Marraskuiset 2022❄️

Eilen np-ultrassa kaikki hyvin. ❤ Olin tosi ahdistunut pari päivää kun pelkäsin huonoja uutisia, ja itkua pidättelin ultran aikana kun odotin niskaturvotuksen mittaamista. Turvotusta oli kuitenkin vain 0,9mm ja kaikki rakenteet kunnossa. Laiska kamu siellä köllötti, ei tahtonut liikkeelle oikein saada millään. Pitää seuraavaan ultraan varmaan mennä suklaapatukan kanssa. 😅 Vielä odottelen riskilaskentaa, sen jälkeen kai se on yritettävä kääntää ajatukset raskaudesta nauttimiseen ja kesään. Viikonloppuna ois tarkoitus kertoa lapsille, sekin kyllä jännittää. Saattavat olla melko järkyttyneitä. 😬
 
Tuosta psylliumista vielä; ite en kyllä pystynyt veteen sekoitettuna ”nauttimaan”, kun tuli yksi iso limakökkelö siitä aineesta kokeilen huomenna aamujogurtin kanssa paremmalla tuurilla. Isoa lasillista en pysty myöskään veteen lantrattuna juomaan, maistuu ihan mullalta. Ja tämä siis P

Mäkin ajattelin esimiehelle ja ystäville kertoa nt-ultran jälkeen, tulevat isovanhemmat saa tiedon äitienpäiväkortin muodossa

Ja löysiin paitoihin on täälläkin siirrytty, odotan vain kevätkelejä että sais vaihtaa mekkoihin. Housuina käytän vain legginssejä, muut ei mahdu..
Joo, niinhän siitä tulee, jos sen antaa paisua. Mä laitan jauheen kuppiin ja vettä puoliksi täyteen ja juon sen ihan samantien, niin ei ehdi juurikaan paisua.. Kuppiin jää kyllä jauhetta, mutta pari kertaa sit uudestaan vettä puoli lasia ja samantien juon sen.
 
  • Tykkää
Reactions: Ruutupaita
@Nipaus Ihania uutisia! Miten kauan sulla menee, että saat riskilaskennan tulokset? Mä ymmärsin neuvolan puheista, että saan ne heti paikan päällä. Onpa erilaista käytäntöä eri paikkakunnilla!
Näköjään oli jo tänään tullut omakantaan riskilaskennat.
Down-ikäriski: 1:178
Down-riskisuhde (1. sikiö) 1:24486 (raja 1:250)
T18-riskisuhde (1. sikiö) 1:100000 (raja 1:150)

PAPPA korjattu MoM 1.67
hCG-B-V korjattu MoM 1.27
NT korjattu MoM (1. sikiö) 0.78

Kai se on siis uskottava että meille tosiaan tulee vauva. 😍
 
Ultra takana ja kaikki hyvin!! 😍😍 Jännitin älyttömästi riskilukuja, mutta nekin normaalit. Down 1:14 000, T13&T18 1:100 000.

Kyllä siinä ensimmäistä kertaa itku pääsi kun kuuli sydänäänet ja näki lapsen liikkuvan. Musta oli myöskin ihanaa, kun kätilö viittasi lapseen sanalla ”hän”; siinä sitä tajusi että ihminen siellä kasvaa.

Nyt ehkä menee heti asiaa sisäistäessä, tähän asti olen yrittänyt olla liikaa pohtimatta tulevaa enkä ole miehenkään kanssa halunnut liian usein ottaa puheeksi vauvaan liittyviä asioita. Onpa sekava ja onnellinen olo ❤
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultrakuulumisia jo monella takana, onnea kaikille!!
meilläkin tänään nt-ultrassa kaikki hyvin, mutta yllätykseksi sikiö vastaskin menkkojen mukaista eli oltiin viikon pidemmällä ku mitä oltiin ajateltu! Mä en siis saanu ovisplussaa missään vaiheessa tuota kiertoaniin siks aattelin että varmaan myöhässä tullut ja viikot ois siks pienemmät. Mutta olikin jo 13+3 ja la 30.10., mutta pysyisin mielellään täällä porukoissa niin mitä mieltä ootte? :)
 
Pieniaarre
Minä en ole vielä fb:ssä, en ole jaksanut tehdä tunnareita tänne sitä varten. :) Yritän ryhdistäytyä pian.

