Suuri osa koronarokotteiden haitoista ei ehkä olekaan todellisia, uusi tutkimus kertoo

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tämä on kyllä ollut selvä alusta asti, mutta hyvä, että on jotakin mustaa valkoisella. Tosin nuo salaliittohörhöt eivät tähänkään usko. Ovat omassa liskomaailmassaan jo niin syvällä, että tiedä, pelastuvatko sieltä enää tavallisten järki-ihmisten keskuuteen ollenkaan.
 
vierailija
Tässä on juuri se efekti, että jos ihminen uskoo riittävästi niin tuleehan niitä oireita. Anafylaktinen shokki ei mistään.
Hypokondrinen häiriö eli luulosairaus.
 
vierailija
Jos asia on näin tutkittu, niin miksi Suomessa ei ole "pikaisesti" tutkittu rokotteen sisältöä tai miksi virkamiehille ja heidän perheenjäsenilleen on erikseen säädetty laki koronarokotehaitoista joka korvaa 4 000 000 € asti, jos virkamies joutuu piikin ottamaan ulkomaan matkan vuoksi, jonka kesto näennäisesti on 3 kk tai yli?

Ihan vain lumereaktion vuoksikko?
 
vierailija
Jos asia on näin tutkittu, niin miksi Suomessa ei ole "pikaisesti" tutkittu rokotteen sisältöä tai miksi virkamiehille ja heidän perheenjäsenilleen on erikseen säädetty laki koronarokotehaitoista joka korvaa 4 000 000 € asti, jos virkamies joutuu piikin ottamaan ulkomaan matkan vuoksi, jonka kesto näennäisesti on 3 kk tai yli?

Ihan vain lumereaktion vuoksikko?
Jotenkin kun kyseessä on työ, joka edellyttää matkustamista ulkomaille niin kyseessä on "henkivakuutus". Ennemmin varmuuden maksimointia
 
vierailija
Tämä oli hyvä juttu, kannattaa lukea!

"Lääketieteen ulkopuolisten hoitojen toimivuus perustuu kahteen asiaan. Ensimmäinen on plasebo eli lumevaikutus, jonka voimakkuus hämmästyttää tutkijoita edelleen.
Jos odotan saavani plasebolääkkeestä helpotusta, todennäköisesti saan sitä. Jos minulle kerrotaan, että reikihoito tuntuu lämpöaaltoina kehossa, sellaisia todennäköisesti myös tunnen. Plasebolääke vaikuttaa myös, vaikka tietäisin lääkkeen olevan pelkkä kalkkitabletti.
Nosebo-vaikutus noudattaa samaa kaavaa mutta negatiivisesti: jos olen valmistautunut haittavaikutuksiin, luultavasti myös koen niitä. Ei kuitenkaan tiedetä, miksi ja milloin haittavaikutuksia koetaan hyviä vaikutuksia voimakkaammin ja toisinpäin."
 
vierailija
Kannattaa lukea.

"Itävaltalainen valeuutissivusto antaa harhaanjohtavan kuvan urheilijoiden kuolemista.
Sosiaalisessa mediassa levisi marraskuussa Report24-sivuston artikkeli, jonka mukaan poikkeuksellisen moni urheilija on kuollut tai saanut vakavia sydänoireita sen jälkeen kun koronarokotuksia alettiin antaa. Artikkeliaan varten Report24 on kerännyt uutissivustoilta kesäkuun alun ja lokakuun lopun väliltä 75 tapausta, joissa urheilija on menehtynyt tai saanut sairaskohtauksen.
Report24 kertoo koonneensa ”kauhujen listan” koronarokotuksiin kriittisesti suhtautuvan 60 000 hengen Telegram-ryhmän avulla. Jutussa ei väitetä, että kaikki tapaukset liittyisivät koronarokotuksiin, mutta vihjataan lukijalle, että tapaukset sopivat ajallisesti yhteen koronarokotusten kanssa.
Report24:n käyttämien lähteiden nojalla tällaiseen johtopäätökseen ei ole perusteita. Urheilijoita käsittelevien satunnaisten uutisten ohella sivusto tukeutuu Wikipedia-artikkeliin kesken ottelun kuolleista jalkapalloilijoista. Nuorten urheilijoiden sydänkohtauksien ja äkillisten kuolemien yhteydestä koronarokotteisiin ei ole kuitenkaan näyttöä. Ne johtuvat usein diagnosoimattomasta perinnöllisestä sydänsairaudesta."
 
