Hei onko lapsille omat skuuttinsa?

9MM
siis sellaisia jotka kulkee sen 5/10 km h eikä liian nopeita. ku lapsen äiti on suostuvainen ostaa sellasen joka mnee lujaa. mut mä mietin ku olin lenkillä ni asfaltti on tosi kuoppainen ja miten lapsi kerkeis reagoimaan nopeissa vauhdeissa niihin esteisiin ku ei ne niin tiedosta ympäristöö ja vauhdit nopeet ni mä epäröin suostumistani kyl tohon skuutti hommaan. hommaisitteko te skuutin 8v lapselle? ku muutkin on saannut ja siksi vain?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
siis sellaisia jotka kulkee sen 5/10 km h eikä liian nopeita. ku lapsen äiti on suostuvainen ostaa sellasen joka mnee lujaa. mut mä mietin ku olin lenkillä ni asfaltti on tosi kuoppainen ja miten lapsi kerkeis reagoimaan nopeissa vauhdeissa niihin esteisiin ku ei ne niin tiedosta ympäristöö ja vauhdit nopeet ni mä epäröin suostumistani kyl tohon skuutti hommaan. hommaisitteko te skuutin 8v lapselle? ku muutkin on saannut ja siksi vain?
Tottakai mut moottorina saa toimia omat jalat. Siltikin kypärät ja syndit - kuitenkin pian haluaa jonnekin rampille sitä mennä stedaamaan. Ja ihan normiajossakin suojavarusteet pitää olla kondiksessa.

Onko tyttö skuuderoinut ennen?

Sähköskuuttia en vältsisti ekana ostais vaikka niitä suositellaan alkaen 8v.

Mut mä olin neuroottinen mama tiettyyn ikään asti. Nyt saavat tosin ajella esim. maalla autoilla, mönkkäreillä ja mopoilla koska ovat niin isoja.😇
 
9MM
Tottakai mut moottorina saa toimia omat jalat. Siltikin kypärät ja syndit - kuitenkin pian haluaa jonnekin rampille sitä mennä stedaamaan. Ja ihan normiajossakin suojavarusteet pitää olla kondiksessa.

Onko tyttö skuuderoinut ennen?

Sähköskuuttia en vältsisti ekana ostais vaikka niitä suositellaan alkaen 8v.

Mut mä olin neuroottinen mama tiettyyn ikään asti. Nyt saavat tosin ajella esim. maalla autoilla, mönkkäreillä ja mopoilla koska ovat niin isoja.
no on se hotlan skuuttei kokeillut mut eii oo ollut sen hirvempää kokemusta ni aattelin et mitenhän se sujuu varsinkin kun liikennettä. mä koitan aina sanoo tytölle et kattoo sivuilleen ku ylittää kadun vaik vihreet palais eikä mene sokkona ja talvella kattoo talojen kattoi kun sieltä voi tulla lumet niskaan. mut sit kaveri porukassa kun into piukeemmalla unohtuu. noh jonkun verran järkeekin tullut kun kaveri yllytti sitä heikoille jäille ni sanoi et ei tuu ja huusi et tuu säkin pois sieltä et voi räsähtää jää rikki. mähän tästä jään heikkoudesta varottelin äitille et ilmottaa vanhempien ryhmässä et puhuu ettei heikoille jäille mennä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
no on se hotlan skuuttei kokeillut mut eii oo ollut sen hirvempää kokemusta ni aattelin et mitenhän se sujuu varsinkin kun liikennettä. mä koitan aina sanoo tytölle et kattoo sivuilleen ku ylittää kadun vaik vihreet palais eikä mene sokkona ja talvella kattoo talojen kattoi kun sieltä voi tulla lumet niskaan. mut sit kaveri porukassa kun into piukeemmalla unohtuu. noh jonkun verran järkeekin tullut kun kaveri yllytti sitä heikoille jäille ni sanoi et ei tuu ja huusi et tuu säkin pois sieltä et voi räsähtää jää rikki. mähän tästä jään heikkoudesta varottelin äitille et ilmottaa vanhempien ryhmässä et puhuu ettei heikoille jäille mennä.
Sä oot ihana ja huolehtiva iskä!!!❤

Mieti vähän ku oltiin skidei ni ei kai meille, tai mulle ainakaan, kukaan mitään varotellu. Ei ollu ees luureja ja kaukana kotoa oltiin välillä tekemässä vaikka mitä kolttosia ja uhkarohkeita suorituksia.

