Apua olen raskaana, miten kerron siitä erikoistilanteessa

• Viestiketjun aloittaja Raskaushäpeä
  • Ensimmäinen viesti
Raskaushäpeä
Hei!
Yritin etsiä palstaa tai tapaa kysyä asiaa ihan ammattilaiselta, mutten löytänyt. Jos joku tietää jonkun tavan lähettää kysymys ammattilaiselle anonyymina niin kertokaa ihmeessä!

Nyt asiaan. Olen juuri täyttänyt 19 ja harrastanut suojaamatonta seksiä useamman miehen kanssa ovulaation tienoilla. Nyt olen ihan varma olevani raskaana, mutten tiedä kenelle olen raskaana. Olen juuri myös löytänyt ihmisen, jolle haluaisin olla avoin ja hänen kanssaan mahdollisesti alkaa seurustelemaan, mutta sitten on tämä raskaus. Miten kerron hänelle, että sain juuri tietää olevani raskaana ja kaiken lisäksi olen raskaana jollekin toiselle kuin sinulle.. minua hävettää!

vierailija
Suosittelen tekemään myös sukupuolitautitestit ja hankkimaan ehkäisyvälineitä.
Kyse ei ole siitä, ettei mulla olisi ehkäisyä vaan etten halua käyttää. Haluan raskautua. Se ei ole se ongelma vaan aiheesta kertominen. Voitte moralisoida tätä ajatusmaailmaa, miten haluatte, mutta itseellistä vanhemmuutta olen miettinyt. Ja ehkäisyä en aio käyttää, paisti kondoomia, jos en ole varma toisen sukupuolitauti tilanteesta

vierailija
Kyse ei ole siitä, ettei mulla olisi ehkäisyä vaan etten halua käyttää. Haluan raskautua. Se ei ole se ongelma vaan aiheesta kertominen. Voitte moralisoida tätä ajatusmaailmaa, miten haluatte, mutta itseellistä vanhemmuutta olen miettinyt. Ja ehkäisyä en aio käyttää, paisti kondoomia, jos en ole varma toisen sukupuolitauti tilanteesta
Miten sä ovulaation aikana selvitit useiden (?) miesten sukupuolitautitilanteet?

vierailija
Miten tää kuuluu/liittyy suhun? Kaikilla on omia näkökulmia asiasta, muttei oo mitenkään todettua, ettei vanhempi vois olla yh tai nuori
Voi vanhempi olla yh tai nuori. Mutta erittäin tärkeää miestä kohtaan jos ei tiedä että sulla on raskautumissuunnitelmia. Kyllä se valitettavasti koskettaa miestäkin vaikka naiset päättää raskauden jatkumisesta.. Huh huh miten itsekästä touhua. Menisit edes klinikalle hakemaan luovutettua spermaa. Silloin ei ole riskiä taudeista tai miehen haluttomuudesta lapseen.

Ja vastaat että se maksaa.
Jep, näin tekee. Lapsi lienee ilmainen?

Yhteistyössä