Meillä on ollut jo ekat neuvolakäynnit ja siellä ultrattu. Nt-ultra olisi ensi viikolla. Viikot mahdollisesti 10+6 nyt, mutta neuvolan ultrassa vaikutti olevan joitakin päiviä pidemmällä. Nt-ultrassa muutetaan aikataulua, jos näyttää edelleen siltä.

Pahin pahoinvointi on helpottanut, mutta vielä etoo. Myös ensimmäiset oksennukset tuli tällä viikolla. Aamuisin ja iltaisin menee nälästä huolimatta ruoka huonosti alas ja saa varoa oksentamista. Mutta pääasia, että ne alun järkyttävät olot on ohi. :)
 
Täällä vielä toisinaan 😊 Fb-ryhmässä ei vielä hirveästi porukkaa ole (18) , joten hyvin mahtuu vielä mukaan myöhemminkin 😊 Pistäkää yv:tä tulemaan mulle tai @Marrasbaby lle, niin lisäilemme ryhmään.

Meillä kerrotaan perheille äitienpäivänä ja jännittää tosi paljon 😅 Olisipa jo sunnuntai, koska ei jaksaisi enää odottaa. Lapsille kerroimme tiistaina ja ottivat uutisen vastaan tosi hyvin, vaikka pelkäsin, et sieltä tulee "eiiiiii lisää vauvoja" ❤
 
Minäkään en vielä fb-ryhmässä. Meillä on vierailijax:n tapaan huomenna nt-ultra ja jos siellä kaikki hyvin, niin voisin harkita face-ryhmään liittymistä. Viikonloppuna olisi tarkoitus sitten kertoa molempien sisaruksille, tulevat isovanhemmat ovatkin jo asiasta tietoisia.

Kovasti stressaa myös töissä asiasta kertominen. Minun on varmaan pakko kertoa viimeistään ensi viikolla töissä kesälomien ja tulevan syksyn takia. Minun ilmoitus tulee töissä kyllä mahdollisimman huonoon aikaan. Työvoimapula kova ja pelkään etten saa työnantajalta tai työkavereilta kovin iloisia reaktioita. Minulla on töissä paljon vastuuta ja siksi haluankin antaa mahdollisimman paljon varautumisaikaa. Kovasti toivon kuitenkin, että saisin hyvän suhtautumisen tähän itselle hyvin iloiseen asiaan.

12 + 3
 
Minäkään en vielä fb-ryhmässä. Meillä on vierailijax:n tapaan huomenna nt-ultra ja jos siellä kaikki hyvin, niin voisin harkita face-ryhmään liittymistä. Viikonloppuna olisi tarkoitus sitten kertoa molempien sisaruksille, tulevat isovanhemmat ovatkin jo asiasta tietoisia.

Kovasti stressaa myös töissä asiasta kertominen. Minun on varmaan pakko kertoa viimeistään ensi viikolla töissä kesälomien ja tulevan syksyn takia. Minun ilmoitus tulee töissä kyllä mahdollisimman huonoon aikaan. Työvoimapula kova ja pelkään etten saa työnantajalta tai työkavereilta kovin iloisia reaktioita. Minulla on töissä paljon vastuuta ja siksi haluankin antaa mahdollisimman paljon varautumisaikaa. Kovasti toivon kuitenkin, että saisin hyvän suhtautumisen tähän itselle hyvin iloiseen asiaan.

12 + 3
Kuulostaa hyvin tutulta, mäkin kerron esimiehelleni heti alkuviikosta. Töissä on paljon meneillään eikä mun ilmoitus tosiaan tule parhaaseen aikaan, varsinkin nyt työvoimapulassa. Tässä laskeskelin, että voin jäädä jo elokuun lopussa pois kun on lomia pitämättä reippaasti. Mutta katsotaan nyt, miten sitä ylipäätään jaksaa/pystyy tehdä töitä loppukesästä, siihen on vielä piiitkä aika!
 