Nyt ku muistelen ni kyllä meillä muistaakseni mentiin jo nuorempanakin kun 8v. hoverboardeilla ulkona, nopeus max. 12 km/h. Mut autoteille ei ollu asiaa, pihapiirissä sai vedellä!

Liikennesäännöt on jotenkin iskostuneet palleroille hyvin kun ollaan pyöräilty niin paljon. Eivät koskaan kävele pyöräteillä ja tietävät miten pyörän (tms.) kanssa suojatiet ylitetään, etuajo-oikeudet risteyksissö jne.

Herttileijaa kohtahan nuo menevät jo ajamaan mopokorttia!:eek:

Ja mama saa taas panikoida ettei ne aja rysäytä kolareita reissuillaaan!!!!!:rolleyes::eek:
 
9MM
Sä oot ihana ja huolehtiva iskä!!!

Mieti vähän ku oltiin skidei ni ei kai meille, tai mulle ainakaan, kukaan mitään varotellu. Ei ollu ees luureja ja kaukana kotoa oltiin välillä tekemässä vaikka mitä kolttosia ja uhkarohkeita suorituksia.

Nyt ku muistelen ni kyllä meillä muistaakseni mentiin jo nuorempanakin kun 8v. hoverboardeilla ulkona, nopeus max. 12 km/h. Mut autoteille ei ollu asiaa, pihapiirissä sai vedellä!

Liikennesäännöt on jotenkin iskostuneet palleroille hyvin kun ollaan pyöräilty niin paljon. Eivät koskaan kävele pyöräteillä ja tietävät miten pyörän (tms.) kanssa suojatiet ylitetään, etuajo-oikeudet risteyksissö jne.

Herttileijaa kohtahan nuo menevät jo ajamaan mopokorttia!

Ja mama saa taas panikoida ettei ne aja rysäytä kolareita reissuillaaan!!!!!
joo ei mulle kukaan varotellut ainakaan vaan reikäpäänä mentiin et on ihme et on hengissä. kerrankin ylitin suoja tien mikä oli kaks teinen siis kaks tietä samaan suuntaan ni eka pysähtyi ja menin yli mut se toinen ei pysähtynytkään ja törmäs muhun kun olin menossa pyörällä sinkouduin useita metrei eteenpäin mut ei tullut naarmuakaan joka oli nyt kun ajattelee pieni ihme. joo se oli ihanaa aikaa sitä vaan mentiin kaverin luokse ja kysyi voiks olla eikä soiteltu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
joo ei mulle kukaan varotellut ainakaan vaan reikäpäänä mentiin et on ihme et on hengissä. kerrankin ylitin suoja tien mikä oli kaks teinen siis kaks tietä samaan suuntaan ni eka pysähtyi ja menin yli mut se toinen ei pysähtynytkään ja törmäs muhun kun olin menossa pyörällä sinkouduin useita metrei eteenpäin mut ei tullut naarmuakaan joka oli nyt kun ajattelee pieni ihme. joo se oli ihanaa aikaa sitä vaan mentiin kaverin luokse ja kysyi voiks olla eikä soiteltu
Mä kans tykkäsin kun sai mennä viilettää vapaasti mut outoa tosiaan täälläkin, et oon hengissä.
Lähin esim. kerran kaverin pyörällä (missä ohjauslaakeri olis vaatinu kirrausta=oli ihan löysä) isoon alamäkeen! Montun vuoks tein väistöliikkeen ja sit mentiin pitkin asfalttia, kuulema autotielle asti. Taju veks ja iho jokapuolelta riekaleena, zirralla lasarettiin. Onneks noita kipuja ei muista.:giggle:
Ei ollu kypäriä tms siihen aikaan juuri kellään ja vaikka ois ollu ni se oli niin nolo et sitä pottaa ei päähän laitettu!
 
  • Tykkää
Reactions: 9MM
Väitetään, että liiallinen holhous tekee lapsista kömpelöitä ja arkoja etc.
Mun palllerot ovat oiva esimerkki ettei näin välttämättä käy.

Mä olin kyllä melko neuroottinen vanhempi lasten ollessa ”kiipeilyiässä” - kädestäpitäen mentiin vähän joka puolelle.:oops:
 

Yhteistyössä