Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mä niin toivon positiivisia uutisia muille!itse oon nyt tämän osalta menettänyt toivon. Tämän hoitokierron hoiti lääkäri, joka jo alunperin tuntu vähemmän osaavammalta.

Musta oli hienoa, että siirto pystyttiin tekemään lääkkeettömään kiertoon, mutta nyt tuntuu siltä, että eihän toi keltarauhashormonin määrä ehkä vaan riittänyt, että sitä olis voinut miettiä enemmän. Tuntuu siltä, että tämä oli täysin testikierros, mutta kyllä näistä oppii.

Viro ei kauhistuta (monethan käy eri maissa ja käyttää sijaissynnyttäjiäkin). Harmittaa tietenkin se, että lapsi ei saa luovuttajaa tietoonsa. Muutenhan Viro on kuuluisa hyvälaatuisesta terveydenhoidosta?Hitsi ku en ymmärtänyt vuotta aiemmin, että tämä on mahdollista. Mutta jälkiviisaus ei nyt auta.
 
Tsemppiä kaikille joilla siirto lähellä, ja jo piinaileville! Ihanaa lukea miten kaikilla menee, taustalla olen ihan innoissani piinailemassa mukana :)

@Chiarina46 Me ainakin olemme tyytyväisiä meidän Viron klinikkaan, onhan meillä meidän pieni rakas tyttäremme, joka on siellä "tehtailtu". Jos olisi rahaa, menisin ehdottomasti nyt sinne, ja tietysti käyttäisin samaa luovuttajaa, olisi ihana saada toinen täydellisyys <3 Jos jostain voisi repiä sen kuutisen tonnia, niin olisin jo matkalla :D

Jotenkin ollut nyt ihan hirveä vauvakuume, ainahan se on, mutta nyt jotenkin ylitsepursuava vauva fiilis. Katselen joka päivä tyttäremme vauvakuvia ja videoita, voin melkein haistaa sen ihanan vauvan tuoksun. Haaveilen pienistä potkuista mahassa <3 Samalla yritän tukahduttaa sen tunteen, koska en usko että Suomessa voidaan auttaa raskautumaan ja pysymään raskaana, kun ei intralipidiä enää ole. Olisikin paljon rahaa niin menisin sinne Viroon, vuokraisin sieltä asunnon pariksi kuukaudeksi ja kävisin hoidot siellä, sekä joka viikkoiset tiputukset. Ei auta kuin lotota ja toivoa parasta. Mietin että voisin vuokrata kohtunikin rahasta, että saisin itse toisen. Tosin ensin haluaisin itse toisen ja sitten vasta vuokraisin kohtuni. No mutta, emme asu jenkeissä, ei kukaan tule maksamaan niin paljon mistä hinnasta siihen suostuisin, niin ei ole sekään vaihtoehto :D :D
 
Ymmärrän hyvin tarpeen suunnitelmaan b @Chiarina46, helpottaa henkisesti tosi paljon. Vaikka toivotaan tietysti, ettei tule tarpeeseen. <3

Osaatteko muuten sanoa, mistä kierron alkaminen lasketaan noin kellonajan suhteen? Siis koska menkkojen pitää alkaa, että se on eka päivä?
 
Mä niin toivon positiivisia uutisia muille!itse oon nyt tämän osalta menettänyt toivon. Tämän hoitokierron hoiti lääkäri, joka jo alunperin tuntu vähemmän osaavammalta.

Musta oli hienoa, että siirto pystyttiin tekemään lääkkeettömään kiertoon, mutta nyt tuntuu siltä, että eihän toi keltarauhashormonin määrä ehkä vaan riittänyt, että sitä olis voinut miettiä enemmän. Tuntuu siltä, että tämä oli täysin testikierros, mutta kyllä näistä oppii.

Viro ei kauhistuta (monethan käy eri maissa ja käyttää sijaissynnyttäjiäkin). Harmittaa tietenkin se, että lapsi ei saa luovuttajaa tietoonsa. Muutenhan Viro on kuuluisa hyvälaatuisesta terveydenhoidosta?Hitsi ku en ymmärtänyt vuotta aiemmin, että tämä on mahdollista. Mutta jälkiviisaus ei nyt auta.
Voimia näihin piinapäiviin! Mulla samanlaisia fiiliksiä, tuntuu että tää olisi vain testikierros. Aika lannistunut olo, vaikea kuvitella että näin ”helpolla” onnistuisi…
 
