rokottamattomille hoitohenkilöille kannattaa antaa potkut

vierailija
Tiettyinä aikoina ei vaadita passia baarissa. Täällä tarvitaan sitä pe-la 21.00-4.30. Muina aikoina rokottamattomat saavat olla baarissa.
Se on kyllä fiksy pöpö, kun se osaa noudattaa kellonaikoja... Joo, näitä kellonaikoja en oo koskaan ymmärtänyt koko pandemian aikana. Kai sen nyt luulis tarttuvan mihin vuorokauden aikaan tahansa. Tuolla logiikalla myös vanhusten pitäis olla turvassa iltaan asti ja tartunta tapahtuu vasta yöhoitajan tultua?
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
Se on kyllä fiksy pöpö, kun se osaa noudattaa kellonaikoja... Joo, näitä kellonaikoja en oo koskaan ymmärtänyt koko pandemian aikana. Kai sen nyt luulis tarttuvan mihin vuorokauden aikaan tahansa. Tuolla logiikalla myös vanhusten pitäis olla turvassa iltaan asti ja tartunta tapahtuu vasta yöhoitajan tultua?
Yöhoitajan kanssa ei varmaankaan ryypätä, tanssita ja suudella?
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
Minkälainen uutinen olisi ollut, jos tartuttaja olisi ollut rokotettu?

Koronatartunta on todennäköisempää saada rokotetulta henkilöltä

Ei taida pitää paikkaansa.

THL:


Koronarokotus vähentää koronaviruksen erittymistä merkittävästi ja ehkäisee viruksen tarttumista ihmisestä toiseen. Rokotus ei kuitenkaan täysin estä tartuntoja, mutta antaa hyvän suojan vakavaa tautia vastaan
 
vierailija
Typerä kommentti. Siirrät vastuun muille, kun itse viis veisaat muiden terveydestä.
Se, että en ota jotain kokeellista ja potentiaalisesti haitallista rokotetta, ei tarkoita ettenkö välittäisi muiden terveydestä. Rokotteen teho on vähintäänkin kyseenalainen riskeihin nähden. Se luo myös vaarallista turvallisuudentunnetta kun rokotteen käyttäjät voivat edelleen levittää virusta.
 
Onko se pahansuopaisuutta, jos ajattelen, että ihmiset ottavat rokotteen, että voivat tehokkaasti levittää tautia.
Echo vois tietää tuohon vastauksen.
Joku voisi ajatella, että rokote otetaan juuri sen vuoksi, että estetään epidemian leviämistä.
 
vierailija
Ei taida pitää paikkaansa.

THL:


Koronarokotus vähentää koronaviruksen erittymistä merkittävästi ja ehkäisee viruksen tarttumista ihmisestä toiseen. Rokotus ei kuitenkaan täysin estä tartuntoja, mutta antaa hyvän suojan vakavaa tautia vastaan


Joten eiköhän tämä ole rokottamattomien vastuulla tällä hetkellä enimmäkseen koronan levittäminen. Rokottamattomat kuormittavat myös enemmistönä sairaaloita ja tehohoitoa.

Olen kuitenkin sitä mieltä, ettei rokotuksiin saa painostaa ja se on aina oma henkilökohtainen valinta/asia, myös hoitajille ja lääkäreille.
 
Lueppa vähän tarkemmin Fimean ja THL:n sivuja, huomaat sieltä aikamoisen määrän epäkohtia, seuraavaksi voitkin miettiä sitten, että mikään ei taida pitää paikkaansa :geek:

Ei taida pitää paikkaansa.

THL:


Koronarokotus vähentää koronaviruksen erittymistä merkittävästi ja ehkäisee viruksen tarttumista ihmisestä toiseen. Rokotus ei kuitenkaan täysin estä tartuntoja, mutta antaa hyvän suojan vakavaa tautia vastaan
 
vierailija
Onko se pahansuopaisuutta, jos ajattelen, että ihmiset ottavat rokotteen, että voivat tehokkaasti levittää tautia.
Echo vois tietää tuohon vastauksen.
Joku voisi ajatella, että rokote otetaan juuri sen vuoksi, että estetään epidemian leviämistä.

Koronarokotettu toimii vastuullisesti vähentämällä koronan mahdollista levittämistä perheessään, työpaikalla, kaupassa, julkisissa välineissä jne.
Rokotettu myös haluaa, että yhteiskunta palaa takaisin ns normaaliin. Tuetaan yrityksiä, hoidetaan omaa henkistä jaksamista harrastamalla musiikkia, teatteria, urheilua. Rokottamaton toki osallistuu koronapassin /koronatestinegatiivisuuden esittämällä.
Rokotettu edesauttaa ns kiireettömän hoidon/jonossa olevien hoitoa eteenpäin, ei itse ole kuormittamassa vakavalla koronasairaudellaan sairaaloita/tehohoitoa.
Rokotetulla on todennäköisesti vähemmän sairaspoissaoloja ja riskiä sairastua pitkittyneeseen koronatautiin, jonka vaikutukset/oireet voivat kestää kuukausia tai eivät lähde koskaan.
Koronarokotettu ei halua olla itsekäs,
 
Ihan itse päättelin, että olisi riittävää rokottaa vain riskiryhmä.

Valtamedian uutisointiin otan sen verran kantaa, että siellä kyllä perustellaan perussairauksilla yms näitä täyden rokotesarjan tehohoitopotilaita. Perusterveet rokottamattomat ei teholle joudu.


Onko THL sinun mielestäsi yksi iso salaliittoteoria ja huijaa suomalaisia? Mistä saat luotettavaa tietoa? Perussuomalaisten nettisivuiltako?
 
vierailija
Kauheeta syyllistämistä. Miten se voidaan varmasti sanoa kuka on saanut ja keneltä? Pyöriskö sieläki kuiteski näitä oirettomia rokotettuja? Kuitenkin se on juuri se rokottamaton. Tämmönen uutinen laskee testeihin hakeutumista tehokkaasti. Itsekkin harkitsen juuri asiaa mutta entä jos minulla onkin korona. Sitähän saa kuraa niskaan oikeen kunnolla. Jos se työpaikalla sattuu nyt muutenkin leviämään. Minähän se syntipukki sitten olen. Parempi varmaan vaan sairastaa ihan hiljaa ja näin korona taas leviää.
 
Koronarokotettu toimii vastuullisesti vähentämällä koronan mahdollista levittämistä perheessään, työpaikalla, kaupassa, julkisissa välineissä jne.
Rokotettu myös haluaa, että yhteiskunta palaa takaisin ns normaaliin. Tuetaan yrityksiä, hoidetaan omaa henkistä jaksamista harrastamalla musiikkia, teatteria, urheilua. Rokottamaton toki osallistuu koronapassin /koronatestinegatiivisuuden esittämällä.
Rokotettu edesauttaa ns kiireettömän hoidon/jonossa olevien hoitoa eteenpäin, ei itse ole kuormittamassa vakavalla koronasairaudellaan sairaaloita/tehohoitoa.
Rokotetulla on todennäköisesti vähemmän sairaspoissaoloja ja riskiä sairastua pitkittyneeseen koronatautiin, jonka vaikutukset/oireet voivat kestää kuukausia tai eivät lähde koskaan.
Koronarokotettu ei halua olla itsekäs,
Kuinka tuon voisi saada rokotevastaisen mieleen?
 
Ihan itse päättelin, että olisi riittävää rokottaa vain riskiryhmä.

Valtamedian uutisointiin otan sen verran kantaa, että siellä kyllä perustellaan perussairauksilla yms näitä täyden rokotesarjan tehohoitopotilaita. Perusterveet rokottamattomat ei teholle joudu.
Perusterveet eivät tarvitse mitään hoitoa, vai sairaat tarvitsevat sitä. Esim. ne, jotka ovat saaneet koronatartunnan.
 

Yhteistyössä