Mitä tänään ruuaksi?

Nojoo ne taidan jättää hyville kokeille. En oo kyl kummonen ruuanlaittaja. Tossa kesällä koitin tehä mustikkapiiraan ni lötköks jäi
Kannattaa opetella, ei se vaikeeta ole. Opettelet vaikka tyttäres kanssa, siitä tulee hauskaa:)

Poikien pappa ei vielä 15 vuotta sitten osannut kuin keittää kahvia ja siitäkin sai vaimoltaan valitukset kun oli kuulema liian laihaa:D Sittemmin kun mummin kunto heikkeni hän oppi tekemään nopeasti hyviä ruokia.;)
 
9MM
Kannattaa opetella, ei se vaikeeta ole. Opettelet vaikka tyttäres kanssa, siitä tulee hauskaa

Poikien pappa ei vielä 15 vuotta sitten osannut kuin keittää kahvia ja siitäkin sai vaimoltaan valitukset kun oli kuulema liian laihaa Sittemmin kun mummin kunto heikkeni hän oppi tekemään nopeasti hyviä ruokia.
Joo kyl mä aina koitan mut aina joku osa alue menee vituiksi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Apropoo!

Muistatteko elokuvan?


Oli meidän palleroiden lemppareita ja tämän nähtyään meillä oli pari kokin palleroa joita ei saanut pois keittiöstä kulumalakaan.😂
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
9MM
Kaikilla menee välillä, ei niistä kannata välittää.
Seuraavalla kerralla sitte kattoo ettei toista samaa virhettä niin voi onnistuakin hyvin
Noh mä oon kuuluisa toistamaan samaa virhettä. Esim tossa mustikkapiiraan teossa en tajua mikä meni pieleen ku siitä tuli sellanen löysä vaan. Vaik kuuntelin ku nainen ohjeisti mua puhelimessa vaihe vaiheelt. Silti kämmäsin
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
9MM
Apropoo!

Muistatteko elokuvan?

Oli meidän palleroiden lemppareita ja tämän nähtyään meillä oli pari kokin palleroa joita ei saanut pois keittiöstä kulumalakaan.
No hämärästi. Mut en kyl muista muistan sen hiiri leffa missä ne kaks miestä yritti saada sitä hiirtä kiinni ja koko ajan epäonnistuen ja niille tapahtu koko ajan jotain. Joo tyttö tykkää leipomisesta ne ukilla tekee. Mä en oo hyvä
 
Apropoo!

Muistatteko elokuvan?


Oli meidän palleroiden lemppareita ja tämän nähtyään meillä oli pari kokin palleroa joita ei saanut pois keittiöstä kulumalakaan.
Me tykätään nuorimmaisen kanssa edelleen tuosta:whistle:
Se oli hauska kohta kun se rotta ohjaili siellä keittiössä sitä nukkuvaa kokkipoikaa hatun sisällä hiuksista ja se nainen antoi hälle litsarin poskelle ja se pien ukkeli oli hauska.😁
 
Otitko liian aikaisin uunista tai sitten laitoit jotain ainetta liikaa taikinaan?
Niin liikaa tai liian vähän kun ei hyytyny. Kananmuna yleensä toimii hyvin sitojana.
Ja esim. muropohjaa voi esipaistaa 175 asteessa noin 10 min.

Mummo teki aina pullataikinasta pohjan ja laittoi perunajauhoja täytteeseen jotta mustikkasurvos (jossa oli kyllä kokonaisiakin mustikoita) hyytyi. Itsekin olen tehnyt mummon reseptillä paljon jälkkäreitä ja aina na on niiin hyviä, tulee mauista lapsuus mieleen.❤

Nonni, nyt tekee mieli tehhä piirakkaa!

Oih, mustikkapiirakka ja vanilijakastike!!!!😋
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
  • Tykkää
Reactions: 9MM ja Elena777
9MM
Niin liikaa tai liian vähän kun ei hyytyny. Kananmuna yleensä toimii hyvin sitojana.
Ja esim. muropohjaa voi esipaistaa 175 asteessa noin 10 min.

Mummo teki aina pullataikinasta pohjan ja laittoi perunajauhoja jotta mustikkasurvos (jossa oli kyllä kokonaisiakin mustikoita) hyytyi. Itsekin olen tehnyt mummon reseptillä paljon jälkkäreitä ja aina na on niiin hyviä, tulee mauista lapsuus mieleen.

Nonni, nyt tekee mieli tehhä piirakkaa!

Oih, mustikkapiirakka ja vanilijakastike!!!!
Mun mummi teki sen viellä niin et sen mustikan alla oli olikos se maitorahkaa. Ja joo vanilia kiisseliä. Kuohkeutatko sen kastikkeen vai annat mennä sellasena luiruna?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
9MM
Onneksi on reseptejä joissa mennään vaihe vaiheelta. Siinä ei oikein voi mennä vipuun.
Tai sitten you tubesta vidio ja pistää paussin yhden vaiheen jlk. jne.
Niin mä aina unohdan sen youtuubin. Hitto toi oli hyvä neuvvo tietyt asiat on helmpi ymmärtää ku näkee. Mut en koskaan tajua et niin kato tuubista täytypä muistaa tää ja kokeilla
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Niin mä aina unohdan sen youtuubin. Hitto toi oli hyvä neuvvo tietyt asiat on helmpi ymmärtää ku näkee. Mut en koskaan tajua et niin kato tuubista täytypä muistaa tää ja kokeilla
Jos pitää korjata jotain kodinkoneita niin teen aina noin you tuben kanssa. Meillä kun ei ole miestä talossa joka korjais juttuja.:notworthy:
 

Yhteistyössä