Kodin tekstiilien uusiminen

Onko teillä tapana uusia tekstiilejä tietyin väliajoin? Kuinka usein jos näin teette?

Onko pesukoneen pesusta tarpeeksi apua, että saa tekstiileistä hajuja pois seuraavissa pesuissa?

Itsellä tarkka nenä joka kyllä tunkkaisen ja pahan hajun haistaa, ärsyttävää. Ollaan myös melko vähä varaisia eli ei säästössä ole varaa uusille hankinnoille ja toisekseen tuntuu hullulta luopua vielä ihan käyttökelpoisista pyyhkeistä, lakanoista tai vaatteista.
Meillä koiratalous eli hajut lisääntyy myös sen puolesta.
 
9MM
Ööh pakko myöntää et mä en oikeestaa ostele mitään noista. Äitiltä sitten saan lahjaksi kaikkee tollasta ja mun frendi nainen vaihtoi mun verhot ja hommas sohvaan sellasen suoja peitteen
 
Onko teillä tapana uusia tekstiilejä tietyin väliajoin? Kuinka usein jos näin teette?

Onko pesukoneen pesusta tarpeeksi apua, että saa tekstiileistä hajuja pois seuraavissa pesuissa?

Itsellä tarkka nenä joka kyllä tunkkaisen ja pahan hajun haistaa, ärsyttävää. Ollaan myös melko vähä varaisia eli ei säästössä ole varaa uusille hankinnoille ja toisekseen tuntuu hullulta luopua vielä ihan käyttökelpoisista pyyhkeistä, lakanoista tai vaatteista.
Meillä koiratalous eli hajut lisääntyy myös sen puolesta.
Kun ostaa teksiilejä mitkä kestävät kunnon kuumapesun niin ei hätää. Ihanteellista olisi, että tekstiilit voisi kuivattaa ulkona.
Itse käytän joskus tuoksuvia huuhteluaineita tai pesuaineita. Ei tekstiilit ole yhtään tunkkaisia vaikka eläimiä meillä on ollut kotona aina.
Pesukone on hyvä putsata KUNNOLLA silloin tällöin, ja pyöräyttää max. asteilla, muuten saattaa haista tunkkaiselta.
Olen aina ollut huono heittämään mitään pois. Meillä on edelleen käytössä 30v vanhoja Venäläisiä ”peltilakanoita” ja ”salmiakki reikäisiä pussilakanoita”, jotka perin ex-anopiltani kun muutettiin ensimmäiseen yhteiseen kotiin silloisen poikaystäväni kanssa.
Mulla on edelleen pyyhkeitä jotka ostin pienenä ulkomailta rantapyyhkeiksi.
Nämä sattuivat olemaan todellista laatua mihin nykyään ei enää edes haluta pyrkiä koska nykyajan markkinatalous!
 
vierailija
Kun ostaa teksiilejä mitkä kestävät kunnon kuumapesun niin ei hätää. Ihanteellista olisi, että tekstiilit voisi kuivattaa ulkona.
Itse käytän joskus tuoksuvia huuhteluaineita tai pesuaineita. Ei tekstiilit ole yhtään tunkkaisia vaikka eläimiä meillä on ollut kotona aina.
Pesukone on hyvä putsata KUNNOLLA silloin tällöin, ja pyöräyttää max. asteilla, muuten saattaa haista tunkkaiselta.
Olen aina ollut huono heittämään mitään pois. Meillä on edelleen käytössä 30v vanhoja Venäläisiä ”peltilakanoita” ja ”salmiakki reikäisiä pussilakanoita”, jotka perin ex-anopiltani kun muutettiin ensimmäiseen yhteiseen kotiin silloisen poikaystäväni kanssa.
Mulla on edelleen pyyhkeitä jotka ostin pienenä ulkomailta rantapyyhkeiksi.
Nämä sattuivat olemaan todellista laatua mihin nykyään ei enää edes haluta pyrkiä koska nykyajan markkinatalous!
Hoh, mulla on army kaupasta ostettuja ruotsin armeijan lakanoita ja pussilakanoita, jotka on 70 luvulta. Aivan uskomattoman hyvää kamaa! Kestään pesun vaikka hapossa!
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Hoh, mulla on army kaupasta ostettuja ruotsin armeijan lakanoita ja pussilakanoita, jotka on 70 luvulta. Aivan uskomattoman hyvää kamaa! Kestään pesun vaikka hapossa!
Unohtu mainita, näitäkin löytyy muutamia!! En tiiä ovatko Suomen armeijan, mutta ovat kyllä erittäin laadukkaita!
Ja tytölle ostin viime jouluna lahjaksi pussilakanasetin Armystarista, joku Norjalafka, kun Suomesta oli vihreet maastokuosit loppu. Ovat nekin osoittautuneet erittäin hyvälaatuisiksi!(y)
 
vierailija
Unohtu mainita, näitäkin löytyy muutamia!! En tiiä ovatko Suomen armeijan, mutta ovat kyllä erittäin laadukkaita!
Ja tytölle ostin viime jouluna lahjaksi pussilakanasetin Armystarista, joku Norjalafka, kun Suomesta oli vihreet maastokuosit loppu. Ovat nekin osoittautuneet erittäin hyvälaatuisiksi!
Vinkkinä, jos tykkäät hyvästä armykamasta, unohda varusteleka.
Sen sijaan täältä saa aitoa kamaa :)


Ostin juuri viimeisen kappaleen italian karabinieerin torkkupeittoa, aivan ihana, jo yksi minulla on. Täysin käyttämättömiä, leiman mukaan tehty 1960 :D

Uskomattoman ihanaa, pehmeää peitettä, ei tuonlaatuisia enää tehdä. Ja se ihana tuoksu, kun ne on ollut jossaan asevarastossa 60 vuotta.. uuh :D Mutta ne on myyty loppuun, hetkessä.

Tuota ohuempaa peitettä vielä saa, mainiota laatua, lienee sekin jostaan 70-80 luvulta :)

 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Pyyhkeet vaihdetaan ja laitetaan pesuun vk välein, lakanat kahden vk. Ostan uusia jos tarvis en minkään trendin mukaisesti. Vanhat ehyet pyyhkeet ja sänkyvaatteet vien mökille. Lopuksi tulee ns rätei ja lumppui, joita voi käyttää puhdistukseen, auton vahaukseen, ikkunalautojen ym pyyhkimiseen, veneen siivoukseen jne. Saunan pesässä tai padan alla katoavat lopullisesti.
 

Yhteistyössä