vierailija
"Itävaltalainen valeuutissivusto antaa harhaanjohtavan kuvan urheilijoiden kuolemista.
Sosiaalisessa mediassa levisi marraskuussa Report24-sivuston artikkeli, jonka mukaan poikkeuksellisen moni urheilija on kuollut tai saanut vakavia sydänoireita sen jälkeen kun koronarokotuksia alettiin antaa. Artikkeliaan varten Report24 on kerännyt uutissivustoilta kesäkuun alun ja lokakuun lopun väliltä 75 tapausta, joissa urheilija on menehtynyt tai saanut sairaskohtauksen.
Report24 kertoo koonneensa ”kauhujen listan” koronarokotuksiin kriittisesti suhtautuvan 60 000 hengen Telegram-ryhmän avulla. Jutussa ei väitetä, että kaikki tapaukset liittyisivät koronarokotuksiin, mutta vihjataan lukijalle, että tapaukset sopivat ajallisesti yhteen koronarokotusten kanssa.
Report24:n käyttämien lähteiden nojalla tällaiseen johtopäätökseen ei ole perusteita. Urheilijoita käsittelevien satunnaisten uutisten ohella sivusto tukeutuu Wikipedia-artikkeliin kesken ottelun kuolleista jalkapalloilijoista. Nuorten urheilijoiden sydänkohtauksien ja äkillisten kuolemien yhteydestä koronarokotteisiin ei ole kuitenkaan näyttöä. Ne johtuvat usein diagnosoimattomasta perinnöllisestä sydänsairaudesta."
"Artikkelia on jaettu yhteensä yli 3 000 kertaa. Sitä on jaettu myös suomalaisissa rokotevastaisissa Facebook-ryhmissä kuten Avoin Tilannehuone – Kadonneen totuuden metsästäjät ja Koronakapina. Lisäksi esimerkiksi UMV-verkkolehti on tehnyt aiheesta siteerausjutun.
Saksalaisen tutkivan journalismin Correctiv-sivuston mukaan Report24 on itävaltalainen valeuutissivusto, joka on ollut toiminnassa maaliskuusta 2021 asti ja keskittynyt erityisesti koronarajoituksiin ja -rokotuksiin. Correctivin selvityksessä sivuston taustalta paljastui tekaistuja henkilöllisyyksiä, vääriä osoitteita, monimutkaisia omistusjärjestelyjä ja yhteyksiä äärioikeistolaiseen Itävallan vapauspuolueeseen (FPÖ).
Yksi Report24:n keräämistä tapauksista on entisen jalkapalloilijan Franck Berrierin kuolema 39-vuotiaana. Berrier sai sydänkohtaukseen pelatessaan tennistä. Report24-sivuston artikkelissa ei mainita, että Berrier oli joutunut kaksi vuotta sitten lopettamaan jalkapalloilun juuri sydänongelmien vuoksi."
 
vierailija
....="vierailija, post: 33973414"]
Jos asia on näin tutkittu, niin miksi Suomessa ei ole "pikaisesti" tutkittu rokotteen sisältöä tai miksi virkamiehille ja heidän perheenjäsenilleen on erikseen säädetty laki koronarokotehaitoista joka korvaa 4 000 000 € asti, jos virkamies joutuu piikin ottamaan ulkomaan matkan vuoksi, jonka kesto näennäisesti on 3 kk tai yli?

