"Lopettakaa lasten pelottelu ilmastonmuutoksella"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
no..minä olen sitä mieltä myös että ei kannata kertoa lapsille että heillä ei todennäköisesti ole elin-ikäodote kovin korkea, kyllä se selviää kun maapallo tekee loppuaan
 
Äiti vois rajata lapsen uutistenlukuaikaa.
Ei auta, koska koulussa puhutaan asiasta ehkä vähän liikaakin. Meillä myös oli orastavaa ilmastoahdistusta nähtävissä, johon puututtiin hyvin nopeasti ja käytiin yhdessä läpi, mitä me teemme omassa elämässämme. Totesimme yhdessä, että se riittää. Loppui ahdistus siihen.
 
vierailija
Ei auta, koska koulussa puhutaan asiasta ehkä vähän liikaakin. Meillä myös oli orastavaa ilmastoahdistusta nähtävissä, johon puututtiin hyvin nopeasti ja käytiin yhdessä läpi, mitä me teemme omassa elämässämme. Totesimme yhdessä, että se riittää. Loppui ahdistus siihen.
Asiasta on puhuttu jostain 80-luvulta lähtien. Juuri mitään toimia ei olla tehty ja tässä ollaan. Ehkä ahdistus on hyvä juttu? Toki vaatii, ettei aikuiset naura nuorille, jotka edesauttavat muutosta.
 
Asiasta on puhuttu jostain 80-luvulta lähtien. Juuri mitään toimia ei olla tehty ja tässä ollaan. Ehkä ahdistus on hyvä juttu? Toki vaatii, ettei aikuiset naura nuorille, jotka edesauttavat muutosta.
80-luvulla oli happosateet ja 90-luvulla otsonikato. Niistäkin selvittiin. En naura nuorille, jotka käsittelevät järkevästi ilmastonmuutosta. Sen sijaan Elokapina on ihan Kummeli-tasoa.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
80-luvulla oli happosateet ja 90-luvulla otsonikato. Niistäkin selvittiin. En naura nuorille, jotka käsittelevät järkevästi ilmastonmuutosta. Sen sijaan Elokapina on ihan Kummeli-tasoa.
Happosateista selvittiin lopettamalla ruskohiilen käyttö ja asentamalla voimaloihin suodattimen ja otsonikadosta yksinkertaisesti kieltämällä oleelliset kemikaalit.
 
vierailija
Happosateista selvittiin lopettamalla ruskohiilen käyttö ja asentamalla voimaloihin suodattimen ja otsonikadosta yksinkertaisesti kieltämällä oleelliset kemikaalit.
Niitä ei voi edes verrata hiilidioksidiin. Kauan sitten hiilidioksidia oli moninkertaisesti ja maapallo oli vihreämpi kuin koskaan. Kannattaa muistaa että hiilidioksidi on kasveille kuin happi ihmisille.
 
vierailija
i
Maailma on täynnä tapahtumia ja järjestöjä, jotka vaativat että muut tekevät jotakin. Toiminta keskittyy huomion hakemiseen ja jeesusteluun.
Just niin! Mulla on oma systeemi, jonka hoksin n.10 vuotta sitten tuolla pellolla kulkiessa:
Aina kun huomasin pienen männyntaimen, putsasin sen ympäriltä heinät ym pois ja merkkasi sen tukikepillä. Putsasin ne uudelleen vähintään kerran kesässä ja keväällä/syksyllä uudenkuun aikaan istuin uuteen paikkaan sinne missä haluan olevan varjoa, monen metrin päähän toisistaan. Nyt on jo mukavasti kertynyt niitä oikeita puita ja muutaman vuoden kuluttua voi pihalla kulkea kärventymättä 😄🐌🌳
 
vierailija
tapesu, post: 33907782, member: 146640"]
Kyllä, muistan nämä, varsinkin ponnekaasujen käytön lopettamisen.
Isot kylmiöt oli ihan turhia ja hankalia. Mut sitä ennen kipitettiin kellariin viemään ruokia. Ei ollut huonokuntoisia missään. Eikä kukaan syönyt omiaaikojaan.
 
vierailija
Minä teenkin. Messukeskuksessa kokoustaminen ei auta ilmastoa.
Et ilmeisesti katsonut uutista tapahtumasta.
Nuoret ouhuivat tulevaisuudestaan, lapsistaan ja lapsenlapsistaan.
Luin nimellään kirjoittavan ikämiehen viestin jonkun lehden kommenttipalstalla. Hän pahoitteli ettei itse ja hänen sukupolvi hoitanut sotkuja kuntoon. Homma jäi jälkipolvien hoidettavaksi.
Ihmeen fiksu ja kypsä viesti törkypalstalla.
Mielestäni kaikki avoimet keskustelufoorumit ovat sekopäiden oksennuspaikkoja. Niin tämäkin palsta.
 

Yhteistyössä