Luettavaa puritaaneille: seksistä voi nauttia!

vierailija
Eivät välttämättä samalla tavalla kuin naiset. Tuosta Ulla Järven artikkelista. "Tunnettu oopperalaulajatar Karita Mattila herätti hiljattain huomiota twiitillään, jossa kertoi saaneensa ihanaa seksiä baari-illan päätteeksi. Kuusikymppiselle miehelle samanlainen twiitti olisi sosiaalinen itsemurha. Hänet ristiinnaulittaisiin vastenmielisestä machoilusta ja teilattaisiin muistuttamalla irtoseksin alistavuudesta."

Ullan kuvailema ilmiö näkyy palstallakin. Viime päivinä varttuneempi vierailijamies on hehkuttanut itseään nuoremman aasialaisnaisen kanssa löytämäänsä seksuaalista onnea. Ihan hirveästi ei positiivisia tsemppauksia ole hänelle sadellut....
Eikö tässä nyt setämiehet loukkaannu kollektiivisesti. Vieläpä tällaisen klikkiotsikon kautta, jossa naispuolinen loukkaantuu setämiesten puolesta?

Aina olisi hyvä pohtia, mistä tällaiset erilaisuudet johtuvat, kuka saa puhua ja mistä. En ota kantaa, onko tuo kommentti totta. Ehkä yhyeiskunnassa todellakin on standardeja ja tabuja. Voihan niistä keskustella, ilman, että loukkaantuu heti vierailijan puolesta, joka autuaasti oli levittelemässä alastonkuvia tästä puolisostaan. Se seikka tuomittiin.
Tuskin nyt kannattaa loukkaantua siitäkään, jos porukka ei heti usko, että anonyymi tyyppi saa pesää varatulta (puoliso invalidi) aasialaiselta.

Ja kyllä, on täysin eri asia sanoa, että on saanut hyvää seksiä, kuin olla jakamassa kuvia kelle tahansa, joka laittaa s-postinsa. Jälkimmäinen taitaa täyttää rikoksen tunnusmerkistöä..
 
vierailija
Nyt on vanhempi täti osunut kirjoituksessaan!
Tutkijat eivät tiedä, mistä tämä johtuu, joten esitän vapaasti oman tulkinnan. Taidamme elää kavahduttavan puritanistista ja seksikielteistä aikakautta. Menneiden vuosikymmenten vapautumishuuman jälkeen sellaisen ei olisi voinut kuvitellakaan koittavan 2000-luvulla.

Syytän siitä muiden lailla sosiaalista mediaa. Siellä loukkaannutaan kollektiivisesti ihan kaikesta. Toimittajat lietsovat jutuissaan paheksuntaa klikkausten toivossa, ja pian tuntuu kuin some olisi koko yhteiskunta.
Setämiehiksi pilkatut keski-ikäiset purnaavat, ettei ”mitään saa enää sanoa”, ja he ovat osittain oikeassa. Miesten julkinen puhetila etenkin seksistä on tukahdutettu.


Ehkä seuraavaksi luet miehen vastineen tälle vapautumiselle. Ehkä voisi kysyä, onko setämiehet vapautuneet liikaa, kun on syntynyt kaikenmaailman meetoo ilmiöitä..



Esto kuulostaa kieltämättä tylsältä, mutta toisaalta moraalinen käytös on täynnä estoja, jotka kieltävät kohtelemasta toisia kaltoin tai käyttämästä heitä hyväksi.


Näen tämän uuden puritaanisuuden paluuna vanhaan normaaliin: seksi on sen verran tulenarka asia, että sen kanssa pitää olla tarkkana. Sitä ei yksinkertaisesti tule tunkea kaikkialle.
Sillä juuri estot erottavat meidät eläimistä. Ne vapauttavat meidät alapään painosta, jotta voimme nousta korkeammalle. Vain patoamalla seksuaalisuuden valtavaa voimaa voimme luoda kulttuuria, joka on kaniineja kehittyneempää ja – inhimillisempää.
 
vierailija
Heteroavioliitto 1 puolison kans, oli mikä uskonto tahansa. Ei mikään lapsiavioliitto tai pölyämöriä.
Avoliittoko ei kelpaa? Eli kaikkien pitäisi odottaa hääyötä harrastaakseen seksiä? Ei kiitos. Aloin seurustella mieheni kanssa, kun olin 20, aika nopeasti aloimme harrastaa seksiä. Kihloihin menimme parin vuoden päästä, mutta rahaa häihin oli vasta 8 vuoden seurustelun jälkeen. Olisko meidän pitänyt siihen asti odottaa? Vois olla, että emme olisi enää yhdesä, jos olisi jäänyt se alkuhuuma kokematta.
 
