Postissa saapui tänään kissa-ansa! Kohta lähtee naapurin irtokissa löytöeläinkotiin!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Nii.

Mun mummon katinpentu, maalla, katosi. Ja löytyi sit kuukauden päästä naapurin viljasiilon pohjalta. Nälkään ja janoon kuolleena.

Toinen kisu taas raahautui kotiin tienposkesta etujaloillaan itseään eteenpäin vetäen ku joku oli ajanut takapuolen yli.


Turvallista on kisuilla vapaana temmeltää!
Ja välillä juoksee poroja/hevosia ym. muita koti/tilaneläimiä vapaana.
Kuuluu elämäään.
 
Pointti on eläinsuojelu. Siis kissan elämän turvaaminen.

Ei se, kärsivätkö ihmiset tuhoeläimistä.


Toki, mun puolesta kissat ja koiratkin saisivat olla vapaasti maalla vaikka riskinsä siinäkin on. Multa ja sulta vaan ei kysytä kun kyseessä on suomen laki.
Juu näin on.
Laki sanoo, että kissojen vapaana pito on laissa kielletty ainoastaan tietyissä paikoissa, esimerkiksi kuntopoluilla, uimarannoilla tai leikkipaikaksi varatuilla alueilla.
 
No joo, en puhunut pelloilla olevista jyrsijöistä. Mutku sitten on näitä joiden mielestä kissa saa ruoan pihalta. Eivät anna ruokaa kissalle.
Ei tuu kissoille nälkä maalla, siellä on runsaasti syötävää.
Talvella voi extraruokkia.

Juuri tämä on se idea, että kissa saa ravintoa kun se syö ne tuhoeläimet. Tämä on kissan luonnolle myöskin maailman paras asia - se päääsee metsästämään!

Jos ajatellaan, että on rääkkäystä kun kissa on vapaana ja metsästää itse oman ruokansa niin mites kissanäyttelyt, kissan pukemiset ym. lajille erittäin epäolennaiset jutut - eivätkö ne ole kamalaa rääkkäystä?

Ihminen haluaa muokata eläimistä jotakin mitä ne eivät kaipaa. Koirillekin on nykyään tarjolla vaikka mitä - tyyliin rivitanssista kuviokelluntaan. Koira on tyytyväinen kun saa kaivaa, haistella, juosta jne. Ei se kaipaa mitään veskassa kantelua tai vaatteita.

Mun mielestä on loistavaa, että kissat saavat maalla olla kissoja!❤
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Etkös sinäkin asu vetelässä?

Korsoa tai Keravaa en vielä laskis maaseutupitäjäks…

Mää tarkoitin, että maalla missä maatiloja jne. ei kissoja loukuteta.
En mä asu Uudellamaalla vaikka työkämppä täällä onkin. Meiltä kotoa on lähimmälle maatilalle noin 300 metriä. Ja kahta puolta tonttia ympäröi vilkasliikenteinen tie. Kantatielle on kilometri. Ei oo kissan vapaanaolopaikka se, ei, vaikka ois kuinka maatila.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Jos kissat pitää saada maalta vapaana kuljeksimasta, niin kiellettäkööt vastavuoroisesti ne kokonaan kaupungeissa, olemasta neukkukuutioissa vankeina.
Ainoastaan vanhainkoteihin ja vanhuksille niitä voisi antaa.

Sama koskekoon kaikkia marsuja, hamstereita, kilpikonnia, käärmeitä, akvaarioita. Onko jonkun mustatukkasen, tatskatun nenärengas-elokapinalaisen minikämppä niille lajityypillinen elinympäristö? EI.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Jos kissat pitää saada maalta vapaana kuljeksimasta, niin kiellettäkööt vastavuoroisesti ne kokonaan kaupungeissa, olemasta neukkukuutioissa vankeina.
Ainoastaan vanhainkoteihin ja vanhuksille niitä voisi antaa.

