
Etkö tiedä, että jumalattomat ovat suuttuneet evankeliumista ja Jeesuksen nimestä aina ja tulevat suuttumaan. Lue raamatusta, kuinka Jeesus, Paavali, Stefanus ja useat muut julistivat niin ihmiset suuttuivat. Kun Pyhä Henki vaikuttaa evankeliumin kautta ihminen joku suuttuu tai muuttuu. Ei ole olemassa välimaastoa, jossa voi olla kaikkien mielestä hyvä tyyppi, jos seuraat Jeesusta. Silloin pidät uskosi piilossa ja olet haalea. Jeesus tahtoo, että olemme palavia ja maan suola.
 
täsmensin hieman
Ei nousekaan mullasta. Jeesus nousi kuolleista jo 2000v sitten ja on taivaassa. Jeesus Kristus on antanut Pyhän Hengen ja voiman uskoville esim parantaa sairauksia, josta olen elävä todiste. Olen parantunut useasta vaivasta ja sairaudesta joita lääketiede ei kykene parantaa. Ystäväni parantui 18cm syöpäkasvaimesta ilman mitään hoitoa, kun rukoilimme. Näitä on paljon lisää.
 
vierailija
Mt-keissi veikkaan.
Miksi ihminen uskoo jumalaan

YLE: Psykologi: Ajattelun vinouma

Kognitiivisen psykologian näkökulmasta magia, usko yliluonnolliseen tai taikausko tarkoittaa ihmisen ydintiedon sekaantumista. Ydintietoa on ihmisen eloonjäämisen kannalta välttämätön ymmärrys muun muassa siitä, mikä on elollista, mikä elotonta, mikä mentaalista eli ajatteluun perustuvaa ja mikä fysikaalista. Pienet lapset oppivat ydintiedon kulttuurista riippumatta lähes itsestään. Viisivuotias ymmärtää jo, että toive koirasta on eri asia kuin oikea koira.

– Taikauskossa on kyse ihmiselle tyypillisistä ajattelun vinoumista. Yliluonnollisiin ilmiöihin uskovat sekoittavat elottomien ja elollisten sekä psyykkisten ja fyysisten asioiden ydinominaisuudet: vedellä voi olla tietoa tai mieli voi esiintyä ilman aivoja. Uskomukset ovat identtisiä sen kanssa, miten pienet lapset hahmottavat asioiden olemuksen ennen kuin ydintieto on vakiintunut, toteaa yliopistonlehtori, ajattelun tutkija Marjaana Lindeman Helsingin yliopistosta.

Ihmisaivot käsittelevät tietoa kahdella eri tavalla: intuitiivisesti eli tiedostamattomasti ja analyyttisesti eli tietoisesti. Yliluonnolliseen uskovalla voi olla paljon koulutuksella hankittua tietoa vaikkapa energian luonteesta tai kuoleman lopullisuudesta, mutta Lindemanin mukaan intuitiivinen ajattelu jyrää sen: hän etsii todisteita esimerikiksi unista.
– Taikauskoisilla on tieteellisen tiedon rinnalla, tiedostamattomaan muistiin tallennettuna myös lapsenomainen käsitys samasta asiasta. Tämä muistikuva aktivoituu, kun ihminen nojautuu intuitiiviseen ajatteluun, hän kuvailee.

Lindemanin mukaan ajatus enkeleistä tai kuolemanjälkeisestä elämästä ilmentää perustavanlaatuista väärinkäsitystä elottomasta ja elollisesta. Siten ydintiedon sekaannus näkyy taikauskoisen koehenkilön aivosähkökäyrässä.

– EEG:ssä vaikeus ydintietoon liittyvien asioiden tiedonkäsittelyssä näkyy hyvin.
Voimakas stressi tai huumeet altistavat yliluonnollisille uskomuksille. Ne heikentävät alitajunnan ja tietoisuuden välisiä filttereitä, jolloin intuitiivinen ja automaattisen tiedonkäsittelyn tieto pääsee helpommin tietoisuuteen. Kokemus voi olla hämmentävä.

– Seurauksena ihmiset yrittävät rationalisoida yliluonnollisia uskomuksiaan, mistä seuraa usein verbaalista sekasotkua
, Lindeman kuvailee.
 
vierailija
Parantajista:
Ja katso, näiden lähdettyä tuotiin hänen tykönsä mykkä mies, joka oli riivattu. 33Ja kun riivaaja oli ajettu ulos, niin mykkä puhui, ja kansa ihmetteli sanoen: "Tällaista ei ole Israelissa ikinä nähty". 34Mutta fariseukset sanoivat: "Riivaajain päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".

onko mahdollista, että päämies huijaa ihmisiä uskossa?
Jeesus selätti päämiehen, voimme uskoa vahvasti, että Hän ei ollut päämiehen kätyri.
mutta miten voimme nykyisin tunnistaa sen, joka oikeasti parantaa ja joka vain riivaajia käskee asemansa valtuudella.

