Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Viimeinenkin toivo meni siinä, tänään ollut ihan kirkasta veristä vuotoa ja hyytymiä, alaselkä tulessa. Kyllä tää nyt kesken meni. :'( Eilen alkoi myös korona, että olo on kyllä aivan karsea ihan kaikin puolin.. Toivottavasti kaikki nyt sujuisi hyvin, kun ei oikein mihinkään pääse tässä tilanteessa näytillekään pitkään aikaan.
 
  • Surullinen
Reactions: Vehkis
Viimeinenkin toivo meni siinä, tänään ollut ihan kirkasta veristä vuotoa ja hyytymiä, alaselkä tulessa. Kyllä tää nyt kesken meni. :'( Eilen alkoi myös korona, että olo on kyllä aivan karsea ihan kaikin puolin.. Toivottavasti kaikki nyt sujuisi hyvin, kun ei oikein mihinkään pääse tässä tilanteessa näytillekään pitkään aikaan.
Voi ei 😢 💔
Tsemppiä kovasti. Toivottavasti kaikki sujuisi nyt sitten hyvin.
 
Mulla alkoi tulla tuhruvuotoa ja alavatsa tuntuu jännälle, lievää menkkajomotusta. Lisäksi infernaalinen kylmyys… noinkohan menee kesken tämäkin.
Pidän peukkuja ja varpaita pystyssä että olisi vain jotain harmitonta.

Viimeinenkin toivo meni siinä, tänään ollut ihan kirkasta veristä vuotoa ja hyytymiä, alaselkä tulessa. Kyllä tää nyt kesken meni. :'( Eilen alkoi myös korona, että olo on kyllä aivan karsea ihan kaikin puolin.. Toivottavasti kaikki nyt sujuisi hyvin, kun ei oikein mihinkään pääse tässä tilanteessa näytillekään pitkään aikaan.
Surkea tilanne. Kyllä ne onneksi ottaa vastaan vaikka koronakin, jos tarve tulee. Jospa kaikki menis kuitenkin niin että pärjäilet kotona. Voimia kovasti tilanteeseen!


Mulla vuoto on loppunut ja ollaan päästy jo taas petipuuhiinkin mikä on mukavaa. Tässä nyt kovasti kamppailen sen asian kanssa, että pitäisikö olla varovaisia ennen niitä menkkoja, vai annetaanko vaan mennä ja jos raskaaksi napsahtaisikin samantien niin so what. Toisaalta pelottava ajatus että sekin sitten menisi kesken. Varsinkin jos luvassa sama kyyti kun nyt tämän kanssa. Ristiriitaiset ajatukset kun ilmeisesti osa lääkäreistä suosittelee sitä taukoa imukaavinnan jälkeen ja osa ei. 🤷‍♀️
 
Viimeinenkin toivo meni siinä, tänään ollut ihan kirkasta veristä vuotoa ja hyytymiä, alaselkä tulessa. Kyllä tää nyt kesken meni. :'( Eilen alkoi myös korona, että olo on kyllä aivan karsea ihan kaikin puolin.. Toivottavasti kaikki nyt sujuisi hyvin, kun ei oikein mihinkään pääse tässä tilanteessa näytillekään pitkään aikaan.
Pahoittelut :cry:
Lohtu on laiha, mutta varhaisilla viikoilla on hyvät mahdollisuudet, että fyysisesti menee ilman komplikaatioita. Jaksamista. Ei se henkinen puoli helppo ole. 😞
 
Kiitokset lohduttavista sanoista!
Mennyt yllättävän vähillä fyysisillä kivuilla tähän asti. Huomaa kyllä, mistä kyse mut pärjännyt kyllä. Ehkä tää korona vienyt oman huomionsa, ei ole oikein erottanut mikä kipu mistäkin ja kuume pakottanut nukkumaan paljon. Vähän jännittää huomenna soittaa polille ja perua kontrolliaikaa. Tai en tiedä ottaisivatko kuitenkin tarkistamaan myöhemmin, onhan kaikki ok. Mut koronan takia aivan pakko ainakin huomiselta perua, eikä muutenkaan varmasti olisi huomisessa järkeä.