Voimia näihin piinapäiviin! Mulla samanlaisia fiiliksiä, tuntuu että tää olisi vain testikierros. Aika lannistunut olo, vaikea kuvitella että näin ”helpolla” onnistuisi…
kiitos samoin :). Sitä aina uskoo kuitenkin onnistumiseen, mutta nyt oli oma pää lukinnut, että oireita pitää olla (ja sitä kiinnittymisvuotoa), jne. Oma olo on mitä mainioin fyysisesti.. kaikkien tuloksia odotellessa <3
 
Viimeksi muokattu:
Voi apua, tänään aamulla tuli pikkareihin vähän rusehtavaa tuhrua ja pyyhittäessä vähän kirkasta verta! Onneksi tuon jälkeen ei enää loppupäivänä mitään.
Nyt on kp 28 ja normaalisti alkaisi menkat. Vatsassa tuntuu välillä menkkamaista juilintaa.
Mitähän tää nyt on. Eka reaktio oli että sinne se nyt meni. Googlailin ja luin että kuukautisten alkamispäivänä voi tulla hieman vuotoa vaikka kaikki olisikin ok.
Lähetin klinikalle viestiä että pitäisikö tästä huolestua, vielä ei ole tullut vastausta.
On tämä niin hermoja raastavaa ja sunnuntaihin pitäisi jaksaa odottaa. Luulen etttä testaan vähän aikaisemmin.
Mites muilla?
 
Jospa se olis vaan sitä kiinnitymisvuotoa ollut sulla! Täällä ei mitään uutta. Vuoto alkais normaalisti huomenna. Todennäköisesti testaan 10. päivänä eli lauantaina itse eka kerran, kun viimeksi silloin plussa näkyi. 9. pvänä näytti viimeksi vielä negaa.
Voiko se alkio kiinnittyä vielä näin myöhään? Toivottavasti vuoto tarkoitti sitä!

Kiva että sulla tilanne pysynyt samana, parempi niin :)
Mäkin yritän malttaa odottaa ainakin siihen 10. päivään ja sitten vasta testaan.
 
vierailija
Voiko se alkio kiinnittyä vielä näin myöhään? Toivottavasti vuoto tarkoitti sitä!

Kiva että sulla tilanne pysynyt samana, parempi niin
Mäkin yritän malttaa odottaa ainakin siihen 10. päivään ja sitten vasta testaan.
Voi olla että kiinnittyminen tapahtunut aiemmin ja nyt vuotaa ulos. Rusehtava vuoto tarkoittaa vanhaa verta. Eli se on jo ns maksoittunut. Sama kun menkoissa eli alussa ja lopussa vuotaa rusehtavaa kun veri ei ole enää niin juoksevaa.
 
Voi apua, tänään aamulla tuli pikkareihin vähän rusehtavaa tuhrua ja pyyhittäessä vähän kirkasta verta! Onneksi tuon jälkeen ei enää loppupäivänä mitään.
Nyt on kp 28 ja normaalisti alkaisi menkat. Vatsassa tuntuu välillä menkkamaista juilintaa.
Mitähän tää nyt on. Eka reaktio oli että sinne se nyt meni. Googlailin ja luin että kuukautisten alkamispäivänä voi tulla hieman vuotoa vaikka kaikki olisikin ok.
Lähetin klinikalle viestiä että pitäisikö tästä huolestua, vielä ei ole tullut vastausta.
On tämä niin hermoja raastavaa ja sunnuntaihin pitäisi jaksaa odottaa. Luulen etttä testaan vähän aikaisemmin.
Mites muilla?
Täällä tänään 10 päivää siirrosta ja testistä nega. Oletinkin näin (testasin jo 7:ntenä myös). Menkat on jo ihan oven takana.. Alkio oli nyt vaan läpikulkumatkalla ja olis tarvinnut vähän enemmän tukilääkitystä kiinnittyäkseen. Mutta nyt teitä on niin monta piinailijaa eli jään odottelemaan.

Se tunne, kun kymmenenä päivänä toivoi, että olis se punainen pisara paperissa pyyhkiessä....
 
Voi harmi, pahoittelut @Chiarina46
Olisi saanut nyt plussa sinne tulla. Oliko sulla siis miten liian vähän tukilääkkeitä? Katsottiinko keltarauhashormoni verikokeilla?

@MARIAL43 kuulostaa kiinnittymisvuodolta minunkin mielestä. Ja puhuitko aiemmin PMS oireista? En tiedä mistä johtui mutta mulla tuli aika pahoja mielialan vaihteluita just ennen plussaa ainakin ekalla kerralla. Joten pidetään peukkuja pystyssä että nämä olisi hyviä merkkejä!
 
Voi harmi, pahoittelut @Chiarina46
Olisi saanut nyt plussa sinne tulla. Oliko sulla siis miten liian vähän tukilääkkeitä? Katsottiinko keltarauhashormoni verikokeilla?

@MARIAL43 kuulostaa kiinnittymisvuodolta minunkin mielestä. Ja puhuitko aiemmin PMS oireista? En tiedä mistä johtui mutta mulla tuli aika pahoja mielialan vaihteluita just ennen plussaa ainakin ekalla kerralla. Joten pidetään peukkuja pystyssä että nämä olisi hyviä merkkejä!
No mun täytyy myöntää, että oon tehnyt päätelmiä täältä lukemani perusteella. Mulla oli nyt lääkkeetön kierto estrogeenin osalta ja limakalvo paksuuntui hyvin. Ja tästä syystä Lugeannostus oli vain 100 mg 2 kertaa päivässä ja aloitus 2 päivää ennen siirtoa. Tuntuu tosi vähältä siihen nähden, että tää oli meidän ainokainen alkio ja mulla ikää, mitä on.

Ajattelin, että nyt ehkä kävisin mittauttamassa keltarauhashormonin määrän seuraavassa kierrossa.. Virossa on varmaan taas omat juttunsa, mutta ehkä sitä Progynovaa ei ainakaan enää käytetä, ku ei tainnut sopia mulle. Kohti uusia siirtoja :).

Onko teillä ollut lääkkeettömiä yrityskiertoja?
 
Viimeksi muokattu:
No mun täytyy myöntää, että oon tehnyt päätelmiä täältä lukemani perusteella. Mulla oli nyt lääkkeetön kierto estrogeenin osalta ja limakalvo paksuuntui hyvin. Ja tästä syystä Lugeannostus oli vain 100 mg 2 kertaa päivässä ja aloitus 2 päivää ennen siirtoa. Tuntuu tosi vähältä siihen nähden, että tää oli meidän ainokainen alkio ja mulla ikää, mitä on.

Ajattelin, että nyt ehkä kävisin mittauttamassa keltarauhashormonin määrän seuraavassa kierrossa.. Virossa on varmaan taas omat juttunsa, mutta ehkä sitä Progynovaa ei ainakaan enää käytetä, ku ei tainnut sopia mulle. Kohti uusia siirtoja :).

Onko teillä ollut lääkkeetömiä yrityskiertoja?
Joo ehdottomasti, pyydä et se keltarauhashormoni tarkistetaan!
Oliko lääkkeetön kierto siis niin ettei kierron alkuun syöty mitään hormoneja? Mulla on ollut välillä niin, kun ihan sattumalta mennyt ultraan ja huomattu että limakalvo kasvanut hyväksi ja päätetty tehdä siihen siirto. Mutta nyt taas ollut lääkkeet mukana normaalisti kun ei voi varmuudella tietää toimisiko limis aina näin.
 
@Netty79 Joo, ei syödä alkuun mitään. Mulla kertyi tosiaan nestettä kohtuun ja limis ei paksuuntunut juurikaan, kun oli täysi satsi Progynovaa (ja lisänä laastari). Kolme kiertoa meni näin, eikä siirretty. Mä olin kyllä aika huonovointinen muutenkin (pohjaton väsymys ja kipeä vatsa), niin olin kyllä helpottunut, kun kokeiltiin lääkkeettömästi.
 
vierailija
Mä niin toivon positiivisia uutisia muille!itse oon nyt tämän osalta menettänyt toivon. Tämän hoitokierron hoiti lääkäri, joka jo alunperin tuntu vähemmän osaavammalta.

Musta oli hienoa, että siirto pystyttiin tekemään lääkkeettömään kiertoon, mutta nyt tuntuu siltä, että eihän toi keltarauhashormonin määrä ehkä vaan riittänyt, että sitä olis voinut miettiä enemmän. Tuntuu siltä, että tämä oli täysin testikierros, mutta kyllä näistä oppii.

Viro ei kauhistuta (monethan käy eri maissa ja käyttää sijaissynnyttäjiäkin). Harmittaa tietenkin se, että lapsi ei saa luovuttajaa tietoonsa. Muutenhan Viro on kuuluisa hyvälaatuisesta terveydenhoidosta?Hitsi ku en ymmärtänyt vuotta aiemmin, että tämä on mahdollista. Mutta jälkiviisaus ei nyt auta.
Kirjoitin tänne takavuosina meidän Puolassa tehdyistä hoidoista. Yleisestikin Baltian puolella on paljon parempi tilanne luovuttajissa niin munasolujen kuin spermankin osalta. Hoitava lääkäri vihjasi etsivänsä aina asiakkaan näköisen luovuttajan. Kuten tapoihin kuuluu juuri mitään muuta ei kerrota. Neuvola saattaa kysyä munasolun luovuttajan ikähaitaria, johon meinasi olla vaikeata saada vastaus. Saimme kuitenkin raa'an arvion. Klinikoilla halutaan suojella asiakkaiden lisäksi itse luovuttajia.
Summa summarum: edulliset hoidot, ensiluokkaiset luovuttajat ja pätevät lääkärit. Plussa pärähti tehtyihin testeihin todella ärhäkkäästi pitkän hedelmättömyyden jälkeen. Suosittelen!
 
Voi harmi, pahoittelut @Chiarina46
Olisi saanut nyt plussa sinne tulla. Oliko sulla siis miten liian vähän tukilääkkeitä? Katsottiinko keltarauhashormoni verikokeilla?

@MARIAL43 kuulostaa kiinnittymisvuodolta minunkin mielestä. Ja puhuitko aiemmin PMS oireista? En tiedä mistä johtui mutta mulla tuli aika pahoja mielialan vaihteluita just ennen plussaa ainakin ekalla kerralla. Joten pidetään peukkuja pystyssä että nämä olisi hyviä merkkejä!
Joo, PMS oireita oli oikein kunnolla, mutta ne kaikki hävisivät eilisen jälkeen. Tänään vähän liiankin ”normaali” olo, vain vähän rinnat kipeät.

Puhuin lääkärin kanssa, hän sanoi että näitä vuotoja tulee aika monelle, mutta ei sanonut juuta eikä jaata muuten. Määräsi lisätueksi Cyclogest-emätinpuikkoja iltaisin. Jospa se auttaisi asiaa, jos alkio ei ole vielä kuukahtanut.
No, testaamalla tilanne vasta selviää.
 
Täällä tänään 10 päivää siirrosta ja testistä nega. Oletinkin näin (testasin jo 7:ntenä myös). Menkat on jo ihan oven takana.. Alkio oli nyt vaan läpikulkumatkalla ja olis tarvinnut vähän enemmän tukilääkitystä kiinnittyäkseen. Mutta nyt teitä on niin monta piinailijaa eli jään odottelemaan.

Se tunne, kun kymmenenä päivänä toivoi, että olis se punainen pisara paperissa pyyhkiessä....
Oletko vielä testannut lisää? Koska se virallinen testipäivä onkaan?
Mulle lääkäri sanoi joskus että kannattaa käydä veritestissäkin vielä varmistamassa,vaikka pissatesti olisi nega. Kaikilla ei ne testit näytä oikein.
 
Tänne ei taida saada ladattua kuvaa mutta löysin laatikon perältä vanhoja raskaustestejä, joissa parasta ennen oli jo mennyt. Ajattelin, että kokeilen, tuleeko edes testiviivaa, sitä mikä aina kuuluukin tulla, jos noita vois vielä käyttää sitten lauantaina, kun 10. pvä niin kääk! Himmeä viiva piirtyi testiviivan viereen! Ehkä seuraavan kerran kokeilen kuitenkin vasta sitten lauantaina, vaikka vähän tuo laittaakin hymyilemään
Ooh, nyt on jännittävää! :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Mirumarumoru
Mahtavaa, että teillä on oireita ja haamuviivoja!Täällä ei sellaisia näkynyt. Testipäivä olis perjantaina, mutta menkat alkoi jo ja ei yllättänyt.

Olisin kyllä toivonut, että 7000 euron yrityskierrossa olis lääkitys laitettu kohdilleen. Oma lääkäri oli vapailla ja ehdotti lääkkeetöntä kiertoa, mutta kyllä mä uskon, että hän olis määrännyt vahvemmat tukilääkkeet kuin tää toinen, kun hän koko ajan painotti, että panostetaan tähän siirtoon, kun oli vain yksi alkio.

Toisin kävi ja nyt kyllä olen hyvin mielin menossa Viroon. Mietin vielä, että viitsinkö Suomen klinikalle laittaa enää yhtään rahaa edes ultriin, kun Virossa puolet halvempi (toki lauttamatkan hinta päälle, mutta periaatekysymys).

Mutta kohti uusia siirtoja ;).
 