Mirqqu
Hei!
Liityn nyt joukkoonne vaikka en tiedä kuinka pitkäksi aikaa.. Laskettuaika olisi 4.11.2022.
Meillä oli viime maanantaina (2.5.) np-ultra, ja heti ultrauksen aloitettuaan hoitaja totesi vauvalla olevan turvotusta päässä sekä ilmeisesti myös vartalossa 😢 Ei sen enempää sitten ultrannut, vaan aikalailla heti sen lopetti. Ei siis mittaillut niskapoimua tai mitään muutakaan, ei saatu minkäänlaisia riskilukuja tai mitään "veikkauksia" mikä voisi olla pielessä.. Nipt-testissä kävin heti, vastauksissa kuulema kestää n. 7-10 vrk. Lääkärille saimme ajan nyt maanantaille (9.5.) ja uskokaa tai älkää, odottavan aika on pitkä vaikka kyse on enää muutamasta päivästä. Onko kenelläkään kokemusta samanmoisesta, onko enää toivoa saada tervettä lasta? ☹
 
Mirqqu
Hei!
La 4.11.
Meillä oli viime maanantaina (2.5.) np-ultra, ja heti ultrauksen aloitettuaan hoitaja totesi vauvalla olevan turvotusta päässä sekä ilmeisesti myös vartalossa 😢 Ei sen enempää sitten ultrannut, vaan aikalailla heti sen lopetti. Ei siis mittaillut niskapoimua tai mitään muutakaan, ei saatu minkäänlaisia riskilukuja tai mitään "veikkauksia" mikä voisi olla pielessä.. Nipt-testissä kävin heti, vastauksissa kuulema kestää n. 7-10 vrk. Lääkärille saimme ajan nyt maanantaille (9.5.) ja uskokaa tai älkää, odottavan aika on pitkä vaikka kyse on enää muutamasta päivästä. Onko kenelläkään kokemusta samanmoisesta, onko enää toivoa saada tervettä lasta? ☹
 
vierailija
Täällä taisi alkaa äitiysloma jo nyt.. rv 12+4, työnantaja ilmoitti eilen että työsopimus puretaan (olin siis koeajalla).. Jouduin olemaan hetki sitten miltein kuukauden pois raskauspahoinvoinnin takia jonka uskon vaikuttaneen päätökseen aikalailla. Muita jotka ovat kotona jo näin aikaisessa vaiheessa?
 
Täällä taisi alkaa äitiysloma jo nyt.. rv 12+4, työnantaja ilmoitti eilen että työsopimus puretaan (olin siis koeajalla).. Jouduin olemaan hetki sitten miltein kuukauden pois raskauspahoinvoinnin takia jonka uskon vaikuttaneen päätökseen aikalailla. Muita jotka ovat kotona jo näin aikaisessa vaiheessa?
Mä olen ollut raskauden alusta asti kotona. Ensin hoidin isääni ja menetin ja nyt kun muuten voisi olla ihan ok palata töihin, toki ei kunto/olo ole täysin ok että en tiedä saisinko mitään tehtyä kuitenkaan, sitten en voi nostella mitään kun aina kun nostan jotain raskasta alan vuotamaan ja työraskasta. Vuodot ollaan miehen kanssa nyt yhdistetty juuri raskaimpiin nostoihin kun aina samana päivänä sitten vuotanut..
 
vierailija
Hei!
Liityn nyt joukkoonne vaikka en tiedä kuinka pitkäksi aikaa.. Laskettuaika olisi 4.11.2022.
Meillä oli viime maanantaina (2.5.) np-ultra, ja heti ultrauksen aloitettuaan hoitaja totesi vauvalla olevan turvotusta päässä sekä ilmeisesti myös vartalossa Ei sen enempää sitten ultrannut, vaan aikalailla heti sen lopetti. Ei siis mittaillut niskapoimua tai mitään muutakaan, ei saatu minkäänlaisia riskilukuja tai mitään "veikkauksia" mikä voisi olla pielessä.. Nipt-testissä kävin heti, vastauksissa kuulema kestää n. 7-10 vrk. Lääkärille saimme ajan nyt maanantaille (9.5.) ja uskokaa tai älkää, odottavan aika on pitkä vaikka kyse on enää muutamasta päivästä. Onko kenelläkään kokemusta samanmoisesta, onko enää toivoa saada tervettä lasta?
Meillä oli viime syksynä sama tilanne,ja keskeytykseen päädyimme. Toivoa terveestä tai edes elävästä lapsesta ei ollut.
 
