Juu, siis niptistä nimenomaan kyse.Onko teillä myös nipt? Tavallisessa seulassa ei sukupuolta selviä?
Juu, siis niptistä nimenomaan kyse.Onko teillä myös nipt? Tavallisessa seulassa ei sukupuolta selviä?
Ota puheeksi neuvolassa, pääset varmasti pelkopolille Siihen kuuluu jonkin verran enemmän ultriakin, tai ainakin pk-seudulla. Itse kävin tokassa raskaudessa, kun esikoisen synnytyksestä jäi pahat traumat. Oon monesti kuullu puhuttavan vk 6+3, jollon pitäs kuulua!Kiitos kaikille vanhoille tutuille viesteistä, ja tosiaan mukava tutustua myös kaikkiin muihin Monet ovatkin jo hyvillä viikoilla, onnea vielä kaikille!
Itsellä niin alussa että tänä aamuna iski kauheat pelot siitä jos tämä unelma viedäänkin pois kaikkien näiden vuosien jälkeen. Ennen 2.5 vuoden yritystä haaveilin 2.5 vuotta että voitaisiin aloittaa yritys kunnes mieskin oli lopulta mukana ajatuksessa. Tuntuisi kohtuuttomalta jos 5 vuoden odottamisen jälkeen tämä unelma vietäisiin pois, en tiedä miten siitä selviäisi... Toista ihmettä tuskin enää tulisi. Mulla on aiemmat 2 lasta syntyneet hätäsektiolla joten mulla on tehty pystyviilto ja nyt alkoi pelottaa hirmuisesti tuon sektioarven vaikutukset raskauteen sekä se että kohdun on todettu olevan hyvin kiinnikkeinen. Googlettaminen pahensi asiaa. Onko muilla ollut alkuraskaudessa pelkotiloja? Miten ootte päässeet niistä yli? Aiemmista raskauksista on sen verran aikaa etten muista tällaisia pelkoja olleen, toki aiemmat kokemukset vaikuttuvat nyt myös.
Koska voisi aikaisintaan mennä varhaisultraan? Ehkä rauhoittaisi vähän kun tietäisi onko alkio kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja näkisi sydämen sykkeen...
Sori kun viesti on hieman alakuloinen, olen melko positiivinen ihminen ja näen yleensä asiat valoisasti. Nyt on todella vaikea olla näiden pelkojen kanssa...
Mulla on kokemuksia tuulimunasta keskeytyneeseen keskenmenoon, tuplaraskaudesta sektioon joten kaikki liikaa tieto mitä voi tapahtua pahimmillaan pelottaa.Tervetuloa kaikille ja sulla Vaapukkaa onki näimmä enemmän lapsia ko mulla sielä kotona temmeltämässä. Mitä pelkoja sulla on, liittyykö synnytykseen vai jihonki muuhun. Ei roki oo pakko kertoa jos et halua.
Itellä onneks ollu kaikki neljä edellistä ihan hyviä synnytyskokemuksia, mut olen miettiny et joka kerta sitä oottaa vähemmän sitä kärvistelyä.
Mulla nyt rv 24 ja nukkumisesta on tullu hankalaa mullekki. Ei niinkään vessassa köynnin takis vaan sen takia etten vaan löydä hyvää asentoa ja pyörin koko yön...
Noh toivotaan ettei pahene. Vartalotyynyn kävin ostaan, jos se helpottas asennon löytämistä.
Kiitos kysymästä, tämä raskaus sujunut ihan hyvin, hieman vuotoja alussa. Edellinen raskaus vuosi sitten päättyi km viikolla 20. Kaikki epätavallinen olossa pelottaa. Uskon kuitenkin että salama ei kahta kertaa iske peräkkäin samaan.Tervetuloa Vaapukkaaa ja onnea raskaudesta. Millainen raskaus on ollut? Onko pelkoja ollut aiemmissa raskauksissa?
Ja hei vain kaikille muillekin! Minulla nukkuminen helpottanut. Ehdin jo huolestua, nukunko enää ollenkaan ennen synnytystä.. en tiedä mikä auttoi, yhtäkkiä vaan huomasin että en enää heräile. Vessassa ramppaamisesta tuli mieleen, minulla oli sitä myös yhteen väliin ja otettiin näyte, ei mitään tulehdukseen viittaavaa. Sekin oire katosi, mutta nyt taas huomaan että tullut takaisin. Iltaisin en uskalla juoda paljoa vettä, mutta silti herään öisin vessaan useammankin kerran.
