Raporttia Luganskista

Juu, kaikkea pitää kytätä, utelias kun on, ja totuudennälkä on kova.

Jaan täällä yleensä vähän kaikkea mitä tulee katseltua.
Ehkä joku joskus katsoo jonkin videon ja löytää sen pienen palasen joka ihmetyttää, ja tulee uteliaaksi. Kohta hän katsoo toisen videon ja saa liitettyä palaset yhteen. Yleensä sen jälkeen niitä videoita aletaan etsiä jo itse.

Olen jo vuodesta 2015 lähtien ollut melko kyllästynyt lännen agendamedian tuuttaukseen.

Täytyy kytätä infoa vähän sieltä sun täältä, että voi muodostaa kuvan mikä olisi lähempänä totuutta. Ihan parhaita toki ovat livelähetykset puheista ja leikkaamattomat haastattelut (näistä länsimedia leikkaa ja liimaa yleensä ihan mitä sattuu jotta toimitettava pysyy agendan mukaisena).
Ja tietenkin livevideo on hyvä, jotta pystyy nähdä oikeasti mitä tapahtuu. Edellä mainittuihin voi pääsääntöisesti luottaa.

Tämä palsta on kyllä siinä mielessä paras, että täällä ei kovin kummoisesti sensuroida.
Yksi Ukrainaketju tosin eilen hävisi, en tiedä miksi, mutta se ei ole normaali käytäntö täällä.
Ihan se on sama kaiku askelten, kuin silloin runsas neljännesvuosisata sitten, kun piti päästä EU.n jäseneksi.
Ihan sama pelottelurumba edelsi sitäkin hölmöntölväystä.
Ja kas vain sanoi kasvain ja ksavoi vain, tuo itänaapuri sitä silloinkin oli se asuurin mörkö, jota piti paeta eukkojen helmoihin.
Eikö tää kansa koskaan opi mitään.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
9MM
Voipa vaan kuvitella mitä esim. Putler tekisi jos olisi ainoana ydinasevalta.

USA:lla oli kaikki valta ja mahti maailmassa vuonna 1945. Siihen nähden aika rakentavasti toimivat. Se johtui siitä, että he luottivat demokratiaan, kapitalismiin ja globalisaatioon. Ja noiden asioiden eteenpäinajaminen ei tule väkivalloin.

Globalisaation hyvä puoli on se, että kun kaikki vaikuttaa kaikkeen, niin sodat eivät enää edes kannata. En sinällään ole mikään "totaaliglobalisaation" tai puhtaan kapitalismin kannattaja, niidenkin heikkoudet nähty.

Putin on yksinkertaisesti mafiapomo, joka vieläpä elää harhaisessa todellisuudessa. Todella vaarallinen psykopaatti. Täytyy toivoa, että venäläiset kerrankin yllättäisivät ja saisi tuon pois vallasta. Vaikea kuvitella pahempaa tilalle.
Nojoo silloin krimin valtauksen yhteydessä mä ymmärsin venäjää koska se paikka oli sille oikeestikkin strategisesti tärkeä. Joo enmäkään ole kapitalismin kannattaja niin moni joutuu kärsimään kun toisella tapaa kansa olisi vauras. Mut oon täällä puhununutkin paljon keinoista jotka voi olla hupsui:). Mäkään en ymmärrä sitä liioiteltua huolta ukrainan käytöksestä venäjän suunnalta. Ku olisko venäjä voinnut tuoda nää kansanmurha syytökset kongreettisesti näytölle. Ku eiköhän venäläisiä ole paljon muuallakin ukrainaa ku7n näillä kapinallis alueella ja onko heitä tapettu?

• Tykkää
Reactions: Lispetti
9MM
Eli haluaa Ukrainaan uuden, itselle mieluisan hallituksen
No tän mukaan voisi jutella jopa ukrainan nyky johtajan kanssa.

vierailija
Voi mikä uutinen!
IHAN MAHTAVAA!

Nyt toiveet vahvasti siihen, että saadaan loppu tälle hulluudelle!!!!
Ootko sä tosissasi? Ja mistähän tämä hulluus on lähtöisin? Vain ja ainoastaan Putlerin päästä.

Ja nyt sitten ovat valmiita neuvottelupöytään. Tietysti ovat kunhan saavat kaiken minkä tahtoivat.

Så varsin hyvin tajuat, että 90 prossaa pitää tuotakin sinun ylläöolevaa aivopierua suorastaan kuvottavana. Silti niitä tänne lauot. Miksi?

Ihan kuin siellä koulun pihalla Tero haluaisi Antin repun. Antti ei suosuisi, joten Tero alkaa hakkaamaan Anttia. No sitten Antti luopuu repustaan. IHAN MAHTAVAA!!! Saadaan sille hulluudelle loppu!!!!

• Tykkää
Reactions: m1es
Nojoo silloin krimin valtauksen yhteydessä mä ymmärsin venäjää koska se paikka oli sille oikeestikkin strategisesti tärkeä. Joo enmäkään ole kapitalismin kannattaja niin moni joutuu kärsimään kun toisella tapaa kansa olisi vauras. Mut oon täällä puhununutkin paljon keinoista jotka voi olla hupsui. Mäkään en ymmärrä sitä liioiteltua huolta ukrainan käytöksestä venäjän suunnalta. Ku olisko venäjä voinnut tuoda nää kansanmurha syytökset kongreettisesti näytölle. Ku eiköhän venäläisiä ole paljon muuallakin ukrainaa ku7n näillä kapinallis alueella ja onko heitä tapettu?
Jos tuo on totta mitä esim. Putkonen noissa videoissa kertoo, hän siis asuu paikan päällä, niin näin tosiaan on tapahtunut, että siellä on sodittu lähes 8 vuotta.

Voisi yrittää etsiä lisää videoita/varminta tietoa joissa ihan konkreettisesti näkee mitä se elämä Donbassissa on on ollut 8 vuoden aikana.
En oikein luota kirjoituksiin. Mä koen että pitää nähdä myös kuvaa.

Toivottavasti kaikki tämä hirveys loppuu asap!
Onneksi neuvotteluyhteys on nyt nähtävästi auki.

9MM
Jos tuo on totta mitä esim. Putkonen noissa videoissa kertoo, hän siis asuu paikan päällä, niin näin tosiaan on tapahtunut, että siellä on sodittu lähes 8 vuotta.

Voisi yrittää etsiä lisää videoita/varminta tietoa joissa ihan konkreettisesti näkee mitä se elämä Donbassissa on on ollut 8 vuoden aikana.

Mä katoin videoita kans tossa ni sen mukaan siellä oli silloin tällöin asemien välistä konekivääri ammuntaa. Mut onko ukrainalais sotilaat menneet noihin kyliin ja ampunut niskalaukauksin siviilei? Ku mä en oo lukenut että ukraina olisi pitkään aikaan pommittanut hirveemmin noita alueita? Ja jos tarkoituksena oli murhata heitä miksi ukrainalaiset ei vaan laukaissut isoja hyökkäyksiä heitä kohti? Vaan tyytyivät juoksuhautaelämään?

vierailija

No on varmaan sodittu koska Venäjä on tunkeutunut toisen maahan!

Tuo äijä on pelkkä luuseri rotta, josta ei olisi ikinä itse missään taistelemaan. Sama on vätys Bäckman

Sori oikeesti lispe ku huusin sulle eilen. Olin vaan raivoissani ja sit näin sanan venäjä sun suusta ni en edes lukenut sun juttua vaan etsin kohdetta raivolleni. Joo ukrainaisten siiviilien kärsimysten on loputtava
Ei mitään hätää! ❤💋

Minäkin joskus provosoidun kun koen, että vapauttani sanaan yritetään rajoittaa, niin veetuilen omalla tavallani.
Pahoittelut kaikille jotka ovat saaneet tästä joskus pahan mielen.

• Tykkää
Reactions: 9MM
Mä katoin videoita kans tossa ni sen mukaan siellä oli silloin tällöin asemien välistä konekivääri ammuntaa. Mut onko ukrainalais sotilaat menneet noihin kyliin ja ampunut niskalaukauksin siviilei? Ku mä en oo lukenut että ukraina olisi pitkään aikaan pommittanut hirveemmin noita alueita? Ja jos tarkoituksena oli murhata heitä miksi ukrainalaiset ei vaan laukaissut isoja hyökkäyksiä heitä kohti? Vaan tyytyivät juoksuhautaelämään?
En ole muodostanut mitään ihan lopullista kantaa. Pitäisi tutkia, että tietäisi paremmin.

Luulisin totuuden löytyvän jostakin sieltä juttujen välimaastosta…

Yhteistyössä