Mahtavaa, että teillä on oireita ja haamuviivoja!Täällä ei sellaisia näkynyt. Testipäivä olis perjantaina, mutta menkat alkoi jo ja ei yllättänyt.

Olisin kyllä toivonut, että 7000 euron yrityskierrossa olis lääkitys laitettu kohdilleen. Oma lääkäri oli vapailla ja ehdotti lääkkeetöntä kiertoa, mutta kyllä mä uskon, että hän olis määrännyt vahvemmat tukilääkkeet kuin tää toinen, kun hän koko ajan painotti, että panostetaan tähän siirtoon, kun oli vain yksi alkio.

Toisin kävi ja nyt kyllä olen hyvin mielin menossa Viroon. Mietin vielä, että viitsinkö Suomen klinikalle laittaa enää yhtään rahaa edes ultriin, kun Virossa puolet halvempi (toki lauttamatkan hinta päälle, mutta periaatekysymys).

Mutta kohti uusia siirtoja ;).
No mitä olen huomannut näissä hoidoissa niin mitään yksimielisiä mielipiteitä ei lääkäreillä tunnu useinkaan olevan. Joku laittaisi kaikki mahdolliset lääkkeet tueksi ja toinen on sitä mieltä että oman kehon toiminta vaan sekoittuu. Että aikamoista kokeiluahan nämä hoidot välillä on, miten just sun kroppa toimii ja reagoi. Ja juuri kun luulee että nyt löydettiin hyvä kombo niin ensi kierrossa se kroppa heittääkin häränpyllyä ja ihmetellään että mites nyt noin.. Näin siis ainakin omalla kohdalla. Onneksi teillä on mahdollisuus jatkaa Virossa, kiva kuulla sieltäkin sitten kokemuksia jos viitsit niitä tänne meille jakaa
 
No mitä olen huomannut näissä hoidoissa niin mitään yksimielisiä mielipiteitä ei lääkäreillä tunnu useinkaan olevan. Joku laittaisi kaikki mahdolliset lääkkeet tueksi ja toinen on sitä mieltä että oman kehon toiminta vaan sekoittuu. Että aikamoista kokeiluahan nämä hoidot välillä on, miten just sun kroppa toimii ja reagoi. Ja juuri kun luulee että nyt löydettiin hyvä kombo niin ensi kierrossa se kroppa heittääkin häränpyllyä ja ihmetellään että mites nyt noin.. Näin siis ainakin omalla kohdalla. Onneksi teillä on mahdollisuus jatkaa Virossa, kiva kuulla sieltäkin sitten kokemuksia jos viitsit niitä tänne meille jakaa
Joo, jaan kokemukset tänne sitten :). Rahan arvoista tietoa kuitenkin ;).
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Mahtavaa, että teillä on oireita ja haamuviivoja!Täällä ei sellaisia näkynyt. Testipäivä olis perjantaina, mutta menkat alkoi jo ja ei yllättänyt.

Olisin kyllä toivonut, että 7000 euron yrityskierrossa olis lääkitys laitettu kohdilleen. Oma lääkäri oli vapailla ja ehdotti lääkkeetöntä kiertoa, mutta kyllä mä uskon, että hän olis määrännyt vahvemmat tukilääkkeet kuin tää toinen, kun hän koko ajan painotti, että panostetaan tähän siirtoon, kun oli vain yksi alkio.

Toisin kävi ja nyt kyllä olen hyvin mielin menossa Viroon. Mietin vielä, että viitsinkö Suomen klinikalle laittaa enää yhtään rahaa edes ultriin, kun Virossa puolet halvempi (toki lauttamatkan hinta päälle, mutta periaatekysymys).

Mutta kohti uusia siirtoja .
Kurja kuulla. Ihan kreisejä hintoja joutuu kyllä maksamaan näistä hoidoista yksityisellä ilman mitään takuita onnistumisesta. Virtuaalinen halaus sulle täältä!
 
  • Tykkää
Reactions: Chiarina46
Kurja kuulla. Ihan kreisejä hintoja joutuu kyllä maksamaan näistä hoidoista yksityisellä ilman mitään takuita onnistumisesta. Virtuaalinen halaus sulle täältä!
Kiitos paljon :). Me saatiin alennusta muutama tuhat euroa, kun saatiin vaan yksi alkio (palvelulupaus 2 kpl). Mutta kannattavaa olisi, että saisi 2-3 alkiota/hoitokerta, niin tulee pienempi hinta/alkio.
 

Yhteistyössä