Instabeibet noin niinku ylipäätään ja case Sara Sieppi vs. Helmileena Nummela

vierailija
No voi hiivatti, toivottavasti kaveri kuntoutuu pian. Hyvä kun olet tukena!

Täällä on koronat lusittu, Omikronit hyvällä varmuudella myös - sekä perheessä että kaveripiirissä, ilman oireita, ja rokottamattomia ollaan kaikki.
Käytiin mökkilomalla ja muuten on ollut kivaa ja hyvää rentoo lentoo, lähes.
Noh, pikkasen ollaan jouduttu olla pojalle tukena kun hän on vähän ressannut tulevaisuutta, yhteishakupapereita ja palavereja luvassa.
Tänään haastateltiin pojan isiä puhelimessa että miks ei jäänyt aikoinaan armeijaan töihin jne. Me vanhemmat ollaan siis saatu kerrata pojan kanssa opiskelu ja työhistoriaa ja niiden plussista ja miinuksista etc.

Mitä teille muuta kuuluu?
no en mä mikää kovin kummoinen tuki oo. sain tilauksen kukalle sain sitä. mut totesin sen huonloaatuseks ni en viennyt mä tein väärin siinä. mut tilanne meni niin nopiasti sain sen jälkeen parempaa kunnolla mut äijä oli joutunut sairaalaan ni kysyin voinko tuoda sinne et poltelkoot kukkaa vaik huoneessaan mitä väliä mitä muut siitä ajattelis tai paheksuis kukan polttoo joka auttaa ni miksi se pitäisi poistaa. kukka on ihan hyvä lääke. ni aletaan kokeilla sitäkin ihan normaalisti.

nonni hienoo ku ootte tukena toistenne kaa ja lapsienne tähden isän kaa hyvät välit sitä joustoo on hyvä löytyykkin :) noh roskaistuiko poika teidän motivaatio puheen jälkeen? heräsikö paljon kysymyksiä?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
TÄMÄ on sitä sanailua, josta sinussa tykkään tosi paljon ja saat nauramaan ja muistutat paljon erästä hyvää ystävääni. Ei olla nyt koronqn ja perheasioiden ym vuoksi nähty, enkä asu enää itse siellä, missä ystävystyimme, mut joo, kaipaan.

Me kyllä myös nauramme itsellemme ja hölmöyksillemme ja voi jukra vuosia sitten yhdessä vietetty loma oli aamusta alkaen samankaltaista huumoria, jota parhaimmillaan täällä jaat.

Nauru pidentää ikää, sanotaan, tiedä sitten, tekeekö niin, mutta kyllä se mielialaa kohottaa

t. tantta 50 +
Samaa mieltä!

Mä tykkään kans siitä kun Echo on niin rento ja tietty tuo älytön huumori! Tykkään hänestä myös kun hänellä on huono päivä, koska silloin saattaa lentää sammakoita ja nekin voi olla ihan hiivatin hauskoja! :giggle:
 
  • Rakkaus
Reactions: Echo
vierailija
Ihana kuulla, jos saan jonkun nauramaan. Mä itse olen nauraa räkättäny tänään monelle asialle mun arkijuttujen keskellä.
Kyllä, näin tosiaan parhaimmillaan teet 😍😅❤

Kun on kyse uskonasioistta ja politiikasta, niin sitten olen useimmiten kanssasi täysin eri linjoilla.

Täällä on mielestäni viime aikoina ollut ihan liikaa politiikkaa, koronaa, synkkiä uutisia...

Jos vaikka otettais sellainen alkaneen vuoden haaste, et enemmän positiivisuutta ja hauskanpitoa ja toki vertaistukea. Mitä sanot(te)?

Oon monesti hermostunut esim sinulle ja Lispetille, mut kyllä teissä on sellaista, mistä pidön. En kai mä aina ja aina vaan teidän juttujanne lukisi ja niihin vastaisi ❤

Saatan jopa rekkautua.. on mulla nimimerkki, mut se on sellainen, et saattaa paljastaa liikaa..

