Ei toivottu raskaus

• Viestiketjun aloittaja Vastatkaa jooko
  • Ensimmäinen viesti
Vastatkaa jooko
Moikka! Mulla on nyt sellanen tilanne että harrastettiin sitä 3 viikkoa sitten, ovulaation aikaan.. ja kävi ehkä pieni vahinko, ei olla ihan varmoja. Jälkiehkäisypilleriä en voi ottaa. Nyt olen tehnyt 3 neg raskaustestiä. Ja menkat alkoivat pari päivää myöhässä, mutta niukkoina, vuotoa tulee mutta vähemmän kuin yleensän… Pelottaa että lapsi tuloillaan. mitä ootte mieltä, voisiko johtua vain kun olen stressannut nämä viikot raskautta? Olen todella kiitollinen jos joku vastaa

vierailija
Moikka! Mulla on nyt sellanen tilanne että harrastettiin sitä 3 viikkoa sitten, ovulaation aikaan.. ja kävi ehkä pieni vahinko, ei olla ihan varmoja. Jälkiehkäisypilleriä en voi ottaa. Nyt olen tehnyt 3 neg raskaustestiä. Ja menkat alkoivat pari päivää myöhässä, mutta niukkoina, vuotoa tulee mutta vähemmän kuin yleensän… Pelottaa että lapsi tuloillaan. mitä ootte mieltä, voisiko johtua vain kun olen stressannut nämä viikot raskautta? Olen todella kiitollinen jos joku vastaa
Sulla tuskin 3vkoa sitten oli ovulaatio, 21 vrk luteaalivaihe on todella harvinainen. Todennäköisesti sulla on ollut myöhemmin ovis tai ovuloimaton kierto (sen puolesta puhuisi niukka vuotokin).

Jos testit on negaa ja siitä kerrasta on 3vkoa,et ole raskaana.

vierailija
Vielä kysymus aloittajalle.

Mikä eat jä pillerin ottamisen? Jos epäilee että vahinko käynyt eikä halua raskaaksi? Nythän se toki on myöhäistä kun pitäisi ottaa parin päivän sisällä.

vierailija
Sulla tuskin 3vkoa sitten oli ovulaatio, 21 vrk luteaalivaihe on todella harvinainen. Todennäköisesti sulla on ollut myöhemmin ovis tai ovuloimaton kierto (sen puolesta puhuisi niukka vuotokin).

Jos testit on negaa ja siitä kerrasta on 3vkoa,et ole raskaana.
Niin minäkin huokasin helpotuksesta eilen kun menkatkin alkoivat ja monta testiä negatiivista, mutta nyt heräs pelko uudelleen

vierailija
Niin minäkin huokasin helpotuksesta eilen kun menkatkin alkoivat ja monta testiä negatiivista, mutta nyt heräs pelko uudelleen
Mitä jos käyttäisit sitten ehkäisyä jos joudut noinkin usein turvautumaan jälkiehkäisyyn.

Hormonaalisten haittojen vähentämiseksi jälkiehkäisyä suositellaan käytettäväksi enintään yhden kerran kuukautiskierron aikana ja enintään kolme kertaa vuodessa.

Tuon mukaan voi ottaa. Olisit saman vastauksen saanut apteekistakin.

Nyt ehkäisy kuntoon!

vierailija
Mitä jos käyttäisit sitten ehkäisyä jos joudut noinkin usein turvautumaan jälkiehkäisyyn.

Hormonaalisten haittojen vähentämiseksi jälkiehkäisyä suositellaan käytettäväksi enintään yhden kerran kuukautiskierron aikana ja enintään kolme kertaa vuodessa.

Tuon mukaan voi ottaa. Olisit saman vastauksen saanut apteekistakin.

Nyt ehkäisy kuntoon!
No juurikin sanoin että aloitan lisäksi pillerit varmuuden vuoksi mutta kun ei osaa lukea…

Ompa näissä aina ihme sävy vastauksissa. Tietämättä onko koko ketju trollejen huutelua, sillä oletuksella että kysyjä olisi hädissään oleva nuori. Jos vahingosta on 3 vko, sinulla oli kuukautiset (olkoonkin niukat, joskus ne on..) ja testaat negan, niin voit kyllä luottaa siihen negatulokseen.

vierailija
Ompa näissä aina ihme sävy vastauksissa. Tietämättä onko koko ketju trollejen huutelua, sillä oletuksella että kysyjä olisi hädissään oleva nuori. Jos vahingosta on 3 vko, sinulla oli kuukautiset (olkoonkin niukat, joskus ne on..) ja testaat negan, niin voit kyllä luottaa siihen negatulokseen.
Joo niin on ihmevastauksia… Kiitos kun vastasin mulle siihen mitä kysyin:) Eniten mua pelottaa se että kun teen raskaudenkaskeytyksen niin äitini saa tietää :/ Ja kun on sosiaalista pelkoo yms niin vaikea itse varata aikaa lääkäriin. Poikäystävä onneksi lupasi auttaa

• Tykkää
Reactions: Keksi82
Joo niin on ihmevastauksia… Kiitos kun vastasin mulle siihen mitä kysyin Eniten mua pelottaa se että kun teen raskaudenkaskeytyksen niin äitini saa tietää :/ Ja kun on sosiaalista pelkoo yms niin vaikea itse varata aikaa lääkäriin. Poikäystävä onneksi lupasi auttaa
Siitä sinun ei tarvitse huolehtia, terveydenhuollon ihmisillä on vaitiolo velvollisuus, eikä vanhempiin oteta yhteyttä/infota vaikka sinulle keskeytys tehtäisiinkin, ellet itse sitä halua. Mutta se ei liene nyt edessä sinulla. Raskaus näkyy noin 13vrk ovulaatiosta aika luotetavasti, esim perus kauppojen Preg check nimisellä parin euron testillä. Rfsu testit on huonoja, mutta kyllä nekin jo 3vko tapahtuneesta näyttäisi jotain varmasti, jos näytettävää olisi.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä