Nyt puhuvat kaikista viisaista ne kaikkein viisaimmat. Sorry vaan piikitetyt, nyt teitä kaduttaa, mitä menittekään tekemään. Tsemiä teille.

vierailija
Suosittelen lukemaan ja kuuntelemaan myös tämän. Ihminen, joka koronapotilaita hoitaa, tietää varmasti, mistä puhuu, enemmän kuin ne, joilla ei ole suoraa kosketusta tilanteeseen.

 
vierailija
Suosittelen lukemaan ja kuuntelemaan myös tämän. Ihminen, joka koronapotilaita hoitaa, tietää varmasti, mistä puhuu, enemmän kuin ne, joilla ei ole suoraa kosketusta tilanteeseen.

"– Syksyllä alkoi tulla nuoria ja kohtuu terveitä enemmän teholle. Tuntui, että ei tämä ole mahdollista, tämän piti olla vanhusten ja monisairaiden ihmisten tauti.
Elämän ja kuoleman rajoilla olevien nuorten potilaiden hoitaminen on koskettanut. Tauti tuli jotenkin itseä lähemmäs, pohtii Puoliväli-Oksala.
– Potilaat voivat olla samassa elämäntilanteessa kuin itsekin olen, on perhettä, pieniä lapsia. Olen miettinyt, miten kamalaa se on perheelle, se kaikki epävarmuus, kun kukaan ei osaa sanoa, kuinka kauan tehohoito kestää ja mikä on lopputulos."
 
Hyvin kuvaa eräitä:

Tuossa Laten postaamassa videossa on erittäin hyvää argumentointia ja kritiikkiä.

Olen pähkäillyt täällä ihan samoja asioita mitä nyt kuulen videolta…🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: Latimeria
Ja nyt päästiin siihen, että videossa ihmetellään että miksi haittailmoituksia puretaan näillä resursseilla. Kuvittelisi, että tämä asia on niin vakava, ottaen huomioon jo kaikki varotoimenpiteetkin koronaan liittyen, että resursseja oltaisi lisätty, jotta saataisi nopeasti päivitettyä tietoa tilastoitavaksi.

Muistaakseni tph-sirkuksessakin saatiin lisättyä resursseja Migrille ja koko hässäkkään, miksi tässä koronakeississä resurssien lisääminen eritoten piikkien haittailmoitusten purkuun tuntuu olevan niin mahdotonta…
 
Siis olotila on suoran lainauksen mukaisesti 'vittumainen'. Täytyy kysellä kuulumisia jossain vaiheessa
Jep, ilmoittele tänne. Siis en halua vähätellä sen olotilaa, mutta tuo voi olla vielä deltaa. Ei kuulosta omikronilta.

Siis en pidä omikronia jonain maailmaa pelastavana kultakimpaleena, mutta mielenkiintoinen se on. Kai sekin tappaa joitakin huonokuntoisia, mutta pidän sitä tällä tiedolla lähinnä flunssan kaltaisena.
 
Viimeksi muokattu:
Olen todella iloinen, että nyt ei rokotemyönteisten argumentit voi olla ”vainoharhaiset/ammattitaidottomat/hörhöt/salaliittoteoreetikot/etc videossa levittävät disinfoa”, koska jokainen voi lukea meriitit ja asia on järkiperäistä.

Mielestäni on hyvä, että vihdoin annetaan tilaa myös kysymyksille, ihmettelylle ja kritiikille!
Yksi mielipide ilman kyseenalaistamista ei ole koskaan johtanut mihinkään hyvään.

Median tulisi käyttää haastatteluissa ammattilaisia erilaisine mielipiteineen, tietoineen ja antaa heidän depatoida! Tämä olisi oikein! 👍
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
On se hyvä
Juu se on hassua miten kourallinen ihmisiä luulee tietävänsä asiat paremmin kuin koko maailman kaikkien muiden maiden lääkärit, viranomaiset ja hallitukset. Ja tämä on koko maailman kaikkien valtioiden yhteinen salaliitto, jonka läpi vain koronakriitikot näkevät. Hassua lisäksi että vasemmistolaisten kriitikoiden mielestä tämä on lääketehtaiden ja miljonäärien salaliitto rahojen poisottamiseksi köyhiltä. Oikeistokriitikkojen mielestä kommunistien salajuoni oikeuksien rajoittamiseksi.... Tietylle uskonlahkollehan rokotekriittisyys on vain kätevä tapa säästää lasten kuluissa, rokotetaan vain ne lapset jotka aiotaan pitää ja jeesus otti loput luoksensa. Ei voinut mitään, jumalan tahto oli että ne kuoli.....
 
Kyllä minun nyt täytyy muuttaa kantaani, koska optisen hiiren kehittäjä on sanonut painavan sanansa koronasta... :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Tarpeeksi nettiä seulomalla löytää lyhyitä klippejä minkä tahansa asian tueksi. Se on ihan eri asia kuin vertaisarvioidut kansainväliset tutkimukset. Aika epätoivoinen oli tuon videon alku, kun lainataan lausuntoa maaliskuulta 2020 - silloinhan Suomessa oltiin vakuuttumassa, että maskeista ei ole mitään hyötyä (kertoo sen hetkisestä ymmärryksen tasosta, tosin minä olin eri mieltä aasialaislähteitä seuraamalla).

Mutta haluaisin nyt vihdoinkin kuulla kun @Latimeria ja @Lispetti kertovat, mikä olisi ollut heidän vaihtoehtonsa rokotteille yhteiskunnan suojaamiseksi? Ja muistutan, että palaan aiheeseen tammikuussa, kun omikron jyrää ja on sairastuttanut monen palstalaisenkin....
 
Viimeksi muokattu:
Jep, ilmoittele tänne. Siis en halua vähätellä sen olotilaa, mutta tuo voi olla vielä deltaa. Ei kuulosta omikronilta.

Siis en pidä omikronia jonain maailmaa pelastavana kultakimpaleena, mutta mielenkiintoinen se on. Kai sekin tappaa joitakin huonokuntoisia, mutta pidän sitä tällä tiedolla lähinnä flunssan kaltaisena.
Jo puolentoista vuoden ajan olet pitänyt kaikkia koronavariantteja flunssan kaltaisena, ei siis mitään uutta. Jos virus on tarpeeksi nopeasti tarttuva (kuten omikron nyt näyttää olevan), aiheuttaa se yhteiskunnalle suuria ongelmia vaikka kukaan ei kuolisi. Jos kolmannes kaikkien alojen työntekijöistä olisi sairaslomalla yhtäaikaisesti, yhteiskunta lakkaa toimimasta. Ja mihin sijoitetaan sairaalapotilaat, jos uusia tulee esim. 1000 kappaletta joka päivä ja kolmannes hoitajista on sairaana?

Pitkä matematiikka ja tilastotiede pakollisiksi lukioihin!
 
Tiäksää Latsku sun pitäisi nyt kyllä hyvä ihminen rauhoittua. Sinähän vaikutat kuin eräs Lis.. USA:n vaalien alla, tai kuten eräs Piholla oleva henkilö.
Sun ja erään m1ehen pitäisi katsoa edes 5 ekaa minuuttia aloituksen linkkiä, mutta ehkä te katsoittekin ja nyt teitä pelottaa :eek:

Kyllä me realistist ymmärretään se, nou hätä 🙂 (y)
 
Kyllä minun nyt täytyy muuttaa kantaani, koska optisen hiiren kehittäjä on sanonut painavan sanansa koronasta...

Tarpeeksi nettiä seulomalla löytää lyhyitä klippejä minkä tahansa asian tueksi. Se on ihan eri asia kuin vertaisarvioidut kansainväliset tutkimukset. Aika epätoivoinen oli tuon videon alku, kun lainataan lausuntoa maaliskuulta 2020 - silloinhan Suomessa oltiin vakuuttumassa, että maskeista ei ole mitään hyötyä (kertoo sen hetkisestä ymmärryksen tasosta, tosin minä olin eri mieltä aasialaislähteitä seuraamalla).

Mutta haluaisin nyt vihdoinkin kuulla kun @Latimeria ja @Lispetti kertovat, mikä olisi ollut heidän vaihtoehtonsa rokotteille yhteiskunnan suojaamiseksi? Ja muistutan, että palaan aiheeseen tammikuussa, kun omikron jyrää ja on sairastuttanut monen palstalaisenkin....
Hyvä kysymys ja minulla ei ole tähän ratkaisua tältä istumalta.

Vanhuksia ja heikkoja tulee suojata, sen osaan sanoa.

Olen jo vuosi sitten ihmetellyt, että mihin perustuu väite siitä, että kerran sairastettuasi/lusittuasi koronan, se tulisi 3kk (?) päästä uudelleen samoin oirein?
Itse olen oppinut, että viruksesta jää muistijälki ja näin ollen elimistö pärjää jo seuraavassa tartunnassa huomattavasti paremmin/torjuu viruksen heti kokonaan jne.

Prc-testin näyttäessä oireettomana positiivista - ei kerro voitko levittää tautia. Mielestäni oireettomien testaaminen on sikäli turhaa.

On monia juttuja mitä olen kyseenalaistanut ja ihmetellyt. Jatkan videon katsomista pyykkisavotan lomassa. Joudun varmaan kuuntelemaan videon uudelleen kun olen keskeyttänyt sen niin usein.

On tuossa videossa Tuomas Malinenkin, mutta hänen kommenttinsa liittyi lähinnä sananvapauteen. Mihin optisen hiiren kommentti liittyi? Jotenkin minusta tuntuu, että tartut lillukan varsiin. Jos argumentti on hyvä niin se on periaatteessa kai sama vaikka se tulisi Alepan kassaneidiltä?

Et olisi niin hirveän armoton mun kirjoituksille, en ole mikään asiantuntija. En pidä siitä että nimittelet minua hörhöksi, typeräksi tms. Tuon vain esiin ihmetyksiäni ja iloitsen siitä, että on muitakin joille on herännyt samanlaisia kysymyksiä kuin minulle.
Samaan hengenvetoon pyydän anteeksi jos olen kirjoittanut armottomasti sinun viesteistä, ei se ole hedelmällinen tapa - katson jatkossa tarkemmin että pysyn asiallisena.

Onko sinulle kaikki piikkin liittyen selkeetä pässin lihaa? Kyseenalaistatko joitakin valtamedian esittämiä yhden näkökulman asioita koronaan tai rokotteeseen liittyen?
 
Ja ne kuullaan rohkeiden huippuammattilaisten suusta, lampaita ei ole joukossa ainuttakaan
Late, ihan samanlaista leikekokoelmaa löytyy esim. luomisopin tueksi. Aina sinne muutama lääkäri, biologi ja taloustieteilijä löytyy ja ehkä hiiriammattilainenkin. Onko sillonkin kyse totuudesta huippuammattilaisten suusta?

Tuolla videolla ei juurikaan ollut tekemistä tieteen kanssa.

Ja vastauksesi puuttuu edelleen, Lissu jo vastasi: miten olisit suojannut yhteiskunnan, jos rokotukset eivät kelpaa? Ja miksi niitä vastustat, jos et ole itse alalla jossa rokotetta vaaditaan?
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Hyvä kysymys ja minulla ei ole tähän ratkaisua tältä istumalta.

Vanhuksia ja heikkoja tulee suojata, sen osaan sanoa.
Niin, et osaa tarjota vaihtoehtoa mutta vastustat toimivinta (ei todellakaan täydellistä) keinoa. Yhteiskunta ei voi noin toimia, odotella tumput suorina.

Olen jo vuosi sitten ihmetellyt, että mihin perustuu väite siitä, että kerran sairastettuasi/lusittuasi koronan, se tulisi 3kk (?) päästä uudelleen samoin oirein?
Itse olen oppinut, että viruksesta jää muistijälki ja näin ollen elimistö pärjää jo seuraavassa tartunnassa huomattavasti paremmin/torjuu viruksen heti kokonaan jne.
Virusten nopeaan muunteluun silloin, kun viruksen kantajia on satoja miljoonia, kuten koronan kohdalla nyt on. On turha muistella Ladan ominaisuuksia, jos alla on Tesla.

Viestisi loppuosaan vastaan myöhemmin, nyt minua odottavat muut riennot. Et ole typerä, mutta liian helposti johdateltavissa. Kauniita unia. 😙
 
vierailija
Kuinka taudin voi lusia? Ja tosiaan tämä on uusi tauti eikä vanhat säännöt immuniteetista pidä paikkaansa. Joistakin sairastetuista taudeista tulee pysyvä immuniteetti ja toisista ei. Koronasta ei tule kuin muutamaksi kuukaudeksi ja uusia muotoja tulee jatkuvasti
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Sun ja erään m1ehen pitäisi katsoa edes 5 ekaa minuuttia aloituksen linkkiä, mutta ehkä te katsoittekin ja nyt teitä pelottaa

Kyllä me realistist ymmärretään se, nou hätä
Pelottiko sinua vuoden 2000 maailmanloppu? Milleniatuho. Rikkaat rakensi bunkkereita itselleen ja köyhät vaan hamstrasi selviytymuspaketteja.
Sitten oli se zombi-maailmanloppukin. Yksi nainen oli vakuuttunut olleensa hetken aikaa zombi! Ehkä se olitkin sinä.
 
  • Haha
Reactions: Latimeria
Ja nyt päästiin siihen, että videossa ihmetellään että miksi haittailmoituksia puretaan näillä resursseilla. Kuvittelisi, että tämä asia on niin vakava, ottaen huomioon jo kaikki varotoimenpiteetkin koronaan liittyen, että resursseja oltaisi lisätty, jotta saataisi nopeasti päivitettyä tietoa tilastoitavaksi.

Muistaakseni tph-sirkuksessakin saatiin lisättyä resursseja Migrille ja koko hässäkkään, miksi tässä koronakeississä resurssien lisääminen eritoten piikkien haittailmoitusten purkuun tuntuu olevan niin mahdotonta…
Haittailmoitus on haittailmoitus. Se voi olla esim. se, että tuli migreeni rokotteen jälkeen. Se ei silti tarkoita sitä, että migreeni johtui rokoteesta. Haittailmoitusten tutkiminen pitää tutkia kunnolla. Sitä ei kannata tehdä epäpätevien henkilöiden toimesta.
 
vierailija
Haittailmoitus on haittailmoitus. Se voi olla esim. se, että tuli migreeni rokotteen jälkeen. Se ei silti tarkoita sitä, että migreeni johtui rokoteesta. Haittailmoitusten tutkiminen pitää tutkia kunnolla. Sitä ei kannata tehdä epäpätevien henkilöiden toimesta.

Tossa sullekin. Parisen sataa haittavaikutusta, joista on saatu korvauksia. 9miljoonaa annosta.
 

Yhteistyössä