Mitä tarkoittaa "kriittiset riskitiedot"-kohta Kanta-palvelussa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kriittiset riskitiedot käsittävät allergiset ja lääkeaineen aiheuttamat henkeä uhkaavat reaktiot ja muut riskit, jotka aiheuttavat potilaalle hengenvaaran. Riskitiedot kirjataan käyttäen riskitiedon tyyppi-, aste- ja pysyvyyskoodistoja, sekä tarvittaessa ICD-diagnoosikoodia tai THL-Toimenpidekoodistoa. 14.3.2022
 
vierailija
[QUOTE="vierailija, post: 3405
Pitää paikkansa mutta ymmärsin, että joku antoi ymmärtää, että epilepsialääkettä annetaan muillekin potilaille. Tiedän, että jotain epilepsiaan tarkoitettavia lääkkeitä voidaan käyttää myös esim vyöruusun aiheuttamiin hermokipuihin.
[/QUOTE]
Mun vierestä nähty kokemus on välittömästi levetirasetaamin jälkeen alkanut ruusu.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
[QUOTE="vierailija, post: 3405
Pitää paikkansa mutta ymmärsin, että joku antoi ymmärtää, että epilepsialääkettä annetaan muillekin potilaille. Tiedän, että jotain epilepsiaan tarkoitettavia lääkkeitä voidaan käyttää myös esim vyöruusun aiheuttamiin hermokipuihin.
Mun vierestä nähty kokemus on välittömästi levetirasetaamin jälkeen alkanut ruusu.
[/QUOTE]
Sen huomasi kotipalvelu vinosta asennosta. Puolen vuoden antibioottikuurilla selvisi mut kukaan ei lopettanut syytä.
 
vierailija
[QUOTE="vierailija, post: 3405
Pitää paikkansa mutta ymmärsin, että joku antoi ymmärtää, että epilepsialääkettä annetaan muillekin potilaille. Tiedän, että jotain epilepsiaan tarkoitettavia lääkkeitä voidaan käyttää myös esim vyöruusun aiheuttamiin hermokipuihin.
Mun vierestä nähty kokemus on välittömästi levetirasetaamin jälkeen alkanut ruusu.
[/QUOTE]
Lääkkeellä ja ruusulla ei ole tekemistä toistensa kanssa.
 
vierailija
Pitää paikkansa mutta ymmärsin, että joku antoi ymmärtää, että epilepsialääkettä annetaan muillekin potilaille. Tiedän, että jotain epilepsiaan tarkoitettavia lääkkeitä voidaan käyttää myös esim vyöruusun aiheuttamiin hermokipuihin.
"Alentuneesta levetirasetaamin tehosta on yksittäisiä raportteja, kun osmoottista laksatiivia, makrogolia, on annettu samanaikaisesti suun kautta otetun levetirasetaamin kanssa. Siksi makrogolia ei pidä ottaa suun kautta tuntia ennen levetirasetaamin ottoa tai tuntia sen jälkeen"

ei siis saisi olla missään muodossa tuotakaan yhtaikaa!
 

Yhteistyössä