Tämä on ehkä ainoa suuri alusta missä sana on vapaampi kuin muualla.
Jos ketjussa on ihan liikaa moderoitavaa ja moden puhdelista on pitkä niin silloin kai joskus näkee järkevämmäksi poistaa koko ketjun…
En puolustele enkä hyväksy, mutta voin ymmärtää.
Tämä ei ole mikään suuri alusta. On ehkä joskus ollut, mutta aktiivisista kirjoitaajista täältä on kaikonnut suurin osa. En väheksyisi sinun merkitystä tässä kadossa. Olet niin iso osa tätä palstaa ja sinun kanssasi on mahdoton keskustella. En tosin ymmärrä miksi ihmeessä joku tekisi niin. Aihe kuin aihe ja hommat menee aina samaa rataa. Tämä Venäjä-Ukraina-kuvio nyt kuitenkin ehkä erityisen räikeänä esimerkkinä.
Keskustelu-tekniikkasi on hyvin tuttu rakastamasi itänaapurin rikkovasta taktiikasta. Eli vyörytetään vaan omaa juttua ja todetaan, että "vallitseva totuus" on valhetta. Tässä strategiassa on erityisen tärkeää saada ihmiset epäilemään ihan kaikkea ennen luotettavaksi koettua. Tämä luo maaperää kaikelle disinformaatiolle. Ja sitten voi itse levittää ihan mitä vaan juttua, mutta pestö kädet vaan tyyliin, että "mäpä tässä nyt vähän laittelen videoita eri kantilta".
Missään suurella alustalla ei käydä keskustelua sillä tasolla, jossa on useita totaalisesti vaihtoehtoajatusten vallassa olevia henkilöitä. Sinun todistelut ovat olleet täysin alta riman tässäkin asiassa, niinkuin myös monessa muussa asiassa aikoinaan. Trumpinkin pajunköydet nielit sagtaprosenttisesti.
Minä en tiedä miksi teet niin? Ymmärtäisin jos hakisi tasapuolisesti vaihtoehtoista "infoa", mutta kun sinä tuppaat kaivamaan aina vain ne oman agendan jutut. Todennäköisesti vain sinulla on tietty maailmankuva, jota sitten haluat syystä tai toisesta uskonnonomaisesti seurata.
Tällä keskustelulla täällä ei ole oikeasti mitään merkitystä. Jos nyt joku sinun valheisiisi eri asioissa uskoo, niin suurempi osa kääntää kelkkansa sinun erittäin läpinäkyvien juttujen takia.
Itse olen tätä palstaa seurannut vuosiakausia vaihtelevalla innolla. Keskusteluun en ole pahemmin osallisunut (paitsi ennen muinoin, mutta lähinnä palstan alkuperäisen päätarkoituksen mukaan).
Sinällään turhaanhan mä tässä löpisen. Nää asiat on sulle väännetty miljoona kertaa, ihan jopa sun "omien" toimesta. Mitään se ei muuta, jatkat tuota sonnan suoltamista. Olisi tavallaan mielenkiintoista tietää, että mikä tuossa taustalla on. Mä en väitä että olisit vaikka joku Venäjän trolli etc. Oot vaan yksinkertaisesti päättänyt tunnetasolla (tai omasta mielestäsi varmaan RATIONAALISESTI) tietyt jutut mihin suuntaat. Ilmeisesti sulla ei oo parempaa tekemistä ja jaksat noita videoita kaivaa ja täällä työntää tuubaa eetterriin.
KooWeelle vielä erikoismaininta. Paljon on ymmärrystä ja tietoa sinulla. Linja kuitenkin sama. On tullut kaltaisiasi vastaan (melkein sanoisin, että olet tullut jollain toisella foorumilla vastaan). Jännä kyllä olisi tuonkin paatoksen tausta tietää. Mutta sitähän emme saa tietää, koska luulenpa, että en pysty sanomisiisi millään tasolla kauheasti luottamaan. Tsemppiä valitsemallasi tiellä! Ohjeena kuitenkin se, että jos haluat disinformaatiosi tekevän enemmän hallaa Suomelle, niin kannattaa valita toiset foorumit. Täällä sinun tuotoksesi lukee vain hyvin pieni porukka ja harva kantaansa pätkääkään muuttaa.