Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Pähkismama
Kiva et Ellu ja Boobis jo parantuneet. Ehkäpä ketjukin tästä vähän vilkastuu taas 😊

Käytiin Cape Disappointment:issa viikonloppuna, ja nähtiin Bald Eagle ihan livenä 😍😮 Hiton iso lintu

Ja hotelli elämä EI ole loistokasta. Menee kohta kuukausi rikki ja vielä 1-4kk edessä
 
Täällä on kottaraisetkin isompia kuin Ameriikan kotkat.
Tosta tulikin mieleen, kun Ameriikan serkku tuli Suomessa käymään. Katseli siinä serkkupojan tiluksia ja rietaantui sitten kehumaan, että heilläpäin pellotkin on sellaisia, että kun autolla lähtee ympäri ajamaan, menee kaksi viikkoa ennenkuin taas on kotona.
Serkkupoika katteli hiukan sillai nokanvarttaan pitkin ja tokaisi sitten, että on meilläkin sellaisia autoja.
 
Mulla allergia herännyt kevääseen.
Sanoivat, että täälläpäin on nyt siitepölykausi avattu ja sen kyllä tuntee. Aivastelen, yskin ja silmiä kutittaa...piipusta pitää vejellä keuhkoihin omaa pölytystä tuplaten. Onneksi hain valmiiksi jo uudet piiput niin ei ihan heti lopu kesken!

Muuten ei valittamisen aihetta olekkaan (omasta terveyvestä), mites muilla menee?:)
 
  • Surullinen
Reactions: Boobis
Mulla allergia herännyt kevääseen.
Sanoivat, että täälläpäin on nyt siitepölykausi avattu ja sen kyllä tuntee. Aivastelen, yskin ja silmiä kutittaa...piipusta pitää vejellä keuhkoihin omaa pölytystä tuplaten. Onneksi hain valmiiksi jo uudet piiput niin ei ihan heti lopu kesken!

Muuten ei valittamisen aihetta olekkaan (omasta terveyvestä), mites muilla menee?:)
Ei kummempia. Mennään kaupoille tänään. 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Kiva et Ellu ja Boobis jo parantuneet. Ehkäpä ketjukin tästä vähän vilkastuu taas

Käytiin Cape Disappointment:issa viikonloppuna, ja nähtiin Bald Eagle ihan livenä Hiton iso lintu

Ja hotelli elämä EI ole loistokasta. Menee kohta kuukausi rikki ja vielä 1-4kk edessä

Eikö sieltä voi vuokrata asuntoa vaiks bookingista tai vastaavasta?
 
Mulla allergia herännyt kevääseen.
Sanoivat, että täälläpäin on nyt siitepölykausi avattu ja sen kyllä tuntee. Aivastelen, yskin ja silmiä kutittaa...piipusta pitää vejellä keuhkoihin omaa pölytystä tuplaten. Onneksi hain valmiiksi jo uudet piiput niin ei ihan heti lopu kesken!

Muuten ei valittamisen aihetta olekkaan (omasta terveyvestä), mites muilla menee?

Allergiakausi kyllä alkoi jo kuukausi sitten. sielläkin, kaukokulkeutumat näes.

Mut juu. Zytrtecin voimin. Tänään oli työpäivä ja sit kylvin hieman sipuleja ja porkkanaa ja tilliä ja jotain ja sihautan ihan justiinsa siiderin.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mulla allergia herännyt kevääseen.
Sanoivat, että täälläpäin on nyt siitepölykausi avattu ja sen kyllä tuntee. Aivastelen, yskin ja silmiä kutittaa...piipusta pitää vejellä keuhkoihin omaa pölytystä tuplaten. Onneksi hain valmiiksi jo uudet piiput niin ei ihan heti lopu kesken!

Muuten ei valittamisen aihetta olekkaan (omasta terveyvestä), mites muilla menee?:)
minä kans kävin hakemassa täydennystä asmalääkkeisiin

täällä pohosessa ei ole vielä pali mitään siitinpölyjä vielä ilmoilla
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Äh, jäi vaivaamaan...kävin iltakaupoilla. Tullessa iltahämärissä seisoi peura/kaurislauma yhdellä pellolla, 15 m päässä tiestä.
Yleensä oon välkyttäny valoja vastaantulijoille, mut nyt ei tullu vasta kuin 1 km päässä seuraava auto.
Ois kannattanu silti välkyttää, vaikka se ois ihmetelly. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Ei kummempia. Mennään kaupoille tänään.
:p

Mut juu. Zytrtecin voimin.
Pikkusiskokin suositteli hakemaan tuota apteekista.
Äh, jäi vaivaamaan...kävin iltakaupoilla. Tullessa iltahämärissä seisoi peura/kaurislauma yhdellä pellolla, 15 m päässä tiestä.
Yleensä oon välkyttäny valoja vastaantulijoille, mut nyt ei tullu vasta kuin 1 km päässä seuraava auto.
Ois kannattanu silti välkyttää, vaikka se ois ihmetelly.
Olis kuski aatellut, että varottelet poliiseista ja heittänä höpöheinät äkkiä piiloon...:whistle:
 
  • Haha
Reactions: Echo
Äh, jäi vaivaamaan...kävin iltakaupoilla. Tullessa iltahämärissä seisoi peura/kaurislauma yhdellä pellolla, 15 m päässä tiestä.
Yleensä oon välkyttäny valoja vastaantulijoille, mut nyt ei tullu vasta kuin 1 km päässä seuraava auto.
Ois kannattanu silti välkyttää, vaikka se ois ihmetelly.
Jos täällä päin toimisi aamun tai illan tunteina noin, olisi koko tie yhtä diskoa...
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Onks teillä sielläpäin joku pökkyräinen peura aina keulakoristeena?
Melkein päivittäin jollakin autoilijoista. Siihen lisänä sitten metsäkauriit ja muutamia hirviä. Olen minäkin auton ajanut lunastuskuntoon hirven kanssa, vaimon autoa taannoin korjattiin muutamalla tonnilla valkohäntäpeuran jäljiltä. Kun kesällä ajelee lähiseudun teitä illalla tai aikaisin aamulla, saa vetää ruksin seinään jos parinkymmenen kilometrin matkalla ei ole yhtään peuraa tiellä. Tavallisesti niitä siis näkee 3-20 kpl matkan varrella. Olen ollut lähellä osua peuraan omalla pihallakin. Kauriit syövät koristekasvit, tulppaaneja on turha istututtaa, jollei suojaa niitä metalliverkoilla.

valkohäntäpeuroja/1000 hehtaaria

 
Viimeksi muokattu:
  • Surullinen
Reactions: Echo

Yhteistyössä