Mut näin. Mukavaa iltaa 😍
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
no en mä mikää kovin kummoinen tuki oo. sain tilauksen kukalle sain sitä. mut totesin sen huonloaatuseks ni en viennyt mä tein väärin siinä. mut tilanne meni niin nopiasti sain sen jälkeen parempaa kunnolla mut äijä oli joutunut sairaalaan ni kysyin voinko tuoda sinne et poltelkoot kukkaa vaik huoneessaan mitä väliä mitä muut siitä ajattelis tai paheksuis kukan polttoo joka auttaa ni miksi se pitäisi poistaa. kukka on ihan hyvä lääke. ni aletaan kokeilla sitäkin ihan normaalisti.

nonni hienoo ku ootte tukena toistenne kaa ja lapsienne tähden isän kaa hyvät välit sitä joustoo on hyvä löytyykkin noh roskaistuiko poika teidän motivaatio puheen jälkeen? heräsikö paljon kysymyksiä?
No ei saa kukkaa poltella sairaalassa for god sakes!😂 Kotona sitten!!!!😁

Eikö ne määräis lääkekukkaa tms?

No kyllä kai hän vähän rohkaistui. Onhan se noilla nuorilla hiukan hankala kun ei tiedä vielä mikä tulee isona, mutta ei oppi ojaan kaada, nyt opiskellaan ja mietitään sitä alaa tässä matkan varrella.

Jos kouluissa olisi enemmän aikaa järjestellä näitä työharjoitteluja niin varmasti moni saattaisi löytää innokkeita, mutta meillä tetti oli valitettavasti vain viikon ja that’s it, muissa kouluissa kaksi, poika olisi halunnut olla pidempään töissä.
Mutta ymmärrettävistä syistä tällaiseen ei kouluissa ole aikaa.

Kesätyöpaikat on osapuilleen molemmilla hanskassa ja täsdä hetko sitten käytiin läpi pojan rkaa verokorttia. Aika innoissaan oli siitä, että nyt pääsee töihin.
 
vierailija
Kyllä, näin tosiaan parhaimmillaan teet

Kun on kyse uskonasioistta ja politiikasta, niin sitten olen useimmiten kanssasi täysin eri linjoilla.

Täällä on mielestäni viime aikoina ollut ihan liikaa politiikkaa, koronaa, synkkiä uutisia...

Jos vaikka otettais sellainen alkaneen vuoden haaste, et enemmän positiivisuutta ja hauskanpitoa ja toki vertaistukea. Mitä sanot(te)?

Oon monesti hermostunut esim sinulle ja Lispetille, mut kyllä teissä on sellaista, mistä pidön. En kai mä aina ja aina vaan teidän juttujanne lukisi ja niihin vastaisi

Saatan jopa rekkautua.. on mulla nimimerkki, mut se on sellainen, et saattaa paljastaa liikaa..

Mut näin. Mukavaa iltaa
noo elä turhaan ujostele ittees rohkeesti vaan rekkaudut. on mulla itelläkin kyllä nikki tänne. se rekkautuminen tuo lisää jännyyden tunnetta et kestätkö sitä? mut hieno kirje mitä kirjoitit oli mukava lukea tälläistäkin kiitos
 
vierailija
Samaa mieltä!

Mä tykkään kans siitä kun Echo on niin rento ja tietty tuo älytön huumori! Tykkään hänestä myös kun hänellä on huono päivä, koska silloin saattaa lentää sammakoita ja nekin voi olla ihan hiivatin hauskoja!
Olen samaa mieltä. Mut kun ite olen aikq yksinäinen, oikeastaan tosi yksinäinen, koska parhaimmat ystävät ovat kauempana ja tosi kaukana ja korona estänyt tapaamisia, niin keskustelupalstoilta sitä toivoisi just sellaista positiivista ruisketta arkeen ja totta kai tukeakin vaikeisiin tilanteisiin

Mut monesti menee ilkeilyksi jutut ja naljailuksi ja myönnän siihen itsekin sortuneeni tosi monesti, ikään kuin se mitään ratkaisisi tai omaa mieltä kohentaisi, saati muiden.

