Höpöheinän ystävä puukotti tyttöystäväänsä 170 kertaa - "ei ollut tarkoitus tappaa"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Asuks sä siis jollain huonommalla alueella, jos siel mainostetaan ja myydään huumeit koulun nurkilla? Eiks oo mahdollisuutta soittaa poliisia valvoon?
En asu, mutta täälläkin huumeet ovat olleet yläasteella iso ongelma.
Koulun rehtori on kyllä ollut poliisiin asiasta yhteydessä, mutta eivät hekään mitään taikoja osaa tehdä, että siitä ongelmasta eroon pääsee.
 
9MM
Ei suinkaan tarvitse tuntea. Kyllä sitä tullaan kysymään ihan noin vain. Ei ehkä ihan joka koulun nurkilta mutta uskallan veikata, että aika monen kuitenkin.
Mä en allekirjota tota kokonaan. Mä oon tavannu kýmmeniä diilereitä elämäni aikana. Eikä niistä kukaan oo notkunut koulun nurkilla. Mut ulkomailla ku oon ollu ni mun ulkonäöstä johtuen on kyllä tullu kysymään haluunko hatsia tai essoi jne jnee.
 
Vai että koulujen nurkilta. Pitää tuntea myyjä tai joku joka tuntee myyjän.
Täällä on ollut iso ongelma, yläasteelaisille on myyty mm. koulunnurkilla (esim siellä minne toiset oppilaat kipittää välitunneilla opettajien silmien alta tupakille) sellasia tarroja mitä laitetaan suuhun ja siitä imeytyy aineet kehoon ja jotain pillereitä.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
Tämmöstä koulunkäyntiä punavihreiden asuttamassa Kalliossa. Mut sitä saa mitä äönestää: mamuja myymään huumeita koululaisille.

 
Mä en allekirjota tota kokonaan. Mä oon tavannu kýmmeniä diilereitä elämäni aikana. Eikä niistä kukaan oo notkunut koulun nurkilla. Mut ulkomailla ku oon ollu ni mun ulkonäöstä johtuen on kyllä tullu kysymään haluunko hatsia tai essoi jne jnee.
Mistä tiedät etteivät koskaan käy koulujen nurkilla tai lähistöillä myymässä?
 
vierailija
Mä en allekirjota tota kokonaan. Mä oon tavannu kýmmeniä diilereitä elämäni aikana. Eikä niistä kukaan oo notkunut koulun nurkilla. Mut ulkomailla ku oon ollu ni mun ulkonäöstä johtuen on kyllä tullu kysymään haluunko hatsia tai essoi jne jnee.
En sun allekirjoitusta kysynykään. Fakta vain on se, että nuoretkin saa huumeita melko helposti niin halutessaan. Ei Suomi ole enää aikoihin ollu mikään lintukoto.
 
9MM
Mistä tiedät etteivät koskaan käy koulujen nurkilla tai lähistöillä myymässä?
No kylhän siinä sen verran toisesta tietää näin aikuisena ei siellä oo lapset pyöriny. Nojoo mä olin 17v ku kokeilin ekan kerran kukkaa. Luokka kaveri ties mistä saa ja ehdotti et kokeillaan ja niin me poltettiin. Mut aina kyl hakenut jostain luukusta kukat. Joskus ollu treffit puistossa. Mut ei mun koulu aikoina ainakaan kukaan huumeidenvälittäjä koulun nurkilla notkunut. Tai siitä olis mulle satavarmana tullut tieto. Sillon se oli viel vaikeempaa piti heittää massit jolleen joka tunsi jonkun ja sit venattiin soittoo et koska homma on ready. Meni aina aikaa. Lisäks hulluahan se on notkua koulun edessä ku kiinni jäämis riski kasvaa ja ei kukaan haluu olla tunnettu kauppias. Mieti nyt mulla ois piuhoilla vaik puol kiloo pirii. Alkaisin myymään sitä koulun nurkilla ja sit joku sivullinen soittais poliisit jäisin kii ja sit viel ne tekis kotietsinnän ja ottais mun huumeet jäisin velkaa isommille diilereille. Ja moni diileri on muutenkin tosi varovainen ja vainoharhanen.
 
