Voisin luopua tehohoitopaikastani ja/tai maksaa hoidon kulut itse, jos sillä estäisin pakon hommata koronapassi

Mä haluan duuniin jotta saan rahaa japääsen matkustamaan enkä matkallekaan pääse jos mulla on korona!
No ymmärrän jos se uusi matka on niin lähellä.
Mutta muutoin 10 pv- 2 viikkoa eristyksissä -ei paha, ja sais puolen vuoden sairastamismerkinnän koronapassiin.

Miksi kävit ulkomailla ensin pienemmän reissun, jos siellä tarvitsi pelätä koronaa? (Siis mä en henk.koht. sun reissujasi moiti, mutta en näe logiikkaa)
 
vierailija
Siis koska nyt lässytetään muka-hurskaasti että passilla suojataan rokottamattomia, niin voin sanoa etten sitä suojelusta tartte. Ja enhän mä olisi rokotetuille uhka, eikö niin?

Eli saisin viipottaa ties missä ilman passia. Ok, kunnon maskia käyttäisin.
Justhan sä kirjoitit että joudut rokotteet töiden takia ottamaan mutta et ota passia. Niin miten se pomo sitten tietää että olet rokotettu? Laastarista?
 
Sun pitää kirjoittaa hoitotahto valmiiksi, Muuten sut otetaan hoitoon.
Juu mutta kun se ei koronapassipakkoa estä. Siitä ei olisi hyötyä siis.
Mutta jos aloitusviestissäni esitetty tilanne tarjottaisiin, kirjoittaisin heti hoitotahdon uusiksi. Vaihtokauppa, ja saisin vapauden.
Ei huono, sanois Jorma Uotinen.

Ja koronapassi ei ole ainut, tulee 1 yhteinen EU:n digitaalinen passi, jossa koronapassi on vain osa sitä.
 
No ymmärrän jos se uusi matka on niin lähellä.
Mutta muutoin 10 pv- 2 viikkoa eristyksissä -ei paha, ja sais puolen vuoden sairastamismerkinnän koronapassiin.

Miksi kävit ulkomailla ensin pienemmän reissun, jos siellä tarvitsi pelätä koronaa? (Siis mä en henk.koht. sun reissujasi moiti, mutta en näe logiikkaa)

Vähemmänhän sitä siellä tarvitsi pelätä. Kaikkialla huolehdittiin turvaväleistä ja jokaiikalla oli maskit. Lapsillakin!
 
vierailija
Se "Koronapassi" on niin yksinkertainen juttu, Omakannasta tulostettava/kopioitava/skannattava tunniste, jonka sitten voi näyttää paikoissa, joissa sitä edellytetään. Esimerkiksi lapseni harrastuksen joulumyyjäisissä on käytössä yli 16-vuotiailla. Hällä on se jo kännykässä valmiina. Ei sattunut yhtään, edes se rokote.
 
Aatella, sais pyöriä vaikka ja missä, kun käyttäis kunnon maskia ja huolehtis turvaväleistä. En FFP:n avulla itsekään saisi koronaa 90 % varmuudella ja riski olla teholla olis entistä pienempi.
Töissä pystyn ruokailunkin järjestämään yksin tapahtuvaksi.

Sit koronalääkettä odotellessa.

Se ois elämää, voi pojat! :)
 
Aatella, sais pyöriä vaikka ja missä, kun käyttäis kunnon maskia ja huolehtis turvaväleistä. En FFP:n avulla itsekään saisi koronaa 90 % varmuudella ja riski olla teholla olis entistä pienempi.
Töissä pystyn ruokailunkin järjestämään yksin tapahtuvaksi.

Sit koronalääkettä odotellessa.

Se ois elämää, voi pojat!

Ööö. Toi ei eroa oikein mitnkään mun tän hetken tilanteesta.

Paitsi että käytän töissä, ulkona, halvempia maskeja jos taas täytyy, ku ei kukaan kuitenkaan ole lähellä.
 

Yhteistyössä