Pyydän anteeksi 😔❤

t. H
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Kyllä, näin tosiaan parhaimmillaan teet

Kun on kyse uskonasioistta ja politiikasta, niin sitten olen useimmiten kanssasi täysin eri linjoilla.

Täällä on mielestäni viime aikoina ollut ihan liikaa politiikkaa, koronaa, synkkiä uutisia...

Jos vaikka otettais sellainen alkaneen vuoden haaste, et enemmän positiivisuutta ja hauskanpitoa ja toki vertaistukea. Mitä sanot(te)?

Oon monesti hermostunut esim sinulle ja Lispetille, mut kyllä teissä on sellaista, mistä pidön. En kai mä aina ja aina vaan teidän juttujanne lukisi ja niihin vastaisi

Saatan jopa rekkautua.. on mulla nimimerkki, mut se on sellainen, et saattaa paljastaa liikaa..

Mut näin. Mukavaa iltaa
Rekkaudu ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
No ei saa kukkaa poltella sairaalassa for god sakes! Kotona sitten!!!!

Eikö ne määräis lääkekukkaa tms?

No kyllä kai hän vähän rohkaistui. Onhan se noilla nuorilla hiukan hankala kun ei tiedä vielä mikä tulee isona, mutta ei oppi ojaan kaada, nyt opiskellaan ja mietitään sitä alaa tässä matkan varrella.

Jos kouluissa olisi enemmän aikaa järjestellä näitä työharjoitteluja niin varmasti moni saattaisi löytää innokkeita, mutta meillä tetti oli valitettavasti vain viikon ja that’s it, muissa kouluissa kaksi, poika olisi halunnut olla pidempään töissä.
Mutta ymmärrettävistä syistä tällaiseen ei kouluissa ole aikaa.

Kesätyöpaikat on osapuilleen molemmilla hanskassa ja täsdä hetko sitten käytiin läpi pojan rkaa verokorttia. Aika innoissaan oli siitä, että nyt pääsee töihin.
täh miksei saisi poltella kuoleva kukkaa jos niin tahtoo miksi kieltäisit häneltä tälläisen vaarattoman homman? ja aiheuttaisit mielipahaa toiselle? se ei oo kivaa. eli ei aleta kuolevilta eväämään mitään. tietty sellasia et haluunpa nussia sikaa ei tietty tehdä. mut tollasia et jos haluaa poltella kukkaa ni ei sitä nyt herttinen kenenltäkään kielletä jos se parantaa oloa.

joo työharjoittelua pitää olla monipuolisesti jo ylä asteellaa et jos lapsi rakastuis johkin duuniin oikeesti ni yrityuskin voittaisi. ja mikä aika pula on opettajilla jos puolet on työ elämä oppimassa ja puolet koulussa tai jotain sinne päin. mut ehottomasti lisää ja päivän parin kierrätyksellä kyl se kolhadust tulee
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Hohhoijjaa.
Mä EN harmaile. MÄ en tartte toista ihmistä tukemaan mua -jos joku tukee mua niin tukekoon, mutta mä kirjoitan vaikka olisin yksin mielipiteineni. Mä en ole moksiskaan jos joudun tappelemaan vaikka vuosikaudet yksin jossain asiassa, koska tiedän olevani oikeassa.