vierailija
vierailija
No kylhän siinä sen verran toisesta tietää näin aikuisena ei siellä oo lapset pyöriny. Nojoo mä olin 17v ku kokeilin ekan kerran kukkaa. Luokka kaveri ties mistä saa ja ehdotti et kokeillaan ja niin me poltettiin. Mut aina kyl hakenut jostain luukusta kukat. Joskus ollu treffit puistossa. Mut ei mun koulu aikoina ainakaan kukaan huumeidenvälittäjä koulun nurkilla notkunut. Tai siitä olis mulle satavarmana tullut tieto. Sillon se oli viel vaikeempaa piti heittää massit jolleen joka tunsi jonkun ja sit venattiin soittoo et koska homma on ready. Meni aina aikaa. Lisäks hulluahan se on notkua koulun edessä ku kiinni jäämis riski kasvaa ja ei kukaan haluu olla tunnettu kauppias. Mieti nyt mulla ois piuhoilla vaik puol kiloo pirii. Alkaisin myymään sitä koulun nurkilla ja sit joku sivullinen soittais poliisit jäisin kii ja sit viel ne tekis kotietsinnän ja ottais mun huumeet jäisin velkaa isommille diilereille. Ja moni diileri on muutenkin tosi varovainen ja vainoharhanen.
Ja parempi myydä niille, joil on rahaa.
Se, mitä mä diilereistä tiedän, ne ei haluu silleen ketään yliriippuvaisiksi. Jos miettii heroiinia tai kokaa, niin eihän ne haluu tappaa asiakkaitaan.
 
9MM
Ja parempi myydä niille, joil on rahaa.
Se, mitä mä diilereistä tiedän, ne ei haluu silleen ketään yliriippuvaisiksi. Jos miettii heroiinia tai kokaa, niin eihän ne haluu tappaa asiakkaitaan.
No kokaa oon kokeillu ulkomailla. Heroiinistä en tiedä. Mut katoin ohjelman heroiinistä ni siinä haastateltiin diileriä ni se sano et jos joku delaa siihen ni tulee oikeen joukko ryntäys sen luokse ku ne kuvittelee et se on puhtaampaa ja stydimpää kamaa mitä muilla tarjolla. Mä en itte ymmärrä sitä kovien huumeiden hehkutusta mulla ei piristä tullu mitään ihmeempiä ehkä puhuin suoremmin ja pälusin enempi isossa porukassa mut hyvin sain unta. Mä siis oon yleensä kuuntelia isommasaa porukassa enkä ota roolia. Kerran sit otin tossa joku 5 vuotta sitten piriä ku tapasin kapakissa pariskunnan ja ne pyys hotellille jatkoille siellä me vedettiin piriä aamuun. Mut se oli jatkettua paskaa ja mä sain hitonmoiset vainoharhat luulin et snaippereita on kaikkialla jotka ampuu mut niinpä syöksähtelin kaupungilla nurkista nurkkiin ja muuta sekoilua. Ni eipä oo tarvinnu sen jälkeen ku muutamasti. Oltiin jussia viettää ni siellä kaikki sniffas ni otin mäkin sitten vedot. Mut ei se oo sen arvosta ei tullu fiilistä et jee tää on ihanaa. Kokasta sen verran viellä et siellä maassa misdä oltiin ni ku lähettiin maasta ni siellä luki et huumeista kuoleman tuomio kyl se kylmäs. Kolasta sen verran et ku muut lähti huumebileisiin mua vitutti se ja sanoin etten lähde kävelin sitten rantaa pitkin ja jäin ranta ravintolan eteen istuskelee. Ravintolan isäntä sulki ravintolan ja se jäi jutteleen mun kaa juteltiin tuntikausia englanniksi se vei sitä jännitysyä pois mut ei sekään mikään ihmeelline juttu ollu. Eikä sen jälkeen oo tullu kokeiltuu.
 
vierailija
No mikä siihen myyntiin olis sun mielestä sopiva ikäraja, eli missä iässä sun tytär sais alkaa kokeilemaan?
Monihan aloittaa alaikäisenä ja siirtyy nopeasti vahvempiin aineisiin, eli alaikäiset lapset sais ostaa pössyt kahviloista vai kuinka? Nimittäin se on varmaa myös ettei diilerit lopettais huumeiden mainostamista edelleenkään alaikäisille mm. nuorisotaloilla tai koulujen lähellä.
Eihän alkoholia tai tupakkaakaan myydä alle 18 vuotiaille, miksi sitten kannabista? Mutta kyllähän teinit näitä aina on jostain hankkinut.
 

Yhteistyössä