Mulla la vasta loppukuusta joten nt ultraankin aikaa vielä reilu viikko.
Facesta oon tauolla muutenkin, pitää katsoa jos sinne ryhmään liittyisi myöhemmässä vaiheessa, mutta ennen kuin töissä kerron raskaudesta en uskalla liittyä.

Minä ainakin jatkan täällä siis.
Jännittää se nt ultra enemmän, mitä lähemmäs se tulee. Olo on ollut kyllä luottavainen. Pää on alkanut pääsemään mukaan tähän, ja olo on onnellinen. Koitan nauttia tästä, ja toivottavasti ultrassa tulee hyviä uutisia. 🥰




Tsemppiä Mirqqu. Odottaminen on kamalaa mutta varmasti vain lääkäri osaa sitten kertoa teidän tilanteen ja vaihtoehdot sen jälkeen! Itse olen kuullut tarinoita että turvotus olisi poistunut, mutta jokaisen tilanne on yksilöllinen. Voimia epätietoisuuteen.
 
Täälläkin saa NT ultraan odotella vielä pitkät 9vrk.. Jännittää, onko kaikki kuten pitää.

Onko muilla ihan älytöntä vatsan turvottelua? Mulla alkaa turvotus nousta iltapäivisin ja vatsa on iltaisin kuin olisi raskaus jo ainakin puolessa välissä 😅 Aamulla sit taas vatsa normaali.. Koskahan tää turvotus oikein alkaa helpottamaan?

24/7 pahoinvointia oli reilut 3 vkoa, nyt saanut olla ilman jo reilun viikon 🙏🏻 Välillä jos nälkä ehtii kasvaa liian suureksi tai vaihtelevasti aamuisin saattaa vielä olla pientä pahoinvointia. Toki aamuisin hammaspesun yhteydessä meinaa vatsa kääntyä ympäri, ei kiva.
Muita oireita tällä hetkellä väsymys ja rintojen tai lähinnä nännien arkuus.. Paljon helpommin myös hengästyy. Ja jos istuu kovalla tuolilla pidempään, niin noustessa tuntuu tuola nivusissa tai ihan alavatsan kummallakin reunalla 🤔

Tänään RV 10+6
 
Mulla loppu pahin yökkäily melkein päivälleen, kun päästiin 14. viikolle. Se sitten vaihtui närästykseen, ja edelleen hampaidenpesun yhteydessä tai illalla pahassa närästyksessä yökkäilyttää myös.

Mahastani en enää tiedä, onko se turvotusta vai jatkuvan syömisen tuomia liikakiloja. Ei se aamuisin nyt littana enää ole viikkoihin ollut, mutta kyllä tosiaan iltapäivästä alkaa legginssitkin kinnaamaan jos on tiukemmat versiot. Pahoinvoinnin loppumisen myötä onneksi pääsin palaamaan takaisin liikunnan pariin, tosin tietty vähän kevyemmällä teholla. Jos niitä kiloja ei nyt niin paljoa tulisi..

Ostin tällä viikolla dopplerin, koska seuraava neuvola vasta loppukuusta, enkä jotenkaan osaa olla levollisin mielin, ellen tiedä, että kyytiläinen on mukana. Hyvin kuului heti ensi kokeilemalta äänet, ja sainpahan mielenrauhan. Ja onhan tuo tulevalle isällekin kivaa, kun saa kotona rauhassa kuulostella ääniä 😊

14+1 mennään nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4
Heippa,

Pitkästä aikaa, kiva ettette oo kaikki Faceen kadonnut, mullakaan ei oo tunnuksia sinne, katotaas jos tekis :)

Täälläkin nt-ultra takana ja "puhtaat paperit" saatiin, hän oli jo 10,3 cm pitkä ja aktiivisesti venytteli, vilkutteli ja esitteli kaikki mihin jo taipuu :D Ois voinut pidempääkin katsella niin ku joku muukin taisi kuvata hetkeä :)

Mulla kiloja puhtaasti ja varmasti turvotustakin.. Tosin tuntuu että vähitellen sieltä pullahtanut ihan puhtaasti vauvamahaakin, 14+2 tänään.
 

Yhteistyössä