Kovasti koitan suunnata ajatuksia enemmän tulevaan. Pitääkö sitä siis odotella yhdet menkat, vai riittääkö että vuoto loppuu ja raskaustesti näyttää negaa, että voi yrittää uudelleen..?
 
Kiitokset lohduttavista sanoista!
Mennyt yllättävän vähillä fyysisillä kivuilla tähän asti. Huomaa kyllä, mistä kyse mut pärjännyt kyllä. Ehkä tää korona vienyt oman huomionsa, ei ole oikein erottanut mikä kipu mistäkin ja kuume pakottanut nukkumaan paljon. Vähän jännittää huomenna soittaa polille ja perua kontrolliaikaa. Tai en tiedä ottaisivatko kuitenkin tarkistamaan myöhemmin, onhan kaikki ok. Mut koronan takia aivan pakko ainakin huomiselta perua, eikä muutenkaan varmasti olisi huomisessa järkeä.

Kovasti koitan suunnata ajatuksia enemmän tulevaan. Pitääkö sitä siis odotella yhdet menkat, vai riittääkö että vuoto loppuu ja raskaustesti näyttää negaa, että voi yrittää uudelleen..?
Tuo yhden kierron odotus tapaa herättää keskustelua. Jotkut lääkärit suosittelevat (mm. omani), toiset ovat todenneet taukokierron olevan vanhentunutta ohjeistusta. Sitten on tieteellistä tutkimusta, jonka mukaan 3 ensimmäisellä keskenmenoa seuraavilla kierrolla on paremmat mahdollisuudet tulla uudelleen raskaaksi.

Oma kantani on ollut, että kroppa tietää kyllä tuleeko raskaaksi vai ei, eikä sitä erikseen tarvitse ehkäistä. Sen sijaan hormonaalista tukea ym. lääkityksiä en ole eka kierrolla keskenmenojen jälkeen käyttänyt. Ja tietysti kaavinnan/kohtutulehduksen tms. isomman jälkeen pohtisin kantaani uudelleen, mutta näitä en ole toistaiseksi kohdannut.

Jokainen joutuu vähän omista lähtökohdistaan miettimään. Eihän se ole pelkkä kroppa vaan myös pää, joka saattaa tarvita sen tauon. Tsemppiä pohdintoihin.
 
Tuo yhden kierron odotus tapaa herättää keskustelua. Jotkut lääkärit suosittelevat (mm. omani), toiset ovat todenneet taukokierron olevan vanhentunutta ohjeistusta. Sitten on tieteellistä tutkimusta, jonka mukaan 3 ensimmäisellä keskenmenoa seuraavilla kierrolla on paremmat mahdollisuudet tulla uudelleen raskaaksi.

Oma kantani on ollut, että kroppa tietää kyllä tuleeko raskaaksi vai ei, eikä sitä erikseen tarvitse ehkäistä. Sen sijaan hormonaalista tukea ym. lääkityksiä en ole eka kierrolla keskenmenojen jälkeen käyttänyt. Ja tietysti kaavinnan/kohtutulehduksen tms. isomman jälkeen pohtisin kantaani uudelleen, mutta näitä en ole toistaiseksi kohdannut.

Jokainen joutuu vähän omista lähtökohdistaan miettimään. Eihän se ole pelkkä kroppa vaan myös pää, joka saattaa tarvita sen tauon. Tsemppiä pohdintoihin.
Kiitos! :)
Ehkä jos tosiaan ei mitään tulehduksia tms. tule niin ei ainakaan erikseen lähdetä ehkäisemäänkään. Mies oli samoilla linjoilla, kun asiaa vähän pohdittiin. Ensi viikolla meen polille kontrolliin, tulee varmasti otettua sielläkin puheeksi sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: Spekulaattori82
Jos kirjoittaisin vähän omaa napaa: täällä ollaan taas hetken aikaa raskaana. Tai tällaisen tein tänään

En oikein osaa iloita. Taitaa olla viides plussa sitten yrityksen aloituksen. Luget käytössä, joten vuoto ei ala itsestään. Helmikuun toisella viikolla voisi olla varhaisultra niin näkee, onko siellä enää mitään elämää. Siihen asti limbo.
 