Ihan vain lumereaktion vuoksikko?
[/QUOTE]
Entiiä
 
vierailija
Suomessakin 148 ihmistä vain luulee kuolleensa rokotteen saatuaan? Oikeasti ovat elossa?

Lisäksi Comirnatyn saaneista:
Yli sata ihmistä vaan luulee että heidän kasvonsa on halvautuneet? Oikeasti eivät vain viitsi pitää kasvojaan timminä ja liikuttaa niitä?

Lähes sata aivoinfarktiakin on ihan vaan kotona itse diagnosoitu? Samoin yli 80 anafylaktista reaktiota, lähes 70 syvää laskimotukosta ja lähes 70 keuhkoveritulppaa, lähes 120 sydänpussitulehdusta, yli 40 keskenmenoa, yli 10 toispuoleista kuulonmenetystä...ja vaikka mitä muuta. Ihan itse keksittyjä lumevaikutuksia vaan.
 
vierailija
Suomessakin 148 ihmistä vain luulee kuolleensa rokotteen saatuaan? Oikeasti ovat elossa?

Lisäksi Comirnatyn saaneista:
Yli sata ihmistä vaan luulee että heidän kasvonsa on halvautuneet? Oikeasti eivät vain viitsi pitää kasvojaan timminä ja liikuttaa niitä?

Lähes sata aivoinfarktiakin on ihan vaan kotona itse diagnosoitu? Samoin yli 80 anafylaktista reaktiota, lähes 70 syvää laskimotukosta ja lähes 70 keuhkoveritulppaa, lähes 120 sydänpussitulehdusta, yli 40 keskenmenoa, yli 10 toispuoleista kuulonmenetystä...ja vaikka mitä muuta. Ihan itse keksittyjä lumevaikutuksia vaan.
Ai, rokotteesta tulee myös kuuroksi luulin että vain sokeaksi
 
vierailija
Vai että anafylaktinen reaktio ei mistään. Kaikkea sitä kuulee kun vanhaks elää...
Pitää paikkansa. Olin töissä ihotauti- ja allergiasairaalassa missä tehtiin erilaisia allergiaan liittyviä testejä. Potilas tuli lääkeallergian vuoksi tutkimuksiin ja sai plasebosta anafylaktisen shokin koska kuvitteli saaneensa allergiaa aiheuttavaa lääkettä.
 
vierailija
Suomessakin 148 ihmistä vain luulee kuolleensa rokotteen saatuaan? Oikeasti ovat elossa?

Lisäksi Comirnatyn saaneista:
Yli sata ihmistä vaan luulee että heidän kasvonsa on halvautuneet? Oikeasti eivät vain viitsi pitää kasvojaan timminä ja liikuttaa niitä?

Lähes sata aivoinfarktiakin on ihan vaan kotona itse diagnosoitu? Samoin yli 80 anafylaktista reaktiota, lähes 70 syvää laskimotukosta ja lähes 70 keuhkoveritulppaa, lähes 120 sydänpussitulehdusta, yli 40 keskenmenoa, yli 10 toispuoleista kuulonmenetystä...ja vaikka mitä muuta. Ihan itse keksittyjä lumevaikutuksia vaan.
Sulle on kerrottu pahoja satuja :(
 
Pitää paikkansa. Olin töissä ihotauti- ja allergiasairaalassa missä tehtiin erilaisia allergiaan liittyviä testejä. Potilas tuli lääkeallergian vuoksi tutkimuksiin ja sai plasebosta anafylaktisen shokin koska kuvitteli saaneensa allergiaa aiheuttavaa lääkettä.
Niin vai onko mahdollista olla allerginen plasebotabletin aineelle? Allergiahan on kehon virheellinen reaktio, mutta ihan anafylaktinen shokki - siitä en ole koskaan kuullut ennen. Tosin nyt olen
 

Yhteistyössä