Suurin osa palstalaisista roikkuu löyhässä hirressä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Elämä on täynnä valintoja. Jokainen ottaa valinnoistaan itse vastuunsa sekä myös tietoisen riskinsä. Mitä tulee koronaan ja rokotuksiin, niin valintoja yhtä kaikki. Jokainen täällä yrittää elää omalla tavallaan.
 
Olen aina hiukan vieroksunut kaikenlaisten aatteitten ääripäitä. Kun mistä hyvänsä asiasta, olkoon se sitten vaikka "piikkiuskovaisuus" tai "piikinvastustususko", tehdään elämää suurnpi assia, suorastaan uskonto, poistun hiljaa takavasemmalle.
Mistä ihmeen ongelmasta tässäkin nyt taas on kyse?
Jokainen kuolee aikanaan, joko teveenpänä tai sairaanpana, miksi kohuta jostakin rokotteesta yli tarpeen.
Jokainen suhtautuu asiaan omasta lähtökohdstaan, eikä siihen vapaassa maassa pitäisi muilla olla nokan koputtamista.
Otin itse molemmat piikit ja jatkoin sen jälkeen elämääni kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.
Tiedän tasan tarkkaan, että jo viimeistään neljän vuosikymmenen päästä kasvatan koiranputkea, mutta mitä sitä moisella tiedolla elämäänsä pilaamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Olen aina hiukan vieroksunut kaikenlaisten aatteitten ääripäitä. Kun mistä hyvänsä asiasta, olkoon se sitten vaikka "piikkiuskovaisuus" tai "piikinvastustususko", tehdään elämää suurnpi assia, suorastaan uskonto, poistun hiljaa takavasemmalle.
Mistä ihmeen ongelmasta tässäkin nyt taas on kyse?
Jokainen kuolee aikanaan, joko teveenpänä tai sairaanpana, miksi kohuta jostakin rokotteesta yli tarpeen.
Jokainen suhtautuu asiaan omasta lähtökohdstaan, eikä siihen vapaassa maassa pitäisi muilla olla nokan koputtamista.
Otin itse molemmat piikit ja jatkoin sen jälkeen elämääni kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.
Tiedän tasan tarkkaan, että jo viimeistään neljän vuosikymmenen päästä kasvatan koiranputkea, mutta mitä sitä moisella tiedolla elämäänsä pilaamaan.
Mun mielestä tässä rokoteasiassa on molemmat osapuolet oikeassa.
Rokote kannattaa ottaa ja rokotetta ei kannata ottaa.

Ehkä henkilön ikä ja perusterveys määrittää sen, kumpiko ylläolevista vaihtoehdoista koskee itseä.
 
vierailija
Olen aina hiukan vieroksunut kaikenlaisten aatteitten ääripäitä. Kun mistä hyvänsä asiasta, olkoon se sitten vaikka "piikkiuskovaisuus" tai "piikinvastustususko", tehdään elämää suurnpi assia, suorastaan uskonto, poistun hiljaa takavasemmalle.
Mistä ihmeen ongelmasta tässäkin nyt taas on kyse?
Jokainen kuolee aikanaan, joko teveenpänä tai sairaanpana, miksi kohuta jostakin rokotteesta yli tarpeen.
Jokainen suhtautuu asiaan omasta lähtökohdstaan, eikä siihen vapaassa maassa pitäisi muilla olla nokan koputtamista.
Otin itse molemmat piikit ja jatkoin sen jälkeen elämääni kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.
Tiedän tasan tarkkaan, että jo viimeistään neljän vuosikymmenen päästä kasvatan koiranputkea, mutta mitä sitä moisella tiedolla elämäänsä pilaamaan.
Jjepps

niin kuollaan kaikki mutta mie en halua nopeuttaa sitä olemalla joku koekaniini riittämättömästi tutkituilla aineilla
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Olen aina hiukan vieroksunut kaikenlaisten aatteitten ääripäitä. Kun mistä hyvänsä asiasta, olkoon se sitten vaikka "piikkiuskovaisuus" tai "piikinvastustususko", tehdään elämää suurnpi assia, suorastaan uskonto, poistun hiljaa takavasemmalle.
Mistä ihmeen ongelmasta tässäkin nyt taas on kyse?
Jokainen kuolee aikanaan, joko teveenpänä tai sairaanpana, miksi kohuta jostakin rokotteesta yli tarpeen.
Jokainen suhtautuu asiaan omasta lähtökohdstaan, eikä siihen vapaassa maassa pitäisi muilla olla nokan koputtamista.
Otin itse molemmat piikit ja jatkoin sen jälkeen elämääni kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.
Tiedän tasan tarkkaan, että jo viimeistään neljän vuosikymmenen päästä kasvatan koiranputkea, mutta mitä sitä moisella tiedolla elämäänsä pilaamaan.
(y)
Juuri näin. Itse en ymmärrä tämän koronan kanssa ilmennyttä syyttelyä, jokainen kun tekee asiassa itse oman päätöksensä ja elää sen kanssa. Olipa päätös mikä tahansa, niin se on oikea. Sille ihmiselle.
Päiviensä lukumäärää ei onneksi kukaan tiedä. Sen takia pitäisi osata elää sitä omaa elämäänsä parhaalla mahdollisella tavalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja diogenes 57
vierailija
Juuri näin. Itse en ymmärrä tämän koronan kanssa ilmennyttä syyttelyä, jokainen kun tekee asiassa itse oman päätöksensä ja elää sen kanssa. Olipa päätös mikä tahansa, niin se on oikea. Sille ihmiselle.
Päiviensä lukumäärää ei onneksi kukaan tiedä. Sen takia pitäisi osata elää sitä omaa elämäänsä parhaalla mahdollisella tavalla.
Itsepetos onkin teille piikitetyille paras tapa elää
Kannattaa tosiaan jättää lukematta kaikki faktat rokotteen haitoista
 
vierailija
Itsepetos onkin teille piikitetyille paras tapa elää
Kannattaa tosiaan jättää lukematta kaikki faktat rokotteen haitoista
Jospa keskittyisit omaan elämääsi sinäkin etkä tuomitsemaan tai toimimaan jumalana tai sanojesi laittajana toisten suuhun. Itse olen omat valintani tehnyt ja seison niiden takana, aivan kuten muutkin. Turha tällaisesta asiasta on vängätä.
 
vierailija
Rokottamattomien vuoksi muut joutuvat kärsimään.

"Koronarajoitukset ja -suositukset poistuvat, kun yli 12-vuotiaista yli 80 prosenttia on saanut kaksi rokoteannosta tai heillä on ollut mahdollisuus ottaa molemmat annokset.
Tällä hetkellä rokotteiden ottaminen sakkaa pahimmin nuorissa ikäryhmissä."


 
vierailija
Kun on nuori niin olettaa olevansa terve ja hyväkuntoinen ikuisesti. Mikään ei tavallaan kosketa koska elämä pyörittää silloin niin ettei ehdi ajattelemaan mitään sairastumista tai kuolemaa.
Entäpä jos ei ole vaihtoehtoja on otettava rokotteet ja luotettava niihin, haittavaikutuksista huolimatta. Nyt sitten odotan a) haittavaikutuksia b) lievää sairastumista c) mahdollista kuolemaa. Haittavaikutuksia ei ole tullut eikä tartuntaa siispä.....
 
  • Tykkää
Reactions: diogenes 57
Jjepps

niin kuollaan kaikki mutta mie en halua nopeuttaa sitä olemalla joku koekaniini riittämättömästi tutkituilla aineilla
Mielestäni elämässä ei pitäisi panostaa niinkään määrään kuin laatuun.
Olen hoidellut kummatkin vanhemmistani (isä 91- ja äiti 97 vuotias) hautaan asti ja olen sitä mieltä, etteivät ne elämän viimeiset vuodet ole välttämättä sitä, mitä ihmiset toivoisivat. Isä menetti näkönsä neljä vuotta ennen kuolemaansa ja liikuntaskykynsä lähes samoihin aikoihin. Kuulo oli mennyt melko nollille jo paljon ennen. Äidin liikuntakyky katosi kahdeksan vuotta ennen kuolemaa, mutta näkö ja kuulo menivät vasta puolisen vuotta ennen loppua. Kummankin ajatuksenjuoksu pysyi ihan viime hengenvetoihin asti terävänä ja kiinnostus ympäristöön säilyi.
Koko ikänsä työtä tehneille ja liikkeellä pysytelleille ihmisille tuo loppu oli varmaan raskasta aikaa.
Itse en haluaisi kokea samaa.
 
