aika jännää kun joillekin on se satatuhatta pikku raha

vierailija
Eilen haastateltiin asuntosijoittajaa.
Mietin eikö tuokin nainen tulisi vähemmällä toimeen.
Sijoittaminen lienee kuin pelaaminen rahapeleillä.
Siihen jää koukkuun.
 
vierailija
asuntosijoittaminen tuntuu olevan nyt alamäessä.
Ohjelmassa sanottiin, että alalla syksy on valoisampi.
Ostin luettavaa. Kotiliesi-lehdessä on juttu eläkeläisistä, jotka jatkavat työntekoa.
He eivät osaa olla laakereillaan, ja työ tuo elämään mielekkyyttä.
Verotuksen takia kuulema kannattaa perustaa osakeyhtiö.
Minun kai pitäisi perustaa yritys liikeidealla miten osataan nauttia eläkepäivistä.
Päiväni kiitävät ohi valon nipeudella enkä saa oikein mitään aikaan.
Suurin syy lienee netin liika käyttö. Sain aamulla raportin ruutuajastani.
Onneksi aika oli vähentynyt edes hiukan 6 %.
Lehdessä on myös juttu perheestä, joka sijoittaa Ukrainasta paenneen henkilön.
Olen samaa mieltä perheenäidin kanssa. Liika puhuminen ei ole hyväksi.
Ja jos puhuu kannattaa välttää ahdistavia aiheita.
Rahan perässä en ole ikinä juossut enkä tule juoksemaan. Käärinliinoissa ei ole taskuja.
Mitään ei kukaan mukaansa saa täältä lähtiessään.
 
Ohjelmassa sanottiin, että alalla syksy on valoisampi.
Ostin luettavaa. Kotiliesi-lehdessä on juttu eläkeläisistä, jotka jatkavat työntekoa.
He eivät osaa olla laakereillaan, ja työ tuo elämään mielekkyyttä.
Verotuksen takia kuulema kannattaa perustaa osakeyhtiö.
Minun kai pitäisi perustaa yritys liikeidealla miten osataan nauttia eläkepäivistä.
Päiväni kiitävät ohi valon nipeudella enkä saa oikein mitään aikaan.
Suurin syy lienee netin liika käyttö. Sain aamulla raportin ruutuajastani.
Onneksi aika oli vähentynyt edes hiukan 6 %.
Lehdessä on myös juttu perheestä, joka sijoittaa Ukrainasta paenneen henkilön.
Olen samaa mieltä perheenäidin kanssa. Liika puhuminen ei ole hyväksi.
Ja jos puhuu kannattaa välttää ahdistavia aiheita.
Rahan perässä en ole ikinä juossut enkä tule juoksemaan. Käärinliinoissa ei ole taskuja.
Mitään ei kukaan mukaansa saa täältä lähtiessään.
nykysn osakeyhtiö voi perustaa yksihenkilö. ja monet eläkkeellä työskentelevät yrittäjät perustaa osakeyhtiön juurikin tuon verotuksen takia
 
vierailija
Ohjelmassa sanottiin, että alalla syksy on valoisampi.
Ostin luettavaa. Kotiliesi-lehdessä on juttu eläkeläisistä, jotka jatkavat työntekoa.
He eivät osaa olla laakereillaan, ja työ tuo elämään mielekkyyttä.
Verotuksen takia kuulema kannattaa perustaa osakeyhtiö.
Minun kai pitäisi perustaa yritys liikeidealla miten osataan nauttia eläkepäivistä.
Päiväni kiitävät ohi valon nipeudella enkä saa oikein mitään aikaan.
Suurin syy lienee netin liika käyttö. Sain aamulla raportin ruutuajastani.
Onneksi aika oli vähentynyt edes hiukan 6 %.
Lehdessä on myös juttu perheestä, joka sijoittaa Ukrainasta paenneen henkilön.
Olen samaa mieltä perheenäidin kanssa. Liika puhuminen ei ole hyväksi.
Ja jos puhuu kannattaa välttää ahdistavia aiheita.
Rahan perässä en ole ikinä juossut enkä tule juoksemaan. Käärinliinoissa ei ole taskuja.
Mitään ei kukaan mukaansa saa täältä lähtiessään.
Seko taas vauhissa 😅
 
ei tunnu yhtään harmittavan, kun on johonkin sijoittanut ja sitten menettääkin koko rahan, kun sijoituskohteelle käykin huonosti. koska elämä on kuulema vain peliä ja satatuhatta on pieni raha.
En tiedä mihin juttuun viittaat, mutta todennäköisesti kyseessä on vain defenssimekanismi. Tai sitten jos riskikohteisiin sijoittaa niin se on ihan ok, että vaikkpa kymmenestä kohteesta muutama menee nolliksi. Siellä sitten vastapainona voi olla niitä, joissa huikeat tuotot.

Itse olen sijoitellut osakkeisiin enemmän tai vähemmän 20 vuotta. Joskus on tullut isoja voittoja, joskus isoja tappioita. Pitkässä juoksussa vahvasti toki voitolla. Joskus tämä on hieman tuntunut pelaamiselta, mutta olen siitä tyylistä luopunut ajat sitten.