Jos kirjoittaisin vähän omaa napaa: täällä ollaan taas hetken aikaa raskaana. Tai tällaisen tein tänään

En oikein osaa iloita. Taitaa olla viides plussa sitten yrityksen aloituksen. Luget käytössä, joten vuoto ei ala itsestään. Helmikuun toisella viikolla voisi olla varhaisultra niin näkee, onko siellä enää mitään elämää. Siihen asti limbo.
Täällä eilen plussattu haamulla, ja tänään vahvemmalla viivalla. Takana vaan 1 km marraskuulla rv 10, mutta vaikeeta on innostua, vaikka iloinen kahdesta viivasta onkin.
Toivotaan nyt parempaa lopputulosta kummallekin ❤
 
Itsekin odottelen testin tekoa. Nyt dpo9.
Milloin teillä olisi La?
Enpä ole laskenut. Ollut vähän suojelumekanismi, ettei liikaa ala suunnitella tulevaa. :cautious: Viime kerralla taisin kyllä laskea, kun menkat oli viikon myöhässä. Nyt voisi odotella varhaisultraan (vaikka vähän itsensä pettämistä, kun ei ole liian vaikea laskea tammikuusta 9 kuukautta eteenpäin. 😁 ). Nyt on dpo12 ja huomenna testaan uudelleen niin näkee edes viivojen vahvistumista. Sekään ei toki mitään takaa, mutta jos ei hcg nouse niin uskaltaisi lopettaa luget.

Tsemppiä piinailuun! Toivotaan plussaa sinnekin :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Keksi82
Enpä ole laskenut. Ollut vähän suojelumekanismi, ettei liikaa ala suunnitella tulevaa. Viime kerralla taisin kyllä laskea, kun menkat oli viikon myöhässä. Nyt voisi odotella varhaisultraan (vaikka vähän itsensä pettämistä, kun ei ole liian vaikea laskea tammikuusta 9 kuukautta eteenpäin. ). Nyt on dpo12 ja huomenna testaan uudelleen niin näkee edes viivojen vahvistumista. Sekään ei toki mitään takaa, mutta jos ei hcg nouse niin uskaltaisi lopettaa luget.

Tsemppiä piinailuun! Toivotaan plussaa sinnekin
Heh. Minä taas laskeskelen jo heti kun menkat alkaa että mikä olisi la. Ja oviksen tultua tarkastan LA:n oviksen mukaan ja katselen ketkä lähtisi kanssani palstalta saman kuun odottajiin :D nyt oviksen mukaan LA on niin Kuun alussa että saa nähdä "tulisiko" kukaan ennen minua samalle kuulle 😁 muutaman päivän voi vielä mehustella ajatuksella
 
  • Haha
Reactions: Spekulaattori82
Jos kirjoittaisin vähän omaa napaa: täällä ollaan taas hetken aikaa raskaana. Tai tällaisen tein tänään

En oikein osaa iloita. Taitaa olla viides plussa sitten yrityksen aloituksen. Luget käytössä, joten vuoto ei ala itsestään. Helmikuun toisella viikolla voisi olla varhaisultra niin näkee, onko siellä enää mitään elämää. Siihen asti limbo.
Tsemppiä kovasti ja toivotaan, että tällä kertaa menee kaikki hyvin.

Mulla on sama suojelumekanismi, en katso laskettuapäivää, kun ne jotenkin piirtyy mieleen ja on vaikeita hetkiä sitten kun se ajankohta lähestyy. Tällä kertaa lääkkeitä neuvolasta soittaessa neuvolantäti kertoi sen päivän. Meinasin vastata, että kiitti vaan 🙈

Täällä myös luget käytössä. Tuleeko sulle mitään sivuvaikutuksia? Mulla taitaa nyt olla emättimen ärsytystä, kun tuhruilee vähän. Lisäksi en tiedä mikä oire on luge ja mikä raskaus.
 
  • Rakkaus
Reactions: Spekulaattori82
Onko kellään muuten testattu AMH-arvoa?

Mulla on se matala ja se kai vaikuttaa toistuviin keskenmenoihin. Silloin 10v sitten ei ollut mitään puhetta sen testaamisesta, mutta nyt se kesällä mitattiin kun pohdin itsellistä äitiyttä.
 
Tsemppiä kovasti ja toivotaan, että tällä kertaa menee kaikki hyvin.

Mulla on sama suojelumekanismi, en katso laskettuapäivää, kun ne jotenkin piirtyy mieleen ja on vaikeita hetkiä sitten kun se ajankohta lähestyy. Tällä kertaa lääkkeitä neuvolasta soittaessa neuvolantäti kertoi sen päivän. Meinasin vastata, että kiitti vaan

Täällä myös luget käytössä. Tuleeko sulle mitään sivuvaikutuksia? Mulla taitaa nyt olla emättimen ärsytystä, kun tuhruilee vähän. Lisäksi en tiedä mikä oire on luge ja mikä raskaus.
Kiitos tsempeistä! Ja jep, sitä LA tietoa on vähän vaikea välttää ja sitten voi vaan ihmetellä, miksi sen välttelystä on tullut itselle juttu. Toivotaan, että tuosta neuvolan lipsauttamasta tulee sinulle kuitenkin vaan ihana päivä. ❤

Luget ei minulla aiheuta oikeastaan mitään oireita. Tai... Tämä on toinen kierto, kun ne on käytössä ja molemmilla olen ollut raskaana. Että en minäkään ehkä osaa erottaa oireita. Mitään ärsytystä ei ole kyllä aiheuttanut ja kaikenlainen vuoto pysyi ainakin edellisellä kerralla täysin pois kunnes lopetin ne. Mutta olen kuullut tapauksista, joissa on (harmitonta) tiputtelua lugejen kanssa. Tsemppiä!
 
Dpo11 ja plussattu haamulainen LA olisi oviksesta laskettuna 3 tai 4.10. 😍. Myöhäinen keskenmeno rv15+3(muistaakseni). Tapahtui 28.9.21. Nyt herääkin paljon kysymyksiä, pitääkö mennä yksityiselle pyytämään kaikenlaisia pöpö näytteiden ottoja. Kun kalvojen puhkeamiselle ei löytynyt syytä silloin, oma mielikuvitus ja google on laukannut kaikenmoisia pöpöjä jotka voi syödä ne kalvot puhki. Kuten stfeptokokki b, joka minulta löytyi ja jota ennen ei ole minulla ollut muuden lapsien odotuksessa, ja jota ei hoideta kunnallisella kun sitä kantaa 40% naisista. Vai antaako kaiken edetä omalla painollaan. Voi hitsi
 
Jos englanninkielistä tekstiä jaksaa lukea, niin oheisen jutun kirjoittaja oli hyvin tavoittanut sitä tunneskaalaa, mitä itsekin on käynyt läpi. Siellä oli ihan mielenkiintoista asiaa toistuvien km:jen tutkimuksestakin.

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2020/may/05/my-four-miscarriages-why-is-losing-a-pregnancy-so-shrouded-in-mystery

Hiljattainhan brittien terveysviranomainen antoi suosituksen, että progesteronituki määrättäisiin matalalla kynnyksellä toistuvista km:sta kärsiville. Etenkin niillä joilla on km:jen lisäksi tiputtelutaipumusta, progesteronilisä on tuottanut mitattavia tuloksia. Kun itselläkin on ne luget käytössä, niin toivoisi että kuuluisi siihen onnekkaaseen joukkoon, jolle on apua.
 
On vaikea pohdinta sinulla @Keksi82. Vaikkei kalvojen ennenaikainen puhkeaminen olisikaan toistuva ilmiö, niin jos bakteeriasia vaivaa, kannattaa sitä varmaan käydä selvittelemässä. Ihan oman mielenrauhan vuoksi.