vierailija
QUOTE="diogenes 57, post: 33895553, member: 148881"]
Mielestäni elämässä ei pitäisi panostaa niinkään määrään kuin laatuun.
Olen hoidellut kummatkin vanhemmistani (isä 91- ja äiti 97 vuotias) hautaan asti ja olen sitä mieltä, etteivät ne elämän viimeiset vuodet ole välttämättä sitä, mitä ihmiset toivoisivat. Isä menetti näkönsä neljä vuotta ennen kuolemaansa ja liikuntaskykynsä lähes samoihin aikoihin. Kuulo oli mennyt melko nollille jo paljon ennen. Äidin liikuntakyky katosi kahdeksan vuotta ennen kuolemaa, mutta näkö ja kuulo menivät vasta puolisen vuotta ennen loppua. Kummankin ajatuksenjuoksu pysyi ihan viime hengenvetoihin asti terävänä ja kiinnostus ympäristöön säilyi.
Koko ikänsä työtä tehneille ja liikkeellä pysytelleille ihmisille tuo loppu oli varmaan raskasta aikaa.
Itse en haluaisi kokea samaa.
[/QUOTE]
Oliko heille annettu unilääkettä joskus?
 
Mielestäni elämässä ei pitäisi panostaa niinkään määrään kuin laatuun.
Olen hoidellut kummatkin vanhemmistani (isä 91- ja äiti 97 vuotias) hautaan asti ja olen sitä mieltä, etteivät ne elämän viimeiset vuodet ole välttämättä sitä, mitä ihmiset toivoisivat. Isä menetti näkönsä neljä vuotta ennen kuolemaansa ja liikuntaskykynsä lähes samoihin aikoihin. Kuulo oli mennyt melko nollille jo paljon ennen. Äidin liikuntakyky katosi kahdeksan vuotta ennen kuolemaa, mutta näkö ja kuulo menivät vasta puolisen vuotta ennen loppua. Kummankin ajatuksenjuoksu pysyi ihan viime hengenvetoihin asti terävänä ja kiinnostus ympäristöön säilyi.
Koko ikänsä työtä tehneille ja liikkeellä pysytelleille ihmisille tuo loppu oli varmaan raskasta aikaa.
Itse en haluaisi kokea samaa.
Ihmisellä pitäisi olla oikeus päättää oma elämänsä. Se voisi olla monen vanhuksen toive.
 
QUOTE="diogenes 57, post: 33895553, member: 148881"]
Mielestäni elämässä ei pitäisi panostaa niinkään määrään kuin laatuun.
Olen hoidellut kummatkin vanhemmistani (isä 91- ja äiti 97 vuotias) hautaan asti ja olen sitä mieltä, etteivät ne elämän viimeiset vuodet ole välttämättä sitä, mitä ihmiset toivoisivat. Isä menetti näkönsä neljä vuotta ennen kuolemaansa ja liikuntaskykynsä lähes samoihin aikoihin. Kuulo oli mennyt melko nollille jo paljon ennen. Äidin liikuntakyky katosi kahdeksan vuotta ennen kuolemaa, mutta näkö ja kuulo menivät vasta puolisen vuotta ennen loppua. Kummankin ajatuksenjuoksu pysyi ihan viime hengenvetoihin asti terävänä ja kiinnostus ympäristöön säilyi.
Koko ikänsä työtä tehneille ja liikkeellä pysytelleille ihmisille tuo loppu oli varmaan raskasta aikaa.
Itse en haluaisi kokea samaa.
Oliko heille annettu unilääkettä joskus?
[/QUOTE]
Tietääkseni kummallekaan ei unilääkitystä ollut.
Unirytmi pysyi kohdillaan muutenkin ja loppuunpäin molemmat olivat suurimman osan vuorokaudesta unessa.
 
vierailija
Oliko heille annettu unilääkettä joskus?
Tietääkseni kummallekaan ei unilääkitystä ollut.
Unirytmi pysyi kohdillaan muutenkin ja loppuunpäin molemmat olivat suurimman osan vuorokaudesta unessa.
[/QUOTE]
mikä vei liikuntakyvyn?
Ylösnousuja pitäisi treenata päivittäin monta kertaa mut sitä ei vieläkään kukaan tee kaverina ja yksin eivät uskalla kun voi kaatua.
 
vierailija
QUOTE="poika, post: 33895557, member: 42229"]
Ihmisellä pitäisi olla oikeus päättää oma elämänsä. Se voisi olla monen vanhuksen toive.
[/QUOTE]kun ei ole tullut oikeinymmärretyksi?
 

Yhteistyössä