Viimeisen puolen vuoden aikana osakkeet ovat tulleet rytinä alas. Olen hövinnyt rahaa varmaan semmoset 20 000 euroa. Toki myin osakkeita viime vuoden lopulla kun oli tarvetta rahalle. Jos en olis myynyt, turpaan olisi tullut tuplat. Kyllähän se hitaampaa hirvittää.

Kuiteskin kahdessa vuodessa osakepotti on yhä suunnilleen tuplaantunut. Eikä ole tosiaan ollut kaikki mitään nappisijoituksia. Osa loistavia, osa keskinkertaisia, muutama floppi.

Kun tasaisesti sijoittaa, niin tuo on oikeesti lähinnä sama asia kuin hyvätuottoinen säästäminen.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
En tiedä mihin juttuun viittaat, mutta todennäköisesti kyseessä on vain defenssimekanismi. Tai sitten jos riskikohteisiin sijoittaa niin se on ihan ok, että vaikkpa kymmenestä kohteesta muutama menee nolliksi. Siellä sitten vastapainona voi olla niitä, joissa huikeat tuotot.

Itse olen sijoitellut osakkeisiin enemmän tai vähemmän 20 vuotta. Joskus on tullut isoja voittoja, joskus isoja tappioita. Pitkässä juoksussa vahvasti toki voitolla. Joskus tämä on hieman tuntunut pelaamiselta, mutta olen siitä tyylistä luopunut ajat sitten.

Viimeisen puolen vuoden aikana osakkeet ovat tulleet rytinä alas. Olen hövinnyt rahaa varmaan semmoset 20 000 euroa. Toki myin osakkeita viime vuoden lopulla kun oli tarvetta rahalle. Jos en olis myynyt, turpaan olisi tullut tuplat. Kyllähän se hitaampaa hirvittää.

Kuiteskin kahdessa vuodessa osakepotti on yhä suunnilleen tuplaantunut. Eikä ole tosiaan ollut kaikki mitään nappisijoituksia. Osa loistavia, osa keskinkertaisia, muutama floppi.

Kun tasaisesti sijoittaa, niin tuo on oikeesti lähinnä sama asia kuin hyvätuottoinen säästäminen.
Aikas pieni salkku sulla.
 
vierailija
Sunnuntailisät pois ja seuraavan päivän uutinen, että sunnuntailisät jäävät. Soutaa ja huopaa. Näin Vihreät paljastuivat populisteiksi. No todellisuudesshan Rupla kelpaa vihrreille ja Maria Ohisalollekin siinä määrin, että ei kannata heitättää itseään ullos hallituksesta vaan pysyä siellä hinnalla millä hyvänsä.
Ruplan tulo loppuisi, jos Vasemmistoa ei pääse tavoitteisiinsa puolustuksellisesti strategisten pisteidien vierestä, niiden myyminen Oligarkeillehan on hyvä pisnes.

No Suomeen pyritään saamaan aikaan levottomuuksia, että Natojäsenyys hakemus kaatuisi ja sen jälkeen alkaa vääränlainen ja Suomalaisten kannalta ilkeä Ruplarynnäkkö telaketjujen päällä kohti Suomea aivan finanssilaitosta myöten.
 
Aikas pieni salkku sulla.
Kaikki on niin suhteellista. Onpahan kuitenkin jotain pahan päivän varalle, eläkevuosiksi tai lasten perinnöksi. Itse asiassa tietyssä elämän vaiheessa olin aika rankasti miinuksen puolella.

Mä en säästä tai sijoita "sittenkun"-ajatuksella. Mä säästän ja sijoitan siksi, että mulla jää vähän ekstraa. Ja mieluummin pistän rahat tuonne kuin esim. kalliisiin autoihin. Saotaanko näin, että pistäisin vaikka kaikki haisemaan, jos kokisin että se olis hintansa väärtti.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Mun mielestä se on ihan normaalia jutustelua. Miten päivät menee hällä. Ja 6 prosenttia on hyvä alku netin vähentämisessä. Sielläkun tapahtuu niin se piristää ja saa muuta kehittävää puuhaa. Antaa höpötellä vaan. Kiva kun joku kertoo päivästään yksityiskohtaisesti. Nooh ei vessalla käynneistä tarvii kertoa. Ellei koe jotain hienoa ideaa tai muuta vessalla käynnin aikana ja vessa toimi inspiraation lähteenä. Ni sillon vessa jutut on ok ittelle. Täällä saisi olla ennemäkin mitä itse on tehnyt ku yleensä jutustelu on yleismaallista ja se kiertää monesti kehää.
 
vierailija
Kaikki on niin suhteellista. Onpahan kuitenkin jotain pahan päivän varalle, eläkevuosiksi tai lasten perinnöksi. Itse asiassa tietyssä elämän vaiheessa olin aika rankasti miinuksen puolella.

Mä en säästä tai sijoita "sittenkun"-ajatuksella. Mä säästän ja sijoitan siksi, että mulla jää vähän ekstraa. Ja mieluummin pistän rahat tuonne kuin esim. kalliisiin autoihin. Saotaanko näin, että pistäisin vaikka kaikki haisemaan, jos kokisin että se olis hintansa väärtti.
Mulla tuollainen 20k€ on normaalia päivävaihtelua.
 

Yhteistyössä