Miten vaikee se on tajuta? Eikä harmaile moni muukaan musta, jotka mustana kirjoittavat vahvoja mielipiteitä. Katopas kun ne pystyy siihen mustana, niin miksi luikkia harmaana?
Kätevästi yritit kiertää totuuden. Mustiahan nuo nimimerkit on.
 
vierailija
täh miksei saisi poltella kuoleva kukkaa jos niin tahtoo miksi kieltäisit häneltä tälläisen vaarattoman homman? ja aiheuttaisit mielipahaa toiselle? se ei oo kivaa. eli ei aleta kuolevilta eväämään mitään. tietty sellasia et haluunpa nussia sikaa ei tietty tehdä. mut tollasia et jos haluaa poltella kukkaa ni ei sitä nyt herttinen kenenltäkään kielletä jos se parantaa oloa.

joo työharjoittelua pitää olla monipuolisesti jo ylä asteellaa et jos lapsi rakastuis johkin duuniin oikeesti ni yrityuskin voittaisi. ja mikä aika pula on opettajilla jos puolet on työ elämä oppimassa ja puolet koulussa tai jotain sinne päin. mut ehottomasti lisää ja päivän parin kierrätyksellä kyl se kolhadust tulee
niin ja sitkun puolet olisi työelämä oppimassa jäisi opettajia enemmän aikaa käyttöön lopuille oppilaille ja pystyisi antamaan laadukkampaa opetusta? kun siellä olisi pari opee auttamassa?
 
Kyllä, näin tosiaan parhaimmillaan teet

Kun on kyse uskonasioistta ja politiikasta, niin sitten olen useimmiten kanssasi täysin eri linjoilla.

Täällä on mielestäni viime aikoina ollut ihan liikaa politiikkaa, koronaa, synkkiä uutisia...

Jos vaikka otettais sellainen alkaneen vuoden haaste, et enemmän positiivisuutta ja hauskanpitoa ja toki vertaistukea. Mitä sanot(te)?

Oon monesti hermostunut esim sinulle ja Lispetille, mut kyllä teissä on sellaista, mistä pidön. En kai mä aina ja aina vaan teidän juttujanne lukisi ja niihin vastaisi

Saatan jopa rekkautua.. on mulla nimimerkki, mut se on sellainen, et saattaa paljastaa liikaa..

Mut näin. Mukavaa iltaa
En voi valitettavasti täysin luvata positiivisuushaastetta omalle kohdalleni. Mä tartun aina v-tutuksen kohteeseen ensin, ja haluan perata ne asiat pohjamutia myöten.

En osaa iloita, jos esim.koronapassin tuloa kiristetään. Elän nykyisin aika synkeissä tunnelmissa yhteiskunnallisten asioiden takia, omassa elämässäni ei ole isoja huolia.

Mutta yritän laittaa jonkun kivan ketjun tulille. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
täh miksei saisi poltella kuoleva kukkaa jos niin tahtoo miksi kieltäisit häneltä tälläisen vaarattoman homman? ja aiheuttaisit mielipahaa toiselle? se ei oo kivaa. eli ei aleta kuolevilta eväämään mitään. tietty sellasia et haluunpa nussia sikaa ei tietty tehdä. mut tollasia et jos haluaa poltella kukkaa ni ei sitä nyt herttinen kenenltäkään kielletä jos se parantaa oloa.

joo työharjoittelua pitää olla monipuolisesti jo ylä asteellaa et jos lapsi rakastuis johkin duuniin oikeesti ni yrityuskin voittaisi. ja mikä aika pula on opettajilla jos puolet on työ elämä oppimassa ja puolet koulussa tai jotain sinne päin. mut ehottomasti lisää ja päivän parin kierrätyksellä kyl se kolhadust tulee
No saa kai sitä tehdä tosiaan jos se ei aiheuta muille mitään haittoja?