Avoliittoko ei kelpaa? Eli kaikkien pitäisi odottaa hääyötä harrastaakseen seksiä? Ei kiitos. Aloin seurustella mieheni kanssa, kun olin 20, aika nopeasti aloimme harrastaa seksiä. Kihloihin menimme parin vuoden päästä, mutta rahaa häihin oli vasta 8 vuoden seurustelun jälkeen. Olisko meidän pitänyt siihen asti odottaa? Vois olla, että emme olisi enää yhdesä, jos olisi jäänyt se alkuhuuma kokematta.
Eihän avioituminen tarkoita hääjuhlaa. Tiedän joitakin jotka on menneet ensin naimisiin, mutta hääjuhlat on olleet kauan sen jälkeen.

Juu mä tiedän että nää mun jutut on ku toiselta planeetalta nykyihmiselle.
Mutta mä ootin mun miehen kans 2-3 v. Ei siinä kyselty seksuaalisia yhteensopivaisuuksia. Hyvin kestettiin, ja kohta ollaan oltu parikymmentä vuotta naimisissa. Siinä on ehditty panemaan vaikka kuinka.

Varmasti ois tuolla jossain joku adonis jonka kanssa seksi olisi maailman parasta. Olisin saanu komeampiaki miehiä kuin puolisoni, äijää riitti.
Mutta nou thänks. Loppuelämän puoliso valitaan muilla perusteilla. :)
 
vierailija
Eivät välttämättä samalla tavalla kuin naiset. Tuosta Ulla Järven artikkelista. "Tunnettu oopperalaulajatar Karita Mattila herätti hiljattain huomiota twiitillään, jossa kertoi saaneensa ihanaa seksiä baari-illan päätteeksi. Kuusikymppiselle miehelle samanlainen twiitti olisi sosiaalinen itsemurha. Hänet ristiinnaulittaisiin vastenmielisestä machoilusta ja teilattaisiin muistuttamalla irtoseksin alistavuudesta."

Ullan kuvailema ilmiö näkyy palstallakin. Viime päivinä varttuneempi vierailijamies on hehkuttanut itseään nuoremman aasialaisnaisen kanssa löytämäänsä seksuaalista onnea. Ihan hirveästi ei positiivisia tsemppauksia ole hänelle sadellut....
Kyllähän sinäkin jaat omaa seksuaalisuuttasi palstalla päivittäin. Mutta mitä tarkoitat, pitäisikö muiden vielä nauttia siitä?

Onhan täällä ainakin yksi, joka jaksaa seurata jokaista linkittämääsi juttua ja hehkuttaa tällä sinun seksuaalisuudellasi. Ulospäin vaikutatte aika koomiselta parilta.

Ehkä erona on se, että Mattila kertoo omista kokemuksistaan, hän ei odota, että muut osallistuvat siihen.
Ja sinun seksuaalisuuteesi kuuluu hyvin vahvasti myös muiden (naisten) jatkuva arvostelu. Miten mielestäsi asiaan pitäisi reagoida, jotta tuntisit olosi vapautuneeksi?
Itsestäni tuntuu siltä, että nautit siitä, että saat vuositolkulla kiistellä siitä, kuinka suomalaiset naiset ovat huonoja ja nämä fantasioimasi nuoret aasialaisnaiset ah, aina niin hyviä.
Epäilen kyllä, että jos joku palstamamma alkaisi jakaa päivittäin kuusitoistavuotiaiden muun maalaisten poikien kuvia täällä, homma päätyisi kritisoinnin alle. Mitäpä tuumaat?
 
vierailija
Eihän avioituminen tarkoita hääjuhlaa. Tiedän joitakin jotka on menneet ensin naimisiin, mutta hääjuhlat on olleet kauan sen jälkeen.

Juu mä tiedän että nää mun jutut on ku toiselta planeetalta nykyihmiselle.
Mutta mä ootin mun miehen kans 2-3 v. Ei siinä kyselty seksuaalisia yhteensopivaisuuksia. Hyvin kestettiin, ja kohta ollaan oltu parikymmentä vuotta naimisissa. Siinä on ehditty panemaan vaikka kuinka.

Varmasti ois tuolla jossain joku adonis jonka kanssa seksi olisi maailman parasta. Olisin saanu komeampiaki miehiä kuin puolisoni, äijää riitti.
Mutta nou thänks. Loppuelämän puoliso valitaan muilla perusteilla.
No me haluttiin hääjuhla. Maistraatissa naimisiin ja seuraavana päivänä juhla lähimmille ihmisille. Ollaan oltu 20 vuotta yhdessä, niistä 12 naimisissa, joten on tässä ehditty panemaan myös. ;) En oikein näe, että mikä siinä naimisiinmenossa nyt sitten yhtäkkiä muuttaa sen että seksiä "saisi" harrastaa. Juridinen sopimushan se vain on. Me oltiin sitouduttu toisimme ja yhteiseen elämään jo akaun ennen sen lippulapun allekirjoittamista. Naimisiin mentiin lähinnä, että perimysasiat on sitten helpompia. Vai onko tämä sulle taas jokin uskonnollinen kysymys? Että avioton seksi on "syntiä"?
 
No me haluttiin hääjuhla. Maistraatissa naimisiin ja seuraavana päivänä juhla lähimmille ihmisille. Ollaan oltu 20 vuotta yhdessä, niistä 12 naimisissa, joten on tässä ehditty panemaan myös. ;) En oikein näe, että mikä siinä naimisiinmenossa nyt sitten yhtäkkiä muuttaa sen että seksiä "saisi" harrastaa. Juridinen sopimushan se vain on. Me oltiin sitouduttu toisimme ja yhteiseen elämään jo akaun ennen sen lippulapun allekirjoittamista. Naimisiin mentiin lähinnä, että perimysasiat on sitten helpompia. Vai onko tämä sulle taas jokin uskonnollinen kysymys? Että avioton seksi on "syntiä"?
Tottakai mulla on kristillisyyttä mukana.

Mutta isoin pointti ei ole se, onko avo tai avio, vaan yhdessä pysyminen. Ja vaikka hyvä jos te ootte ollu pitkään yhdessä, mut moni avoliitto ei kauaa kestä.

Vaikka avioeroluvut ovat murskaavat, niin avoeroja ei ees lasketa, ja niitä on ihmisillä vielä useammin. Sit väännetään lapset vielä siihen sählinkiin.
 
vierailija
Kyllähän sinäkin jaat omaa seksuaalisuuttasi palstalla päivittäin. Mutta mitä tarkoitat, pitäisikö muiden vielä nauttia siitä?

Onhan täällä ainakin yksi, joka jaksaa seurata jokaista linkittämääsi juttua ja hehkuttaa tällä sinun seksuaalisuudellasi. Ulospäin vaikutatte aika koomiselta parilta.