Jos tuntuu että yöllä herää lonkka/jalkakipuihin niin kannattaa ottaa magnesiumia ja rautaa. Siis sen mamma vitamiinin lisäksi. Mulla on helpottanut sillä lonkka ym kivut.Oottelen jännityksellä @KirJoh89 ultrakuulumisia!
Täällä oloissa ei juurikaan muutosta, eilen ekan kerran 16viikkoon söin aamupalan pystyasennossa enkä oksentanut! Mutta tänään taas menty pää pöntössä. Jotain positiivista kuitenkin edes tuo yksi päivä, ajattelin kyl jo et nytkö se helpottaa mut ei näköjään.
Öisin alkanut vaivaa lonkat, ne puutuu ja kipeytyy kun voi vaan kyljellään nukkua, kokeilin nyt tyynyä jalkojen väliin ja sain ehkä himpun verran paremmin nukuttua.
Vauvan liikkeet tuntuu lähinnä vaan iltaisin ja just ennenku menee nukkumaan, malttamattomana ootan et alkais tuntee niitä pitkin päivää
Mulla pari päivää kohtu muistutti itsestään välillä kovillakin vihlaisuilla ja repäisykivuilla. Eilen jomotteli koko päivän. En silti ole kovin huolissani vaan ajattelen, että ovat kohdun kasvukipuja. Silloin kun minulla oli kkm 6+3 en tuntentunut mikäänlaisia kipuja ja tuikkailuja. Toivotaan että kaikki on hyvin.Mulla on kurja mieli, on tunne että kesken tämä raskaus menee. Tänään on ollut jo useamman tunnin aika voimakasta korventelua kohdussa ja mahakin on vähän sekaisin. Vuoto ei ole vielä alkanut. Osasin kyllä odottaa, kun tiedostan miten yleisiä keskenmenot ovat, mutta silti surettaa. Katsotaan nyt mihin tämä kehittyy. Onko muilla ollut alkuraskaudessa vastaavaa ja alkio ollut kuitenkin kunnossa? Menkkakorventeluiksi kuvaisin.
Ymmärrän. Itsekkin tosi vaikea uskoa, että kohdussa olisi mitään elämää. Keskenmeno itsellä tapahtui kesällä ja oli vain yhdet kk välissä, kunnes raskauduin uudelleen. Kävin nyt 6+1 ultrassa ja syke näkyi. Ensi viikolla toinen ultra ja pitäisi olla 9+2 tuolloin. Pakko käydä vielä kurkkimassa.Mulla korvensi monta tuntia ja maha toimi useaan otteeseen sen aikana. Panadol taisi nyt auttaa kun ei enää ole juurikaan kipuja. Saattaahan se olla suolistoperäistäkin. Vuoden 2020 keskenmeno pyörii mielessä nyt ja se kokemus varmaan vaikuttaa siihen että en osaa nyt ajatella positiivisesti vaan pelkään heti pahinta.
Mulla oli tässä raskaudessa sillon alussa koviakin kipuja mut oli myös pientä vuotoa. Tietty pelotti kun mullakin monta peräkkäistä keskenmenoa, paitsi että esim 2 edellisintä keskeytynyttä km mitä oli niin ei mitään kipuja eikä vuotoja ja niin vaan sydämet lakkas lyömästä just ennen nt ultria. Tämä raskaus tuli todelliseksi ultrassa 10+6 eikä kivuille ja tiputtelu vuodoille ollut muita syitä kun raju oksentelu ja kohdun kasvukivut. Nt ultrassa myös kaikki hyvin. Sen jälkee ollut pari kertaa supistuksia niin että on panadolia joutunu ottaa ja repäisykipuja. Veikkaan että tunnen nyt enemmän kaikkea koska ollut keskenmenoja, ja ollut kohtu kovalla koetuksella.Mulla on kurja mieli, on tunne että kesken tämä raskaus menee. Tänään on ollut jo useamman tunnin aika voimakasta korventelua kohdussa ja mahakin on vähän sekaisin. Vuoto ei ole vielä alkanut. Osasin kyllä odottaa, kun tiedostan miten yleisiä keskenmenot ovat, mutta silti surettaa. Katsotaan nyt mihin tämä kehittyy. Onko muilla ollut alkuraskaudessa vastaavaa ja alkio ollut kuitenkin kunnossa? Menkkakorventeluiksi kuvaisin.