Ylityöllistettyjä opeja jotka tekevät nykyään kaikkea muuta kuin opettavat. Olen kyllä kiitellyt aina maikkoja teamssissa että jaksavat haasteista huolimatta mennä ja tehdä ja toivotellut tsemppejä. Eipä ole helppoa tuo opettajan työ nykyään, ei sinne päinkään.
Opetussuunnitelmat aikatauluineen ovat niin tiukkoja, että työvierailut pitäisi varmaan nipistää oppilaiden ja mahdollisesti myös opettajien lomista. Noh, miks ei. Se olisi kyllä tärkeä juttu tuo työpaikkoihin tutustuminen.
 
Olen samaa mieltä. Mut kun ite olen aikq yksinäinen, oikeastaan tosi yksinäinen, koska parhaimmat ystävät ovat kauempana ja tosi kaukana ja korona estänyt tapaamisia, niin keskustelupalstoilta sitä toivoisi just sellaista positiivista ruisketta arkeen ja totta kai tukeakin vaikeisiin tilanteisiin

Mut monesti menee ilkeilyksi jutut ja naljailuksi ja myönnän siihen itsekin sortuneeni tosi monesti, ikään kuin se mitään ratkaisisi tai omaa mieltä kohentaisi, saati muiden.

Pyydän anteeksi

t. H
Kurjaa, jos oikeasti olen pahentanut oloasi -mä kun en tiedä miten monen harmaan kanssa kalistelen sapeleitani jossain ketjussa.

Mutta koita ottaa mun urputukset vain mielipiteinä, ei hyökkäyksinä sun persoonaa kohtaan.
Mä olen päätynyt siihen, että vaikka joku herkempi/vaikeassa elämäntilanteessa oleva pahoittaisi mielensä kun lukee mun kovia linjauksia eri asioista, niin en peräänny niissä asioissa. En mä toisaalta voi tietää, missä fiiliksissä toinen on, eikä mun tarttekaan.

Mitäs jos säkin rekkaudut ja tuut pulisemaan tuonne Ketjuun? Siellä ei oo riitoja, mitä mä nyt pöllytän m1estä kun se laittaa kiinalaisista, nyrkil... tapettav... rääpäl...öö sen mieleisistä neitosista kuvia. :)
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Kyllä, näin tosiaan parhaimmillaan teet

Kun on kyse uskonasioistta ja politiikasta, niin sitten olen useimmiten kanssasi täysin eri linjoilla.

Täällä on mielestäni viime aikoina ollut ihan liikaa politiikkaa, koronaa, synkkiä uutisia...

Jos vaikka otettais sellainen alkaneen vuoden haaste, et enemmän positiivisuutta ja hauskanpitoa ja toki vertaistukea. Mitä sanot(te)?

Oon monesti hermostunut esim sinulle ja Lispetille, mut kyllä teissä on sellaista, mistä pidön. En kai mä aina ja aina vaan teidän juttujanne lukisi ja niihin vastaisi

Saatan jopa rekkautua.. on mulla nimimerkki, mut se on sellainen, et saattaa paljastaa liikaa..

Mut näin. Mukavaa iltaa
Rekkautuneena sisään vaan, niin pystyy kiertämään robomodenkin!💪

Mukavaa iltaa sinullekin.❤
 
vierailija
No saa kai sitä tehdä tosiaan jos se ei aiheuta muille mitään haittoja?

Ylityöllistettyjä opeja jotka tekevät nykyään kaikkea muuta kuin opettavat. Olen kyllä kiitellyt aina maikkoja teamssissa että jaksavat haasteista huolimatta mennä ja tehdä ja toivotellut tsemppejä. Eipä ole helppoa tuo opettajan työ nykyään, ei sinne päinkään.
Opetussuunnitelmat aikatauluineen ovat niin tiukkoja, että työvierailut pitäisi varmaan nipistää oppilaiden ja mahdollisesti myös opettajien lomista. Noh, miks ei. Se olisi kyllä tärkeä juttu tuo työpaikkoihin tutustuminen.
nonni et kukka salittakoon sairaaloissa tai ne huoneet jaetaan niin et ne jotka haluu poltella kukkaa samoihin huoneisiin? ja ne joita ei haittaa kukan savu. ja ainiin aikaisemmassa jutussa mitä kerroit ni lääkärit jostain syystä aristelee kannabis reseptien annon ja lisäksi se on erittäin kallis eli tuotantoa tarvittais suomeen.