Ehkä erona on se, että Mattila kertoo omista kokemuksistaan, hän ei odota, että muut osallistuvat siihen.
Ja sinun seksuaalisuuteesi kuuluu hyvin vahvasti myös muiden (naisten) jatkuva arvostelu. Miten mielestäsi asiaan pitäisi reagoida, jotta tuntisit olosi vapautuneeksi?
Itsestäni tuntuu siltä, että nautit siitä, että saat vuositolkulla kiistellä siitä, kuinka suomalaiset naiset ovat huonoja ja nämä fantasioimasi nuoret aasialaisnaiset ah, aina niin hyviä.
Epäilen kyllä, että jos joku palstamamma alkaisi jakaa päivittäin kuusitoistavuotiaiden muun maalaisten poikien kuvia täällä, homma päätyisi kritisoinnin alle. Mitäpä tuumaat?
Mukavaa, että täällä löytyy samoin ajattelevia ihmisiä.
En taatusti ole ainoa ihminen Suomessa, joka elää täysin tasapainoista elämää ilman seksisuhteita. Munkit ja nunnat tekevät selibaattilupauksen. Minä olen vapaaehtoisesti ilman vaakamamboa.
Sain ennen avioliittoani ja avioliitoni aikana yllin kyllin seksiä. Viime kesänä kävelin kotikulmilla ja nuori mies ilmeisesti pubissa käynnin johdosta käveli takanani ja alkoi kehua vartaloani. En tässä iässä enää kaipaa imartelua. Sain ulkomaan reissulla taas tyttäreltäni kipakkaa arvostelua vaatteistani. Hän sanoi, että vaatteeni ovat rättejä.
Olen saanut ankaran körttikasvatuksen ja viihdyn parhaiten hillityssä lookissa.
Minusta on ihana katsella ihmisiä, jotka ovat tavallisia ja elämäänsä tyytyväisiä. Lentokentillä näen ihmisiä joka lähtöön.
En suosittele avioliittoa kenellekään. Avioeron läpikäynti repi sieluni rikki.
Olen aikoinaan kirjoittanut paljon elämästäni Annan palstoilla. Olimme monen mielestä aikoinaan ihana ja onnellinen pariskunta. Elämän pitää vain jatkua. Viihdyn yksinäni. Ehkä köyn jumalanpalveluksessa juhannuksen aikaan. On niin paljon kiitettävää Luojalle.
Kiitän taas lukijoitani. Keskustelupalstoista on toivottavasti jotain hyötyä. En pelkää, että minut tunnistetaan. Olimme aikoinaan melko paljon esillä miehen työn puolesta.
Lapsuusseudulla perheeni on aina tunnettu. Minulla ei ole elämässäni mitään hävettävää. Häpeästä olen kirjoittanut tällä palstalla ketjussani.
Huh nouta juttuja Vegan uutisissa. Ihanaa juhannusohjelmaa on tullut kanavalta koko aamun.
Siellä taas soitettiin laulu, josta tulee mieleeni huvittava muisto. Ajoin aikoinaan kotiin mökiltä, ja kasetti jumittui soittimeen. Koko matkan soi sama biisi. Laulussa ylistetään jotain naista maasta taivaaseen. Omasta kokemuksesta sanon, että minulle riitti vain yksi ihailija. Oikein arvasitte. Tuhnis voitti aikoinaan kaikki laatukriteerini. Nykyään hän on maailman onnellisin ukki.
Itse olen onnesta pökerryksissä. Ehkäpä alepan tai Lidlin herkut helpottavat oloani.
 
Onhan se hienoa jos joku suomalainen mies löytää puolison - vaikkakin sitten Aasiasta.

Mutta se on sosiaalisesti semmoinen liian helppo valinta. Jos ne hymyilevät thaikut olisivat varakkaita ja pärjäisivät hyvin kotimaassaan, niin notkuisivatko he kadunkulmissa tai nettitreffeillä ulkkisten kans?

Ihmisessä pitää olla haastetta.
 
vierailija
Onhan se hienoa jos joku suomalainen mies löytää puolison - vaikkakin sitten Aasiasta.

Mutta se on sosiaalisesti semmoinen liian helppo valinta. Jos ne hymyilevät thaikut olisivat varakkaita ja pärjäisivät hyvin kotimaassaan, niin notkuisivatko he kadunkulmissa tai nettitreffeillä ulkkisten kans?

Ihmisessä pitää olla haastetta.
Eivät tietenkään varakkaat metsästäisi ulkkista samalla tavalla. Toisaalta varakkaalla on vapaus valita. Suomessakin on aika paljon näitä kehitysmaapuolison valinneita naisia, joiden ei siis olisi millään tavalla ollut pakko valita sellaista itselleen. Jotenkin eksoottisuus on vaan vetänyt puoleensa.

Eivätkä kaikki thaipuolisot Suomessa ole köyhälistön edustajia kotimaassaan. Ja muut aasialaiset taas ovat todennäköisesti keskimääräistä parempaa väkeä koska parisuhteen syntymisen taustalla on usein opiskelu yliopistossa tai työskentely asiantuntijatehtävissä.
 

Yhteistyössä