Olen itsekin ollut paikalla, kun sellainen syöpäkasvain poistettiin jokseenkin ihon läpi. Myöhemmin kun juttelin ihmisen kanssa, jäi epäselväksi, oliko syöpää koskaan diagnosoitu. Toki, jos uskoo syöpään, sen voi uskolla parantaa.
 
vierailija
Etkö tiedä, että jumalattomat ovat suuttuneet evankeliumista ja Jeesuksen nimestä aina ja tulevat suuttumaan. Lue raamatusta, kuinka Jeesus, Paavali, Stefanus ja useat muut julistivat niin ihmiset suuttuivat. Kun Pyhä Henki vaikuttaa evankeliumin kautta ihminen joku suuttuu tai muuttuu. Ei ole olemassa välimaastoa, jossa voi olla kaikkien mielestä hyvä tyyppi, jos seuraat Jeesusta. Silloin pidät uskosi piilossa ja olet haalea. Jeesus tahtoo, että olemme palavia ja maan suola.
Ei ne suutu evankeliumille, vaan ne suuttuu sulle. Siinä on ero. Sinä Et ole evankeliumi, Sinä Et ole Jumalan sana.
 
vierailija
Sanon takaisin: sanan läpinä ja sanojen vääristely jatkuu mutta ei näy voimaa. Sinussakaan.
Et kestä kritiikkiä vaan hyökkäät. Alistat muita ihmisiä, ylenkatsot kuten aika moni muukin uskovainen tekee. Itse et suostu kuuntelemaan toisten mielipiteitä vaan jyräät omiasi. Sanot ettet halua riidellä, kinata ja väitellä. Kuitenkin teet niin koko ajan. Mistä lähtien pakolla saarnaaminen, tuputtaminen on ollut hyvästä?
 
vierailija
Taivaassa ei ole mitään pahaa tai negatiivista. Helvetti on ikuinen ero Jumalasta ja Hänen hyvyydestä. Se on pelkkää kärsimystä eikä siellä ole mitään hyvää, koska kaikki hyvä tulee Jumalalta. Saat mitä haluat, paikan ilman Jumalaa ja uskovia. Siellä on vain pahuutta, pimeyttä ja katumus "miksi en kuunnellut."
Mitäpä sanoisit ihmisestä, joka loisi elämää, olisi niille vaitonainen olemassaolostaan (ja siltikin odottaisi palvontaa), kunnes monien vuosituhansien jälkeen antaa monitulkintaista ideaa itsestään yhdelle luomuksistaan. Tämän luomuksen vastuulle jäisi levittää tätä tietoa toisille jotta he välttyisivät ikuiselta tuskalta, jonka olemassa oloon tämä luoja-ihminen olisi vastuussa. Eli ilman tätä ihmistä ei olisi koskaan tuota tuskamaailmaa luotu. Tämä ihminen olisi tehnyt luomuksistaan tietysti alun alkaen tietämättömiä itsestään, luontaisesti epäileviä, antanut heille haluja joita ei saa toteuttaa. Ominaisuuksia joita luomukset tarvitsisivat selviytyäkseen ja jatkaakseen sukuaan. Nämä tunteet kuitenkin olisivat luoja-ihmisen mielestä väärin, ja ne voisivat johtaa luomuksen ikuisen tuskan maailmaan.

Eli toisin sanoen tämä ihminen olisi luonut elämää tyhjästä, ja uhkapelaa heidän kohtalollaan, koska heillä on "vapaa tahto". Luomusten pitää joko palvoa häntä kyseenalaistamatta tai kärsiä äärettömyys tuskassa. Tämä ihminen myös olisi kaikkitietävä, kaikkeen kykenevä ja jonkin kieron käsityksen kautta myös kaikkirakastava, eli ei pitäisi olla selvää että vääjäämättä osa luomuksistansa päätyisi ikuiseen tuskaan. Ja kaikki tämä vain siksi että ihminen päätti luoda elämää tyhjästä, koska ihminen halusi tulla palvotuksi.

Minkälaiseksi luonnehtisit kyseistä ihmistä? Psykopaatti tai vähintään narsistinen olisi varmaan aika lähellä, rakastava ja viisas tuskinpa. Ymmärrät varmaan vertauskuvani kristilliseen ja muihinkin abrahamilaisten uskontojen jumalkuvaan. Miksi tällaista jumalaa pitäisi palvoa? Ja jos tosiaan taivasta vetää tällainen hahmo, ja sinne pääsevät myös hirvittävät kultti johtajat ihan vain sillä perusteella koska uskovat samalla kun tietämättömät hyväntahtoiset joutuvat helvettiin, niin mahtaako se taivas olla mikään paratiisi? Millä perusteella taivaassa ei ole mitään pahaa, jos sitä hallitsee psykopaatti?
 

Yhteistyössä