hitto mulla on kyl paljon paranettavaa ton kouluhomman kaa annan kyl lapsen äidin hoitaat kontaktit opettajien ja muiden lasten vanhempien kaa. jotenkin mä aina välttelen omakotitaloissa asuvia vaikkei pitäiskiään. mut täs nähään moni nainen osaa hoitaa kontaktit vaikkei aina niin huvittaisikaan.
 
vierailija
Ja taas joku tekee väitöskirjaa, tai lisensiaatintyötä.
Nyt alkaa huomio siirtyä jo suhun: mikä fiksaatio sulla on? :eek:

Ja samaa mieltä olen edelleen, kuin noissa siteeraamissasi teksteissäni.
Tarkoitus saada sut miettimään omia ajatuksiasi ja sanojasi. Sitä että kuka sinä olet arvostelemaan ja neuvomaan muita. Joskus voisi katsoa sinne peiliin.

En todella ymmärrä että miksi joku edes läpällä puhuisi tuolla tavalla tavallisesta ihmisestä, saatika sitten jos se joku on vielä aivan tosissaan. Lauotko samanlaisia kommentteja ihmisille face to face? Miltä sinusta tuntui jälkikäteen lukea nuo sanasi? Vai luitko edes?
 
nonni et kukka salittakoon sairaaloissa tai ne huoneet jaetaan niin et ne jotka haluu poltella kukkaa samoihin huoneisiin? ja ne joita ei haittaa kukan savu. ja ainiin aikaisemmassa jutussa mitä kerroit ni lääkärit jostain syystä aristelee kannabis reseptien annon ja lisäksi se on erittäin kallis eli tuotantoa tarvittais suomeen.

hitto mulla on kyl paljon paranettavaa ton kouluhomman kaa annan kyl lapsen äidin hoitaat kontaktit opettajien ja muiden lasten vanhempien kaa. jotenkin mä aina välttelen omakotitaloissa asuvia vaikkei pitäiskiään. mut täs nähään moni nainen osaa hoitaa kontaktit vaikkei aina niin huvittaisikaan.
Ei hitsi tota sun omakotitalokompleksia!!!!😂
 
Tarkoitus saada sut miettimään omia ajatuksiasi ja sanojasi. Sitä että kuka sinä olet arvostelemaan ja neuvomaan muita. Joskus voisi katsoa sinne peiliin.

En todella ymmärrä että miksi joku edes läpällä puhuisi tuolla tavalla tavallisesta ihmisestä, saatika sitten jos se joku on vielä aivan tosissaan. Lauotko samanlaisia kommentteja ihmisille face to face? Miltä sinusta tuntui jälkikäteen lukea nuo sanasi? Vai luitko edes?
Katoin että oonpas mä pysyny samassa linjassa hienosti, ja kirjottanu asiaa :giggle:
 
vierailija
Ei hitsi tota sun omakotitalokompleksia!!!!
nojoo mutkun siellä riidellään jostai nruohojen pituuksista ja sit byrokraatit ei annata maalata oman mielen mukaan? ja miksi näin on siis jos mä maksan talon joka kallis ni kyllä mun pitää saada maalata sellaseks ku itte tykkään. siitä menee isot verot ja kauppa käy. niin ni välittäjän pitäisi komisiota vastaan hommata viellä maalit. vaika kuinka suurin asunnon välittäjän komissio on suomessa? ja sit mä pidän niitä nokkavina eli siis näköjään pelkään tota ja oon ennakko asenteellinen vaan niin sitä ryhmää kohtaa mun vaan pitäisi luopua aseista tätäkin ryhmää kohtaan tekin ootte ihan okei tyyppei
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä