WHO: koronarokote suojaa tartunnoilta vain 40 prosentilla. FFP2-maskin teho 90 %. Eli miksi koronapassi?

Rokotevouhottajat alkavat ehkä tulla järkiinsä? Mutta WHO:n pääjohtaja sanoi että rokotettujen on myös käytettävä maskia.
Pyh. Sitä sinistä talouspaperin ja Wiledan harsorätin välimuotoa, joka ei suojaa mitään.
FFP2 auttaa paremmin kuin rokote, koska sen teho on 90 %.


 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Sun otsikkosi on pielessä:

"WHO:n mukaan koronavirusrokotteet vähentävät tartuntoja noin 40 prosentilla deltavariantin kohdalla. Ennen deltavarianttia rokotteiden arvioitiin estävän noin 60 prosenttia tartunnoista"
 
vierailija
Rokotevouhottajat alkavat ehkä tulla järkiinsä? Mutta WHO:n pääjohtaja sanoi että rokotettujen on myös käytettävä maskia.
Pyh. Sitä sinistä talouspaperin ja Wiledan harsorätin välimuotoa, joka ei suojaa mitään.
FFP2 auttaa paremmin kuin rokote, koska sen teho on 90 %.


Miksi ei kannata ottaa 40% lisäsuojaa väestölle?
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Mä näen aniharvoin FFP2/3-maskia. Se sinisen rätin teho on joku 20-30 %?
Meidän kunnassa on 1 %:lla ollu korona.
Ja teillä oli pieni kylä, vain joku 10 000 asukasta noin suurinpiirtein. Mikä on rokotekattavuus?

Just tässä muuten ihmeteltiin toisessa ketjussa, millanen mäihä sul oikeen on, kun 15 tuttua saanut vakavia oireita rokotteesta.

Et jos vakavia oireita olis saanu vaikka 20 000 suomalaista, (oikea määrä 4000) niistä 15 ois sun tuttuja. Taidat olla tilastollinen vääristymä!
 
Ja teillä oli pieni kylä, vain joku 10 000 asukasta noin suurinpiirtein. Mikä on rokotekattavuus?

Just tässä muuten ihmeteltiin toisessa ketjussa, millanen mäihä sul oikeen on, kun 15 tuttua saanut vakavia oireita rokotteesta.

Et jos vakavia oireita olis saanu vaikka 20 000 suomalaista, (oikea määrä 4000) niistä 15 ois sun tuttuja. Taidat olla tilastollinen vääristymä!
No oon itsekin todennu, että mulla taitaa olla laaja tuttavapiiri, vaikka olen osittain vähän erakkoluonne. Sukulaisista tulee 50 henkilöä mun ja miehen puolelta, naapureita/kyläläisiä/viereisen kylän porukkaa joista jotain tiedän on 50-60, kavereita/ystäviä 10-20, miehellä kaksinverroin enemmän, työkavereilta kuulee koko ajan juttua.

Ja siis sana kiirisi jos ois jollekulle tullu koronasta ikäviä oireita. En tiedä tässä kunnassa ketään. Rokoteoireita, juuuuuhhhh..
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
No oon itsekin todennu, että mulla taitaa olla laaja tuttavapiiri. Sukulaisista tulee 50 henkilöä mun ja miehen puolelta, naapureita/kyläläisiä/viereisen kylän porukkaa joista jotain tiedän on 50-60, kavereita/ystäviä 10-20, miehellä kaksinverroin enemmän, työkavereilta kuulee koko ajan juttua.

Ja siis sana kiirisi jos ois jollekulle tullu koronasta ikäviä oireita. En tiedä tässä kunnassa ketään. Rokoteoireita, juuuuuhhhh..
Nelisen-viitisensataa tuttua, joista 15 kuuluu tuohon neljään tuhanteen? Huh!
Juuuuh. Onkohan siellä geeneissä jotain häikkää, onko ne ihmiset pieneltä alueelta?

Niin mikä oli se rokotekattavuus? Onko teillä hiljainen kylä, kun huonoilla maskeilla ei tartu?
 
Ja rokotemyönteiset: testatkaa asiaa kuuntelemalla ihmisiä ja aloittamalla keskustelu rokotehaitoista.
Kaikki eivät uskalla puhua haitoista.

Mulla on yks kaveripoppoo jotka on todella rokotemyönteisiä, ja siinä porukassa ei kukaan ole uskaltanut vielä kyseenalaistaa koronarokotetta.

Mun paras ystävä on mallia "tottakai vastuullinen ihminen ottaa rokotteen", ja hänen kanssaan kävin kriittisempää keskustelua vasta 1 kk sitten.

Ei myöskään työpaikalla kukaan ole uskaltanut puhua pahaa rokotteesta. Mutta sitten kun avasin keskustelun työporukassa (puhutaan koronasta harvoin), niin alkoi tulla hiljaa, kahdenkesken, melkein kuiskaten sanottuja juttuja näiden perheenjäsenistä, sukulaisista jne. Tai heidän omia kokemuksiaan.

Ne jotka mulle on kertoneet, on samaa ikäluokkaa kuin nuo rokotemyönteiset, ja samanlaiset sosiaaliset piirit.

Ihmiset eivät uskalla tuolla julkisesti puhua rokotetta vastaan, kuin vasta jos itse alkaa kertoilla keissejä. Keskustelupalstat on eri, tämmöisissä porukalla ei ole kulissit päällä.

Rokotemyönteisyys on sosiaalinen normi nykyään, valitettavasti. Ja tiukka sellainen. Mä rinnastaisin 5-10 vuotta sitten ma_mumyönteisyyteen tai nyt vallalla olleeseen wokeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
vierailija
Ja rokotemyönteiset: testatkaa asiaa kuuntelemalla ihmisiä ja aloittamalla keskustelu rokotehaitoista.
Kaikki eivät uskalla puhua haitoista.

Mulla on yks kaveripoppoo jotka on todella rokotemyönteisiä, ja siinä porukassa ei kukaan ole uskaltanut vielä kyseenalaistaa koronarokotetta.

Mun paras ystävä on mallia "tottakai vastuullinen ihminen ottaa rokotteen", ja hänen kanssaan kävin kriittisempää keskustelua vasta 1 kk sitten.

Ei myöskään työpaikalla kukaan ole uskaltanut puhua pahaa rokotteesta. Mutta sitten kun avasin keskustelun työporukassa (puhutaan koronasta harvoin), niin alkoi tulla hiljaa, kahdenkesken, melkein kuiskaten sanottuja juttuja näiden perheenjäsenistä, sukulaisista jne. Tai heidän omia kokemuksiaan.

Ne jotka mulle on kertoneet, on samaa ikäluokkaa kuin nuo rokotemyönteiset, ja samanlaiset sosiaaliset piirit.

Ihmiset eivät uskalla tuolla julkisesti puhua rokotetta vastaan, kuin vasta jos itse alkaa kertoilla keissejä. Keskustelupalstat on eri, tämmöisissä porukalla ei ole kulissit päällä.

Rokotemyönteisyys on sosiaalinen normi nykyään, valitettavasti.
Kysy lissulta, sehän aloitti eilen ketjun ja vastailtiin sille avoimesti. Ei tykännyt vastauksista. Rokotehaittoja siis se kuutisen tuhatta. Ehkä kaikki tuleekin teidän kunnasta. Ehkä siellä sukurutsataan enemmän kuin muualla.

Miksi ette hyväksy eriäviä mielipiteitä? Miksi valehtelette?
 
vierailija
No oon itsekin todennu, että mulla taitaa olla laaja tuttavapiiri, vaikka olen osittain vähän erakkoluonne. Sukulaisista tulee 50 henkilöä mun ja miehen puolelta, naapureita/kyläläisiä/viereisen kylän porukkaa joista jotain tiedän on 50-60, kavereita/ystäviä 10-20, miehellä kaksinverroin enemmän, työkavereilta kuulee koko ajan juttua.

Ja siis sana kiirisi jos ois jollekulle tullu koronasta ikäviä oireita. En tiedä tässä kunnassa ketään. Rokoteoireita, juuuuuhhhh..


Asutko jossan Pohjanmaalla, jossa vähiten otettu koronarokotteita? Sekä ilmeisesti myös lestadiolaisia? Sukua ainakin riittää ja yhteiskemuja uskonnon varjolla vai?
 
vierailija
Rokotevouhottajat alkavat ehkä tulla järkiinsä? Mutta WHO:n pääjohtaja sanoi että rokotettujen on myös käytettävä maskia.
Pyh. Sitä sinistä talouspaperin ja Wiledan harsorätin välimuotoa, joka ei suojaa mitään.
FFP2 auttaa paremmin kuin rokote, koska sen teho on 90 %.




Ketkä tulevat kuolemaan todennäköisimmin koronaan? Rokottamattomat.
Ketkä ovat nyt jo sairaalassa ja tehohoidossa enimmistönä? Rokottamattomat.


WHO kertoi tiistaina ennusteestaan, jonka mukaan nykyisen kehityksen jatkuessa koronavirukseen liittyvien kuolemien määrä kasvaa Euroopassa 700 000:lla maaliskuuhun mennessä.

Tämä tarkoittaisi kuolemantapausten määrän nousua nykyisestä 1,5 miljoonasta 2,2 miljoonaan.
Tarkastelussa mukana olleista 53 maasta WHO arvioi sairaaloiden teho-osastojen olevan äärimmäisen tai erittäin kuormittuneita 49 maassa marraskuun ja ensi maaliskuun ensimmäisen päivän välisenä aikana.

 
vierailija
Aika erikoista, ettei asioista uskalleta puhua eikä omia näkemyksiä ilmaista. Lienee nuorempien ihmisten ongelma ja se että on pakko tulla hyväksytyksi jossain porukassa. Vanhemmat ihmiset sanoo suoraan mielipiteensä ja piut paut välittää siitä mitä jotkut toiset ovat mieltä.
Lähipiirissämme suurin osa on tupla ja tripla rokotettuja mutta kyllä on muutama rokotekielteinenkin. Saa olla so what eikä kummatkaan yritä tuputtaa omia juttujansa koska kyseessä kuitenkin on aikuisia ihmisiä jotka kantavat itse vastuun siitä mitä tekevät tai eivät tee.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ketkä tulevat kuolemaan todennäköisimmin koronaan? Rokottamattomat.
Ketkä ovat nyt jo sairaalassa ja tehohoidossa enimmistönä? Rokottamattomat.


WHO kertoi tiistaina ennusteestaan, jonka mukaan nykyisen kehityksen jatkuessa koronavirukseen liittyvien kuolemien määrä kasvaa Euroopassa 700 000:lla maaliskuuhun mennessä.

Tämä tarkoittaisi kuolemantapausten määrän nousua nykyisestä 1,5 miljoonasta 2,2 miljoonaan.
Tarkastelussa mukana olleista 53 maasta WHO arvioi sairaaloiden teho-osastojen olevan äärimmäisen tai erittäin kuormittuneita 49 maassa marraskuun ja ensi maaliskuun ensimmäisen päivän välisenä aikana.

Hmm, ja jossain oli jo tilastoa että 30-40 % teholla olevista on tuplarokotettuja?

Siis valitettavaa on, että rokottamattomat eivät suojaudu. En mä heitä työpaikoilta tai julkisista kulkuvälineistä häätäisi, mutta pitäkööt maskia. Ja pysykööt nyt ees puoli vuotta pois baareista.

Ei mua haittaisi jos teho-osastopaikoissa otettaisiin rokotetut ensin.
Koska teholle joutumisen riski on työikäisellä todella pieni, todennäköisyys mulla joutua teholle on pieni.

Mutta tehtäköön sama raakkaaminen myös tupakoijille ja alkoholisteille.
 
vierailija
Aika erikoista, ettei asioista uskalleta puhua eikä omia näkemyksiä ilmaista. Lienee nuorempien ihmisten ongelma ja se että on pakko tulla hyväksytyksi jossain porukassa. Vanhemmat ihmiset sanoo suoraan mielipiteensä ja piut paut välittää siitä mitä jotkut toiset ovat mieltä.
Lähipiirissämme suurin osa on tupla ja tripla rokotettuja mutta kyllä on muutama rokotekielteinenkin. Saa olla so what eikä kummatkaan yritä tuputtaa omia juttujansa koska kyseessä kuitenkin on aikuisia ihmisiä jotka kantavat itse vastuun siitä mitä tekevät tai eivät tee.
Kai tuon valehtelun ja mustamaalaamisen haistaa jo kauas. Echo on sellainen katujyrä, että ei varmasti kukaan uskalla sanoa sille olevansa rokotemyönteinen. Tulee saarna illujen maailmanlopusta.

Tai sit on muuten tosi kieroutunut ilmapiiri työpaikalla. Ihme, että tuollaisia asioita edes nostetaan esiin. Meillä ihmiset on itse puhuneet, jos on tahtoneet.
 
vierailija
Mitä jos Echo et nyt sitten vuorostasi astuisi minun perusoikeuksieni päälle ja rajoittaisi vapauttani vaatimalla maskin käyttöä. Minä olen rokotteeni ottanut ja se riittää minulle.
 

Yhteistyössä