@iitu85, onko tuhruttelu pysynyt aisoissa?
Kiitos kysymästä, tuhru on pientä / ei ole ollenkaan. Alan päätyä siihen tulokseen, että lugen takia on paikat ärtyneet tiputtelemaan. En tiedä voiko niin käydä, mutta siltä tuntuu.
Mä olen neljässä raskaudessa vuotanut ihan hirvittävästi rv6-14. Paljon enemmän kuin edes kuukautisten monsuunipäivänä. Näistä neljännestä syntyi mun poika, eli vuotoa silloin myös. Viidennessä raskaudessa en vuotanut, mutta meni kesken silti. Yhdessä kaavinnassa todettiin kohdun väliseinää, en tiedä voiko sellainen olla syynä vuotoon 🤔 josko se väliseinä asettui sitten loppuun menneessä raskaudessa 🤔

Tiistaina mulla on neuvola ja ultra. Neuvolantäti varoitteli vanhasta ultralaitteesta, ettei saa säikähtää vaikkei mitään näy. En tiedä kuinka ison paniikkikohtauksen saan jollei näy. Perjantaina sitten naistenpolille ultraan.

-iitu 7+1 (G6P1)
 
  • Tykkää
Reactions: Spekulaattori82
Taas hävisi kaikki oireet eikä masukaan enää pömpötä. Tää on niin ahdistavaa kun ei tiedä mikä on tilanne. Näin vielä yöllä unta tuulimunasta, niin aamusta asti ollut asian suhteen epävarma olo.
 
Taas hävisi kaikki oireet eikä masukaan enää pömpötä. Tää on niin ahdistavaa kun ei tiedä mikä on tilanne. Näin vielä yöllä unta tuulimunasta, niin aamusta asti ollut asian suhteen epävarma olo.
Täsmälleen samat tunnelmat täällä. Viimeksi minulla aamuheräilyt ja ajoittaiset vatsan turpoamiset jatkuivat vielä sittenkin kun keskenmeno käynnistyi. Rintojen arkuus ja pieni etominen sen sijaan jotenkin hiipuivat jossain vaiheessa. Nyt sitten ollaan vasta tänään päivässä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa (dpo16) ja tuntuu, ettei rinnat ole tarpeeksi hellät eikä etomista taas ole pariin päivään ollut. Kyllähän sitä miettii, että joko se meni vai voiko vielä tällä hetkellä luottaa tummuviin testeihin. 😕

Sinulla on vielä tovi ultraan, mutta se on kuitenkin kulman takana. Jaksamista! Pidän sormia ristissä, että kaikki olisi teillä hyvin. ❤
 
Tänään kolme viikkoa kaavinnasta ja testiin piirtyy enää aikalailla viivanpaikka. Viime tiistaina oli vielä selkeä viiva vaikkakin haalea. Mutta jospa tämä nyt olisi tällä taputeltu. Oon vähän pohtinut että oiskohan mulla voinut olla loppuviikosta ovulaatio jo. Perjantaina oli sellainen nopea vihlaisu vasemmalla alavatsalla ja peitonheiluttelut kovasti mielessä. Niitä kyllä sitten heiluteltiinkin.. Nyt on rinnat aika arat ja lämmöt hiukan koholla niin mietityttää että oisko se voinut kuitenkin olla, vaikka oon ajatellut että tuskin vielä kun hcg selkeästi ollut vielä koholla viime viikolla. Noh, katsotaan parin viikon päästä joko ne menkat alkaisi.
 
Oli kyllä nämäkin menkat niin olemattomat ettei varmaan ollut edes mahdollista tulla raskaaksi. Km jälkeen on ollut kolmet menkat jotka sellaisia että nenää niistäessäkin tulee enempi verta.... No näissä pikkusen enempi kuin edellisissä mutta silti aika olemattomat. Kai se vaan kestää palautua eikä auta kun odottaa mutta surkeaa että km jälkeen tässä kestää kauemmin kuin 15v kierukan ja menkattomuuden jälkeen limakalvolla palautua... Voipi olla vauva tämän vuoden puolella enää turha haave, mahdollista ehkä mutta ei kannata edes toivoa jos vähän säästäisi pettymyksiltä itseään edes....
 

Yhteistyössä