Sama koskekoon kaikkia marsuja, hamstereita, kilpikonnia, käärmeitä, akvaarioita. Onko jonkun mustatukkasen, tatskatun nenärengas-elokapinalaisen minikämppä niille lajityypillinen elinympäristö? EI.
 
  • Haha
Reactions: Echo
No joo, en puhunut pelloilla olevista jyrsijöistä. Mutku sitten on näitä joiden mielestä kissa saa ruoan pihalta. Eivät anna ruokaa kissalle.
Kyllä on niin, että jos kissaa pitää siinä tarkoituksessa, että se pitää jyrsijät kurissa, on siitä huolehdittava ihan yhtäläisesti kuin mistä hyvänsä hyöty- tai tuotantoeläimestä.
Kun pakkaset alkavat ja jyrsijöiden "sisäänmarssi" on ohi tarvitsevat kissat säännöllisesti ruokaa ja vettä, puhumattakaan siitä, että niillä pitää olla kuiva ja vedoton paikka, missä oleskella. Näin ne leimautuvat omaan alueeseensa eivätkä lähde etsimään parempia oloja muualta.
Ja sitä mukaa, kun kevät edistyy, ne lähtevät taas saalistamaan, tosin silloinkin niiden ruokinnasta pitää huolehtia.
Siitä olen samaa mieltä, mitä moni muukin, että hoitamattomat, kodittomat kissat pitää hoitaa tavalla tai toisella pois tuhojaan tekemästä.
 
Kyllä on niin, että jos kissaa pitää siinä tarkoituksessa, että se pitää jyrsijät kurissa, on siitä huolehdittava ihan yhtäläisesti kuin mistä hyvänsä hyöty- tai tuotantoeläimestä.
Kun pakkaset alkavat ja jyrsijöiden "sisäänmarssi" on ohi tarvitsevat kissat säännöllisesti ruokaa ja vettä, puhumattakaan siitä, että niillä pitää olla kuiva ja vedoton paikka, missä oleskella. Näin ne leimautuvat omaan alueeseensa eivätkä lähde etsimään parempia oloja muualta.
Ja sitä mukaa, kun kevät edistyy, ne lähtevät taas saalistamaan, tosin silloinkin niiden ruokinnasta pitää huolehtia.
Siitä olen samaa mieltä, mitä moni muukin, että hoitamattomat, kodittomat kissat pitää hoitaa tavalla tai toisella pois tuhojaan tekemästä.
Juu, kissa palajaa takas sinne missä on lämmintä ja säännöllinen ruokinta. (y)
 
Jos me maalaiset suojaamme itsemme koronalta niin antakaa meidän päästää kissamme ulkosallekin.

Te kaupunkilaiset kuitenki biletätte koronapassin lumoissa ja kissat kaipailee teitä yökaudet :sneaky:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Etkös sinäkin asu vetelässä?

Korsoa tai Keravaa en vielä laskis maaseutupitäjäks…

Mää tarkoitin, että maalla missä maatiloja jne. ei kissoja loukuteta.
Ei ehkä usein, mutta olen itse käynyt tutustumassa innokkaan isännän piharakennukseen, johon eksyvät kissat "vain katosivat". isäntä oli suuri luonnonvaraisten kanalintujen (ja niiden poikasten) ystävä.

peltopyitä
 
Jos kissat pitää saada maalta vapaana kuljeksimasta, niin kiellettäkööt vastavuoroisesti ne kokonaan kaupungeissa, olemasta neukkukuutioissa vankeina.
Sama koskekoon kaikkia marsuja, hamstereita, kilpikonnia, käärmeitä, akvaarioita. Onko jonkun mustatukkasen, tatskatun nenärengas-elokapinalaisen minikämppä niille lajityypillinen elinympäristö? EI.
Mihin koirat unohtuivat?
Kaikki lemmikkieläimet ovat olemassa vain ihmisen huvittelutarpeen tyydyttämiseen ja siis vähemmän oikeutettuja kuin ravinnoksi käytettävät. Siksi lihansyönnin vääryydestä puhuva koiran(tai kissan)omistaja on lähtökohtaisesti epäuskottava.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä